Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze + Amnesia Haze auto (PowerStrains)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Purple Haze + Amnesia Haze auto (PowerStrains)

    Korting op 420shop
    Feitelijk zijn dit twee kweekverslagen... Vanaf pagina 8 zie je de voortgang van de purple haze

    Vrijdag 2 augustus mijn kastje ingericht en 4 zaden geplant. Totaal nieuw in deze wereld dus eerst veel gelezen, nog meer gelezen maar uiteindelijk alle benodigdheden gehaald en maar gewoon gestart.
    Stap 1: Ruimte maken zi0sjLUgTwSDuLZvLb0sbg.jpg
    Stap 2: Beplakken met folie 8qcoWjI8RiKTnOdTTmUE8A.jpg
    Stap 3: Lamp testen 37486F09-8684-46FC-B35E-0F874D4B5F7C.jpg
    Stap 4: Filtertje aanschaffen (geen foto)
    Stap 5: Potten met zaden erin 2A6C5CCC-93A5-477C-AD09-A475FADFB6DE.jpg
    Stap 6: 1 Pot met zaad buiten ter controle (geen foto beschikbaar)

    Vandaag (06-08-2019) zag ik dat de zaden uitlopen (circa 3 mm lange wortelpennetjes). Ook viel me op dat de luchtvochtigheid na de nacht veel hoger is dan tegen het einde van de dag. Om 04.00u (inschakeltijd verlichting) bedraagt deze circa 70%. Om 0.00u (uitschakeltijd verlichting) bedraagt deze circa 40%. Is dit een probleem of moet ik me hier niet al te druk om maken? Afzuiging staat permanent aan en bestaat uit de volgende componenten: Koolstoffilter 350 M3, Buisventilator 180/300 M3 schakelbaar. De ruimte is 105x103x229CM. Ik heb de afzuiging nu op 180M3 staan maar zal deze zodra de plant begint te geuren opschroeven naar 300 M3. Verlichting is 200W COB led in de kleuren blauw (440nm 460nm) en rood (630nm 660nm). Deze produceert helaas niet al te veel warmte. De temperatuur schommelt een beetje tussen 22 en 25 graden Celsius ('s morgens 22, 's avonds 25)
    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 11 December 2019, 11:33. Reden: Aanvulling 2e verslag
    Lopend Verslag

    #2
    Succes
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      LV is niet belangrijk bij zaailingen, daar hoef je niks aan te doen.
      De temperatuur moet tussen de 18 en 30 zijn, dat is ook goed.
      Ik zie geen problemen.

      Het is wel belangrijk dat die lamp op de juiste hoogte hangt dus niet zomaar aan het plafond schroeven ofzo.
      Welke hoogte weet ik niet, ik zie niet welke lamp je precies hebt.

      succes
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        De lamp hangt exact 1 meter boven de plant, dit volgens voorschrift van de fabrikant. Hier heb ik een katrolletje bevestigd zodat ik deze zonodig dagelijks bij kan stellen. Fijn dat de temperatuur zo goed is, weer een zorg minder. Maar hoe kan ik de luchtvochtigheid verhogen als de plantjes eenmaal beginnen te bloeien? Of ikan ik er van uit gaan dat door de bladeren het vochtgehalte sowieso wel omhoog gaat?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Die hoeft niet omhoog, moet zelfs ruim onder de 70% blijven anders werkt je koolstoffilter niet meer.

      #4
      Fijn, dat is advies waar ik wat aan heb want was al druk op zoek naar een luchtbevochtiger
      Last edited by QnQ; 23 September 2019, 10:55.
      Lopend Verslag

      Comment


        #5
        Update 08-08. De eerste kopjes zijn zichtbaar (3 van de 5). Vreemd is dat de bladeren zwart zijn. Of is dat normaal? Sorry, eerste kweekje. wNtT47GVSRSRhckVs5LNyg.jpg mpegkZ7wSOaoGXqXzOQwoA.jpg U18+cPUKREu%Kv%SwLlWlQ.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


          #6
          Je hebt ze veel te ondiep geplant, die hele krul hoort onder de grond te zitten en de zaadhoesjes horen daar ook te blijven.
          Die mag je onder de grond gaan stoppen.
          Liefst niet met je vingers beetpakken.
          Als het niet anders kan, dan de blaadjes pakken, heel voorzichtig, met een stokje of theelepeltje ofzo een beetje onder de grond friemelen.
          Het enige wat boven de grond uit moet komen zijn 2 blaadjes.

          Eerste kweekje is geen excuus.
          Alles is al honderden, duizenden keren voorgedaan op dit forum.
          Alles is te lezen in de kweekverslagen van je kweekcollega's hier.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Ok, ik ben uitgegaan van de zaaiinstructies op de verpakking (1-1,5cm onder de grond). Dat is dus niet diep genoeg? Dieper zetten geen probleem, voorlopig ruimte zat dus als dat nodig is doen we dat vanavond even zodra het licht uitschakelt.
            Last edited by QnQ; 8 August 2019, 22:15. Reden: citaat opgerookt
            Lopend Verslag

            Comment


              #8
              Even een tussentijdse update. Van de 5 geplante zaden zijn er ng 3 over. Helaas zijn deze nog steeds niet veel meer dan een stengeltje met 2 blaadjes eraan (er beginnen er langzaamaan 2 extra blaadjes te vormen. Ik heb gisteren de ledverlichting vervangen door Tneon (2x75W 6500K). Hiermee hoop ik dat er wel iets gaat gebeuren. Luchtvochtigheid blijft rond de 70%, temperatuur is iets gestegen naar 23 graden. Wat is een goede hoogte voor dit type lampen?
              Lopend Verslag

              Comment


                #9
                Hi...

                hoe hoog hang de tl verlichting?
                deze mag wel op 5a15 cm max hangen...

                je led lamp hangt veeeeeeeels te hoog denk ik... ik denk dat je op 50 miss 60 kunt starten het is maar 200w.

                Owja die lamp is van Ali?

                die afstand die je aanhoudt is denk ik voor bijverlichting in kassen ofzo?

                ook raad ik je aan om niet zaad te kopen en helaas opnieuw te beginnen je hebt nu al veel schade geleden...

                succes
                gz Ricky

                Comment


                  #10
                  Jij heb zo iets?
                  https://www.lumeri.nl/lumeri-sq200.h...xoCvksQAvD_BwE

                  Deze max op 50cm op 1m2 hangen

                  dit is echt geen cob verlichting....

                  gz Ricky

                  Comment


                    #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rickysticky View Post
                    Hi...

                    hoe hoog hang de tl verlichting?
                    deze mag wel op 5a15 cm max hangen...

                    je led lamp hangt veeeeeeeels te hoog denk ik... ik denk dat je op 50 miss 60 kunt starten het is maar 200w.

                    Owja die lamp is van Ali?

                    die afstand die je aanhoudt is denk ik voor bijverlichting in kassen ofzo?

                    ook raad ik je aan om niet zaad te kopen en helaas opnieuw te beginnen je hebt nu al veel schade geleden...

                    succes
                    gz Ricky
                    Lopend Verslag

                    Comment


                    • Rickysticky
                      Rickysticky commented
                      Editing a comment
                      Jo ff voor jou dat citaat hoeft niet hoor en anders doe je even @ricky.... dan lees ik het ook!

                      5 planten je hebt het over 32 zaden?

                      Als je 5 plantjes heb kun je deze onder je tl voor later groeien hang dat ding op 10cm!!!!! Miss minder maar dat durf ik niet te zeggen.

                      Of je gooit doe led erin full spectrum op 50cm miss nog wel 40...

                      Gz Ricky

                    #12
                    Rickysticky
                    Deze lijkt inderdaad erg veel op mijn lamp. Tevreden ben ik niet. Heb nu dus maar 2 sets mammothTneon gehaald. (4 buizen 75W 6500K en 4 buizen 75W 2700K) in 2 Mammoth 75W armaturen
                    Last edited by QnQ; 23 September 2019, 10:56. Reden: citaat opgerookt
                    Lopend Verslag

                    Comment


                    • Rickysticky
                      Rickysticky commented
                      Editing a comment
                      Oeps even terugkomend op die lamp eh....
                      200watt lees verder 66watt dat is echt niets....
                      Hoeveel watt is de van jou?

                      Mooie praatjes allemaal met dat led, maar er klopt niks van 200w is 200w en niet 60

                      Dit is naar parijs rijden op 1 druppel benzine met je v8...

                      Gz

                    #13
                    Ricky Sorry daarvoor
                    Ja, de rest gooi ik wel ergens in het weiland. Plek zat
                    Lopend Verslag

                    Comment


                    • Rickysticky
                      Rickysticky commented
                      Editing a comment
                      Moet je wel mijn naam gebruiken he! Hehe

                    #14
                    Rickysticky Die verschillende wattages tussen opbrengt en verbruik zijn op zich logisch daar led maar zelden op 230V draait. Die van mij heeft als opbrengst idd 200 W en als verbruik 59W. Ingangsspanning moet tussen 86 en 240V zijn
                    Lopend Verslag

                    Comment


                    • Rickysticky
                      Rickysticky commented
                      Editing a comment
                      Je heb niet veel an die lamp.... zeker op 1x1m niet

                      Je opbrengst zal ook niet veel meer dan 50gram droog worden.

                    • EasyW
                      EasyW commented
                      Editing a comment

                    #15
                    ps, de led is inderdaad geen COB. Heb net even de verschillen tussen sms en cob bekeken en kan dat als enige conclusie trekken
                    Lopend Verslag

                    Comment

                    Bezig...
                    X