Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 soorten DNA-GENETICS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4 soorten DNA-GENETICS

    Korting op 420shop
    Goedenavond,

    Medegebruikers van het groene goud.

    De Sugar punch in mijn andere tent moet ongeveer nog een weekje, dus tijd om een nieuwe ronde te beginnen.

    Het vorige verslag was waardeloos van mijn kant, maar nog een weekje werken dan vakantie en dan gaan we op mijn werk een ander ploegensysteem werken waardoor ik meer vrije tijd heb dus meer tijd voor updates.

    Maar wat heb ik gezet?

    Mijn opstelling is het zelfde als voorheen alleen nu ga ik in twee tenten tegelijk kweken .
    Mijn bedoeling was eerst om de kleine tent te gebruiken voor in voor te groeien en te drogen, maar nadat de laatste kweekje daarin klaar was vond ik het eigenlijk al naar een dag zonde dat de tent leeg stond dus daarom twee kweekjes tegelijk.

    De kleine tent is 60x60x1.60
    Verlichting mars hydro 48 (100 watt)
    1 stand afzuiger met afgestemde koolstoffilter
    4 maal 11 liter potten
    plagron light mix
    biogenetic voeding en boosters

    De grotere tent is 80x80x1.80
    Verlichting DIY-ledlamp 4x cree cobs totaal 185 watt
    als afzuiging
    .
    ​ In de kleine tent komen te staan:


    2 keer OG#18KUSH

    Bloeitijd van 9 tot 9.5 weken
    Ik heb de kush zelf nog nooit gerookt maar wel de gewone og kush
    deze moet het zelfde zijn maar dan met een betere opbrengst
    Dit zijn zaadjes die ik gratis bij mijn bestelling heb gehad.



    2 keer sour kosher

    Bloeitijd van 9 weken
    Ook deze wiet heb ik nog nooit gerookt maar volgens een maat moet hij geweldig zijn
    Ook dit zijn zaadjes die ik gratis bij mijn bestelling heb gehad.

    Ik moet er wel bij zeggen dat waar ik woon nou niet echt overdreven veel soorten wiet te krijgen zijn.
    De laatste jaren komt er wel wat verandering en daarbij haal ik mijn wiet meestal bij iemand thuis en dan heb toch snel een haze soort.

    In de grote tent komen


    2 keer holy grail kush

    bloeitijd 9 weken
    Deze wiet was een jaar of 2 geleden een tijdje lang verkrijgbaar hier in de stad, ik vind hem persoonlijk een van de lekkerste wiet die ik ooit heb gerookt.
    Het is een kruising tussen kosher kush en OG#18kush


    2 keer strawberry banana

    Bloeitijd 9 weken
    Deze wiet is regelmatig hier verkrijgbaar, ze is ook altijd alweer snel uitverkocht en vrij prijzig (vind ik dan persoonlijk maar ja welke wiet is in de shop nou niet duur)
    Dit is voor mijn persoonlijk misschien wel de lekkerste wiet die ik ooit heb gerookt, ik ga ook elke week een doosje halen als ze er is.
    Het is een kruising tussen bubblegum en babana OG.


    Maandag 15-07-2019
    Ik heb acht zaadjes in kleine potjes gedaan potjes zijn gevuld met zaai en stekgrond daarna de potjes een beetje bewaterd met een mix van rhiziroots en bacto.
    over elk potje een huishoudfolie gedaan.



    Woensdag was de geboorte van 8 kleine meisjes








    vandaag is dag 3







    excuses voor de disco foto`s moet ff wennen dat de lamp zes uur eerder aan gaat als de afgelopen maanden.

    Hoe zie ik mijn 2 kweekjes voor ogen?

    De bedoeling is dat als de sugar punch geoogst en droog is, dat de dames gaan verhuizen naar de 11 liter potten.
    Ik wil ze alle 8 een keer toppen en de dames in de kleine tent gaan als ze getopt zijn en hersteld zijn op 12/12
    En de dames in de grote tent ga ik scroggen.

    Ik zal in het begin om de paar daagjes wat foto`s plaatsen tot ze echt wietplantjes zijn en dan probeer ik dagelijks een update te doen.

    Voor de rest nog een prettige nacht.
    Attached Files

    #2
    Strawberry Banana klinkt interessant Smaakt die ook een beetje zo of valt het mee?
    Kga igg volgen, succes man!
    sigpic

    Comment


    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Hoi SweetMango
      Dank je.
      Ik vindt zelf van wel, het is niet overheersend maar wel aanwezig.
      Ik vindt het een geweldig wietje en omdat ze bij de shop nooit daarvan een grote voorraad van hebben, smaakt ze de ene keer meer richting de bubblegum kant en de andere keer weer naar de banana og kush.

      Mvg

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Ben echt benieuwd waar je dit kan halen. Ik ga hem zelf wel kweken komen we er wel achter

    #3
    Niks beters te doen 'snachts?

    Comment


    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Hey Rreppellsteeltjam.
      Er is zekers wel iets beter te doen, maar dit weekend niet hahaha.
      Dit was mijn eerste weekend vrij in 4 weken.
      Dus gisteren eerst op het gemak een begin gemaakt van mijn verslag.

    #4
    Succes deze ronde en hopelijk wat meer rust met het nieuwe ploegensysteem.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Hoi kroket
      Dank je wel.
      Ik hoop ook wat meer rust te krijgen, dit was mijn eerste weekend vrij in 4 weken.

    #5
    Lekker begin van je verslag ik ga je volgen!
    Leuke genetics!

    Suc6 ermeee

    Comment


    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Dank je newhobby

    #6
    Succes homegrow als slim bent en je kan vooruit kijken in je weken dat je werkt zou ik proberen alvast een richtlijn te maken hoe je gaat aanpakken als je snachts werkt en overdag.
    dit vanwege omschakeling lampen en dat je ze niet verwaarloosd.

    hopenlijk gaat het beter als vorige x
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Valt mee toch? Heb hem bij mij van 8 tot 8 staan, maakt niet uit of ik de nacht in ga de middag uit kom of de ochtend heb hoe dan ook tijd voor ze. :o

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ik hoop dat je bedoeld van 20:00 tot 08:00 anders heb je precies op warmste punt alles aan staan.

      Maar als idd snachts is en je bent zowizo op die tijd thuis heb je perfect gedaan sweet slim om alvast beetje vooruit te kijken topper

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Hahaha, ja idd van 20:00 tot 08:00.
      Enige tijd window die echt werkt vind ik zelf.

    #7
    21::00-09:00 werkt het relaxt voor mij!
    Voor 9e wakker zijn lukt soms nog wel

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja slim inderdaad ik heb ze nu van 12:00 tot 18:00 uit staan en in bloei gaan ze van 10:00 tot 22:00 uit dan heb ik warmste van de dag alles uit staan en kan ik snachts de koelere lucht binnen laten

    #8
    Succes HomeGrow77! ik ga deze zeker volgen!

    Comment


    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Dank je bosmuis en welkom
      Nog wat gehad aan mijn info wat betreft het knakken?

    • bosmuis
      bosmuis commented
      Editing a comment
      Zeker! De 2 grote toppen zijn inmiddels geknakt

    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Mooi het heeft bij mij echt veel gescheeld

    #9
    Weske bedankt.
    mijn lamp draait op dit moment van 15.00 tot 09.00 en als ze op 12/12 gaan word het 09.00 tot 21.00.
    Hierdoor heb ik ongeacht welke dienst altijd tijd voor de dames.
    Alleen de afgelopen maanden is het kut geweest vaak diensten van 12 uur en daarbij heeft het vrouwke een re-organisatie moeten begeleiden op haar werk waardoor ze ineens meer moest werken.
    En daarbij komt dan ook de zorg van onze kinderen bij en dan schieten verslagen enzo er heel snel in.
    Maar re-organisatie is achter de rug,op mijn werk zijn een hoop mensen aangenomen en ingewerkt dus na de vakantie een normaal 40 uur per week werken.
    vanavond komt er een update

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Hoe is het met de temp in de tent/hok dan??

      Als je deze tijden aanhoud heb je met de warmste tijden je lampen aanstaan....het word aankomende week weer boven de 30 graden en denk we dat nog wel vaker gaan meemaken. Dus als je niet met hoge temp zit maakt het niet uit.

      Ja is altijd balen als er iets tussen komt doe je niks aan het belangerijkste gaat voor kan altijd opnieuw beginnen of wat dan ook.
      Jullie hebben het gestress etc achter de rug nu weer lekker tijd voor jezelf

    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Hoi Weske
      De laatste keer dat het ook zo warm was kwam de temperatuur niet hoger als 31 graden met lamp aan.
      De plek waar mijn tentjes staan pakt overdag niet zoveel zon pas op de eind van de middag en als ik daar alles dicht hou blijft temperatuur toch wel een graad of 8 of 9 koeler als buiten en het scheelt veel sinds ik een zwaardere afzuiger erin heb hangen.
      Ik stond hier eerlijk gezegd ook van te kijken.
      En als het dan toch te gek word heb ik een mobiele airco die ik nog kan inzetten.
      Mvg

    #10
    Geinig, een mars hydro 48x5 en een diy cob setje zowat dezelfde setup, alleen heb jij iets meer ruimte in huis blijkbaar
    Succes Homegrow!
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Dank je wel ganjagast
      Ik heb gelukkig een grote schuur, maar het vrouwke heeft al gezegd dat er geen tent meer bij mag hahaha
      En vind het eerlijk gezegd wel fijn 2 tentjes in plaats van een grotere tent.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      YoW!
      Die ga ik gebruiken, wanneer ben je een echte wiet kweker, als er geen tent meer bij mag van vrouwtjelief
      Werkt volgens mij een wel stuk fijner hoef je ook niet in de tent te duiken kan je makkelijker wateren etc. Zou wel graag een grotere tent (90x90) gebruiken helaas ruimte gebrek hier.

    #11
    Hallo Homegrow!!


    Ik zag je antwoord bij mijn verslag en dacht bij mijzelf "laat ik eens een kijkje nemen bij Homegrow"!

    Ben je net opnieuw begonnen!

    Zodra ik mijn stoelkussentje heb gevonden kom ik erbij zitten!

    Leuke soorten, ik ken eigenlijk alleen maar de OG Kush. Interessant
    En ook twee tenten! En bijna dezelfde setups!

    Ik vraag mij alleen af waarom je in de grootste tent gaat scroggen??


    Grote Groeten

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Hoi Takketoelli
      Kom er gezellig bij.
      De reden is dat ik de eerste keer dat ik kweekte in die tent er aardig hoogte verschillen kreeg tussen de dames, de ronde die nu bijna klaar is in die tent heb ik ook een net gebruikt en dat is redelijk gelijk gebleven dus zodoende dat ik principe weer ga gebruiken.
      En ben natuurlijk benieuwd of er verschil zit in opbrengst.

    #12
    Goedenavond

    Hierbij een kleine update.

    Vandaag dag 4 sinds ze de kopjes hebben laten zie.

    Er is maar weinig te melden op dit moment.
    Ze krijgen vanavond als de lamp in de andere tent aanstaat ieder 10 ml water langs het rand van het potje.

    De temperatuur is met lamp aan 25.2 graden

    Er is helaas wel wat strek maar kan mijn lamp niet lager hangen de kabel is niet langer, maar dat komt wel goed als ze naar de 11 liter potten verhuizen.

    Nu dan nog wat foto`s





    Iedereen nog een prettige avond

    Mvg
    Attached Files

    Comment


      #13
      Je kan ook iets onder de potjes zetten zodat ze dichter onder de lamp komen

      Is alleen je toplaag zo droog?
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Homegrow77
        Homegrow77 commented
        Editing a comment
        Hoi kroket
        Ik heb ff gecheckt en inderdaad voelde wat droog aan gelijk ieder potje 15 ml water gegeven en dan vanavond nog ff een keer checken

      #14
      goeienavond mensen

      Update.

      Vandaag dag 7 sinds ze boven zijn.
      Maandag heb ik de potjes een beetje bijgevuld met zaai en stekgrond zodat ze wat verder in gegraven zijn.
      Bij de ene heeft het meer gewerkt als bij de andere.
      Overmorgen ga ik de sugarpunch in de andere tent oogsten en dan een weekje drogen denk ik met deze temperaturen, en dan gaan ze hopelijk verhuizen naar hun 11 liter potten.
      De temperatuur was tot vandaag 28\29 graden maar vandaag bij thuiskomst bleek dat de kids de schuur hadden open laten staan, en je raadt het al de temperatuur was zeer snel op gelopen tot 31 graden in de kleine tent en 34 graden in de grote tent.
      Ik de mobiele airco in de schuur gezet en toen ik hem aanzette poef alle stoppen eruit was ff vergeten dat er nu ook een extra ijskast en vriezer draait voor het drinken ijs en bbq vlees en de airco verbruikt meer als ik vanuit was gegaan.
      Vanmiddag gelijk een zooi koel elementen gehaald vriezer in gegooid en ze gaan morgen voor ik ga werken de tenten kijken of dat dat een beetje scheelt.
      Temperatuur is nu gelukkig weer rond 29 in de kleine en 31 in de groten tent en gaat steeds meer naar beneden maar langzaam.

      De dametjes krijgen nu wel iets meer water als normaal want de grond droogt nu ook hard.

      Volgens mij heeft de sour kosher best wat problemen met de warmte maar wie niet.

      De strawberry banana gaat wel lekker ondanks de rechtse wat scheef gaat

      En de linkse og heeft wat opstart problemen volgens mij maar ik ga van uit beste uit dat dat helemaal goed gaat komen met haar.

      DE holy grail heeft het tot nu toe ook wel naar haar zin ondanks dat ze allemaal toch wel last hebben van de warmte.

      Dit was ff een kleine update.

      Een prettige avond allen
      Attached Files

      Comment


        #15
        Goedenavond mensen

        Vandaag dag 11 sinds ze de hoofdjes hebben laten zien.

        Gelukkig dat de temperatuur weer gezakt is.
        Het is toch goed warm geweest in de tentjes.
        Het was een beetje een wildgroei met de warmte, maar gelukkig groeien ze wel weer recht op behalve een sour kosher lijkt wel een knikje in haar stammetje te hebben.

        Ik heb afgelopen zaterdag de sugar punch ge oogst, was alleen de precieze datum van de echte bloei kwijt had het wel genoteerd maar kon niet echt zien of het nu 23 of 29 mei was.
        Dus de trichomes in de gaten gehouden met mijn microscoop en ze waren de afgelopen dagen steeds meer verandert van helder naar troebel en ook redelijk wat amberkleurige en melkachtige eigenlijk van alles wat maar grotendeels troebel en amber en melkachtig.
        Dus ze heeft op moment van de oogst of 62 of 68 dagen gestaan.


        Ik hadt ze de dagen ervoor bijna geen water meer gegeven dus ik hoop stiekem dat het vrijdag droog zat is om in de weckpotten te gaan.

        Het plan is om dan de dames over te potten naar de 11liter potten.
        De dames krijgen per dag 20ml water.


        De sour kosher begint het steeds meer naar de zin te krijgen, de linkse sour kosher heeft wat van een knikje in haar stam.
        ze heeft ook een dagje plat gelegen met de warmte.

        De rechtse og lijjkt wel last te hebben van verbrande blaadjes door voeding, maar ze hebben nog helemaal niks gekregen alleen maar water en toen ik ze gezaaid heb ik ze een beetje water met bacto en een beetje rhizo roots.
        Of ik zie het helemaal verkeerd

        In mijn ogen hebben de twee dametjes het goed naar de zin.

        Hier hetzelfde verhaal als bij de strawberry, ze hebben het goed naar de zin.

        Het is natuurlijk wel zo dat de strawberry banana en de holy grail wel in iets grotere potjes zitten, dus notitie voor mijn eigen volgende keer allemaal dezelfde potjes gebruiken.

        Op en aanmerkingen zijn altijd welkom.

        MVg
        Attached Files

        Comment

        Bezig...
        X