Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG medical en Charlottes Angel - ViparSpectra TC600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    gewoon een week geduld plantjes moeten nog wat wennen aan sterker led licht
    wat is de temperatuur als de led uit is ( donkere periode ) belangrijk dat dit boven de 18 graden is voor de worteltjes

    Comment


      #17
      QnQ heeft je 20 uur geleden al een mooi antwoord gegeven om al je zorgen weg te halen. En 20 uur is nou eenmaal te kort om ineens een groot verschil te zien

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...12#post1457812
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #18
        hoe groot zijn de potjes eigenlijk ?

        zoals Q zegt zit er te weinig aarde in , zou ze overpotten

        https://www.mediwietsite.nl/wietplan...aal-verpotten/
        Last edited by Jura; 24 November 2019, 10:17.

        Comment


          #19
          Bedankt

          Inderdaad ik ben misschien een beetje te ??? maar ik wil het zo goed mogelijk proberen te doen...

          Ivm met de temperatuur , er staat een klein verwarmingstoestel in, eentje die warme lucht blaast en die staat op 23 graden dag en nacht.

          De potje zijn kleine soort kartonnen potjes van 6 cm op 5 cm .
          Voor te verpotten hebben ze nog wel niet veel wortels , ik zie langs de gaatjes geen wortels zitten, en het zijn maar kleine plantjes??
          Als ik ze zou verpotten rechtstreeks in de grote potten 18 L of nog een tussen maat van 3L ??
          Moet ik de aarde eerst met water mengen toch, en de potten tot boven vol doen met gemengde aarde heb ik hier ergens gelezen .

          Of nog eventjes wachten ?? zie de foto's .



          20191124_112906.jpg 20191124_112917.jpg


          Comment


            #20
            Gewoon de aarde in potten wel goed losmaken
            en niet aandrukken , zeker niet nat maken pas na het overpotten lichtjes bevochtigen

            zoals op de foto die op de link staat
            de potten vol doen zal toch nog wat zakken na een paar keer water gegeven te hebben

            de plantjes wel wat dieper ingraven want ze zijn redelijk gestrekt

            5 op 6 cm is klein plus weinig aarde denk dat de wortels al beneden zullen zitten

            denk dat 18 liter wat te groot zal zijn zou het op 11 liter houden

            Last edited by Jura; 24 November 2019, 15:08.

            Comment


              #21
              Het wordt toch ook wel aangeraden om de potgrond goed in te wateren voor gebruik? Ben het hier wel vaker tegengekomen op JD.

              Uit m'n hoofd 10% water, dus 1 liter water op 10 liter potgrond. Als ik de hoeveelheid fout heb word ik graag verbeterd!

              Vervolgens de aarde goed mengen zodat het uniform vochtig is. De grond heeft een ideale vochtigheid wanneer er een paar druppels water uitvalt, als je een vuistje potgrond samenknijpt.
              Gooi dus ook niet gelijk de volle 10% water door de potgrond heen. Soms zal je wat minder nodig hebben, en de andere keer iets meer.

              Daarna een paar dagen laten staan (hoeveel weet ik niet, anderen?). Dit inwateren zou moeten voorkomen, dat bij nieuwe potgrond, de potgrond alleen vochtig is op de plaats van de watergift, en de rest van de potgrond droog blijft.
              In het linkje van Jura wordt hetzelfde bereikt door tijdens het vullen van de pot, om de zoveel centimeter, de grond te bevochtigen met een plantenspuit.
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Ik geef ze als ze overgepot zijn 1L van bovenaf staan ook in 18l en pas als dat weer droog is ga ik normaal water geven weer.

              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Van de Super niet nodig, vochtig genoeg .......

              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Er kan erg veel verschil inzitten inderdaad Ipie Het is ook maar net hoe het opgeslagen was. Buiten in de regen, of al jaren droog binnen..
                Vandaar dat ik nog wel even heb genoemd dat het inwateren met stapjes/slokjes moet gebeuren, mengen, testen en.. totdat het goed is

              #22
              Hoe lang is het geleden dat je ze water hebt gegeven??
              lijkt zo op de fotos dat de grond nog steeds nat is....

              De wortels moeten zoeken naar water dus ze hebben minimale nodig zet de potjes volgende x in bakjes en giet maar 20 of 25ml water in het bakje dat elke dag geef je nooit teveel water.

              Verder gewoon de rest opvolgen en geduld hebben,in de tussentijd ga je gewoon lezen en lezen en lezen en lezen oowjaa wacht ik vergeet ook nog lezen!!!!

              succes
              Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

              Comment


                #23
                De plantjes ga ik morgen verpotten, en doen zoals jullie het aanbevelen.
                Ik heb potten van 3L en van 18 L, van 11L heb ik niet , welke zou ik nemen , die van 3 L of 18L ???

                ik geef nu een 5 a 10 ml water met zo'n ziekenhuisspuitje s'morgen en een keer s'avonds verdeeld over de 5 plantjes.
                Dat is een ongeveer 4 ml per plant ???
                Ik heb ze juist gewogen na het water geven en ze zaten rond de 40 gr. (zonder water wogen ze in het begin 30 gr. en met water in het begin 60 gr)
                Ik geef ze misschien veel te weinig water en is dat de reden dat ze misschien niet willen groeien??

                Ik heb ook een donker bruin salontafeltje in de kweekkast staan waarop een bakje staat met de 5 plantjes erin .
                Mag dat eigenlijk wel (donkerbruin kleur??). zou ik dat tafeltje niet vervangen?? ( de hoogte is wel gemakkelijk om de plantjes te bewerken)

                in ieder geval bedankt voor de inlichtingen .., en ik ben blij met jullie reactie en hulp...merci
                en groetjes

                Comment


                • Weske
                  Weske commented
                  Editing a comment
                  Ze krijgen echt niet te veel water in het begin hebben ze weinig tot niks nodig laat de grond droogtrekken en ga dan pas weer water geven.

                  Persoonlijk denk ik dat ze veel te nat hebben gestaan en daardoor groeiprobleem hebben gekregen.
                  En je blijft water bijgeven je grond is behoorlijk donker bij gedroogde grond is de kleur veel lichter.

                  Ik zou ze meteen overzetten in 18l potten al denk ik wel dat het iets te vroeg is omdat er weinig wortel in de kluit zit maar dat is wat ik zelf denk.

                  Mijn zaailingen waren naar anderhalve week groter als het potje de bladeren kwamen voorbij het potje pas toen ben ik gaan overpotten.

                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Staan die plantjes niet te verzuipen Weske ??
                  ( Zo lijkt het op de foto..)

                • Weske
                  Weske commented
                  Editing a comment
                  Ja daar denk ik zelf ook aan eerlijk gezegd man Ipie daarom zeg ik al droog laten trekken maar er word nog steeds water toegevoegd nu

                #24
                Hoi

                Sorry dat ik het verkeerd heb begrepen , maar ik dacht dat ge 20 to 25 ml per potje mocht geven , en daarom dacht ik dat ik te weinig gaf .
                Ik ga ze nu volledig laten doen tot ze droog staan.
                Mijn excuses hiervoor,
                en bedankt voor de goede raad, sorry hiervoor ...

                Of Kan ik misschien niet beter opnieuw beginnen?????

                Comment


                  #25
                  opnieuw is niet nodig ze leven nog gewoon in verse aarde in 18 liter pot en flinke porsie geduld komt wel goed

                  Comment


                    #26
                    Ok bedankt , Ik ga ze straks verpotten in 18 L potten ,
                    Ik zal daarna een paar foto's plaatsen..dan kunnen we zien of het goed is of er nog aanpassingen moet doen..
                    Bedankt voor de hulp.
                    Mvg

                    Comment


                    • kroket
                      kroket commented
                      Editing a comment
                      Ook na het verpotten duurt het nog een paar dagen voordat we kunnen zien of er aanpassingen nodig zijn geduld, geduld, geduld

                    #27
                    Rustig jongen neem de wijsheid aan van de forumleden, met geduld zoals vele malen gezegd komt het echt goed man.
                    Die lamp vind ik wel groot voor het begin maar maakt verder niet zoveel uit, 40 cm lijkt me een goed uitgangspunt.
                    Als de aarde droog eruit ziet dan is het vroeg genoeg om een keer per dag wat water te geven, beter te weinig dan teveel. Vond gewoon dat de plantjes er leuk bij stonden goed genoeg voor een doorstart.

                    Comment


                      #28
                      Gewoon proberen door te gaan stoppen kan altijd nog!!!!

                      toch blijf ik erbij dat overpotten te vroeg is maar dat ben ik denk ik.....
                      Er zijn al groeiproblemen en je ziet niet dat er wortels onder de pot uitkomen dus de kluit is niet volledig gevult met wortels door overpotten gaan ze ook stressen of dergelijke.

                      ik denk je meer beschadigd dan dat je red eerlijk gezegd als het zo is dat de kluit nog niet goed is valt die veel sneller uit elkaar en ben je verder van huis

                      wat denk jij QnQ
                      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                      Comment


                        #29
                        Krijg stilletjes het vermoeden dat er
                        geen wortelvorming is.............
                        Attached Files

                        Comment


                        • kroket
                          kroket commented
                          Editing a comment
                          Ah, dacht ik ook al. Maar was even bang dat hij ze ook nog uitgegraven had (niet uitgraven dus MVDP )

                        • Ipie
                          Ipie commented
                          Editing a comment
                          Was vroeder genomen bij een mislukte kweek
                          hier bij me thuis...En vrees dat dat hier ook het
                          geval is.....
                          Last edited by Ipie; 25 November 2019, 14:03.

                        • kroket
                          kroket commented
                          Editing a comment
                          Yes, I think I remember

                        #30
                        Ik heb mijn mening op de vorige pagina al gegeven.
                        Rap overpotten, tot de eerste blaadjes op de aarde rusten in droge grond en volop licht erop.
                        Wat in de potjes zit is te nat geweest.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X