Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede ronde in m'n kelderkastje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Tweede ronde in m'n kelderkastje!

    Korting op 420shop
    Eerste ronde loopt ten einde, ben al vijf dagen aan het spoelen.

    Mijn introductietopic liep wat uit de hand, dus begin ik alvast een kweekverslag om mijn vragen, grieven en bedenkingen te uitten

    Gezien ik een leeg potje heb en een volle kast, ben ik puur wetenschappelijk al aan het testen met een dagelijks popcorntopje wat spoelen nu met de smaak doet.
    Spoelen loont proef ik. Ook de high wordt steeds meer stoned, dus wat dat betreft klopt het meeste dat ik over het thema spoelen/wachtten gelezen heb.
    De Weckpotten staan klaar.

    In een dag of tien gaan m'n zaadjes in een gripzakje tussen een ongebleekte koffiefilter. (Intussen iets later)

    Materiaal:
    Ik heb een 60x60 complete kweekast van G-tools laten leveren in Ossendrecht, die met 3 x 50watt ledbars. Ik gaf 20 uur licht per dag, en wou dat nu weer doen.
    Thermo en hygrometer, 5 watt ventilatortje van High-Pro.

    Van een maat kreeg ik twee LED-bars van secret jardin cadeau 26 watt elk, naargelang het seizoen (groei of bloei) in m'n kast gebruik ik er telkens eentje bij.

    12 liter smartpots in een passend lekbakje (voeden doe ik langs onder op advies van Roy (NoMercy))
    Potgrond van No Mercy (intussen zonder varenrouwmuggen, heb al 20 dagen geen kadavers meer aan m'n gele kleefstrip), die wou ik nu aanvullen met cocos (Brix van Plagron) waar geen beestjes in zouden mogen zitten. Ik was in het begin erg enthousiast en had meer levensruimte aan de wortel kunnen geven. Maar ja 40 liter aarde zit er in een zak en dan heb je te weinig om 4x12 te vullen.

    Voeding: de hele lijn van No Mercy, ik had een startersdoos, en heb nog genoeg van alles voor een tweede ronde, met de CO2-tabs kom ik nog jaren toe.
    Voordeel vind ik wel dat je echt naar je plantjes moet kijken ... in al m'n enthousiasme wel iets te vroeg begonnen met groeivoeding vorige keer, ik moet nu rustiger blijven.

    Luchtvochtigheid: vrouwlief droogt de was in de kelder dus daar staat een dehumificator, die kan ik manipuleren naar de behoefte van de dames in de kast en vrouwtje is content dat ik de waterbak nu leegmaak.

    Heb ook leren omgaan met m'n PH en EC meter.
    Oppassen: heb laatst aan tafel laten vallen dat de PH-waarde van dat dehumificator-water op 8,4 ligt, dochter vind mij nu een rare freak die random overal zijn PH-meter inhangt.
    Bovendien ruikt dat water ook naar wasverzachter dus komt het niet in m'n gietertje. Kinderen vinden de kelder maar vies, kast staat in een hoekje achter de trap, en qua geluid valt de kast niet op, wasmachine, dehumificator, luchtafzuiging WC.
    Enkel tijdens de bloei moet ik oppassen wanneer ik verzorging doe. Of als ze juist naar school zijn of na bedtijd, want het meurt de kelder en de gang toch vol eens het deurtje opengaat.


    Zaadgoed, heb nu 4 White Widow Automatic van RQS staan met toch drie verschillende fenotypes. Heb snel wat zaadjes gekocht in mijn enthousiasme, had daar toen beter wat meer over gelezen.
    Maar zo gaat dat soms.

    Wou nu aan de slag met telkens twee keer twee soortjes van Dutch Passion: Auto Colorado Cookies en Think Different (ook auto).
    Was al geadviseerd om op mijn oppervlakte beter met 1 plant te werken, maar mijn buikgevoel zegt dat 4 toch iets beter zal opbrengen ... ik weet het zo niet precies.

    Ben nu vooral bezig te kijken of de laatste watergift al dan niet met ijswater moet gebeuren en hoelang je ze daarna nog in het donker laat eer ze omgaan ...

    Ik hen een maat/ervaren kweker/coach die regelmatig meekijkt, en dat is erg handig, maar hoe meer coaches, hoe meer info ik kan afwegen.
    Want sodeju wat is het verwarrend soms.

    Maar zoals ik ergens las (LR2 of 3?) is afzuren met gootsteenonstopper voor sommigen ook een optie, zoutzuur, niks mis mee in principe. Ik hou het op PH min.

    Tot zover. Ik hoor het graag. Zodra de zaadjes uit hun verpakking komen zal ik regelmatig foto's posten.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by kelderkastje; 24 November 2019, 21:17.

    #2
    Ik volg

    Comment


      #3
      Hopelijk gaat het weer mooi, succes alvast!
      Maar spoelen met ijswater? Waarom? Om de wortels kapot te maken?
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        De meningen zijn verdeeld... ik denk dat het niet zo veel verschil zal maken. Intussen wat verslaggeving van Q gelezen. Bladeren bestuiven met fishmix ga ik ook doen. Neem ik binnenkort mee als ik op uitstap ga naar Zeeland.
        Last edited by kelderkastje; 21 November 2019, 21:14.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Fishmix alleen in de groei neem ik aan?
        Althans ik dacht dat iedereen fishmix vermijd in de bloei, vanwege de smaak

      #4
      Hallo kelderkastje!



      Ik kijk gezellig mee in je kelder!
      Spannend met je dochter en een paar onderduikers!!

      "Luchtvochtigheid: vrouwlief droogt de was in de kelder dus daar staat een dehumificator, die kan ik manipuleren naar de behoefte van de dames in de kast en vrouwtje is content dat ik de waterbak nu leegmaak."

      Hehehe, het is erg belangrijk dat je de voordelen aanhaalt ja!

      Succes

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #5
        Flikker die CO2 tabs maar gelijk weg, water houd CO2 niet vast!!

        Comment


        #6
        En ook geen fishmix in de bloei gebruiken!!

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ze doen beide ongeveer hetzelfde, grootste verschil is de NPK. Vita Race is puur bladvoeding, fishmix niet. Er zit ook extra ijzer in VR, wat voor groenere planten zou zorgen.
          Fishmix is meer een allround voeding

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik heb alleen ervaring met Vita Race trouwens

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Fishmix alleen in de groei.

        #7
        Toch nog maar geduld uitoefenen... bijltjesdag verschoven naar volgende zondag.
        Attached Files

        Comment


          #8
          En de onderkant. Ben wel happy met wat zal komen.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by kelderkastje; 24 November 2019, 21:44.

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Ze hebben met zijn vieren maar 60 op 60 ... dus ‘the only way is up’?

          • smoked bud
            smoked bud commented
            Editing a comment
            Heb jij ze ondraan zelf zo weggesnoeid?
            Vanaf welke week mag dat?
            Of zijn ze eraf gevallen?
            Lijkt me wel heel makkelijk voor de grond en blumats te controleren,want ik zie door het bos de potten niet meer.
            En ik heb graag dat ik daar wat meer controle zou kunnen doen

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Wat gediefd en prul afgeknipt dat in de schaduw stond. Van zodra het je stoort.

          #9
          Vraag over wortels? Overal had/heb ik kleine witte wortels, vooral boven op de grond, ook daar waar de zakken ergens tegen aanschuren en onder de zakken door de zak heen. Op zich een teken van een goed wortelgestel leek me. Maar her en der lees ik dat de bodem bij sommigen wordt afgedekt. Is dat enkel tegen de varenrouwmug? Of is dat worteltechnisch ook ergens goed voor? QnQ deed het met perliet bijvoorbeeld.

          Nog is mijn 2e ronde niet begonnen. Zondag gaan ze om! Tien dagen wachten tot de weckpotten hopelijk vol vreugdevolle topjes zitten. En twee dagen daarvoor alweer kiemen.
          Nog een uitstap naar een growshop gepland, toch maar twee tensiometers halen en wat callibratievloeistof meebrengen. En fishmix!

          Gevoelsmatig is met de pootjes omhoog drogen idealer als met een droognet lijkt me, dan raken de toppen geen gaasje aan waar de lucht stilstaat. Advies in deze is welkom.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by kelderkastje; 25 November 2019, 19:27.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Niet bang worden als er schimmel verschijnt, dat is normaal, alleen zie je dat onder de grond natuurlijk niet.

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Schimmel !? Wil ik dat? Zou goed voor de grond zijn .... hopelijk niet dezelfde schimmel die funest is voor de rookwaar.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Het enigste verschil in drogen vindt ik dat de toppen mooier blijven met de pootjes omhoog, en het oog wil ook wat. Beide ogen in mijn geval, ik kan echt genieten van een mooi gedroogde geknipte top!
            Op een net zakken de toppen wat in en moet je ze af en toe draaien voor een mooier resultaat. Bewerkelijker maar het neemt ook veel minder ruimte in beslag.
            Als het gaat hang ik het liefst de hele plant te drogen, alleen de grote fanleaves eraf.

          #10
          Ik volg

          Comment


            #11
            lekkere toppen zien er mooi uit.
            die kastjes zijn strak vind ze alleen wat duur
            The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
            5 lekkere grieten onder de zon

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              No woman no cry!

            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              Ipie is waar, met momenten ik mag ni klagen over mijn vrouwke.

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Momenten ... inderdaad. En op andere momenten beklaag je je dat het in onbruik is geraakt om ze wekelijks te kastijden. Maar meestal is het wel aangenaam ja, zolang die momenten in de meerderheid blijven is alles top!
              Last edited by kelderkastje; 26 November 2019, 18:04.

            #12
            Laatste pre-oogst ... puur wetenschappelijk uiteraard.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #13
              Zaterdag krijgen twee dames koude voetjes dmv ijswater, twee krijgen een gewone laatste watergift . Zondag donker, maandag onderste boven. Ik vind het er veelbelovend uitzien.

              Die strepen in beeld heeft iets met de LED’s te maken denk ik... maar je ziet de pareltjes!
              Attached Files

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Mjamjamjam.... lekker!!!
                Dat kan nu niet meer mis gaan, mooie oogst in het verschiet!
                Zie ik daar nu een banaantje rechterfoto?? Dat topje boven het blad rechtsonder

              #14
              Banaantje? Euh, waar? Is dat evt. een uitdrukking die me onbekend is, kwekerslingo?

              En njam ja, ik heb er zin in.

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Banaantjes zijn de bloemetjes van de plant. Geel en krom, vandaar banaantjes. Komen vaker aan het eind van de kweek, de plant wil bevrucht worden maar er is geen man. Dus maakt ze zelf bloemetjes oftewel stuifmeel.
                Beste haal je deze eruit met natte vingers. Nat om het stuifmeel onschadelijk te maken.

                Maar eerst maar ff goed controleren of het er wel eentje is

              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Als ze geel en krom zijn kun je ze
                verkopen aan de plaatselijke groenteman

              #15
              Nieuwe materie. Het houdt niet op

              Ik ga me inlezen. En checken ...

              Een soort ultieme poging om voort te planten begrijp ik.

              Kan hopelijk geen kwaad meer.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Laatste foto, een geel banaanachtig sprietje, geen klein gesloten bloemetje!

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Mogelijk zelfs twee!

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Is gewoon het herma-gen wat naar boven komt. Dat gebeurt vaker aan het eind van de bloei bij feminized soortjes.
                Heeft niet zoveel met de wil om voort te planten te maken, plantjes hebben geen wil, die reageren alleen op omstandigheden.
                Het gebeurt bijvoorbeeld ook wel eens bij planten die al weken eerder bevrucht zijn.

                Er staan veel foto's van banaantjes op JD.
            Bezig...
            X