Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Siver haze , big bud, super cheese, northern light en ny diesel allemaal samen .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Iets voor de bijtjes ! Update ! Waarschinlijk door de laag perliet blijft de bodem mede vochtig, daardoor geef ik nog minder water om de 2 dagen een halve gieter voor 6 potten van 37 liter. Nu een beetje pk 13/14 en bloom gegeven.
    Attached Files
    Last edited by Wesley pipes; 24 April 2020, 23:14. Reden: Bloom ipv grow gegeven
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Cheers, ze hebben het nodig he. Ben zelf enorme fan van vaste planten , bijvriendelijk 100 soorten plus gezaaid waar ik nu woon . Zo dragen we toch steentje bij voor de natuur he

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Zelf net m'n balkon vol gezet met eenjarigen. In potten en zonder tuin, vind ik dat net wat handiger en leuker Eenmaal uitgebloeid verzamel ik de zaadjes weer voor komend jaar

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zelfde hier, niets gekocht , alles uit de vrije natuur gehaald. Zaailingen van bomen en heesters, en zaden van vaste planten met bijvriendelijke eigenschappen, veel in volle grond maar ook veel uitgezaaid in potten.

    #62
    Dag 140, dag 36 echte bloei.

    Herken je de silver haze, niet zo moeilijk te onderscheiden he ? Hopelijk zwelt ie nog aan . Andere top close up is ny diesel.

    Lv55-60% , temp 21graden. Morgen niets geven.

    Attached Files
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #63
      Dag 36 hopenlijk dikt die nog aan...

      ze hebben 85 tot 90 dagen nodig die dikken echt nog wel aan hoor niet druk over maken en minder in de tent kijken dan zie je wel degelijk verschil
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Geruststellend, merci ! Heb soms niet meer nodig dan dat

      #64
      Ben dit kleine toestelletje aan het overwegen of zou dit in de praktijk niet veel uithalen in een kamer van 2 op 3 m?

      ook heb ik de topic gelezen dat boorzuur zou helpen om risico op toprot te verminderen ? Ik heb hier nog boorzuurschilfers liggen uit de apotheek , zou dit nu helpen om dit toe te voegen ? In bio nova micro- mix zit er ook borium, kan ik wel wekelijks toedienen mss?

      De ultracompacte Peltier-ontvochtiger TTP 1 E behaalt overtuigende resultaten in de kleinste ruimtes. De mini-ontvochtiger bevrijdt u van vochtige, muffe kamerlucht en maakt het ademen tot een plezier. Zo worden slecht geventileerde ruimtes, zoals inloopkasten, badkamers zonder ramen of pantry's, effectief droog gehouden.
      Last edited by Wesley pipes; 24 April 2020, 22:58. Reden: Borium tegen toprot ??
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Ik heb een grote versie van Trotec, namelijk TTK 71 E. Deze doet wel uitstekend zijn werk. voor 2x3m lijkt me de grootte van die ontvochtiger ook wat klein, al zeggen ze tot 5m3, niet zo veel extra. Het reservoir van 500ml zal snel vol zijn waarna deze zal afspringen. Ik zie niet direct een mogelijkheid tot aansluiting van een slang/darm naar buiten de kamer voor afvoer, bij mijn versie is dat wel een optie. Succes man, ziet er goed uit!

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dank u , we doen ons best , zijn wel degelijke machines he. Zag idd de grotere versies, maar met toch veel tijd over te hebben kan ik wel veel contoleren of het bakje vol is , en ook de kostprijs he, uiteindelijk zal ik wel die kleine versie eerst proberen denk ik , hopelijk slaat ie 10 % van de lv af , meer is niet nodig. Bedankt voor je reactie!

      #65
      Heb er zelf m'n twijfels bij (maar geen ervaring). Je zet zo'n ding, geschikt voor 5m3, in een ruimte met een afzuiger die geschikt is voor ruimtes van 100m3 (random getal). Hoe goed kan een ontvochtiger dan nog zijn werk doen..

      Ik zou het zelf liever onder controle krijgen zonder ontvochtiger:
      1. Blaas je de afgezogen lucht naar buiten af?
      2. Kan de afzuiger nog harder draaien, of heb je misschien een krachtigere nodig?
      3. Kan je de inlaat vergroten?
      Het is natuurlijk ook afhankelijk van de lucht die je aanzuigt. Droog bijvoorbeeld geen was in dezelfde kamer, douche met de deur dicht, verwarm en ventileer je huis voldoende.

      Met bovenstaande zou je het theoretisch onder controle kunnen krijgen. Pas daarna zou ik naar een ontvochtiger gaan kijken. Die ik persoonlijk dan in de kamer zou zetten waar de tent/kast staat, niet in de tent/kast zelf.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Temp is zelfde gebleven tss bladerdek, lv 1-2% gezakt, is toch al iets he.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Wel iets, had er meer van verwacht Maar de dames zullen de frisse lucht zeker waarderen
        Thermometer wel in schaduw toch?

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Hmm sensor hangt ertussn zal wel wat zon vangen, heb ander in de schaduw , graadje koeler. Maar het is niet het juiste materiaal ervoor he, anders zou het verschil wel meer zijn. Nuja alles helpt! Nogmaals dank als ik dat al gezegd heb !

      #66
      Dag 49 op 12/12, 141 totaal, echte bloei dag 36 ongeveer.

      Volgende ronde is in kleinere potten ,nu 10 gallon 37 liter, volgende 7 gallon euhm minder liter, maar een paar plantjes meer en niet in scrog.
      helemaal anders. Ook ze es laten gaan en er zo weinig mogelijk aankomen. (Toch een paar toppen mss)

      bij deze ronde heb ik het gevoel dat ik een weekje op reis kan gaan , ze er nog piekfijn bij zouden staan. Ze hebben niks nodig. Grote buffer. Beetje saai zo . zou dit wel leuker vinden als ik meer om handen heb.

      verder niet veel te melden . lv nog altijd tegen aan de 60%, 's nachts wordt het 16 graden minimum , ietwat koudere dagen dan ervoor. Nog altijd donkergroen blad. Straks mss nog een paar foto's.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Saai is goed!!!!!!!
        Dan hoef je weinig tot niks te doen en zijn de planten tevreden ga vooral op deze manier door dan

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Hopelijk breng ik het tot een goed eind. Inderdaad. Thx !

      #67
      Dag 37 bloei

      ik heb op de nl 2 balletjes gevonden, heb natuurlijk geen foto kunnen nemen, wou niet inzoomen. Was helemaal onderaan de plant, en ben 50-50 aan het twijfelen of het calyxen waren of balletjes. Als ze er krijgen kan dit over de gehele plant beginnen? Boven of onder ? Is northern lights van freeseedsonline huismerk. Iemand ervaring hiermee?

      verder ga ik dus betere afzuiging kopen en koolstoffilter. Bezuinigen op dit is (was) weeral nutteloos. Wist ik nochtans wel een beetje bij de aankoop, maar toch die fout maken he.

      Vanaf er een voorraadpotje gevuld is , waarmee ik toekom tot volgende oogst, gaan de volgende rondes 1-4 plantjes worden in scrog, maar in een ruimte waar je rondom rond aankan, mijn visie van een happy grow makes a happy grower, of zoiets.

      vanaf nu iedere dag controleren of er nieuwe balletjes aankomen he, yes kheb weer iets voor handen
      strakjes een paar foto's .

      Attached Files
      Last edited by Wesley pipes; 27 April 2020, 21:17.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Heb bij m'n OG Kush ook 1 bal gevonden, na het verwijderen geen nieuwe meer aangetroffen (al 4 weken ofzo niet). Gewoon goed in de gaten houden, de hele plant verwijderen kan altijd nog.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        En was het onderaan of boven of midden? Tijd om me nog een beetje te verdiepen hierover, leer ik weer bij, altijd leuk. En inderdaad vind ik er nog , zal ik proberen mooie foto's ervan te nemen ook, en indien nodig, korte metten ermee dan !

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        In het midden, maar ze kunnen overal verschijnen. Aan de stam zijn ze makkelijk te spotten, in de toppen wat minder makkelijk.

      #68
      Vooral dat stuk met time-release meststoffen , traagwerkende zoals ik toegevoegd heb, blijft hangen, zoals QnQ ook zei, alles wat in je bodem zit kan je er moeilijk nog uit halen.. maar op het einde staat er alle beschadigde bladeren weghalen om toprot te voorkomen, maak je toch meer wondjes terug?

      Lv is 60%, hopelijk met die nieuwe filter naar beneden krijgen he, regen buiten dus lv ook omhoog. Nog een weekje geduld oefenen. Ik blijf nu kleine beetjes water geven nu en dan , afgezuurd naar 6-6,5 ph.
      De boel versnellen door teveel stikstof te geven aan je cannabisplanten kan giftig blijken.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Bij hydro kan je lage EC geven, zodat de stoffen zich niet opbouwen, en dan vaker water geven.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Is ook iets waar ik me nog wilde op toespitsen, hydro . Had eigenlijk pvc buizen gekocht om te scroggen , en dacht daarbij kan ik misschien later hydro systeem van maken, in praktijk beetje ingewikkelder denkelijk.en heel anders kweken he. Mss binnen hier en een paar jaar , na paar succesvolle grondkweekjes...

      #69
      Dag 41 echte bloei. Ball check.

      Kdenk nu dat die big bud het zitten heeft,heb geprobeerd een mooie foto te nemen. Wat zie je als je het open doet? 20200429_164756.jpg en ben ik nog op tijd?

      Edit : het is al volgroeid zaad!!! VEEL TE LAAT .

      Wat zouden jullie doen?
      Last edited by Wesley pipes; 29 April 2020, 17:09.
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #70
        Dit eraf knippen en de hele plant inspecteren.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Impulsief beest dat ik ben , vertrouwde het niet , omgedaan ...85 gr nat , maar vol hars of trichomen . Nu volledig de andere goed bekijken nu . Zit er toch mee in voor de rest ook... ongeveer 10 zaadjes totaal op 3 verschillende takken.
          Last edited by Wesley pipes; 29 April 2020, 20:14.

        #71
        Toen waren ze nog met 5 . Belangrijke les. Hermafrodiet. Te laat gespot. Te impulsief geknipt zelfs geen mooie foto genomen . Deze was helemaal geleid met lst ,maar altijd zwakker dan de rest. Trage groei, trage bloei en denkelijk gestopt met topvorming vanaf hij/zij zaad aanmaakte. Dat kon toch een eerste teken zijn he . Paar crappy foto's bij gebrek aan andere. Morgen zal ik de wortel eens bekijken.
        Attached Files
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #72
          Dag 146, dag 54 op 12/12, dag 42 echte bloei

          alles een beetje onderzocht, en voorlopig geen zaadjes gespot op de andere planten. Volgende ronde dus vanaf een week in de echte bloei beginnen checken.

          de super cheese en northern lights moeten 63 dagen , de ny diesel 70 dagen, en de 2 silver haze 98 dagen. Als ik nu de eerste een week langer laat en de laatste een weekje vroeger, beperk ik het een beetje... had ik eigenlijk moeten weten van in het begin he.

          de big bud moest maar 56 , en was zeer slecht geworteld .. als de andere ook zo zijn doe ik toch iets mis met de bodem. Gewoon teveel water denk ik...

          nuja ze zijn klaar wanneer ze klaar zijn he. Binnen een halfuurtje lichtjes uit , snel nog paar foto's proberen dan!
          Attached Files
          Last edited by Wesley pipes; 30 April 2020, 20:26. Reden: Wortel big bud
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Heb de k.r.o.k.e.t. Methode nie toegepast, ligt nu in de droger, maar nat he. Zal mss binnen een dagje of 5 meer weten. Of als ik het toch niet kan weerstaan, ng es de discussie opzoeken hoe je het best doet.
            Ja en verschillende soortjes is leuk maar ja 7 weken en 14 weken bloeitijd is misschien iets teveel van het goede

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Is er een methode naar me vernoemd dan?
            Zal vast geen goede methode zijn

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ik zie toch veel toepassingen ervan, dus wel degelijke beproefde methode, hij werkt!

          #73
          Dag 44 bloei

          heb mijn scrognet ervan tussen gehaald. Kwas het moe om altijd op dezelfde plekken te kijken. Geeneen takje geplooid, weinig stress, denk ik . Er valt niks om ook, sterke takken, ofwel weinig gewicht . Ondertussen een grondige inspectie gedaan op balletjes en niets gevonden. Er volgen er nog...

          heb de perliet bovenop terug weg gehaald want de grond droogt niet meer op en ben beetje bang voor rot. Als ik die ene wortel zag, moet er iets veranderen. Wortels zijn passief , ze moeten terug een beetje moeite doen denk ik. Een keertje laten uitdrogen, wat niet ging met perliet bovenaan... of ligt het aan iets anders? 2-3 dagen zonder water en nog altijd even nat.

          Geven jullie nog wortelstimulator later in de bloei? Zou dit helpen? Water van onderaf geven zou ook helpen maar met die smartpotten bijna onmogelijk..

          dusja , een beetje laten uitdrogen, mss een beetje power zym en wortel stim van onderaan proberen te geven?
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #74
            Dag 150 , dag 46 bloei.

            ik kan nu eindelijk eens mooie fotos nemen, alleen duurt het een kwartier per foto om up te loaden, heb collage gemaakt waar je denkelijk niet veel van kan maken lol.

            eindelijk de potten eens deftigkunnen opheffen om te wegen ook. En de grootste plant, de ny diesel weegt het minst, was dus wel degelijk aan het opdrogen. De andere 4 waren zwaar. Watergift aanpassen , misschien een liter voor de ny diesel, en een halve liter per plant voor de andere 4. Komt in orde !
            Attached Files
            Last edited by Wesley pipes; 4 May 2020, 20:35.
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #75
              En nog een paar nu ze terug op hun plaats staan. Nu ging het snel het uploaden . Ligt a me verbinding denkelijk.
              Attached Files
              Ganja always does the trick.

              Comment

              Bezig...
              X