Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG medical en Charlottes Angel - ViparSpectra TC600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Hoi

    Dag 10 : 25/11/2019 Vandaag druk bezig geweest, amaai mijne rug, ik heb alles overgeplant, zoals jullie gemeld hebben,
    Ik heb er een foto bijgedaan van de wortels, er hang maar weinig wortel aan. de aarde viel er bijna allemaal af??
    Ik heb ze in 18 L potten gedaan en heb de potten laagje per laagje nat gesproeid zoals hierboven vermeld is geweest , nu een paar dagen wachten ??
    De lamp staat op 60% veg 18/6u en hang op 40 cm van de plantjes.

    IK zou wel graag willen weten hoeveel water jullie geven in 18 L potten en zoals het hier eruit zie?????

    Gaat dit nog iets worden???

    Merci allemaal voor me verder te helpen, er komt toch meer bij kijken dan dat ik verwacht had..
    bedankt allemaal...

    Als ik iets moet doen of aanpassen , laat maar komen.


    20191125_144930.jpg20191125_144930.jpg20191125_144913.jpg20191125_142931.jpg

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Het kan 2 tot 3 weken duren voor ze weer water nodig zijn, als je alles goed hebt gedaan!
      Let op, pas als de bladeren gaan hangen, of als de pot licht is, weer water gaan geven.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Misschien mijn berichten over het inwateren en uitgraven van de wortels nog even terug lezen

    #32
    Hoi

    Ok , we gaan het in 't oog houden? Bedankt..
    Kroket ik heb uw berichtjes gelezen, maar wat wilt ge juist bedoelen?? Ik ben niet volledig mee, sorry hoor.
    Ik heb de aarde goed in gespoten laag per laag, en voor de plantjes eruit te halen viel de aarde eraf.
    en nu veel geduld zeker..ĺ
    is er iets wat ik moet doen of veranderen zeg het me aub.
    ik sta open voor alle idee's..

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Heb je de vochtigheid van de potgrond getest door een vuistje vol samen te knijpen?
      En ik waarschuwde ze niet uit te graven, de potgrond eraf laten vallen staat daar zo'n beetje gelijk aan

    #33
    dag 10 25/11/2019
    Hoi, bedankt voor het antwoord kroket.
    Ik heb regelmatig een vuist gemaakt en de grond was goed vochtig , er kwamen wel geen druppels uit ,
    Ik heb niet de macht als andere personen, om zo te knijpen. (medisch).
    Maar ik denkt dat dit wel goed zit.
    Het uitgraven had ik te laat gelezen , sorry, maar hoe moest ik het dan doen??
    Ik heb langs de buitenkant van de potjes losgemaakt en zo geprobeerd eruit te halen, en de aarde viel er gewoon af.
    Met de potjes samen in de grond te steken , daar waren sommige ook geen voorstander van , die kartone potje zijn naar het schijnt niet zo goed???


    20191126_083830.jpg 20191126_083824.jpg

    Comment


      #34
      Misschien is het een idee om een tensiometer aan te schaffen. Ikzelf kan ook nog wel eens moeite hebben met het bepalen van de juiste watergift. Heb zo'n ding voor m'n volgende ronde in huis gehaald
      Je kan de potten ook wegen om een idee te krijgen. Maar zoals Rreppellsteeltjam zegt, als het goed ingewatert is, zit je voor een paar weken goed.

      Tjah die kartonnen potjes.. Een mooie les voor de volgende keer, niet meer gebruiken
      Ze zijn bedoeld om in te graven, maar of dat een goed idee was, met de huidige slechte wortelontwikkeling Ik weet het eerlijk gezegd ook niet.

      Ach.. laten we er van leren en weer vooruit kijken! Bygones are bygones, ze lijken in ieder geval mooi omhoog te staan wat een goed teken is.

      Maar.. met foto's genomen onder een kweeklamp is het altijd lastig te zien voor ons. En al helemaal met discolampen. Het is beter te zien als je de foto's met normaal licht maakt.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #35
        Ziet er goed uit.
        Lamp op de juiste hoogte en de veg stand volop aan.
        Ze moeten nu blad gaan ontwikkelen waarvan ze de energie gaan krijgen om te groeien.
        Er is verse grond en water genoeg, het enige wat ze nu voorlopig nodig hebben is licht.

        ..er komt toch meer bij kijken dan dat ik verwacht had..
        Haha...ja logisch eh
        Heb je weleens geprobeerd een bloemkool te kweken, een tros tomaten of een zonnebloem ?
        Om daar iets fatsoenlijks van te maken binnen onder een lampje valt ook niet mee.
        Maar als je eenmaal begonnen bent is het een leuke (bijna verslavende) hobby met beloning aan het eind als je het goed doet.
        Getuige dit forum met duizenden leden en evenzovele posts en artikelen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #36
          ziet er inderdaad goed gelukt uit nu gewoon afwachten

          Comment


            #37
            Dit doet me echt veel plezier, had ik echt nodig die positieve berichtjes.
            Bedankt allemaal hiervoor .(zie foto 3)

            En inderdaad ik heb een goede les gehad, maar ook goede leraren.. en dat vindt ik fantastisch .. thanks
            Ze zien er inderdaad goed uit, naargelang ze al wat meegemaakt hebben.
            Ik hoop dat ze nu vertrokken zijn...

            Een tensiometer is dit de kost waard, kan men daar goed het water mee regelen wat de plantjes nodig moeten hebben?? ander schaf ik mij er ook eentje aan...
            Ga hierover eens wat opzoekingen doen op het internet.

            QnQ de VEG stand staat op 60% zou ik die verhogen naar 80% en binnen een paar dagen later naar 100 %. ???

            Als ik nog aanpassingen of iets dergelijks moet doen laat maar komen, ik ben bereid om het te leren, met schande en schade leert men...

            fotos zonder disco licht, en inderdaad daar ziet ge veel meer op ...


            20191126_161633.jpg 20191126_161623.jpg 20191126_141919.jpg

            Comment


            #38
            Tip

            https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel...tigheidsmeter#

            Comment


              #39
              Hoi

              Dat lijkt me interessant, dat ga ik me ook aanschaffen samen met een fertometer..
              Zijn er zo nog van die meters voor alles een beetje mee in het oog te houden???(EC en PH meter , temperatuur- en hydro meter zijn reeds in mijn bezit)

              bedankt voor het idee..


              Comment


                #40
                Verder verslag :

                Dag 13, 14, 15, 16 (1/12/2019)
                De plantjes rustig laten doen , ze zijn goed bekomen,
                We zijn nu 16 dagen verder, zou ik al voeding (groeivoeding, starterspakket van plagron aangekocht)) durven geven dat ze zich wat gaan versterken..???

                PS: Als ik iets moet aanpassen of moet doen, jullie hulp is meer dan welkom, thanks..


                20191201_164426.jpg 20191201_164413.jpg 20191201_164414.jpg

                Comment


                  #41
                  Zou het enkel op water houden zijn nog kleintjes
                  en is verse aarde zullen nog voeding genoeg hebben staan mooi rechtop met de blaadjes

                  Comment


                    #42
                    Succes! Zou ook nog even wachten met de voeding.

                    Comment


                      #43

                      Comment


                      #44
                      OK, gaan we morgen werk van maken, bedankt.

                      Hoe is het nu met uwe hoofdpijn , al beter, toch niets van over gehouden hoop ik?

                      grtj.

                      Comment


                      • kroket
                        kroket commented
                        Editing a comment
                        Weinig verbetering helaas, alleen minder misselijk. Sinds gisteren toch maar aan de slaapmedicatie gegaan, maar dat had ook nog weinig effect afgelopen nacht
                        Gelukkig gaat JD bezoeken redelijk, met het beeldscherm maximaal gedimt, blauw licht filter en zonnebril Dat helpt wel tegen de verveling

                      #45
                      Beterschap Kroket, komt goed,
                      zo niet> Dan toch!!
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                      • kroket
                        kroket commented
                        Editing a comment
                        Ahjah, heb het inmiddels ook wel geaccepteerd. Dat maakt het wat makkelijker om stil te zitten.. Thnx Ipie
                    Bezig...
                    X