Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De tweede ronde.!! Lemon Shining Silver Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: De tweede ronde.!! Lemon Shining Silver Haze

    Korting op 420shop
    Hallo Groene Vrienden..!!

    We gaan aan de tweede ronde beginnen.


    DE SETUP.....


    Homebox kweektent 1x1x2 meter
    Garden High Pro clip on fan
    600W HPS lamp + VSA
    Softbox 500 m3/uur
    Koolstoffilter Can Original 700 m3
    Hygro/Thermometer
    pH meter Hanna
    28L potten
    Davin DV12 schakelkast
    Luchtbevochtiger
    Kacheltje 500W

    Voeding: zo'n start pakket van Plagron Alga met o.a.
    Alga Grow
    Alga Bloom
    Vita Race
    Green Sensation
    Power Root
    pH min

    Substraat: light mix van Plagron


    STRAIN

    #2
    Succes!

    Ik had mijn eerste kweekje ook vier RQS auto white Widows. Er zijn quasi vier verschillende wietjes vanaf gekomen. Ik vond dat niet erg.

    Comment


      #3
      Succes! Klinkt goed.

      Comment


        #4
        kelderkastje het was wel een lekker wietje die white widow van RQS.

        Net thuis gekomen uit de nachtdienst, zoals gewoonlijk even in de bank hangen, survival filmpjes van Joe Robinet kijken onder t genot van een whisky'tje.... nou ja ... laat dat 'tje maar achterwege .

        Wat denk je.. Post..!!! Yeahh ze zijn binnen.!!
        ik hwb ze gelijk in een glas water gechipt en laat ze de komende 18 uur maar lekker weken en dan gaan ze weer op een vochtig papiertje in t donker kiemen.

        Comment


          #5
          succes
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Succes deze ronde, hopen op een beter resultaat

            Is dat inweken van de zaden nou echt nodig, merk je verschil?
            Legde ze vroeger direct tussen wat natte keukenrol, en hedendaags direct in een vochtig koffiefilter. Meestal zijn ze allemaal binnen 48 uur ontkiemt.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Je kan ook wat waterstofperoxide door het water doen, schijnt te helpen. volgens lr2.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Al die middeltjes.. Gewoon water werkt goed genoeg voor mij

            #7
            Wat het inweken betreft... eerste ronde 24 uur laten inweken, ontkieming na 1 week. Tweede ronde 2 uur laten inweken, ontkieming na 3-4 dagen. Derde ronde niet laten inweken, direct in de grond. Na 1 week alle 5 boven. Voor mij is inweken dus zinloos/kost tijd.
            Lopend Verslag

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              +1 4 Dagen duurde het, toen stonden ze allemaal boven.

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Is ook wel afhankelijk van wnr je gaat zaaien, tijdens een maanknoop bvb kun je vrijwel geen zaadopkomst verwachten

            #8
            Succes met je kweek, ik volg

            De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

            Comment


              #9
              Thanks Guys

              Dat weken doe ik om 1 rede:

              ik deed het vorige x ook zo . Ik had dat toen gezien op YouTube bij: "From seed to Stoned" en ik had op die manier toen 100% opkomst, wat toch wel fijn is aangezien die zaden allemaal best prijzig zijn.

              Morgen begint me weekend dus dan ga ik weer even paar daagjes proefdraaien, kijken of ik de temperatuur kan handhaven met me kacheltje.

              In de tussentijd kunnen me zaden lekker op hun gemak kiemen

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Ahjah, never change a winning team

              • SweetMango
                SweetMango commented
                Editing a comment
                Lekker man. 4 dagen weekend
                Ik moet nog 2 nachten :’(


                Je zou ook evt stek kunnen nemen van al je plantjes beste bewaren en dan vervolgens gewoon telkens stekken nemen:o

              • TheBenZ
                TheBenZ commented
                Editing a comment
                Ja heb je gelijk in SweetMango dat zou ook een optie kunnen zijn, ik wil alleen elke keer een ander soortje proberen.

              #10
              Alle zaden zijn gekiemt.

              Vandaag nog even de puntjes op de i gezet in me tent. Ik maakte elke keer gebruik van een softbox afzuiger alleen ik heb geen dimmerdus dat ding stond altijd volle bak te loeien.
              ik heb nu van een maat van me zo'n Gtools afzuiger gekregen die regelt op temperatuur en waarbij je een minimum toerental kan instellen.
              Eens kijken of dat wat is. ik heb me setup van me softbox ook nog klaar liggen dus mocht ik het niets vinden dan is het een kwestie van slangenklem los en gaan.
              Attached Files

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Die haze schijnt 32.5% THC te hebben!!
                Is dat correct??

              #11
              Ik hoop het dat klinkt goed..!!!

              Die G tools afzuiging is er al tussen uit wat een kabaal maakte dat ding zeg. Hij begon ook flink te brommen toen ik hem op een lager toerental had gezet.
              ik wilde daarnet mijn pH meter kalibreren alleen nu herkent hij de kalibratie vloeistoffen weer ineens niet . k denk dat me elektrode naar de ballen is.. *zucht*.

              Ik heb gelukkig nog zo'n gele pH meter van aliexpres. Dan gebrui ik die wel even zolang.

              Vanavond ga ik even de potten in wateren en dan ga ik de zaadjes gelijk in hun 25 Liter potten zaaien.

              Comment


              • TheBenZ
                TheBenZ commented
                Editing a comment
                Ik zal hem eens even googlen

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Die brommende afzuiging kan ook komen door weerstand in de buis, door bochten en draaiing in de buis.

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Brommen is de dimmer, met een trafodimmer heb je daar geen last van, bijv. een Variac.

              #12
              Succes
              Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

              Comment


                #13
                Daar gaan we weer . Alles draait weer en me klein heatertje wat ik heb gekocht doet het perfect!
                Hij houdt me hokje precies netjes op 20 graden en dat voor 2 tientjes .
                Attached Files

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Netjes, mooi hok in je tent, elektra netjes weggewerkt

                • TheBenZ
                  TheBenZ commented
                  Editing a comment
                  Thanks kroket.
                  Het was vorige keer zo'n rommeltje wilde nu echt alles even netjes hebben voordat ik weer begon en safety first natuurlijk!

                #14
                Succes !

                Mooi hok heb je om je tent gemaakt, had ik vroeger ook moeten doen in de garage....

                Heb je de kap bewust zo gebogen ? Lijkt erg bol te staan, voor een betere lichtspreiding kan je die beter wat openvouwen.

                Het begin is er, veel plezier !
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                • TheBenZ
                  TheBenZ commented
                  Editing a comment
                  Thanks man!

                  Jaa ik moest wel anders had het geen schijn van slagen in de koudere maanden dan had ik zulke gigantische temperatuur schommelingen.
                  Dan is hij ook gelijk weg gewerkt i.v.m. Schoonouders en eventuele visite etc.

                  Aan de kap zelf heb ik niets gedaan, maar goeie tip ik zal hem eens wat verder open buigen.

                #15
                Daar zijn we dan weer..!

                Ik ben nauwkeurig een logboek aan het bij houden deze keer en zal hiervan dan ook elke week een foto van plaatsen voor de liefhebbers .

                Ik ben zojuist bij mijn hokje gaan kijken en wat denk je........ zijn er zojuist 3 boven komen kijken!!!! .
                Ook de 4e liet tekenen zien dat hij elk moment boven kon komen.
                De temperatuur blijft echt keurig met me nieuwe kacheltje. Minimaal 18 graden en max 26. Alleen de lucht vochtigheid was nogal aan de lage kant vandaag (30%) dus ik heb mijn luchtbevochtiger er maar eens bij gezet. Ik heb deze een setpoint gegeven van 70%.

                De lamp heb ik momenteel nog op 90 cm hangen om enige strek te krijgen. Ik heb mijn gekiemde zaden rechtstreeks in de 25 liter potten gezaaid, maar ik wist nog van vorige keer dat de grond nog wat inzakt. Dus als ik dan wat strek krijg kan ik er mooi wat grons bij gooien en dan zit hij weer mooi tot het randje.

                Wat zijn dit toch een spannende en verslavende tijden. Het liefst zou je je stoel voor je hok zetten en bekijken hoe ze groeien.

                Ik zal Morgen wat foto's schieten voordat het licht aan gaat.

                Cheers Guys

                Comment


                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Cheers to you!

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Lv maakt bij zaailingen niet uit, zolang hij maar boven de 30% is!
                  70% vochtigheid is niet goed voor je koolstoffilter!!!!!!!!!

                • TheBenZ
                  TheBenZ commented
                  Editing a comment
                  I know, maar luchtvochtigheid komt niet boven de 60% met dit setpoint. Heb er al mee lopen experimenteren de vorige ronde.
              Bezig...
              X