Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koelkast Kweek! 1e kweek, 1e ronde!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Koelkast Kweek! 1e kweek, 1e ronde!

    Korting op 420shop
    Eindelijk is het dan zover! De eerste binnenkweek, in de koelkast!

    Setup :
    ruimte : Koelkast 50x50x175.
    lamp : HLG 135W V2 Rspec. (3500K)
    afzuiger : G-Tools 420 M3h. (regelbaar & thermostaat)
    filter : 480 m3 koolstof.
    potten : 4 maal 11L
    medium : Canna Coco
    voeding : Canna Coco A&B, Canna additieven & calmag
    Zaden : 6 maal Bleu Gelato 41 feminised, geen AF.
    extra : hygrometer, thermometer, mini fan box (6 fans).

    Goedenavond allemaal! En welkom
    We zijn dus gestart! Maandag heb ik de zaden tussen een koffiefilter gedaan in diepvrieszakje. Waren vandaag alle 6 mooi ontkiemt! Vandaag het ik ze in plastic bekertjes geplant in zaai en stek grond, heb ze een klein scheutje water gegeven met wat Canna a&b & rhizotonic. (Paar druppeltjes) Heb de lamp nu op 55cm van de bekertjes hangen op 18/6. Afzuiger heb ik uitgezet en de fan box ook. Enige probleem waar ik tot nu toe tegen aan loop is dat de luchtvochtigheid niet optimaal blijft. Al 3 keer bewapend met een plantenspuitje de lv ophoog gegooid.
    Wat ik tot nu toe gedaan heb ik : Ruimte goed nat gespoten, alle ventilatie uit, zeiknatte handdoek erin & bekertjes water erin gezet. Maar het mag allemaal niet baten. Zodra de temperatuur hoger als 26 word gaat de afzuiger aan, en weg is de lv.... ik probeer hem rond de 50/70% te houden, helaas staat ie naar een uurtje alweer op 40/45. Nu heb ik direct 2 nieuwe lv meters en thermometers bestelt want volgens mij klopt de thermostaat van de g-tools voor geen kant? In ieder geval een extra lv meter kan nooit geen kwaad. Ik probeer de lv zo hoog mogelijk te houden, maar ik ben niet de hele dag thuis zijn er nog mensen die nog suggesties hebben waardoor de lv een beetje stabiel blijft?
    In ieder geval erg blij dat ik nu eindelijk begonnen ben, ik probeer dit kweekverslagje zo goed mogelijk bij te houden. Maar zoals ik al zei, het is de eerste keer dus heb geen hoge verwachtingen daarbij wil ik ook iedereen die me al die tijd veel info gegeven heeft mbt aankopen ook erg bedanken, want zonder jullie hulp had ik niet zover gekomen!

    hopen op een succesvolle kweek, groetjes!
    Attached Files

    #2
    leuke koelkast lv is bij zaailingen niet zo belangrijk bij stekken wel
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      40-45% LV is prima voor zaailingen.
      Dat hoeft niet continue zo hoog, dat geldt alleen voor stekken.
      Zaailingen hebben wortels, die hoeven niet via het blad te drinken.

      Leuk weer eens een koelkast.
      Ik ben benieuwd.
      Succes

      (oh, precies wat Jorem dus al zei, die had ik even gemist)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Creatief man. Leuk, ik ga je volgen!
        Succes
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


          #5
          Love it..... ik benijd je handigheid wel, ben zelf de meest onhandige harry van Europa.... kan er alleen maar van dromen
          https://youtu.be/gjAZ5esOBZw

          Comment


            #6
            Bedankt allemaal, leuk dat jullie gaan volgen!
            Heb nu gewoon lekker de pc fans aangezet, afzuiger nog wel uit. Lv blijft nu rond de 40/60 hangen dus dat laat ik maar zo. Vroeg me wel alleen af hoeveel water ik moet geven? Heb ze gister (achteraf gezien teveel denk ik) water gegeven. Waarneer kan ik ze nu het beste water geven?

            Groetjes Dutchie!

            Comment


              #7
              Sate prikker gebruiken. Prikker nat? Geen water....Prikker droog? Wel water..
              Eerste binnenkweek 2020
              Buitenkweek 2020

              Comment


              • Gijsch
                Gijsch commented
                Editing a comment
                Tot halverwege het potje en ja.

              • Dutchy
                Dutchy commented
                Editing a comment
                Hoe “zie” je of het nat is? Ik prik in alle 6 en zie geen verschil

              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment

              #8
              Als de prikker niet verkleurd en er geen aarde blijft plakken dan is je aarde droog.
              \wel houten prikker gebruiken he? Niet die luxe RVS prikkers voor op de bbq, die werken niet
              Eerste binnenkweek 2020
              Buitenkweek 2020

              Comment


              • Dutchy
                Dutchy commented
                Editing a comment

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Je hebt ze er ook een minuutje in laten zitten?

              • Dutchy
                Dutchy commented
                Editing a comment
                Ahaa, dat wist ik niet, hoop dat ik ze niet teveel water heb gegeven. Maar ik zal ze vanaf nu eerst even een minuut erin laten zitten. Bedankt QnQ!

              #9
              Een oude koelkast als kweekhok
              Super gaaf
              valt ook niet zo op voor als de schoon ouders op bezoek komen

              Subbes en succes


              Comment


                #10
                Goedendag allemaal!

                Zoals jullie kunnen zien op de foto’s is er leven!
                Heel blij dat ik in ieder geval heb weten te bewerk stellen dat ze allemaal boven de grond gekomen zijn
                Eerste mijlpaaltje voltooid
                Dit is de eerste keer binnen, ook eerste keer uit zaadjes, paar keer buiten wat aan geknoeid met stekjes. Maar ik heb geen zin in weer 6 onbekende soorten. Dus nu vanuit zaadjes. Alleen is het normaal dat het zulke lange slungelige steeltjes worden? Of is de hoogte van me lamp niet helemaal juist, hangt nu op 55cm zoals aangegeven door fabrikant. Heb hem op ongeveer (voor zover ik het kan inschatten) op 50% staan. Temperatuur schommelt met lamp aan tussen de 23,5/25,5 en met licht uit op 17,5-19,5. Bedankt weer en fijne avond, Groetjes!
                Attached Files

                Comment


                  #11
                  Hoe meer licht,hoe minder de strek..
                  Ik vind dit nu nog wel meevallen.......

                  Comment


                  • Dutchy
                    Dutchy commented
                    Editing a comment

                  #12
                  Leuk volg mee! Zal nog even in jouw ombouw verslag kijken hoe stealth ie nu is geworden. Laatst een 139cm koelkast weggegeven, die had ook een vaag verhaal wat ie er mee ging doen.
                  ​doen. Heb je gaatjes in de zijkant nabij de bodem van jouw bekertjes? Dan kan er ook water weg bij teveel. Veel plezier

                  Comment


                  • Dutchy
                    Dutchy commented
                    Editing a comment
                    Welkom

                    Deze koelkast heb ik van kennissen gekregen, zou eigelijk naar de vuilstort gaan. Maar ik ben er tot nu toe erg blij mee! Ja elk bekertje 5 gaatjes in geprikt.
                    Bedankt

                  #13
                  Goedemorgen allemaal

                  Net eventjes toch stiekem even gekeken, nu kan ik overkomen als een dramaqueen maar ik heb het idee dat de plantjes meer interesse hebben om een Eifeltorentje te worden. Moet ik iets veranderen aan het licht, of ben ik gewoon een drama maker en moet ik het gewoon ze gang laten gaan

                  fijne zaterdag allemaal in ieder geval!
                  Attached Files

                  Comment


                    #14
                    Ni te druk in maken, Dutch....als je ze overplant zet je ze gewoon iets dieper in de grond, tot aan de 1ste set blaadjes... don’t worry man

                    Comment


                    • Dutchy
                      Dutchy commented
                      Editing a comment

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Het is niet optimaal natuurlijk, want de beworteling van de hele pot gaat een stuk langzamer als je ze dieper plant, maar het is de enige manier om strekken tegen te gaan.
                      Plus het licht moet natuurlijk dichterbij.
                      Ze strekken omdat het licht te veraf staat.

                      (((haha tegelijk met EasyW)))

                    #15
                    Strekken komt door een tekort aan licht. Als het mijn plantjes waren zou ik de lamp een eindje laten zakken, ik heb geen ervaring met de lamp die je gebruikt maar lager dan de 55cm waar je 'm nu hebt hangen moet makkelijk kunnen.

                    Straks met verpotten kun je ze inderdaad dieper zetten zodat je er geen last meer van hebt maar strek (proberen te) voorkomen lijkt mij de voorkeur hebben
                    2e
                    3e

                    Comment

                    Bezig...
                    X