Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2X Cookies en Cream & 2X Amnesia Mars hydro TSL2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zojuist weer even gekeken... gaat allemaal zijn gangetje, mogen even toppen en dan gaan we van het weekend naar 12/12. Werd ook wel even tijd. Mainlinen is deels gelukt, ik merk gewoon dat er teveel dingen om me heen gebeuren waardoor ik er niet de tijd aan kan besteden die ik er normaal aan besteed. Nou ja, gaan we vast nog een keer proberen, de basis werkte best goed.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ik zou ze eerst een week laten herstellen van het toppen voor ik de lamp omgooi man

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Het idee was idd om hem een dag of 4-5 te laten herstellen en dan naar 12/12. Mijn ervaring tot nog toe zegt dat ze dan nog zoveel groeien dat dat ook wel goed komt.

    #32
    Zojuist de Cookie links achterin getopt en gesnoeid. Ook de amnees rechtsvoorn getopt maar dat was niet omdat ik dat wilde maar zodat alles weer ongeveer even hoog is. 600W kunnen ze nu duidelijk nog niet aan. Heb de lampen al wat hoger gehangen maar zodra ik boven de 50% ga verbranden de bladeren bovenin toch weer. Hangen nu op 60cm. Over het geheel genomen wel tevreden (zeker gezien de beperkte hoeveelheid aandacht die ze krijgen).
    IMG_0200.jpg IMG_0201.jpg IMG_0202.jpg IMG_0204.jpg IMG_0203.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ventilator tussen lamp en plant richten.

    #33
    Hoe krijg je zulke scherpe foto’s op dit forum? Als ik foto’s plaats is de resolutie veel lager.

    Ziet er verder goed uit, ik vraag me wel af of je niet wat te vroeg bent met 12/12. Zit hier een reden achter?

    grtz

    Comment


    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Ahh thanks kga het eens proberen, de foto’s die ik plaatste zijn echt van dramatisch slechte kwaliteit. Dit maakt het ook een stuk leuker om het te volgen.

      Maar toch met 120cm(incl pot) heb je een leuk formaat, ik heb het idee dat dit veel kleiner is of ligt dat aan mij? :p

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Om je een idee te geven... de potten zijn 44cm in doorsnee. De hoogte ongeveer 40cm

    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Ah ok, de marge valt indd mee

    #34
    Spul is al weer aardig hersteld maar de nieuwe uitlopers zijn nog niet groot genoeg om ze nog een keer te binden. Wordt dus nog een weekje extra voorgroeien. Dan heb ik dus op de achterste planten 4 (cookies) en 8 (amnees) toppen, de cookie linksvoor geheel vrij van techniek en de amnees rechtsvoor 1x getopt om de hoogte te beperken. Heel benieuwd hoe we dit gaan volbrengen. Qua hoogte heb ik nog wel wat speling doordat ik de fan verwijderd heb, vandaag eens op zoek naar een lichter en vooral compacter formaat.
    Foto's ga ik vandaag niet toelichten, zoveel is er niet te zien. Wat wel duidelijk is is dat 600W (Ja, afgelopen nacht eerste 18 uur licht op full power) wel een beetje veel van het goede is. Het blad hangt er 40 minuten voor licht uit behoorlijk slapjes bij. Luchtvochtigheid schommelt nu rond de 54%, temperatuur komt niet boven de 27˚C en niet onder de 21˚C. Temperatuur potgrond ligt op 23˚C.

    Wat betreft water/voeding. Ik geef om de dag allemaal een halve liter water per plant met voeding van BAC. De rest van het water pakken ze via de blumats. Ik ga morgen van 4ml op 2 liter naar 6 ml op 2 liter omdat ik ze ietwat licht van kleur vind. Dit wil ik dan blijven doen totdat de eerste echte gloeiharen zichtbaar worden om dan over te gaan naar een week 3ml grow/3ml bloom en uiteindelijk dus 6ml bloom.

    De foto's van vanmorgen:
    IMG_0026.jpg IMG_0027.jpg IMG_0020.jpg IMG_0021.jpg IMG_0028.jpg IMG_0025.jpg IMG_0024.jpg IMG_0022.jpg IMG_0029.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Mooi hoor, ook benieuwd naar hoe ze gaan groeien met de verschillende technieken toegepast.

    #35
    Nou het heeft even mogen duren maar bij deze weer een update. Zoals jullie al wel gemerkt hebben gaat het niet zo mooi als andere ronden (wat de updates betreft dan). Te veel aan het hoofd en daardoor te weinig tijd om dingen te doen zoals ik echt zou willen. Nou ja, we bloeien het gewoon af en proberen het volgende ronde gewoon weer opnieuw.

    Overigens heb ik gisteren het spul omgezet naar 12/12.. Nog 9 weekjes dus
    IMG_0041.jpg IMG_0045.jpg IMG_0046.jpg IMG_0042.jpg IMG_0044.jpg IMG_0038.jpg IMG_0048.jpg IMG_0049.jpg
    Last edited by Voor het eerst; 3 June 2020, 08:52.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Toch genieten hoor, die haarscherpe foto's. Kan niet wachten tot er mooie glimmende toppen op dit topic verschijnen

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja, dat is wel een voordeel van een defecte telefoon camera. Maar merk ook dat ik daardoor minder behoefte heb om foto's te maken. Vaak kwestie van... laat maar

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      jij judoka,die plantjes in een houtgreep echt mooi om te zien nice work

    #36
    Ziet er net zoals de vorige weer netjes uit kerel! Ben benieuwd wat ze gaan opleveren straks.

    Groetjes

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de verschillen... Tot nog toe heb ik wel de indruk dat de amnees een sterkere plant is dan de cookies

    #37
    Ik denk de eerste tekenen van bloei te spotten... Opmerkelijk detail, dat is op de ongetrainde planten. De planten achterin lijken zich nog eerst te moeten herstellen van de laatste bindactie. Ik ben benieuwd.

    IMG_0078.jpg IMG_0077.jpg IMG_0074.jpg IMG_0069.jpg IMG_0072.jpg IMG_0076.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


      #38
      Vanavond weer een foto update. Ik twijfel namelijk nogal of ik de gemainlinede plantjes nog verder van blad moet ontdoen. Ze staan er overigens prima bij en ook de temperatuur en luchtvochtigheid zijn met de airco prima beheersbaar tegen acceptabele kosten. Had i.v.m. de recente controle nogal wat angst voor ontdekking dus maar een slim stopcontact gekocht. Deze zo ingesteld dat als de deurbel gaat de stroom voor 10 minuten uitgeschakeld wordt. Hierdoor geen ventilatie en afzuiging maar dus ook geen brommende geluiden in huis (welke ik zelf wel meen te horen maar heb er nog nooit iemand over gehoord). Zolang men hier geen belletje gaat trekken zal dat dus wel goed gaan, vrienden komen sowieso achterom. Maar bijkomend voordeel van het slimme stopcontact is dat ik dus ook het actuele en totaalverbruik zie.
      Met ingeschakelde verlichting, airco en afzuiger is het verbruik 796W en met uitgeschakelde verlichting 130W. De lampen gebruiken gezamenlijk dus net iets meer dan 600W op 100%. Het verbruik van de Airco valt me echt 100% mee. Aanluitwaarde is 2KW maar doordat ik de temperatuur ingesteld heb staan op 26,5˚C koelt deze vrijwel nooit maar ventileert continu. Tevens houdt hij de luchtvochtigheid op circa 50%, gemiddeld stroomverbruik licht op circa 130W inclusief de afzuiger waarvan ik geen idee heb wat die verbruikt (gok ook zo'n 30W).
      Nu kan ik dus de afzuiger op de lage stand laten staan zonder problemen met hitte. Helaas dus wel de lampen iets verder van de planten dan ik eigenlijk had gewenst (ruim 40cm).
      Lopend Verslag

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Tja, het blijft spelen en zoeken he?
        De lamp blijft wel aan neem ik aan? Handig hoor. 10 min niet wat kort? Staan ze in de kamer gaat ineens alles aanslaan

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        10 minuten is wellicht wat kort als de politie daadwerkelijk binnenkomt maar daarvoor zit er een widget op mijn mobiel die de uitschakeltijd met 60 minuten kan verlengen. Denk niet dat ze bij een eventuele controle zullen vragen om mijn telefoon met rust te laten. Verlichting gaat helaas ook uit maar dat lijkt me beter dan dat het spul gevonden wordt. Daarnaast heb ik liever licht uit tijdens lichte periode dan licht aan tijdens duistere periode (07.00-19.00 licht uit). 's Avonds belt er hier vrijwel nooit iemand aan (mede mogelijk gemaakt door mijn hond die ruimschoots van te voren aangeeft dat er iemand aankomt die onbekend is)

      #39
      Ik zou even niet meer blad weghalen bij die lst. Ze loopt al achter, en hoe meer je weghaalt, hoe langzamer ze gaat.
      Ze zal ook energie gaan steken in nieuwe bladeren maken.

      Die deurbel is een leuke oplossing, maar als er een brom is, zou ik persoonlijk proberen die te verhelpen.
      Als je afzuiger even uit staat ga je het toch ook ruiken als de boel in bloei staat en inderdaad, 10 minuten kan genoeg zijn, maar kun je dat inschakelen ook handmatig uitstellen, door een noodknop ofzo ?
      ((Of moet je dan naar de bel rennen om die ff in te drukken ))
      Ik gebruik zelfs een backup, als de stroom in heel Nederland uit valt, draait de afzuiger hier nog 2-3 dagen door op accustroom.

      // ik ken je woonsituatie niet natuurlijk. Ik heb ook op een 1kamerflatje gewoond en dan is het wat moeilijker, maar ook belangrijker dat het echt stil is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik zit gelukkig vrijstaand dus op zich is dat gebrom geen probleem (zeker niet gezien het feit dat het naast een serverruimte staat) maar ik sluit liever dingen uit. Er is inderdaad ook een noodstroomvoorziening hoewel deze draait op mijn zonnepanelen en accu, geen idee hoe lang mijn huishouden het vol houdt zonder stroom vanaf het net maar een dag of twee zou moeten lukken als ik de jacuzzi uit zet. En zoals ik hierboven al vermeld.. ik heb inderdaad een soort van noodknop in de vorm van een widget op mijn telefoon. Wat gebrom betreft, ik ben er erg gevoelig voor.. Zo had ik ooit een elektrisch kacheltje met van die nepvlammen, ik hoorde dat ding zelfs als die alleen op verlichting stond (dus niet verwarmen)

      #40
      Het gaat zoals het gaat... eigenlijk wel prima. Geen bijzonderheden te melden behalve dat de mengverhouding met voeding wat omhoog geschroefd heb. Deze zit nu ver boven de aanbevolen hoeveelheid per liter voedingswater maar anderzijds pakken de planten het meeste water toch via de Blumats welke geen voeding bevat. Ik geef nu 12ml BAC grow op 2 liter water verdeeld over 4 planten per dag. Vanaf vanavond ga ik ook de Sugar Royal toevoegen aan de voeding.

      IMG_0306.jpeg IMG_0305.jpeg IMG_0304.jpeg IMG_0307.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


        #41
        Even snel een paar foto's genomen... Tevens de voeding aangevuld met Royal Sugar. Bladeren zijn veel lichter van kleur dan vorige rondes maar op zich zien de dames er prima uit. Denk dat ik vanaf maandag/dinsdag wel bloei kan gaan tellen. IMG_0320.jpeg IMG_0321.jpeg IMG_0322.jpeg IMG_0313.jpeg IMG_0309.jpeg IMG_0319.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Jaa die gaan lekker!

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Het is wel vreemd om ze zo gewoon helemaal te laten gaan... Maar dat geeft ook rust gelukkig

        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Die genieten nu ook van hun rust,mooi bezig

        #42
        Je hebt het over een brom? Komt die van je afzuiger? Wat voor afzuiger gebruik je en welke dimmer? Ik gebruik een Variac om te dimmen en daarmee is de brom van mijn afzuiger echt helemaal weg. Zowel bij mijn buisfan als mn softbox.

        Groetjes

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Brom komt idd van een afzuiger maar zoals ik al aanhaalde, ik ben erg gevoelig voor dat soort geluiden... Ik hoor mijn nas ook die in de meterkast geplaatst is en niet in dezelfde ruimte staat. Overigens heb ik gisteren mijn spullen helaas moeten verkassen i.v.m. een zeer domme opmerking van mij in een dronken bui. Veiligheid voor alles. Vanavond alleen het watervat nog even verhuizen

        #43
        Ik heb het al in een comment aangehaald maar ik moest door een domme actie alles even verhuizen (toch een voordeel dat het maar vier plantjes zijn ). Ik hoop dat dit niet al te veel stress opgeleverd heeft maar dat zal ik dan vanavond vast wel zien. Voor nu staat alles weer op de plek, draait de afzuiger en de airco is ingesteld op 26˚C. Eind van de middag 26 graden voorspeld, dus ben erg benieuwd of de airco dit kan bijbenen. In theorie mag het geen enkel probleem zijn (12.000BTU op 3 M2) maar het is wel een asbestdak op het zuiden waar het spul nu onder staat, ik weet dat het daar op warme dagen soms ruim 45˚C kan worden.
        Heb in alle haast even heel snel de wandjes van iets witte verf voorzien voor de reflectie maar ik kan toch wel duidelijk zien dat het bij lange na niet zo goed helpt als de radiatorfolie. Dus een van aankomende nachten nog maar eens aan de slag met dat spul.
        Last edited by Voor het eerst; 12 June 2020, 10:11.
        Lopend Verslag

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Heb je je tanden geverfd ?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          heb het al aangepast

        #44
        Goedemorgen allemaal. Ik denk dat de dames weinig last hebben gehad van de verhuizing. Staan er in ieder geval prima bij. Heb wel besloten vanaf vandaag met de hand water te geven, de blumats opnieuw installeren en afstellen is gewoon erg lastig ivm beperkte ruimte. Zo dus maar even een nieuwe plantenspuit halen. Steeds 4x met 2 liter op en neer lopen is ook niet wat. Helaas maar 1 foto, toen schoot het licht uit.
        IMG_0373.jpg
        Lopend Verslag

        Comment


          #45
          Hoop dat hun nestje snel terug ok zal zijn,ze komen van een goed klimaat en omgeving dus ze gaan toch wel wat stress hebben gehad naar mijn mening.
          Heb je geen undertrays want als je water door je pot loopt gaat je tapijt schimmels krijgen.
          Ze zien er goed uit voor de rest veel succes met je knutselwerk.
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Er moet zeker nog wel iets onder... stonden altijd op beton en dat was geen probleem. Geluk met de airpots is wel dat de bodem niet helemaal doorloopt tot de onderzijde (circa 5cm speling)

          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            Komt goed

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            De Action heeft nu van de onderzet schalen, grotere, rond en vierkant.

            Staat er mooi bij
        Bezig...
        X