Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek 3 White Widow onder 600W HPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 1ste kweek 3 White Widow onder 600W HPS

    Korting op 420shop
    Hallo groene vrienden,

    Na lang twijfelen dan toch maar een tentje met toebehoren over genomen van een maatje van me.
    Ik heb me eigen helemaal suf gelezen het afgelopen half jaar en de knoop door gehakt en 3 september begonnen.

    Ik weet niet precies alle specificaties van me spullen maar dit is wat ik heb.

    Homebox kweektent 1x1x2 meter
    Garden High Pro clip on fan
    600W HPS lamp + VSA
    Softbox 500 m3/uur
    Koolstoffilter weet ik niet precies de specificaties van
    Hygro/Thermometer (1 met max en min registratie en 2 van Ali expres om op verschillende plekken te meten)
    pH meter
    28L potten
    Davin DV12 schakelkast
    Luchtbevochtiger

    Voeding: zo'n start pakket van Plagron Alga met o.a.
    Alga Grow
    Alga Bloom
    Vita Race
    Green Sensation
    Power Root
    pH min

    Substraat: light mix van Plagron

    3 september de 3 tal zaden van RQS 18 uur lang laten weken in lauw kraanwater en daarna op een bordje gelegd met een doorweekt keukenpapiertje en daar een bordje boven op geplaatst zodat ze in t donker kunnen kiemen (had ik op YouTube gezien ).

    Alle 3 de zaden waren gekiemd.

    Alle 3 de potten heb ik met ongeveer 2.5 L goed ingewaterd met afgezuurd water van 6.5 pH. Toen zijn ze voorzichtig de grond in gegaan .

    2 dagen later hebben ze hun kopjes uit het substraat gestoken, spannend..!!
    Ik had de lamp vrij hoog hangen zo'n 80 cm ongeveer en zag dat er 1 redelijk begon te strekken.
    Hierop heb ik de lamp tot zo'n 60 cm laten zakken.

    Ik had toevallig pas een aquarium in elkaar geknutseld deze dient nu als reservoir van me voedingswaren. Thermostaatje er in gehangen en op 21 graden gezet.

    Qua voeding ben ik van plan pas de 2e week te beginnen, op de power root na, een halve dosering van het aanbevolen schema.

    Me tentje staat alleen wel in de schuur en daar kan het s nachts nogal koud worden. Ik draai nu 18/6 en de uren dat de lamp uit is, is van 11:00 tot 17:00. Ik heb om de kweektent houten wanden getimmerd met in het achter hoofd dit hok nog te isoleren binnenkort, zodat het niet te koud kan worden en hier eventueel nog een kacheltje in kan plaatsen.

    3 dagen geleden zag ik dat de bladranden wat begonnen om te krullen. Ik ben de eerste paar dagen ook wat zuinig geweest met water geven zo ongeveer 0.5L per plantje per dag.
    Zou het omkrullen met de watergift te maken hebben of de lamp die te laag hangt in dit vroege stadium.

    Foto's volgen nog, bedankt voor de interesse en eventuele tips alvast..!!

    Hou jullie op de hoogte!


    #2
    Wauw moeder potten
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Zand,zaad, goede ruimte ..( en licht natuurlijk)...........................
      Hier en daar beetje mest meer heb ik niet nodig.........

    #3
    je ben je planten aan het rosteren met infra rood zou er effe mee wachten zot het blad wat breder is dus omhoog met dat ding 12o als het kan tussen planthoogte en de lamp effe bij laten komen nu ,bruut
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #4
      Succes! Als je hulp nodig hebt met onze producten moet je het maar even laten weten.

      Comment


        #5
        Dus euhm.. Je zaailingen hebben in 7 dagen tijd (als het ontkiemen 2 dagen heeft geduurd), al (2.5 liter + 7 dagen * 0.5 liter) 6 liter water gehad? Dat is echt absurd super abnormaal extreem veel te veel

        Kleintjes zijn niet zo dorstig, daarnaast ontwikkelen de wortels een stuk sneller als ze op zoek moeten naar water.

        Krullen de bladeren naar boven of onderen? Of eigenlijk moet ik zeggen (Yeah eerste keer dat ik 'm kan gebruiken )

        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat is een bijzonder moment he? Ik was ook weken aan het wachten op die ene bijzondere dag. Ik zal de eerste keer dat ik die 'Sign' kon gebruiken nooit vergeten!!!

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Haha, heb m'n post nog net niet ingelijst boven het bed hangen

        #6
        Haha ik zal morgen even foto's er op zetten.

        K zal wel eens wat zuiniger zijn met het water. Ik ben ook nog echt een noob maar al doende leert men. Moet er echt even me draai in vinden.
        ik heb enorm veel gelezen de laatste tijd maar de praktijk is toch altijd weer even anders.

        De bladranden krulde omhoog.

        Ik heb de lamp een flink stuk omhoog gehaald. denk dat hij nu op zo'n 80 cm hangt.

        Comment


          #7
          Omhoog krullen zal dan inderdaad/waarschijnlijk aan de te laag hangende lamp hebben gelegen zoals joremkrank al aangaf.

          De watergift blijft een lastig iets, daar is geen schande aan Het is bij mij laatst nog compleet fout gegaan met desastreuze gevolgen voor de planten. Helaas ging het ook nog eens gepaard met de nodige beestjes, maar dat is buitenkweek nou eenmaal.

          Ik weet zo niet hoe snel het water zal verdampen onder een 600W lamp, maar waarschijnlijk kan je wel een paar dagen of zelfs een dikke week zonder water. 28 liter potten..? Wow.. misschien zelfs nog wel langer!

          Door de potten te wegen of het gewicht zelf in te schatten kan je een aardig idee krijgen of je water moet geven of niet. Maar de planten geven dit zelf ook heel mooi aan, daar kijk ik liever naar.

          Bladeren die slap hangen en aanvoelen is een teken van te weinig water.
          Bladeren die naar beneden klauwen maar wel stevig zijn is een teken van te veel water.
          Bladeren die fier overeind staan en zich naar het licht richten is perfect.
          Tegen het einde van de lichtperiode en in het donker laat de plant haar bladeren ook rusten. Dan staan ze iets minder overeind, laat je daardoor dus niet foppen.

          Maar goed, dan zijn er dus ook nog factoren als een te laag hangende lamp (voor zaailingen tenminste, in een later stadium kan de lamp weer iets dichter op de planten). Daardoor kan je op dit moment waarschijnlijk niet aan de plant aflezen of ze water wil of niet.

          Daarom hebben we ook onze geweldige this thread is worthless without pics emoticon. Er zijn zoveel factoren, en foto's zeggen nou eenmaal meer als 1000 woorden. Als we kunnen meekijken kunnen we ook veel beter helpen. Natuurlijk hebben we ook wat tekst, uitleg en informatie nodig, maar daar voorzie je ons al perfect in. Je hebt wat dat betreft duidelijk andere kweekverslagen als voorbeeld genomen, complimenten

          Nou staat er weliswaar "advanced grower" onder m'n naam, maar dat zegt meer over m'n postcount als over m'n ervaring. Mocht ik zojuist dus een boel onzin hebben verkocht wordt ik graag gecorrigeerd
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #8
            Mooi stukje info

            Ik heb nu de lamp op 80 cm gehangen dus straks na het werk gelijk even kijken hoe het er mee staat en wat foto's schieten, zodat jullie er ook een beeld bij hebben.

            jammer om te horen dat er zich zoveel problemen voor deden met je buitenkweek.

            Ja dat water geven moet ik echt even onder de knie krijgen, maar dat komt vanzelf goed. Ik probeer ook elke keer de potten te wegen om een beetje het gewicht aan te voelen. In de toekomst ga ik ook een tensiometer aanschaffen. Maar ik wil op deze manier even wat ervaring op doen en niet gelijk afhankelijk zijn van zo'n ding.

            Comment


              #9
              Zaailingen krijgen hier de eerste week helemaal niks dus 6 liter water is imo iets te enthousiast.
              Ze moeten wortels maken en dat gaat veel sneller als ze wat droger staan.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #10
                Helemaal niets zelfs? Goed om te weten voor de volgende ronde, ik neem het mee!
                ik laat de potten nu even met rust en laat ze even droog trekken.

                ik merk het effect al van de lamp omhoog halen. De bladeren krullen niet zo extreem meer en komen tot rust.

                Ik had wat foto's geschoten vanochtend die ik wilde uploaden alleen de resolutie is te groot

                Die houden jullie dus nog te goed.

                Comment


                  #11
                  Het is toch nog gelukt met de foto's, helaas was het licht wel aan. Ik zal ze in het vervolg met het licht uit proberen te nemen.

                  But for now..
                  Attached Files

                  Comment


                    #12
                    Heeey, ik zie daar een plant dat veel ouder is.
                    overigens, 28L potten maar niet helemaal gevuld?hoezo dat? misschien nog niet eens zo slecht om lamp wat hoger te hangen, heb je igg strek.
                    Heb je een Fan die aanstaat toevallig ?

                    Overigens, ze krijgen misschien een keer water in die week en dat is het begin.

                    ALS het goed was, kan je hps op 60/65 cm doen wat goed moet zijn. (of ik ben ik in de war met Tneon?)
                    sigpic

                    Comment


                      #13
                      SweetMango ja dat klopt er staat ook nog een autoflower in de tent. Die had ik al eerder gezaaid van het jaar.
                      Ik heb ze express niet helemaal gevuld om eventuele strek op te vangen en ik er dan nog wat aarde bij kon doen.

                      Ik heb de lamp nu een stuk hoger hangen dan 60 cm en dit lijken ze een stuk fijner te vinden momenteel. Ik heb er inderdaad een fan in staan die tussen de lamp en de bovenkant planten gepositioneerd is.

                      Comment


                        #14
                        Daar zijn we dan weer met een nieuwe update.

                        WEEK 3 ... DAG 15 ... 18/6

                        Zojuist de planten weer voor t eerst een slokje water gegeven van ongeveer 400mL per plantje. Ik stond er echt van te kijken dat ze zolang met de vorige water giften konden doen.
                        Vandaag zag ik dat de blaadjes een klein beetje gingen hangen en ook voelde de grond droog aan toen ik met mijn vinger in de grond porde. Ik heb deze keer een kleine dosering voeding met het water meegegeven.

                        pH: 6.3
                        Voeding:
                        • Plagron Power Roots
                        • Plagron Alga Grow

                        Ik gebruik momenteel van alles de halve aanbevolen hoeveelheid om te kijken hoe de plantjes hier op gaan reageren.
                        Het lijkt erop dat ze deze hoogte van de lamp inderdaad een stuk prettiger vinden dus ik zal hem voorlopig nog even zo laten hangen.

                        Bij 1 van de plantjes (de grootste) wilde ik wat gaan experimenteren met LST en heb deze met een draadje en een klemmetje wat naar de zijkant van de pot getrokken.

                        Echt leuk om ze elke dag weer te zien groeien .
                        Attached Files

                        Comment


                          #15
                          Leuk topic om te volgen, ik als aspirant kweker zet mijn stoeltje er ook ff bij. Veel succes met je kweek!

                          De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

                          Comment

                          Bezig...
                          X