Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze & Black Rhino kweekverslag!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Het gaat goed met de dames en de LST ga ik zeker meenemen naar mijn volgende kweek! De purple haze die ik per ongeluk gefimmed heb begint nu ook op te schieten.

    wel krijgt de black rhino nu onderaan 2
    ​​​​ gele bladen. Het zjn zegmaar de oudste bladeren van de plant, weet niet of dit ook bij de andere bladeren gaat gebeuren. Ze ziet mooi donker van groen dus ondervoeding is het niet, wel had ze laatst iets te veel water gekregen. Ik maak me nog niet zoveel zorgen aangezien deze 2 bladeren nauwelijks licht kregen!

    Wat denken jullie ervan??
    Attached Files

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Sorry, ik bedoelde dat dode planten resten zeg maar goed waren voor de aarde. Soort van compost.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Die compost is sowieso niet meer voor deze generatie planten ,,, op je erf ja, binnen liever niet.

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Aah oke! Dan is dat duidelijk. Dit zal ik dan maar beter laten.

      Thanks!

    #32
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Ik zie dat ik een hoop stille aanbidders heb vond het een beetje stil worden maar zodra er een vuiltje aan de lucht is staan de hulptroepen klaar!! Danku danku

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      We zijn hier allemaal voor beetje te helpen en te leren.Geven en nemen .

    #33
    Het begint nu ook naar de bovenste bladen te gaan zou het toch ondervoeding kunnen zij de pot is geheel droog en licht...???
    Attached Files

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Dankjewel voor je reactie! Ik ga ze denk gewoon morgen een beetje water geven (vandaag hadden ze niks) en ze zien er al wel beter uit! Dan evt morgen in de eindpot, zodat het eventuele voedingstekort ook verholpen is.

      Groeten!

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Hoe groot zijn de potten?
      Hoeveel water geef je op een dag?
      Hoeveel water geef je per x?

      Persoonlijk en meest voor de hand liggende is stikstof tekort daar heeft het wel een hoop van weg.

      Je zal toch zelf een gevoel moeten gaan ontwikkelen van het gewicht van de potten als je echt twijfelt laat ze idd nog een dag droog staan til dan de potten op heb je ongv een gewicht wat de potten zonder water wegen.

      Ook kan het zijn ze teveel water krijgen ineenkeer

      (voorbeeld)
      Je geeft ze 500ml per dag ineenkeer dat kan net teveel zijn voor de bovenlaag of als halverwege de grond droger is neemt het al moeilijker op terwijl je wel denkt dat overal iets zit.

      Raad je aan om soms ook via onder water te geven.

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      De potten zijn zo'n 8 liter. Ik meet niet wat ik precies geef ik kijk altijd hoe zwaar de pot voelt als ze licht is en de aarde erboven droog geef ik denk ik zo'n 40cl. Meestal 1x per dag maar denk dat ik nu over ga op 1x per 2 dagen.

      Morgen ga ik ze verpotten met zn 2tjes in een grote 50liter kuip. Vol met allmix. Als het een stikstof probleem is kan ik er evt wat bloed of beendermeel bij doen. Maar hoop dat wat meer allmix goed zal doen!

    #34
    Jaja alles gelukt en ze hebben een nieuw huisje! Nu hopen dat ze goed reageren op wat meer ruimte en verse allmix. Ze zijn nu zon 17 - 20 cm wat is een mooie hoogte om ze op 12/12 te zetten? (ze zijn nu 31dagen)

    Ik dacht nog een weekje laten gaan mischien anderhalf en dan bloei.

    ​​​​​​Ik hoor het graag!!
    Attached Files

    Comment


      #35
      Goed plan. Voldoende ingewaterd?

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Heb alleen het oppervlakte licht besproeit, beter wat meer water erover??

      #36
      10% water heb ik gelezen ...

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Oke, danku!

      #37
      Ik doe met overpotten op een 18l pot al 1L water in de grond
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam 6 liter! :0 is dat niet wat veel?!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        1 liter per dag verzadig je de grond niet mee, je geeft water van boven, je krijgt een betere wortelontwikkeling als je ze laat droogtrekken tot de blaadjes gaan hangen, de water behoefte stijgt vanzelf.

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Oke, ik zal proberen zoveel mogelijk de aarde te voorzien van water miss met 2l beginnen vanaf de zijkanten (zoals weske zei)

      #38
      Probleem gevonden... Bij het afzuren geeft de meter mooi 6 aan. Denk vandaag toch maar even checken wat denkje.... Ph van 4.2!!!

      ​​​​​​Het is natuurlijk niet gek dat de plant zo vergeelde hij kon helemaal niks opnemen :/
      Nou heb ik het meest verpeste blad weggehaald, gaat het half/weinig aangetaste blad er ook aan? of zou het nu met goed afgezuurt water (6.2) allemaal juist bergopwaards moeten gaan?

      Ik hoor graag wat jullie denken wat de plant nu zal doen met het goede water??
      Attached Files

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        kelderkastje oke, vanag nu wel even gewoon on-afgezuurd water gewoon ph 7 via kraan! Had gelezen dat dat wel verstandig is...

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee, als je kan meten geef dan de juiste pH.

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        QnQ oke, dan geef ik haar gewoon water afgezuurd naar 6 - 6.5. Thanxx!

      #39
      Heb je al voeding gegeven in de tussentijd?

      je hebt wel kans als er voeding in de grond zit en de ph straks beter is ineenkeer teveel voeding vrij gaat komen
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Ik heb wel al gevoed intussen ja. Wat kan ik hier tegen doen? Gewoon alleen water en een soort van flushen?

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Nee niet flushen dan blijft je grond helemaal nat voor paar dagen.

        Geef ze alleen afgezuurd water de voeding die in de grond zit moet er toch uit.

        beter kijk je even aan hoe de planten het doen flushen kan altijd nog dat is de laatste optie die je moet gebruiken.

        Mischien pakken de planten verder goed op zo let wel op dat het een paar dagen kan duren voor je enig verschil begint te zien

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Oke dankjewel voor je reactie!! Ik ben bijna thuis ben weer benieuwd haha. (toch weer 8 uur geleden he

      #40
      Advies van Weske Rreppellsteeltjam opgevolgt! En ze zien er al weer goed uit blaadjes mooi omhoog, ik mocht inderdaad best wel wat meer water geven geef nu zo'n 2liter ongeveer en dr blaadjes staan mooi omhoog!!
      ​​​​​​
      Nu hopen dat de vergeling ook afneemt en dan gaan ze na carnaval op 12/12

      Foto 3 is het resultaat van fimmen.
      Attached Files
      Last edited by SmokeHaze; 19 February 2020, 13:35.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Vergeelde bladeren worden niet weer groen maar sterven af.

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Inderdaad! Ben benieuwd, rond carnaval/eind carnaval komt er weer een updatje!!

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Oke! Gelukkig is de schade nog beperkt. Sommige mensen knippen ze er zelf af dusja, zoveel zal het niet uitmaken. Hopen dat de nieuwe bladeren mooi groen worden!

      #41
      Een kleine carnavals update voor de mensen uit het zuiden onder ons!

      ​​​​​Plantjes hebben eerste knipbeurtje gehad! En zijn net door het scrog net. Ben ze van plan over 3 dagen ofso te schakelen naar bloei.

      Tot de volgende!
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je moet dat groene gaas hebben, iets van 6 bij 10 cm dacht ik.

        Dit is weer zo'n goedkope oplossing waar je spijt van krijgt en dan alsnog dat groene gaas koopt.

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Je hebt me overgehaald.. Nu kan hij nog weg over paar weken niet meer.

        Dan maar even een ander net bestellen!!

        Dankjulliewel!! Groeten

      #42
      Groeien ze echt door het kippengaas heen? Lijkt mij dat de mazen te klein zijn

      De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Jaa ik zat ook te twijfelen, miss paar maasjes doorknippen bij de hoofdstammen?

      #43
      Zo gezegt zo gedaan!
      Attached Files

      Comment


        #44
        Even een doe het zelf netje gebeunt..

        De schoonheid prijs verdient ie niet maar hopelijk doet ie zn werk!
        Attached Files

        Comment


        • SmokeHaze
          SmokeHaze commented
          Editing a comment
          Inderdaad! Thanks voor de tip twijfelde zelf ook een beetje. Ben benieuwd nog 2 dagen en dan de bloei in

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Je chickies blijven iig achter de tralies.

        • SmokeHaze
          SmokeHaze commented
          Editing a comment
          Ze zijn vandaag al ontsnapt :o

        #45
        Ha daar zijn we weer, na het drukke carnavals weekje staan we nu eindelijk op 12/12. Gisteren een laatste trimbeurt gehad van de grote fan-leaves en bladeren zonder licht.

        Nu zie ik al weer nieuwe hoofdtopjes opduiken tussen de scrog dus bladeren verwijderen voor meer lichtinval is zeker een meenemer!

        Kortom ben ik heel tevreden met hoe het gaat, en de dames zijn ook tevreden! Black rhino met gemiddel 9 en een stam met zelf 10 vingerige blaadjes. En de purple zo'n 7 tot 9 (indica)

        Zolang de dames blij zijn ben ik blij, wel even geminderd met voeden want bladeren zijn bijna blauw (hps is een waar bedrog) en ik zag een paar verbrande puntjes.

        Foto 1 kleur bladeren purple
        Foto 2 black rhino
        Foto 3 purple haze
        Foto 4 het netje bijna vol!!
        Foto 5 stam purple haze.
        Attached Files

        Comment

        Bezig...
        X