Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Kwartet van Takketoelli, 2e ronde 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    beetje laat maar ben er toch geraakt
    snel mijn hangmatje opknopen hier

    russian winter is een lekker weedje heb hem ook nog gezet vorig jaar in auto's

    veel succes
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo Smoker!

      Let ff op dat mijn tentpaaltjes misschien niet sterk genoeg zijn voor jouw hangmatje...

      Precies ja, reden dat ik de Russian Winter nu heb is omdat de AF versie zo lekker was! Hetzelfde geldt voor de Great White Shark, maar die heeft het helaas niet gehaald

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      jammer van je great white shark ..... das een soortje dat ik niet direct zouw zetten zit met 1/1 verhoudind cbd en thc ik houw meer van de zware thc planten

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik had niet de CBD versie, de normale van Green House Seeds. Bovenaan de tekst staat hoge thc, onderaan gemiddeld, laag cbd.
      Ik let daar tegenwoordig niet meer zo op, als het maar geen cbd variant is

    #32
    Netjes takketoelli zier r alemaal maar weer top uit.
    hopelijk trekken ze alemaal nog een beetje bij.
    suc6 verder en hoop op een leuke oost van je 200w cobs .
    mvg cookie

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo Cookiekush!!

      Bedankt!
      Ik heb zo het idee dat ze bijgetrokken zijn ja. Gaan lekker!

    #33
    Een zeer goede avond beste medekwekers!!



    Nounou, het was mij het dagje wel in huize Takketoelli, drukdrukdrukdruk...
    Veel gedaan en ook veel voldoening nu ik eindelijk weer kan bankhangen met met mijn koffie!


    Watskeburt?

    Nou, de dames in het kastje groeien vrolijk verder, en reageren supergoed op mijn 'elke dag een beetje water' regime! Dat vindt ik al een hele overwinning, dat watergeven ook....
    75 ml per dag per plant gemiddeld, de Tangerine Dream drinkt het meeste

    20190817_181255.jpg
    Daar zijn ze dan, zoek de Sativadiva!
    Mooi man, dat verschil in groei is echt duidelijk te zien!
    Nee, de foto is niet scheef, de lamp wel..

    20190817_181302.jpg
    De Orange Bud groeit dus wat harder. Tangerine Dream is een mooie plant aan het worden
    20190817_181308.jpg
    Russian Winter2 gaat ook super, loopt drie weken achter op haar grote zussen.
    De Super Skunk gaat er zo goed als zeker uit. Ik heb haar eergisteren verpot om te kijken hoe ze daar op reageerd, maar het ziet er niet zo goed uit voor haar...

    20190817_181315.jpg
    Russian Winter1 is wederom (huismerk) een mooi exemplaar!

    Zoals jullie kunnen zien is het ook tijd om te verpotten. Dan kan ik ook met de training beginnen, daar is het hoog tijd voor

    .... ....

    Dus....tijd voor de Blumats!!
    20190816_203312.jpg
    Gisteren de Blumats alvast laten weken
    20190816_203612.jpg
    Weer iets te enthousiast, ik heb er maar drie nodig

    20190817_181229.jpg
    Tent gepoetst, lamp opgehangen met nieuwe hangers...
    20190817_181243.jpg
    Gaaaaaaf!! Lamp hangt mooi in balans en is met gemak te verstellen!!

    Grond goed voorbewaterd, en overgepot. Ik heb helaas geen foto's van het wortelgestel kunnen nemen, ik kwam een handje tekort. Maar ze waren ieder erg goed volgeworteld, mijn beste tot nu toe!

    Rock n roll!! Ik heb alle vorige rondes te weinig water gegeven (b)lijkt wel!!

    20190817_200049.jpg
    Voor het eerst vierkante potten. De aanvoerslang van de Blumat bevestigd met tyraps
    20190817_200104.jpg
    Deze zijn eigenlijk ook onmisbaar, afsluitdopjes. Hier komt straks de RW2 te staan. Ook straks met de oogst kun je zo gemakkelijk een Blumat verwijderen en de slang afsluiten. Kosten 70 cent geloof ik, dus bestel ze er gewoon bij! Hetzelfde geldt voor de dunne verdeelslangetjes

    20190817_201216.jpg
    Vervolgens de Blumats installeren en afstellen.


    Ik zal het kort en bondig proberen te houden:

    Draai de Blumats open en zet de kegels onder water. Na een halve dag tik ik alle luchtbelletjes los en draai ik onder water20190817_201230.jpg20190817_201307.jpg
    Hier zie je het hoogteverschil dat ik heb voor het systeem. Kastje staat open om aan te geven dat als je de emmer op de plank zou zetten dit nog steeds hoog genoeg zou zijn om het systeem te laten werken

    20190817_203251.jpg
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #34
      Top hoor ziet er proff uit netjes gedaan
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Tangerine is wel lekker maar kwa smaak en sterkte kies is toch de g13 boven de Tangerine neemt niet weg ze echt heerlijk is hoor

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Die gaten was ik vergeten ja, bij de ronde emmers heb je die niet nodig. Bij de rechte zijden glijden deze weg...
        Dus net ff mijn Bob de Bouwer helm weer opgezet
        De drie dames hebben een Vita Race douche en bondage ondergaan

        Bedankt

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Hoppaaa takke likes it rough

      #35
      Leuke update en alles mooi uitgelegd
      Heb zelf ook Blumats liggen (ergens verstopt in de schuur ofzo ), die waren niet af te stellen. Desondanks deden ze het redelijk goed hoor, maar die van jou zijn toch net iets mooier

      Ben wel benieuwd of het bij jou de grond aan de tegenovergestelde kant ook mooi vochtig houdt? Maar daar is nu nog een beetje vroeg voor om op te antwoorden natuurlijk.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Wat denk jij, bruine of zwarte panties?

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Zwart, en dan vastmaken met jarretels, kinky

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hahahaha

      #36
      Een zeer zonnige middag samen!



      Het is nog niet zo lang geleden maar er gebeurt veel in de tent.
      De drie dames groeien goed, de Blumats doen hun ding en de bondage is begonnen!

      Zucht... ik was bijna vergeten hoe relaxed dat is, kweken met Blumats! Die gaan er dus nooit meer uit!

      Vandaag heb ik de dames gesnoeid, met bondage ben ik eergisteren al begonnen.
      Ik train de dames met 4 takken, die ieder naar hun eigen hoek gedwongen worden.
      De 4 bladeren in het midden heb ik verwijderd om meer licht te geven aan de 4 topjes in het midden.
      Onder de onderste 2 takken haal ik ook alles weg

      Tangerine Dream:
      20190820_123724.jpg
      Mijn favoriet voor deze ronde.
      Mooie dame die ik met extra liefde verzorg! Dat komt ook omdat ze vooraan staat en ik er gewoon beter bij kan... Dat was ik ook vergeten, ik kan ze niet verplaatsen!
      (In noodgevallen kan het wel, Blumat loskoppelen bij de aanvoerslang en tyraps losknippen)
      Ze is een echte zuipschuit, vanaf dag 1 al, en dus begon bij haar de volgende dag al de Blumat te druppelen


      Russian Winter1:
      20190820_123738.jpg
      Zij gaat iets minder hard, maar mooie plant ook! Ze staat een beetje scheef, of gedraaid zeg maar. Ik had haar als eerste verpot. Bij ronde emmers boeit het niet hoe ze komt te staan, bij vierkante dus wel.... haar heb ik vandaag nog niet verder kunnen trainen. Ze drinkt het minste van het stel, en de Blumat begon ook als laatste bij haar te werken


      Orange Bud:
      20190820_123747.jpg

      Wow wat een verschil!! Sativadiva!!
      Alles klopt he, overlappende sativa bladvingers, lange internodes, lichte kleur... zij is degene die bepaald wanneer de rest op 12/12 gaan. In mijn hoofd hoor ik nu Snap schreeuwen met 'I've got the power!!'
      Is het trouwens ook een sativadingetje dat de bladeren wat slapper hangen? De Indicaatjes staan fier met de bladeren omhoog!

      Dat in bloei zetten zal ook niet zo lang meer duren, volgend weekend verwacht ik!

      20190820_123709.jpg


      .... ....

      Ondertussen in het voorgroeikastje....

      20190820_124600.jpg

      Russian Winter2 gaat sneller als de drie die al in de tent staan, volgende week kan ik al verpotten schat ik.
      Dan heeft ze een week ingelopen op de andere drie!

      20190820_124612.jpg
      Mooi he? 'Your Beautiful' van James Joint. Zeikplaat
      20190820_124623.jpg

      Nou kijk er nog maar ff goed naar, het zal de laatste keer zijn dat je haar te zien krijgt!
      Exit Super Skunk
      'Last Exit' van Pearl Jam

      20190820_124652.jpg
      Nu hoor ik Elvis met 'Only the Lonely'

      Grote Groeten!!!


      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat deed ik eerst wel ja, kijken wat er van terecht komt. Altijd wel een oogst maar nooit zo goed als de rest.
        Veel problemen, moeilijk doen, niet begrijpen wat ze nou wil... Net als in het echte leven gaat zo'n vrouwtje eruit!
        De kweek verloopt beter en makkelijker als ik ze er direct uit gooi, op die plaats moet gewoon een gezonde plant staan

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Soms kunnen ze alsnog verbazen
        Maar ik snap je volledig, gewoon lekker zorgeloos kweken

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Zorgeloos ja, dat is misschien wel het belangrijkste. Gewoon lekker relaxed wat planten kweken

      #37
      Aloha!



      Herinneren jullie deze nog?
      image_340433.jpg

      De gele pluisjes ja...

      20190820_200827.jpg

      Dus toch een schimmel! Pokon stekgrond.
      Eerste ronde met stekgrond, 'laten we dit maar eens proberen, pokon zal wel oke zijn....'

      Weg ermee, en vanaf volgende ronde ontkiem ik ze in lightmix
      Alanis Morissette, You Learn


      .... ....

      Hoe ben ik hier achter gekomen?
      Nou, zoals eerder aangegeven is de Super Skunk verwijdert. Dus ik heb een nieuw zaadje in de grond gestopt.
      Deze komt in tent 2 onder scrog

      20190820_200937.jpg

      Money Maker:
      Strain Hunters
      Voornamelijk indica
      Feminised
      8 - 9 weken
      Het leek mij wel leuk om er eentje van Strain Hunters te kiezen. Erg gave serie op JijBuis.

      Franco is de man, helaas overleden. Hij had echt passie voor de plant
      Arjan ook natuurlijk, maar altijd met een verdienmodel in het achterhoofd. Groot verschil.
      Maar beide zijn nodig denk ik dan...


      Laat jullie niet van slag brengen door de naam van dit soortje, ik hoop dat ze wiet maakt, geen geld!!
      Ontzettend slechte naam...(Arjan!)

      Money for Nothing, Dire Straits


      Ze schijnt goed te werken tegen chronische pijn, we zullen zien. Of voelen! Of nee, ik hoop dat ik niks meer voel dan

      Grote Groeten!!!




      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik ben er nu ook van overtuigd dat Lightmix het beste is om te ontkiemen. Ik heb nu universele, lightmix en stekgrond geprobeerd. Lightmix it is!!

        Die paar die het niet haalde in de lightmix waren waarschijnlijk misvormde exemplaren, die ik beoordeeld heb alszijnde overvoed. Vandaar dat ik eens stekgrond wou proberen.
        Later kwam daar ook nooit goeie oogst vanaf, vandaar dat ik nu ook direct de jongedames die niet meekunnen eruit zet

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        En als je een paar handen zand door die lightmix gooit heb je je eigen zaai-stek-lightmix gemaakt

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Verdorie, dat had ik eigenlijk moeten doen met de Money Maker...
        Ze staat nu in de universele, beetje een gok. Is eerder goed gegaan, maar ook wel eens fout. Afwachten

      #38
      Het takke...
      Bondage goed gelukt toch.

      Moet ze ook niet verplaatsen je hebt overal hetzelfde licht dus lekker laten staan.

      Sativa vingers valt nog wel mee echte sativa vingers zijn lang en smal.
      Let wel op ze niet te licht gaan worden en in de bloei hebben ze stuk minder stikstof nodig als een indica.
      Nee het is geen sativa dingetje dat de bladeren hangen ik heb ze ook allemaal schuin omhoog staan.

      De tangerine staat lekker vol netjes zo.
      bye bye super skunk rip
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Heb je altijd er 1 niet goed gaat of wat minder in jou ogen hier precies hetzelfde hoor.

        Ja dat is ook per soort verschillend maar 9 van de 10 x drinken ze wel meer als indica jaa.

        Uhmmzzzzzz ja je kan der wel een beetje meer geven als de andere.
        Ze strekt wat meer dus stiekem denk ik ook wel ze meer voeding/vocht gebruikt als de rest.
        Ze doet meer haar best als de andere ofjaa ze gaat harder omdat ze groter word.
        Zodoende ik denk ze wel wat meer mogen hebben

        Je zou het even kunnen proberen om der zelf wat meer bij te geven met de hand.
        De bluemats stoppen toch met vocht geven omdat ze meten dat er meer vocht in zit als normaal.

        Geef je degene die achterloopt wel hetzelfde voeding of hoe doe je dat die 3 weken verschil zit denk ik ook verschil in het schema oftewel dr andere mogen al hogere dosis hebben?

        Ja Eva was ook zo lekker vol ze hebben wel wat weg van elkaar vind der ook echt mooi eruit zien lekker vol

      #39
      Ziet er netjes uit! ook duidelijke uitleg over de blumats. Heb zelf ook een setje besteld, komen volgende ronde erin. Ben benieuwd hoe ze t bij jou doen

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hallo R1988
        Bedankt! Goede keus, krijg je geen spijt van!
        Is echt heel relaxed als ze eenmaal goed lopen

      #40
      Netjes, goed op weg !

      Heb ook gekiemd in de lightmix, ging perfect.

      Heb je ook dat de wortels boven de grond komen groeien waar de Blumats druppelen ? Dacht eerst dat het schimmel was Maatje heeft ze ook, wellicht ook maar eens aan gaan schaffen, hij is er ook erg positief over.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Yep, ik heb ooit een torentje gehad, tot aan de druppelslang!
        Ik kreeg de 'schimmel' ook niet weggeveegd...

      #41
      20190823_195712.jpg
      Vanaf links met de klok mee:
      Orange Bud, Russian Winter1 en Tangerine Dream

      Ze gaan wel erg lekker!! Alleen de Russian Winter1 blijft een beetje klein. Ze loopt niet echt achter, ze heeft een gelijk aantal nodes als de Tangerine Dream, maar is gewoon kleiner.

      Blumats heb ik bij de Orange Bud iets verder opengezet, de pot werd iets lichter als de rest. Voor de rest niks bijgesteld. Relaxed hoor
      Ik vul het voedingswatervat om de andere dag bij, en regel dan de pH ook bij naar 6,4-6,5. Halfvol is voldoende voorlopig
      It's so Easy, van Guns N Roses

      20190823_195407.jpg
      Tangerine Dream. Wat een schoonheid is dit zeg! Supermooie plant, groeit erg goed en symetrisch.

      20190823_195514.jpg
      Russian Winter1. Duidelijk te zien dat ze een stuk kleiner is.

      20190823_195552.jpg20190823_195809.jpg
      Een klein apart vaatje voor de RW2

      20190823_195754.jpg
      RW2 verpotten en Blumat installeren. Het slangetje wou niet in de lucht blijven zweven, ik heb een steuntje gemaakt met wat binddraad. Geen contact met zand, lijkt mij beter

      Opgelost!!!
      99 Problems, van Jay Z (I got ninety nine problems but a bitch ain't one!!)

      Zodra de RW2 op bloei gezet kan worden gaat ze de tent in. Ik zou haar later aan het systeem samen met de rest kunnen aansluiten, of ik laat het zo. Waarschijnlijk het laatste



      Ook een leuk onderdeel van de kweek, hoe lossen we de ditjes en datjes nou weer op????



      Ik wil tenslotte nog ff laten zien hoe ik de planten dief:

      Dit is de Tangerine Dream voor....
      20190823_195407.jpg
      ....en na
      20190823_201036.jpg
      Ik haal steeds het grote blad weg dat over de topjes hangt in het midden. Zo krijgen ze meer licht en groeien ze gelijk mee met de buitenste toppen. Dit zijn de enigste bladeren die ik verwijder
      Aan de onderkant heb ik alvast wat kleine topjes weggehaald, iedere plant krijgt deze behandeling


      20190823_195737.jpg
      RW2 heeft ondertussen ook gezelschap gekregen van Money Maker
      Money, pink Floyd

      20190823_195744.jpg
      De laatste keer dat jullie haar hier te zien krijgen!

      Neeneenee, rustig maar.... niks aan de hand
      Ze krijgt een eigen verslag


      Deze heb ik ook nog:
      20190823_201314.jpg
      Om de volledigheid compleet te maken

      Grote Groeten
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #42


        20190824_141121.jpg
        Enter links, exit rechts!

        20190824_141128.jpg
        De echte stille!

        20190824_143901.jpg
        Winds of Change, Scorpions


        Grote Groeten!!!
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #43
          20190830_131003.jpg
          De oplettende lezer zal opmerken dat er een en ander verandert is in de tent!

          Ik heb de Orange Bud naar voren verplaatst, ze gaat er straks ook als eerste uit. Ook wil ik goed bij de plant kunnen met verzorgen. Het is de eerste keer dat een sativa het tot zover haalt bij mij, ik heb altijd problemen met die diva's. Ze heeft ook nu wat extra aandacht nodig....

          20190830_131015.jpg
          Beide Indicaatjes zijn op een emmertje gezet om gelijk te blijven met de Orange Bud, die zoals verwacht een stuk groter is dan haar halfzusjes

          20190830_131031.jpg
          Dit is de Tangerine Dream, net na de laatste training. Wat is dit een mooie plant zeg, ik blijf het zeggen!!

          20190830_131036.jpg
          Zoek de verschillen.....
          Tja, ik had niet verwacht dat de groei zo verschillend zou zijn. Hier is een andere training vereist, het verloopt in ieder geval totaal anders dan ik gewend ben! Heel open en gespreid, vooral ook omdat ik de takken flink omlaag heb gebonden en ze dus in de breedte is gegroeid. Overal kleine topjes, maar die in het midden komen nauwelijks omhoog

          Apart man, en erg leuk om te ervaren! Ik heb (bij alle dames) wat topjes weggediefd, maar eerlijk gezegd doe ik bij de OB maar wat. Of deed, want na de eerste diefsessie heb ik haar verder met rust gelaten. Eerst maar eens meer sativa-ervaring opdoen, en kijken hoe ze zich verder ontwikkeld

          20190830_131208.jpg
          Dit is wel weer vreemd. Ze begint weer te vergelen....
          Ze zijn de 17e verpot van 2 naar 11 literpot in universele potgrond, 6 weken voeding. Twee weken lijkt mij wel erg snel om een tekort te hebben, dus waarschijnlijk weer een overschot??!??
          De pot voelde bij verplaatsen wat licht aan. Aan de onderzijde waren wortels te zien, maar de grond was wat droog. Ook hangen de onderste bladeren een beetje slap, dus ik heb de blumat wat meer opengezet.

          We wachten eventjes rustig af

          .... ....

          image_340903.jpg
          Die gele schimmel wordt steeds interessanter...
          20190830_131106.jpg
          Wat komt daar ineens boven de grond uit?
          20190830_131141.jpg
          Scheef maar wel scherper... das apart he? Plant loopt ook wat achter, zou dat ermee te maken hebben? Heeft dit invloed op de oogst? Kan dit kwaad? Eerder gezien? ...?? Tijd voor actie?


          Ten slotte nog ff de RW2 in het kastje:
          20190830_131407.jpg
          Gaat lekker!!
          20190830_131413.jpg
          Nog ff en we kunnen met de trainig gaan beginnen

          Grote Groeten!!
          Attached Files
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Denk je dat er 16 weken stikstof in zit of ga je tijdens de bloei stikstof bijgeven als ze geel worden.
            Oei, je blijt nadenken zo

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Nou, ik denk dat er nog voldoende voeding inzit voor een maandje. Dus dan moet ik de laatste 5-6 weken bijvoeden. Had ik mij zo bedacht... hehe

            Tja, ik heb de grond eerder gebruikt, maar dat was met AFjes. Daar volstond wat bloeivoeding de laatste 3 weken. Hoe het nu verder gaat verlopen is nog afwachten. Bij de Northern Light de vorige ronde is het naar mijn idee best goed gegaan. Moet ik nog terugzoeken wanneer ik daar gestart ben met voeding, alhoewel dat niet echt te vergelijken is, de pot was 4x groter

            Maar stikstof dus, ik zal eraan denken!

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment

            sorry had wat duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde eigenlijk dat ik de grond niet zo geschikt vind om een hele ronde mee te draaien. De voeding zoals ik heb opgemerkt zit er voor dik 4 a 5 weken in. Toen kregen de plantjes behoefte aan extra voeding (NLs op 12/12 met powder feeding) voornamelijk stikstof maar de grond zelf raakt erg snel verzadigd en kwalitatief gezien is het niks bijzonders.

          #44
          Phieh dat gaat weer lekker!

          die schimmel? Kan dat te maken hebben met die blumat (vervuild slangetje of iets?)

          keep ik green
          gz Ricky

          Comment


            #45
            Schimmel komt van de Pokon zaai en stekgrond:

            image_340904.jpg
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment

            Bezig...
            X