Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Kwartet van Takketoelli, 2e ronde 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Weer terug van weg geweest, en kan gelijk een paar leuke berichten van je lezen

    Schimmel in de grond hoeft toch niet per definitie slecht te zijn? Ik begrijp dat sommige schimmels een symbiose aangaan met de wortels en de planten zo juist helpen.
    Geen idee of dit nu ook het geval bij jou is....
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Welkom terug!
      Het lijkt erop dat dit een goede schimmel is, planten reageren goed. Bij de Orange Bud komt nu ook een geel topje bovengronds.
      Grote Groeten

    #47
    20190907_134225.jpgTangerine Dream:
    20190907_134327.jpg
    Had ik al verteld hoe mooi ze is? Vast wel!
    Ze heeft haar laatste training achter de rug en ik heb haar van de week flink gedieft, alle kleine topjes onderaan zijn verwijderd. Ook viel mij op dat de lv op begon te lopen, dus heb ik toch maar wat blad weggehaald. Dit advies kreeg ik de vorige ronde.
    Eerste keer dat ik dit gedaan heb, en het is allemaal goed gegaan. 12 toppen krijgt ze!


    Orange Bud:
    20190907_134405.jpg20190907_134414.jpgRussian Winter1:
    20190907_134342.jpg
    Idem als de TD, alleen iets kleiner, luchtiger. Er zijn bij haar ook wat probleempjes met watergift...
    Ze heeft licht verbrande en gedraaide bladpuntjes.
    12 toppen!

    20190907_134533.jpg
    Wortelvorming onder de Blumat, idem bij de TD.
    Niet bij de RW1 nee... ik heb maandag en donderdag opgemerkt dat de Blumat niet meer werkte bij haar
    Geen idee hoe het kan maar er zat lucht in de leiding dat genoeg weerstand bood om het druppelen te laten stoppen....


    Open draaien, ontluchten en weer dichtdraaien. 4 slagen. Of waren het er 5? Shit,hij druppelt wel erg hard nu! 1 slag dicht.
    30 min later .... ....

    Shit, nu loopt de schotel vol! Hij druppelt te hard en het water loopt via de zijkant!
    Nog een slag dicht. Nu gaat ie wel erg langzaam...


    Even ter illustratie hoe het ongeveer ging..
    Om vervolgens na 1 dag werken weer te stoppen...
    Ik bedenk nu dat het bovenstuk misschien niet stevig genoeg vastgedraaid is, morgen ff tjekke.
    Anders vervang ik hem denk ik

    Er zijn een aantal dingen waar je op moet of kunt letten bij gebruik en goede werking Blumat:
    -de grond onder de druppelslang moet vochtig zijn
    -er zit altijd wel zichtbaar wat water aan uiteinde slangetje
    -het vat moet rustig en gelijkmatig leeglopen
    -de plant moet er goed bijstaan!

    Als een van deze punten afwijkt moet er gekeken worden naar de evt oorzaak



    Russian Winter2:
    20190907_133022.jpg
    Vol aan het trainen ondertussen! Gaat hard hoor, ze mag binnenkort al de tent in op bloei. Vandaag gedieft en gesnoeid, net als de andere dames in de tent. Vanmorgen Vita Race. De dames in de tent krijgen dit nu niet meer, teveel bloei zeg maar


    20190906_193344.jpg

    Deze heb ik gisteren binnengekregen, ik ga een poging wagen om mijn stikstof problemen aan te pakken.
    Alleen is deze helaas niet goed meer, fles staat op ploffen
    Bodem staat bol en de wand is keihard van de druk.

    Staat wel geen houdbaarheidsdatum op
    Weinig succes de laatste tijd bij Greensell, kwa voeding.
    Maandag verwacht ik antwoord op mijn mail

    20190907_134940.jpg
    Wat een fijne afzuiger!!
    Ik heb de lampjes afgeplakt, blaat het niet schaapt het niet!
    Het rode lampje van een stekkerdoos schijnt al genoeg te zijn om een plant te stressen.

    Trouwens, een stekkerdoos hoort niet in een tent, sowieso niet never nooit!!!

    20190907_134802.jpg
    Laatste kijkje voor het licht uit gaat...

    Truste!!

    Grote Groeten






    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    • R1988
      R1988 commented
      Editing a comment
      Maakt het zo n verschil als er een lampje op zit dan? Wist ik namelijk niet

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik vind het ook moeilijk te geloven, maar er zijn er die denken van wel. Kleine moeite, voor de zekerheid. Het lampje was trouwens groen, wat dus niks uit zou mogen maken, maar toch
      Blaat het niet schaapt het niet!

    #48
    Hoe gaat t met de bluemat nu?

    tangerine staat er heel mooi bij
    heb ik deze x ook er zit echt een paar dikke toppen aan al.

    Verder niks te klagen he ga zo door en slim om alles af te plakken beter zekere voor het onzekere

    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Novastar!!

      Sativakwaaltje? Tjek!

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja de gele bewchadigde bladeren worden veel sneller afgeworpen zeker de bladeren die geen licht zien

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Die nu vergelen zien zeker nauwelijks licht!
      Moet ik in het achterkoppie bewaren
      Danke Wes

    #49
    Last edited by kroket; 8 September 2019, 16:30.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Alles Indica, dan krijg ik ze mooi strak gelijk als een tapijtje!
      4 soorten is dan geen probleem ondertussen. Ook nu staan de beide indicatjes mooi gelijk
      Sativas daarentegen...

      Lastig uit te leggen, maar je kent het denk ik wel; bij indica heb je nodes met twee vertakkingen, die groeien naar links/rechts of boven/onder.
      Sativas hebben nog een kleine internode tussen de beide vertakkingen zitten.
      Erg lastig om dat gelijk te krijgen heb ik gemerkt. Ofja lastig...ik heb het eigenlijk opgegeven. Dat croppen had ik liever niet gedaan

      Dus, beste lezers, mijn conclusie: wil je lage stress training doen neem indica's, vooral de eerste keren!!

      Ik hoor echt bij de indicafanatica's dat is mij nu wel duidelijk.
      Totdat ik de OB proef???

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zie je? Weer vergeten dat de TD een sativa is!


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Haha, je bent gewoon zo'n Indica fanatic dat je hersenpan nog niet wil accepteren dat Tangerine Dream ook Sativa dominant is

      Ik snap wat je bedoeld met de internodes, maar nooit geweten dat dat ook een verschil is tussen de divas en indianen
      Nou heb ik me eigenlijk ook nooit echt bezig gehouden met het onderscheid tussen planten. Het is meer iets van de laatste tijd dat me dat echt begint te interesseren.

    #50

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo Bart!

      Ik ben niet zo kapot van de OB hoor, maar inderdaad ook wel benieuwd

      Tangerine Dream van Barneys en Amnesia Lemonator van huismerk zijn de mooiste planten die ik heb gehad tot nu toe. Black Domina van Sensiseeds was ook erg mooi. Het oog wil ook wat he

    • BartVdm
      BartVdm commented
      Editing a comment
      Een echte Catwalk daar bij jou hehe met al
      jouw Diva’s , idd het oog wil ook wat, jouw woorden blijven me soms bij als ik zelf in me tent hang haha

    #51
    Goedenavond!



    Tis weer weekend, weekje vrij!
    Mijn vloeitje vol met wiet, een dampende tas koffie en Veronica Inside op de achtergrond...
    Dat ik erg scherp zie, ik had wat eerder een nieuwe bril moeten aanschaffen...

    Maar goed,
    Tijd voor een tussenstand...

    20190913_171427.jpg
    Ze staan op het moment 1 week in bloei. Training en dieven is gedaan nu, Blumats druppelen...

    en...

    20190913_171451.jpg20190911_174307.jpg
    Naar
    20190913_171504.jpg20190913_171756.jpg
    Achteraan zie je een vergeeld blad


    TANGERINE DREAM
    20190913_171951.jpg

    20190913_171530.jpg
    Wat meer vergeling, er zijn al een aantal bladeren afgevallen en verwijdert....


    RUSSIAN WINTER1
    20190913_171944.jpg
    Ook
    20190913_171909.jpgWeske besproken en dacht het te begrijpen. Maar volgens mij is mijn snapper kapot, het kwartje wil maar niet vallen

    20190913_172114.jpg

    Nou, ik ben benieuwd naar jullie reacties!!

    Grote Groeten!!!


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Tentje lekker vol, kom maar op met die toppen!!

    #52
    Geef jij ook elke x voeding mee?
    dan is het makkenlijk en zou ik helft voeding doen en helft water

    Omdat ze miss meer verdampen nu gaat het vocht uit de grond maar blijft de voeding zitten
    waardoor ze miss de volgende waterbeurt dubbele krijgen zomaar gezegd
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Tuurlijk wel sweet of maak jij steeds het vat schoon na 1 dag voeding...
      De voeding word toch in het vat gedaan en de hoeveel voeding op de hoeveelheid water
      En als er een blokkade is door een bepaalde stof hoef je geen symptonen van overschot te zien hoor.

      Maar als takke al zuinig was met voeding dan word het miss tijd om bij te voeden maar dat kan ik zo niet zeggen

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik vul een liter af, doe daar de voeding bij en schud het in het vat bij het water dat er nog inzit. Vervolgens zuur ik af naar pH 6,5. Elke dag vul ik bij, en iedere keer met voeding.

      Beetje verwarrend Weske, je bedoelt dus dat ze een tekort hebben, omdat er sneller water verdampt dan de plant kan opnemen, en dus de voeding in de grond blijft zitten?
      Daarom juist voorzichtig bijvoeden?

      Ze krijgen nu nog halve dosering

    #53
    Hey @Takketoelli ik heb een vraag voor jou i.v.m. je Blumats. Ik had deze vraag eerder in een ander verslag gesteld, maar bleek dat ik abuis was en Weske z'n ronde met jouw kwartet had verward... Ik stel dus dezelfde vraag aan jou:

    Ik heb je verslag nog eens doorgenomen en jouw stukje over de Blumats goed gelezen. Dankzij dat stukje over de Blumats zijn al enkele vragen beantwoord maar wat ik me nog afvraag is dit:

    Hoe breng je de hoofdleiding binnen in je tentje? (de lage gaten in de wand van m'n tent zijn te laag want dan moet de leiding terug omhoog komen en dat kan/mag niet)

    Indien mogelijk, vind je 't erg om een foto te nemen? Ik checkte al je foto's maar ik kan het punt niet vinden waar je hoofdleiding je tent binnenkomt Zoals het er nu naar uit ziet, moet ik een gat gaan maken op de juiste hoogte en dat doe ik liever niet

    Alvast bedankt!

    Groentjes!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat is minder... elke tent is anders he

      Ik kan niks meer verzinnen. Laat je ff weten wat je oplossing is?

      Een gat in de tent zou ik branden denk ik. Klein gaatje met een nagel ofzo en dan met een gloeiend ijzer de randen branden om rafelen tegen te gaan

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      OudHollander kan je je waterslang niet via de zelfde in/uit gang als je afzuiger naar benden laten lopen? Of zeg ik nou iets geks?

    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Dat is geen optie SweetMango, dat gat zit op 1m80 hoogte. Dus dan zou m'n tank ook al minstens op die hoogte moten staan,.. En jammer maar helaas, dat is geen optie.

    #54
    Een zeer goede avond beste forumvriendjes en vriendinnetjes!!



    Allereerst een fijn weekend!!
    Het wordt morgen een perfecte dag voor een fietstocht!!

    20190920_112130.jpg

    2e week bloei, de dames krijgen ondertussen 4ml (van de max 5ml) bloeivoeding, ze hebben 3x een kleine dosering N gehad en 1x CalMag...
    En ik begin voorzichtig te geloven dat het tij aan het keren is; de Tangerine Dream en de Orange Bud zijn volgens mij gestopt met vergelen

    De Russian Winter1 is nog niet hersteld....



    TANGERINE DREAM
    20190920_112228.jpg
    Mooie witte pistels, trichoompjes beginnen te komen. Zij is goed groener geworden, voorlopig even geen N meer

    20190920_112239.jpg
    Nog steeds mijn favoriet!


    ORANGE BUD
    20190920_112219.jpg
    Ze is weer hersteld van de martelingen (supergecropt). Dat wil zeggen dat ze weer aan de topontwikkeling is begonnen, maar de pistels zijn minder wit en minder in aantal. Ook blijven de bladeren wat slap hangen, wat ik ook probeer af te stellen met de Blumat. Hier en daar een bruine pistel....

    20190920_112200.jpg
    Ze doorstaat wel erg goed de voedingsperikelen, nauwelijks verkleuring. Ook bij haar trichoompjes!!!


    RUSSIAN WINTER1
    20190920_112250.jpg
    Het is zo niet te zien, en ook bijna niet op foto vast te leggen, maar zij is dus de zwakste schakel..
    Letterlijk eigenlijk, want ze zitten alle drie aan de Blumatslang vastgeschakeld....
    En krijgen dus hetzelfde aan voeding. Aangezien de beide andere dames het nu weer goed doen, kijk ik ff aan hoe ze verder reageerd

    20190920_112301.jpg
    Mooie topvorming, witte pistels... mooi man


    RUSSIAN WINTER2
    20190920_172807.jpg
    Ondertussen begint ze op gelijke hoogte te komen!
    Gaaf, ik had om die reden haar wat minder getraind, dat is goed aan het lukken! Nog een weekje, iets meer, en ze staat ook in bloei. Haar geef ik nu 3ml (van de max 5ml) groeivoeding, en ze heeft ook 1x een N dosis en 1x CalMag gekregen. Ook krijgt ze nu nog 1x Vita Race, morgen om precies te zijn.

    Omdat de drie andere dames sneller dan verwacht tekorten kregen ben ik nu dus al begonnen met voeding. Nog geen geel blad niks. Laten we met zijn allen hopen dat dat zo blijft! Ik hoop dat jullie meehopen!
    Kom tie:
    1, 2, 3 HOOP!!


    Ik begin snachts wat te lage temp in de tent te krijgen, en bijbehorende hoge lv. Dus de verwarming gaat weer
    aan.

    20190920_112150.jpg

    Het is een mooie veldje aan het worden, wel een dichte jungle. Misschien dat ik de volgende ronde wat meer blad weghaal



    Grote Groeten!!

    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      'Normaal' fietsen zit er niet meer in, dat is met mijn ziekte te vermoeiend. Dus als je dat met 'echt te gaan' bedoelt moet ik je helaas teleurstellen...

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ach ja, jij bent ziek, sorry dat was is vergeten. Ik ben juist aan het fietsen om niet ziek te worden. Oude hobby van vroeger opgepakt. Soms ben ik een beetje te enthousiast

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Mis ik enorm hoor, ik had een super wielrennertje! Daar heb ik erg veel vaak en lang opgezeten!!

    #55
    De moeite om te zien mooi tentje vol !!!

    Gij hebt de grootste geknakt toch ?? Kunde daar is een foto'ke van nemen bij de volgende foto sessie !!
    Ben eens benieuwd hoe dat ze zich herstellen na zo een behandeling !

    Er is daar wel een foto bij maar ik zie het niet goed !
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Tot wanneer kan je ze knakken ?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tja, dat weet ik eigenlijk niet. Ik gebruik het alleen voor uiterste noodgevallen, om groeistrek tegen te gaan. Dus tot en met week 3 na omschakeling?? Daarna groeien ze niet meer

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Heb ze zelfs in de laatste 2 weken nog wel eens geknakt, herstellen ze zich prima van. Al moet je de zware toppen dan vaak wel even ondersteunen in de positie die je wil dat ze aannemen.

      Plantjes zien er mooi uit Takketoelli!

    #56
    Bedankt Kroket!

    Ik heb nog ff wat fotos gemaakt voor Remco

    20190921_093414.jpg 20190921_093423.jpg 20190921_093404.jpg

    het enigste wat ik anders zou doen een volgende keer is dat ik de takken wat omlaag hou, door te binden of door een wasknijper aan een van de bladeren te hangen ofzo. Ze herstellen iets te goed zeg maar , ondanks het gesupercroppen staat ze er weer als hoogste plant bij...

    Sativadiva's..... echt waar... manmanmanman
    Ze willen nog net geen bontjas aan
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #57
      Goedemiddag beste kwekers!!


      Op de bank voor de buis, huisje is gepoetst, katten hebben gegeten...
      Tijd voor een toetertje Amnesia Lemonator, alweer het laatste beetje uit de voorraad van vorige oogst!

      De lucht die uit de pot komt is echt waanzinnig, vette haze met citroengeur!

      Maar goed, het is weer tijd voor een tussenstand

      20190929_124847.jpg https://www.plantarium.nu/shop/canna...ctor-250-gram/
      Ik zal ze krijgen!



      ORANGE BUD

      20190929_131202.jpg
      Tja, de Orange Bud...
      Ik heb zwaar het vermoeden dat mijn diva een herma (aan het worden) is. Omdat de bladeren raar gevormd en topvorming niet normaal verloopt had ik al een vermoeden, en ben ik haar elke dag goed aan het inspecteren

      20190929_125137.jpg
      Vreemde topvorming ...

      20190929_125154.jpg
      Gekruld blad...

      20190929_125247.jpg
      En een banaantje!

      Orange Herma Bud!

      ​De pistels zijn oranje bruin, maar ik vindt ze er niet echt verdort uitzien. Maar het is duidelijk veel te vroeg dat ze aan het verkleuren zijn. Er zijn wel nieuwe witte pistels aan het vormen.
      De pistels, het banaantje en het gekruld blad doet mij vrezen voor een herma. Het zijn bijzonder moeilijk te onderzoeken toppen, de komende dagen zal ik veel tijd kwijt zijn met inspecteren...

      Als ze nog moeilijker (banaantjes!) gaat doen gooi ik haar de tent uit!


      TANGERINE DREAM

      20190929_125348.jpg
      Gaat prima, op hier en daar een verkleurde pistel na. Ook zie ik kleine bruine puntjes op sommige bladeren waarvan ik het vermoeden heb dat dit Vita Race resten zijn. Licht verkleurde bladpunten voor de rest mooi groen

      20190929_125413.jpg20190929_125426.jpg
      Ze is iets geler of bleker dan de rest. Ook zijn de pistels een ietsiepietsie donkerder dan bij de TD, en iets meer bruine pistels ook

      20190929_125432.jpg
      Ook bij haar heel kleine bruine (VitaRace?) vlekjes en verkleurde bladpuntjes


      RUSSIAN WINTER2

      20190929_125437.jpg
      Het verlagen van de plant (vorige post) was een goede zet, ze is zowat gelijk nu. Ze staat sinds enkele dagen in bloei nu, en loopt 2 weken (13 dagen om precies te zijn) achter op de andere dames. Weekje ingelopen!!

      .... ....

      De bruine pistels, verkleurde bladpunten en de donkere kleur van de bladeren heeft mij doen besluiten om de bloeivoeding iets te minderen. Ze zaten 3 dagen op 5ml wat dus iets te veel (b)lijkt te zijn. Ze krijgen nu 4 ml, tussendoor heb ik 2x 3ml gegeven. 1xper week halve dosering N en CaMg

      De RW2 heeft een apart voedingsvat, zij zit nu op 3ml bloeivoeding, volgende week op 4ml

      Om de temp in de tent wat te verhogen heb ik het bouwlampje weer opgehangen, daar komt flink wat warmte vanaf. Staat gelijk met de cobs aan, ook in een poging de lv wat omlaag te krijgen


      20190929_125502.jpg
      Het Kwartet van Takketoelli in volle glorie!

      Geen geklaag hier, wel een beetje zorgen om de diva.
      En ik moet ff die bruine puntjes in de gaten houden



      Grote Groeten!!
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        een northern light?

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hij is het hoor!!

        Hahaha
        Lache man

      #58
      Let echt op met de lv toelli.....
      ik zeg dit niet zomaar nog eens....
      er stond constant een fan op me toppen en nog ben ik een hoop kwijt.

      Je weet dat warmte en vocht niet goed samen gaan toch....dus ik zou lekker voor de iets koudere temp kiezen dan kans op schimmel of dergelijke

      Ik heb het bij 1 haze en bij de lagere topjes op de tangerine dat de bloeiharen al ingedroogd (bruin zijn) gelukkig hoeft de tangerine nog maar 2 weken ik moet ook zeggen er hier en daar al wat bruine trichomen zijn.

      De orange bud is een sativa dominante strain die zijn gevoeliger voor foxtailen....
      ook is het wel normaal dat de sativa dominante strain de bovenste bladeren in de top om laten krullen naar beneden,zie foto's op verschillende site's....
      Maar hou der voor de zekerheid maar gewoon in de gaten.


      verder gaat het lekker toch ziet er mooi uit zo
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Niet hoger dan 28 in ieder geval. Zou genoeg moeten zijn om op ongeveer 50% uit te komen. Mits er verse lucht wordt aangevoerd, en dat is nu juist het probleem. Die is weer te vochtig met dit weer
        Maar goed, meer kan ik niet doen he

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Hoop het werkt man

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Anders ik wel!

      #59



      duim-omhoog-overzicht-symbool_318-53158.jpg













      Remco.
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Je hebt bij action een zo’n kleine verwarming element die je zo kan pluggen op je stop contact. Vgm 40 watt? Misschien kan je die in je tent pluggen of voor je inlaat?( ik ga ff zoeken voor je)

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        OudHollander het is een 400watt ding.

        https://www.action.com/nl-nl/p/tristar-plug-in-heater-/

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de link SweetMango
        Het was ongeveer zo iets dat ik in gedachten had. Die van mij is 600W dus jouw keuze is beter. Maar als je reviews leest van dat soort apparaten krijg je kippenvel, het zou echt niet veel doen...
        Mocht ik het binnenin de tent hangen zal het misschien wel uitmaken, maar dat doe ik niet omwille van de brandveiligheid. Ik heb geen stekkers in mijn tent want al mijn elektriciteitsleidingen gaan uit de tent naar een stopcontact buiten de tent...
        Maar goed, dat probleem pakken we aan als het zich stelt, bedankt voor de tip!

      #60
      Bedankt mannen!



      Als je koffiesjopwiet knettert schijnen er beestjes in te zitten. Of uitwerpselen enzo. Nooit gehad?

      Ik heb dezelfde olie Remco, maar ik ga toch voor de korrels. Zal niks uitmaken kwa werking verwacht ik, is gewoon een gevoel van mij. Mijn keuze viel eerst op ARTS granulaat, maar ik ga voor de Rogis omdat die schijnbaar nog wat meer doet dan alleen olie in de grond stoppen

      Die bouwlampjes stralen veel warmte af, scheelt echt een paar graden, maar....
      Het zijn oude halogeen lampen, niet van die huidige met LED. Dat zal zeker verschil maken met de temperatuur

      20190929_164711.jpg
      Enigste etikettering dat erop zit

      20190929_164825.jpg
      Deze zijn dus nergens meer te krijgen, is mijn laatste. Als iemand een adresje weet....

      Ik bereik een verhoging van ongeveer 2-3 graden. Je kunt je hand niet onder de lamp houden!! Ook de lamp zelf wordt erg warm, daar brand je jezelf gewoon aan

      20190929_125432.jpg
      Hier kun je een beetje een licht bruine verkleuring zien van het blad. Een soort van bruine schijn. Is erg minimaal gelukkig, en dat mag het wat mij betreft ook blijven!!

      Grote Groeten
      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Waar richt je het licht dan op die van de lamp afkomt? Want ik veronderstel dat je geen halogeen op je planten wilt richten vanop een meter afstand? En eigenlijk nergens op bedenk ik zo...

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Yep, die bak van QnQ heb ik al aanschouwd in z'n verslagen, echt een next level met goede resultaten als gevolg.
        Ik vermoed dat het in mijn geval beter zal zijn om de deurspleten te isoleren en de ruimte waarin de tent staat licht bij te verwarmen. Thermostaat erop en alleen verwarmen waar nodig. Het is wel in de garage, maar een bijruimte, dus het volume om op te warmen valt goed mee. Maar dan nog wil ik het zo goedkoop en veilig mogelijk doen natuurlijk. Maar goed, bedankt voor de feedback, alweer wat bijgeleerd!
    Bezig...
    X