Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onkruid vergaat niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Onkruid vergaat niet

    Korting op 420shop
    Zo dus, beginnen bij het begin!

    DP wordt in elkaar gestoken en grondig ontsmet/gereinigd.
    Potgrond wordt al gemix, voor dat het binnen enkele weken klaar is voor gebruik (potgrond, guano, en allerlei andere toevoegingen)... Alles zo natuurlijk mogelijk.

    Morgen arriveren de zaadjes als het goed zit. Ik moet zeggen, het was een moeilijke keuze... Als je zo veel soorten ziet op internet.. Het is zoals een snoepwinkel binnenwandelen en maar een soort te mogen kiezen.
    Na veel zuchten en twijfelen, zijn de volgende soorten besteld:
    - Gelato
    - Zkittlez
    - THC Bomb
    - Purple Bud
    -Blueberry Ghost OG
    - Zkittzy Gorilla
    - Cookies kush
    - Purple punch cookies
    - Amnesia Lemon Kush
    - Soma Amnesia

    Een beetje een verdeelde keuze...Ik ga nog moeten uitzoeken hoe ze in de tent komen te staan.
    Ik denk dat ik voor 4 plantjes per keer ga(ik heb maar 1 zaadje van elk), die een beetje gelijk rijp voor oogst gaan zijn.

    Even afwachten tot ze binnen zijn.. En we beginnen er aan!

    ​​​​​​​I will keep you posted
    -

    #2
    Zier er goed uit! Succes! Enne leuke soortjes, lekker afwisselend.

    gr,
    Ricky

    Comment


      #3
      Heb je vaker verschillende soorten tegelijk gekweekt?

      Geen zorgen dat ze op verschillende momenten pruikjes hebben?

      Geen zorgen over verschillende voedingsbehoeftes? veel/weinig!

      Comment


      • Lovis
        Lovis commented
        Editing a comment
        Ja heb ik nog eens gedaan hoor.
        De planten die langer zouden moeten bloeien gaan achteraan in de tent, de "snelle" soorten komen vooraan. Zo kan ik gedeeltelijk aan oogsten. Ik heb een hekel aan knippen, dus zo kan ik het ook verspreiden.. ipv een super lange knip sessie.

        In verband met de voeding... Ik mix nu de potgrond alvast, waar de dames in gaan voor de bloei. En daar komen ze mee toe. Ze krijgen een tijd water tot ze tekenen tonen van behoefte aan voeding. Wat meestal een paar weken is. En dan krijgen ze of water of voeding. Het zijn maar 4 planten, dus niet zo een groot probleem om twee kannetjes met water te vullen.

      #4
      Leuke soortjes! Van welke breeder? Ik ga je volgen succes!

      Comment


        #5
        Veel succes met de kweek!

        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


          #6
          Welkom terug in deze mooie plantenwereld Aan je lijst met zaden is te zien dat je geen keuze kon maken

          Succes met deze nieuwe ronde alvast! En je bent het vast niet vergeten.. maar toch..
          (That's 2 for 2. Als ik deze smiley nog een derde keer kan gebruiken vandaag, kan m'n dag niet meer stuk )
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #7
            Ik zet mijn stoeltje er ook bij. Veel succes met je kweek!

            De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

            Comment


              #8
              UPDATE:

              Na een zeer trage start.. Zijn we er weer. Thuis moesten er nog enkele zaken op orde worden gesteld, voor ik kon beginnen. Nu alles achter de rug is voor een goede start, gaan we ervoor!

              Ondertussen heb ik het meeste materiaal in huis om correct te beginnen. Ik heb wel extreem op mijn budget moeten letten wel, maar de eerste ronde zal iets eenvoudiger gaan. Maar ik denk dat voor mijn budget, dat ik wel goed zit.
              Ik heb wel opgelet dat ik "degelijk" materiaal heb.

              Het voorgroeien zal gebeuren in een kleinere tentje(DP90), onder T-neon. Kleinere potjes(0.5L), potgrond, water,... En dat is het.
              Eens ze groot genoeg zijn om te overpotten, gaan ze in een grotere tent(120x120x200) onder een 600w HPS. En ze worden overpot in Smart Pots van 26L.
              De potgrond ga ik eenvoudig houden. 70% potgrond, met wat cocos en perliet voor het luchtig te houden.
              Voeding ga ik voor BAC deze keer. Nieuw voor mij, maar ik werk op budget. Dus we nemen alles wat goedkoop/grote korting/gratis is.
              De rest van de zaken is bijzaak, maar heb ik wel(Thermometer, afzuiging, filter,..).

              Nu over de plantjes...

              Deze zijn de dames dat mee mogen doen deze ronde:
              - Cookies Kush van Barneys Farm
              - Kush 'n' Cookies van Garden of Green
              - Wedding Flowers van Dr Krippling
              - Zkittzy Gorilla van OSS
              - Dr Bruce Banner van OSS (CBD Soortje)
              - Gelato van OSS

              Ze hebben allemaal ongeveer zelfde bloeitijd(op papier).

              Ik heb bewust voor 6 gekozen, omdat dit wel heel juist in een tent past.
              Als er een niet uitkomt of sneuvelt, krijgt de rest meer ruimte.
              Ze zijn allemaal fem.

              Veel afwisseling van soorten, maar het is een combinatie van relatief goedkoop zaad vinden, waar je nog een aantal freebies op krijgt.
              Volgende ronde is wat over blijft van de zaden: Wedding cake x Watermelon Zkittlez, Girl Scout Cookies, Purple Bud, en Amnesia Lemon Kush



              Ik zal een zaadje van elk ontkiemen op een zeer innovatieve en baanbrekende methode. De patent is aangevraagd!
              Maar speciaal voor jullie zal ik mijn geheim vertellen:

              Handen wassen!
              Potje vullen met potgrond, lichtjes aandrukken.
              Gaatje in de potgrond maken met een potlood oid(niet te diep!)
              zaadje er in en gaatje dicht.
              Een beetje water geven.
              En in een kamer zetten waar de temperatuur stabiel is. Ik zet mijne in de living, daar is het steeds 23-25 graden.
              Elke avond licht besproeien met een spuitbus, zodat de grond steeds goed vochtig is(niet te nat!)

              En dan:
              - Wachten...

              IMG_8445.jpg

              En dan nog een kleine tip, als je verschillende soorten gaat kweken: LABELEN!

              IMG_8448.jpg


              Alles is gisteren avond in potjes gestoken, dus nu is het even wachten...
              Ik ga er van uit dat ze tegen maandag allemaal zijn uitgekomen.

              Let the fun begin

              L.


              -

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                De pleurernaarinenvergeetmethode, werkt ook prima voor mij.

              • Lovis
                Lovis commented
                Editing a comment
                Ja precies! Werkt bijna altijd

              #9
              De start is er, veel plezier!
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #10
                Succes !
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #11
                  Maak er wat moois van, good luck !!

                  Comment


                    #12
                    Succes!

                    Comment


                      #13
                      Veel succes, ik ga hem zeker volgen.

                      Ik ga mijn nieuwe ronde ook snel weer beginnen dus even de opstart van andere volgen

                      Comment


                        #14
                        Veel succes ik Lovis ik kijk graag met je mee

                        Comment


                          #15
                          Dag Kwekers,

                          Aangezien de eerste weken altijd een beetje saai zijn, heb ik het maar overgeslaan.
                          Alle 6 de zaadjes zijn mooi uitgekomen, en zijn ondertussen mooie plantjes geworden.

                          Ik heb ze in een grotere pot gestoken ondertussen, waar ze mooi kunnen gaan wortelen.
                          Eind volgende week gaan ze in de smartpots van 26L.

                          Voorlopig staan ze nog in de DP90 onder t-neon. Maar ze zullen binnenkort verhuizen naar een grotere tent(120x120) onder een 600w HPS

                          Ik heb ze in begin per ongeluk laten strekken, maar niks te ernstig.
                          Vandaag staan ze redelijk sterk, en ik ga ze allemaal toppen. Zodat ze niet te hoog de lucht ingaan.

                          Verder krijgen ze enkel water als ze het nodig hebben. Aangezien de grond voorlopig voldoende voeding heeft.

                          IMG_8676.jpg IMG_8677.jpg
                          -

                          Comment

                          Bezig...
                          X