Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Siver haze , big bud, super cheese, northern light en ny diesel allemaal samen .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Welk soort tekortje zou dit zijn ? Onderaan de plant enkel..of zou het overschot zijn?
    Attached Files
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zou kunnen, deze heeft droog gestaan ook ,de andere waren nat , maar deze stond in de midden in de scrog en dacht ook nat , maar het omgekeerde was waar.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ah, bij droog staan loopt de EC wel op. Dus misschien stiekem een overschotje.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Juist je had dit eerder gezegd he. Paar dagen gewoon water inlassen. Te droog laten komen in de bloei zorgt nog snel voor probleempjes zoals ik nu zie ook. Thx!

    #77
    Attached Files
    Last edited by Wesley pipes; 7 May 2020, 21:11. Reden: Toppen zwellen niet echt aan maar wat niet is kan nog komen
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Die gaatjes in de buis lijken me wel raar. Er kan volgens mij net afgezogen lucht terug in de tent komen. Ik denk niet dat dit ideaal is. Bij mij in elk geval geen gaatjes in de buis. De buis hangt bij mij wel buiten de tent, de afzuiger is rechtstreeks op de uitlaat aangesloten met een dikke rubber.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zo te zien kan de afzuiger ook buiten de tent.

    #78
    Zitten er nou door en door gaatjes in die aluminium slang ?
    Dat moet niet he, dan trektie valse lucht en heb je zo oom agent voor de deur.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #79
      Waarschijnlijk een buis voor lucht invoer.

      Snel effe omruilen of nieuwe halen.
      ​​​​​​

      Comment


      • newhobby
        newhobby commented
        Editing a comment
        Lijkt eerder of de muizen eraan gevreten hebben....
        of iemand zelf in is gaan lopen prikken en deze op de 1 of andere manier weer in de vooraad is gekomen!

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ja, inderdaad, een soort Airsock (google) lijkt het wel
        Deze komt aan je inblaas, en leg je tussen de potten zodat de verse lucht mooi verdeeld wordt.

      #80
      Het is alleszins iets raar , 3 meter buis en vol gaatjes, heb al bericht gestuurd naar verkoper, maar zal wel weken duren met die corona om bervanging te krijgen . Zal er zelf moeten voor kijken...bedankt voor jullie reacties.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Inderdaad , maar kga nog een dagje afwachten ze sturen misschien een nieuw stuk na , gratis dan . Nog eens bekeken of ik niet verkeerd besteld had maar gewoon alu connect , niks speciaals. Ze zullen gemist hebben he.
        Last edited by Wesley pipes; 8 May 2020, 19:20.

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Alu connect is zonder wikkel, Combi connect is met wikkel, Sono connect is met isolatie. Die laatste is ook het stilste.

        VB ;

        https://www.maxi-trade.nl/shop/lucht...lexibele_slang

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Voor mijn vorige filter had ik sono connect , omdat ik vond dat ie veel lawaai maakte, die nieuwe ventilator veel groter, maar van geluid valt het goed mee, ofwel is het gewenning. Misschien toch investeren in sono connect dan. Cheers!

      #82
      Dag 51 bloei

      Zaadje gevonden in de silver haze, plant die het verst stond van de big bud die eerst gespot was met zaad... aiaiai ni goed he. Hoop echt dat er niet meer zitten maar ik vrees er een beetje voor.
      ik ga me es goed verdiepen in hoe heel het proces verloopt van herma worden , hoe lang stuifmeel actief blijft e.d.

      Intussen een nieuwe buis gevonden , maakt wel meer lawaai nu, teken dattie beter werkt denk ik.

      iemand die goeie topics weet over herma's toevallig?
      Attached Files
      Last edited by Wesley pipes; 9 May 2020, 22:14.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Lv enorm verbeterd , en afzuiging nog maar op halve kracht. Geen nieuwe zaadjes voorlopig.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Waar denk jezelf aan, waarom ze herma zijn geworden?

        Zodra je een banaantje ziet probeer die dan voorzichitg we te krijgen met wat vaseline op je vinmger toppen, zo blijft het stuifmeel ook op je vingers zitten. Als je een hele "tros" ziet of zelfs een aantal op de plant dan kan je die beter verplaatsen en anders hoe k#t dan ook verwijderen en weggooien als je niet wilt dat de andere ook zaden gaan krijgen. Heb je alleen een plantje staan dan kan je die net zo goed af laten bloeien en er hasj of boter van maken.
        Last edited by ganjagast; 12 May 2020, 01:36.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Inderdaad , door stress of door genetica, is een twijfelgeval. Heb al een keer of 5 in de donkere kamer blijven zitten om om lichtlekken uit te sluiten. Banaantjes nog niet tegen gekomen , maar inderdaad als die andere nog langer moeten zou het niet goed komen. Ga elke dag checken vanaf nu. Thx

      #83
      Dag53 bloei

      Lv 37% temp23gr

      De ny diesel begint zwarte verkleuringen te vertonen paars zwart.juist te laat om een mooie foto te nemen. Samen met het overschot en lichte tmv- virus verschijnselen is het een speciaal kleurboekje aan het worden.
      nog 2 flitsfotôs kunnen nemen en dan werd het dag.
      Attached Files
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #84
        Dat ziet er goed uit
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Dank u , al zit ik toch een beetje in met het uiteindelijke resultaat van freeseedsonline zaden. De ny diesel is van vision , en reageerde op alles perfect. De 4 andere soorten van fso zijn een groot verschil toch . Als je ze topt stoppen ze volledig met groeien, dan dat virus en herma, en ze zwellen niet aan ook in de bloei. Als ik het nu zie zou ik 100 gr halen van de ny diesel, en nog geen 30 gr per andere plant, bij wijze van spreken. die diesel bedekt dan ook de hele midden, moeilijk te zien waar hij stopt op de foto's. Maar al bij al een leuke ronde , veel uit geleerd, en eindelijk een eigen zuiver wietje om te roken. Zalig!

        #85
        Ik zit nog met een vraag over spoelen, hoef ik dit ook te doen met plagron alga lijn? Ik heb bijna een microscoop op mijn gsm camera gekregen en bijna een mooie trichoom foto kunnen nemen, maar net niet.. daar zijn jullie ook niet veel mee he. De zaadbank zegt 7-8-9 weken voor 3 van de 4 soorten, en zag toch al milky trichoom ertussen. Maar hoef ik ook 2 weken te spoelen, anders moet ik al beginnen daarmee denk ik? Heb het gevoel dat ze nog moeten aanzwellen, en daardoor wil ik voeden tot teinde, maar ja..

        Hopelijk morgen deftige foto s kunnen nemen van milky trichoom, techniek beetje bijschaven!
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Geloof me. Die zwellen nog wel goed aan hoor, alle nodige voeding halen ze uit de bladen. Ik spoel het liefst 14 dagen anders minimaal 10

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ik ga dit eens testen, bladeren zijn door de hele kweek donkergroen gebleven. Traagwerkende meststoffen in de grond ook nog altijd actief, eens kijken hoe lang het duurt tegen dat ze beginnen te verkleuren...vanaf nu gewoon water! 9 weken is 63 dagen, nog 10 dagen spoelen . Terwijl checken op banaantjes en zaadjes .cheers!

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

        #86
        Laatste 7 dagen water geven geeft plagron aan. Zeker niet te laat mee beginnen inderdaad maar wat je zegt, de laatste weken zwellen de toppen nog goed aan. Dus nog geen haast.
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Hmm inderdaad , ik denk dat alle voedingsstoffen nog goed aanwezig zijn, juist die pk13/14 is raar bij plagron, moet je blijven geven... daarom zat ik even te denken om niets meer bij te geven behalve die pk13/14 om ze toch nog te doen aanzwellen.maar als alles nog aanwezig is, zal er ook nog genoeg p en k zijn zeker? Kga beginnen met water te geven vanaf nu, kan de smaak maar ten goede komen zeker? Bij de 2 silver hazen op het einde zou ik een test kunnen doen. De ene spoelen , en de ander niet. Heb al gelezen bij organisch dat het niet nodig is om te spoelen maar dat geloof ik ook niet echt...

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als je PK gebruikt hebt mag je wel een week spoelen, liever nog wat langer, anders proef je dat echt terug in het eindproduct.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ah dus mijn plan om pk langer te gebruiken dan de rest is zker ten koste van de smaak dan. Zat terug omgekeerd te denken . Uiteindelijk is kwaliteit altijd beter dan kwantiteit, zeker voor mijn longen! Thx

        #87
        Zit met een ander vraagje , dit keer over de secret jardin monkey fan zwenkend. Is nu 3 maand in gebruik en begint al te piepen . Heb alle zichtbare onderdelen geboend maar als je leest gaat het over smeerolie die lekt en zo. Zou wel willen repareren maar als er dan een hoop olie over de toppen gaat vliegen ben ik minder ver als tevoren. Denk wel dat er hier nog mensen die fan gebruiken?
        dacht dat
        kroket deze ook gebruikt? Enige overeenkomsten en /of oplossingen eventueel altijd welkom. Als ik zo ieder kweekje een nieuwe ga moeten kopen , nuja hij is nog niet kapot he maar ja.
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #88
          Ik gebruik(te) ook de zwenkende monkey fan inderdaad (20W 17cm). Die heeft het een ruime twee maanden vol gehouden. Daarna is de kabel doorgebrand
          87571D36-CCDA-4DE9-BD9F-2E1239DD332B.jpeg

          Ding heeft aan het begin ook een beetje vet gelekt. Het gebruikte vet is dus niet bepaald geschikt en ik kan me dan ook voorstellen dat ie bij jou begint te piepen

          Ik verwacht binnenkort een nieuwe te ontvangen. Niet omdat ik deze opnieuw zou bestellen, maar omdat ik gebruik maak van de garantie
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Kan eerlijk gezegd meer voorbeelden bedenken van motoren die regelmatig aan/uit geschakeld worden, dan motoren die continu draaien. Uiteraard is een constante belasting beter. Maar dat het zo slecht zou zijn dat m'n ventilator (kabel) na een keer of 10 doorgebrand is... Dan noem ik het gewoon bagger

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Dit is inderdaad de moeite niet , wegwerpventilators , goed voor 1 ronde!

          #89
          Dag 54 bloei

          Van boven naar onder of van links naar rechts ,laat maar weet niet meer wat wat is lol.laatste zijn ny diesel , haze ook herkenbaar, en de rest
          Attached Files
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Ja dat is k#tte op de telefoon en hier werkte het bij mij niet eens, die apps crashen om de halve klap. Benieuwd naar de (betere) foto

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik heb gewoon zo'n klem-macro-lensje voor op de gsm.
            Net een wasknijper met een lens. Lens op klikken en foto maken, geen gedoe, je kunt nog wat croppen met de normale opties op je gsm en voila..
            Ik krijg daar best redelijke foto's mee.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Deze zijn ook onderweg , maar duurt lang. Heb zo eentje zonder clip , en met plakband geraak je ook maar zo ver he. 5 besteld van 1-2 euro uit verschillende kanten, zeker komen ze toe op dezelfde dag , veel te laat .

          #90
          Dag 55 bloei

          nog met hetzelfde toestel dus nog niet veel beter...
          Attached Files
          Last edited by Wesley pipes; 14 May 2020, 20:56.
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Dit is idd al veel beter Nieuwe software?
            Zie veel heldere trichomen nog. Ik zou persoonlijk, nu nog niet nodig trouwens, je led lamp uitzetten wat dat kan verwarren. Mij wel.
            Last edited by ganjagast; 14 May 2020, 21:09.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Inderdaad verwarrend , zag plots allemaal amber , jammer genoeg weerkaatsing fzo . Zit nu aan dag 55 van max 63 aangegeven dagen . Zou ik nog te vroeg zijn met spoelen ?

            Ach met die traagwerkende meststoffen nog in de grond vraag ik me af of ik ze geel ga krijgen tegen einde kweek, ook vraag ik me af of ik echt kan spoelen met die stoffen nog aanwezig?
        Bezig...
        X