Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Siver haze , big bud, super cheese, northern light en ny diesel allemaal samen .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    De grondmix die ik zou willen gebruiken , maar heb test gemaakt stond wel vochtig , maar er kwam een schimmel laagje op, dus teveel meststoffen?:

    100 liter samen:

    35 l kokos
    40l lightmix
    7,5l perliet
    7,5 l vermiculiet
    2,5 l hydrokorrels
    2,5 l bokashi starter
    5 l meststoffen.

    de meststoffen zijn:

    0,5 l hoornmeel
    0,5l hoornspaan
    0,5l bat guano plagron
    0,5l guano del peru
    0,5l bloedmeel
    0,5l beendermeel
    0,5l kali
    0,5l kieseriet
    0,5l lavameel
    0,5l wormenmest.

    alle opmerkingen welkom , het is een probeersel en uitgangspunt was om te voorzien in alle benodigdheden van de plant , alles is traagwerkend, behalve kieseriet denk ik .mss even een topic van maken .
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #17
      Wow, en hoe kom je daar op ?

      Kokos - perliet - vermiculiet - hydrokorrels : zijn lege dingen, de planten hebben daar niks aan, aan alle4 niet.
      Kokos en grond verlangen andere voeding, ik zou die kokos er in ieder geval uit gooien en vervangen door gewone grond of lightmix.
      En dan kiezen tussen perliet of vermiculiet, maar geen 7L, gewoon 2 handjes ofzo, als je 70L grond gebruikt.
      Hydrokorrels zijn ook nutteloos. Die mag je ook weglaten.

      mag he, je moet niks, maar ik zag dat alle opmerkingen welkom zijn dus bij deze mijn gezeur

      Al die meststoffen : Heb je alle verpakkingen en gebruiksaanwijzingen gelezen wat de aangeraden hoeveelheden zijn ?
      Pas goed op, je kan altijd vloeibaar voeding bijgeven als je grond uitgeput raakt, maar als er teveel in zit dan kun je gewoon opnieuw beginnen, dat krijg je er niet uit!

      (er zijn al wat topics over grondmixen en als je goeie kweekverslagen leest kom je ook tegen hoe men z'n grond samenstelt)
      Last edited by QnQ; 20 March 2020, 08:46.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Lol ja alle 4 waren om de grond luchtiger te maken, veel te veel dus, de rest door op te zoeken naar de behoeftes van de plant kom je uit op al deze meststoffen , ook niet in de juiste verhouding, alles staat in m2 op de verpakking , potplanten zijn anders in verhouding he, maar deze kweek zit er toch ook al beetje van alles in maar in andere verhouding, wel nooit verbrande punten , zou verstoorde groei van dit kunnen komen ? Ook heb ik al mixen gezien met kokos /aarde met reden betere waterhuishouding... teveel van het goeie denkelijk

      #18
      image.jpg Dag 14 op 12/12 nog laatste beetjes scrogwerk gedaan , om terug een even vlak te creeren . Paneeltje achterin is verwarming van trotec, verbruikt maar 300 w en houdt een kamer mooi warm.
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #19
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #20
          image.jpg Voor het slapengaan 2 weken op 12/12! Gedraaide bladpuntjes gespot op de ny diesel, maar nu ook op de big bud . Paar dagjes water geven best zeker? Ik vroeg me af of ik de ec waarde kan behouden door iets bij te voegen die geen stikstof toevoegt. Of gewoon ph goed zetten en bewateren zonder ec waarde te bekijken ??
          Attached Files
          Last edited by Wesley pipes; 23 March 2020, 10:27. Reden: Gedraaide bladpunten!!
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #21
            Ook zit ik met het dilemma van led met 2 knoppen , veg en bloom , laten jullie alle 2 de knoppen aan gedurende de hele kweek ? Of zou ik nu na 2 weken op 12/12 de veg knop afleggen ?
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #22
              Alles aan full spectrum !!!!

              5.jpg
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Vant begin tot einde .!? Ook geen eerste 2 weken veg en laatste 2 weken bloom? Ben toch al beetje geruster erin , waarvoor dank

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                ??

                Ik heb 3 schakelaars wit - blauw - rood !!

                Groei periode - wit & blauw !!
                Bloei periode - wit & blauw & rood !!

                Full spectrum tot het einde van den teelt !!

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Zal dan zoiets zijn ofwel alleen veg aan tijdens groei en beide aan tijdens bloei , thx ! Of nee infeite mss eerste 2 weken alleen veg , dan volledig spectrum rest van de kweek , mede hierdoor dat ik kortere planten heb (veel internodes wel)? Kan het maar testen in de praktijk he .
                Last edited by Wesley pipes; 23 March 2020, 17:32.

              #23
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              Ganja always does the trick.

              Comment


                #24
                Dag 18 op 12/12 , door de gedraaide bladpunten op 2 verschillende planten , en mits te horen te krijgen dat het stikstof od is, waarvoor dank QnQ heb ik besloten ze 2 dagen water te geven , ze drinken nu minder ook waardoor ik een dag geen water ga geven , ze staan te nat . Hopelijk goed op tijd gespot en hebben ze er verder geen last van , zal proberen foto s te nemen straks met de lampen uit !
                Attached Files
                Last edited by Wesley pipes; 25 March 2020, 18:58.
                Ganja always does the trick.

                Comment


                  #25
                  image.jpg Nieuwste aanwinst ook weeral verpakkingen die jaren gaan meegaan , maar alles voor die goeie start want dat bewortelen is belangrijk, en als er iets misloopt, kan het je kweek weken langer laten duren ... dus bij deze!!! Mychorrhiza en trichoderma voor sterke wortels !
                  Ganja always does the trick.

                  Comment


                    #26
                    image.jpgQnQ waarvoor dank !

                    Op 100 l :

                    20 l kokosaarde atami
                    70 l bio bizz light mix
                    2,5 l vermiculiet
                    2,5 l perliet
                    extra toevoeging : bokashi starter en myco start, zeewierkalk
                    100-200gram van de meststoffen : hoornmeel ,hoornspaan, kieseriet, guano del peru, bat guano , bloedmeel,...

                    i.p.v. Een halve liter heb ik een klein maatbekertje genomen en dit zal hopelijk veel beter overeenstemmen met de planten. Geen hydrokorrels meer en minder perliet,vermiculiet en kokos. Kon het toch niet laten om het er in te mixen deze grond ga ik gebruiken voor de 3,5 literpotten van mijn reeds goed gaande stekjes en zaailingen voor de nieuwe ronde! Grote herziening grondmix, met zeer goede tips van
                    Ganja always does the trick.

                    Comment


                      #27
                      Dag 23 op 12/12 ongeveer 10 ? Dagen echte bloei..

                      scrog was redelijk gelukt maar voor de uitschieters was ik van plan een 2 e scrog net te gebruiken , maar vond dit een beetje zinloos , al weet ik niet echt waarom, het toont niet mooi denk ik. Nu heb ik de lampen een beetje dichter gehangen en de hoogste uitschieters zachtjes geplooid om terug een even vlak te creeren . Jammer dat ik geen mooie foto s kan nemen met het materiaal dat ik heb nu. Mijn volgende dagboek zal mooier en meer in detail zijn , beloofd!

                      ook heb ik een voedingschema gemaakt die ik mettertijd wel nog aanpas en ook niet altijd volledig volg maar meer een richtlijn en op gevoel geven en kijken naar de plant op zich he.

                      En het voorgroeitentje een beetje geruimd , de mooiste plantjes blijven over, de zaadplantjes zijn la reina de africa en big bull van kannabia , 2 nl af jes, en 2 onbekende voor buiten , de rest zijn eigen genomen stekjes van deze kweek silver haze, ny diesel, nl en super cheese!
                      Attached Files
                      Last edited by Wesley pipes; 30 March 2020, 17:36.
                      Ganja always does the trick.

                      Comment


                        #29
                        Ganja always does the trick.

                        Comment


                        • Wesley pipes
                          Wesley pipes commented
                          Editing a comment
                          Gezien op yt natuurlijk, soms slechte leerschool he... maar de videos zijn van van ene 'ol hippie' , superdikke buds van die man met co2 toevoeging.. en die airbomz ziet er een gemakkelijk systeem uit , maar weet nog heel weinig ervan , heb al paar topics hier gevonden ook over co2 kweken, maar nog geen ervaringen met die airbomz...

                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Ok, dus de buds zijn stukken groter dan een kweek van hem zonder CO2 ?
                          Die kan ik niet vinden, maar daar moet je mee vergelijken dan.
                          Hij kweekt ook in een afgesloten ruimte helemaal air-conditioned, groei onder 600W HPi en een reflector van ruwweg 220 dollar.
                          Ik denk niet dat alleen die CO2 het verschil maakt, en is er wel verschil met zijn voorgaande grows ?

                          Ik kan je grotere toppen laten zien, vanonder 250W hps met biovoeding zonder co2, airco of kachel.
                          Het hangt er vanaf of er niks tegen zit en hoeveel ervaring de kweker heeft.
                          Ervaring kun je niet kopen, dat komt met de jaren.

                        • Wesley pipes
                          Wesley pipes commented
                          Editing a comment
                          Heel juist , ik zal dit even op de langere baan schuiven en meer ervaring opdoen, zou tch maar geldverspilling zijn voorlopig , en om een kamer volledig te voorzien van co2 is ook te veel van het goeie( of slechte) denk ik nu .. thx voor de feedback !

                        #30
                        Filmpje gemaakt van varenrouwmug en roofmijt en / of nematoden , maar krijg het er niet op , is mp4. Heb zitten zoeken naar een tpic maar vind niks , kan ik dit er op krijgen? Was eerst te groot , dan een korter gemaakt, maar mp4 gaat blijkbaar niet?
                        Ganja always does the trick.

                        Comment

                        Bezig...
                        X