Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2X Cookies en Cream & 2X Amnesia Mars hydro TSL2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Krijg er honger van.

    Heb je ondertussen al reactie van mars hydro gehad?

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Helaas niet.. Verwacht het eigenlijk ook niet. Heb inmiddels al 8 mailtjes gestuurd naar de support maar reageren nergens op. Aftersales is dus echt k*t

    #62
    08D0D7EF-4244-4DEE-93D9-CD3DB8C0E7C6.jpeg EDA0731F-DC8B-4FBA-809A-EFACC78C83AC.jpeg C68620FB-9082-437B-8BD3-C48F1DEEFD44.jpeg Leuk.... was bijna vergeten water te geven. Ga vanavond nog weer iets meer water geven. Zit nu op 1,25 liter per plant per dag, denk dat ze wel een 1,5 kunnen gebruiken, anderzijds zie ik niets wat op tekorten wijst, misschien dat de amnezen wat minder voeding mogen hebben maar daar was ik eigenlijk al mee bezig.
    Lopend Verslag

    Comment


      #63
      ff een beetje een offtopic vraag. Maar welke software gebruikte jij ook alweer om foto's te converteren naar een lagere reso?
      Ik maak namelijk best scherpe foto's maar na het uploaden hier is daar niets meer van over..
      Hoe deed jij dat ook alweer? Weet dat het ergens staat maar kan het nite terug vinden..
      Last edited by Nederhigh; 27 June 2020, 14:34.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Veruit het gemakkelijkst met Adobe Lightroom, Adobe Photoshop is een goede tweede optie. Mocht je een iPhone hebben dan helpt het ook al als je als afbeeldingsformaat normaal kiest

      #64

      goed bezig man!

      heb je de airco ergens in de ruimte of naast je planten staan?
      ben erg benieuwd naar de onderlinge verschillen in resultaat van de verschillende plantjes deze kweek; getopt, ongetopt, 4x getopt
      Last edited by QnQ; 14 July 2020, 11:48. Reden: Citaat weggeblazen
      ...

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Airco staat in de kweekruimte tussen de planten. Mede hierdoor heb ik de ventilator maar achterwege gelaten

      • TB303
        TB303 commented
        Editing a comment
        kan ie ook verwarmen?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat kan hij idd. Staat nu ingesteld als ondertemperatuur 21˚C en als boventemperatuur 28˚C. Zolang de buitentemperatuur binnen dat bereik blijft hoeft hij dus vrijwel niet te werken en ventileert hij alleen.

      #65
      Zo vandaag weer eens op tijd bij de dames... Kon dus even fatsoenlijke foto's maken en heb direct even alle potten gewogen. 1,5 liter per dag lijkt op dit moment goed, wellicht dat ze zelfs nog iets meer mogen hebben. Wel een vreemde verklaring op enkele bladeren (laatste 2 foto's) IMG_0010.jpg IMG_0013.jpg IMG_0011.jpg IMG_0006.jpg IMG_0007.jpg IMG_0004.jpg IMG_0002.jpg IMG_0001.jpg IMG_0003.jpg IMG_0009.jpg IMG_0008.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        idd takketoelli

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Stikstof.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Wellicht dat het ook iets te veel voeding is maar ik denk toch dat het in de airco zit. Het zit namelijk maar op de bladeren van 1 top en de rest is gewoon egaal groen

      #66
      Wat bovenstaand bladprobleem betreft... dit is inderdaad de tocht. Had de plant iets bijgedraaid en nu ontstaat het op het nieuwe blad wat voor de uitblaasopening van de airco zit. Jammer dan, beter een paar bladeren minder mooi dan alle planten oververhit. Heb overigens vandaag geen normale voeding gegeven, alleen hun wekelijkse portie Sugar Royal. Vanaf vanavond weer naar de standaard dosering en dan zien of we daarmee de dames ongeveer op deze kleur kunnen houden.
      Inmiddels al weer halverwege de 3e week bloei. Vandaag eens zien of ik een gieter kan bemachtigen want 8 liter water via een hogedrukspuit geven duurt even kan ik je vertellen. En nu was dat op de oorspronkelijke locatie niet zo'n probleem maar hier moet ik echt in een vreemde houding kruipen om water te geven.

      Foto's van vandaag zijn weer met de telefoon dus sorry voor de matige kwaliteit. Om alles een beetje in perspectief te zetten... Het slot op de 4e foto op de achtergrond is een Asus ART 4* slot en is zo'n 10cm hoog in deze positie. De schroten op de deur zijn 9 cm hoog. Totale hoogte incl. potten is nu circa 140cm. Dat heb ik nog niet eerder gehad
      IMG_0468.jpeg IMG_0464.jpeg IMG_0462.jpeg IMG_0463.jpeg IMG_0466.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Leerzame troubleshoot. Simpel en doeltreffend, zoals vaker bij Voor het eerst!

        Misschien een slang met trechter een idee? Heb ik ook wel eens gebruikt; evt vastzetten aan de wand, uiteinde boven de grond en rustig gieten

        Die toppen rechts op die laatste foto.... wauw

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Vind die ook erg gaaf... Maar goede tip, vanavond eens kijken of ik daar wat op kan fabriceren.

      • TB303
        TB303 commented
        Editing a comment
        een pvc buis over de lengte door midden als een soort gootje?!?!?....

        laag onder de bladeren vlak bij de stam beetje richten met het gootje en water vanuit de maatbeker erop

        edit: kwijlfoto's! vooral die laatste, dat zal een grote mooie lange volle top worden

      #67
      Vandaag de laatste foto’s met de gemainlinede haze vooraan. Heb ze na het maken van de foto’s omgekeerd (de hazen). Dit zodat de lamp achteraan hoger kan dan vooraan. Heeft toch een voordeel 2 losse lampen ipv 1
      Overigens zijn deze gemaakt met een iPad van 2016, ben dus ook aardig benieuwd naar de kwaliteit

      CF040111-1643-48FC-8B8B-8491ACFAA052.jpeg 6C1D39B4-8B72-45DB-A879-A9AAC80B609C.jpeg D55F19E9-C6A5-46EB-BCC7-0FA2995249DF.jpeg 0DC96617-CFCC-45CF-A338-D783A5E5ADA2.jpeg F350DF3C-8F7B-47D6-8BC8-3699B7F543BD.jpeg
      Last edited by Voor het eerst; 1 July 2020, 21:54.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat is wel iets anders dan ik gewend ben

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Beetje scheef, maar kwa kwaliteit wel oke.
        De foto's ook


      #68
      Goedemorgen, door omstandigheden even 2 dagen niet wezen kijken. Daar hebben ze in ieder geval niets van geleden. Heb ze dan ook allemaal maar even flink water gegeven, potten waren wel erg licht. Opvallend dat ze het water ook direct minder goed opnemen. Het verschil in hoogte begint nu wel redelijk fors te worden tussen de voorste en achterste, blij dat ik de amnezen omgeruild heb, had nu niet meer gekund onder 1 lamp zonder ze toe moeten verhogen.

      5BFA1804-96A3-4034-842C-8B4F5441352C.jpeg E39CF445-FBA8-4D81-96AA-A4B7515C9952.jpeg 6CECCB54-C96E-46B2-BFB8-8C0272D153EB.jpeg A11EEB5A-E16A-4BEE-A292-9E49A55AE1F7.jpeg 2B7DAB9E-B5B0-4A81-BE95-0A8F95EADECF.jpeg 98D9F1E8-1DA5-48D4-8672-3B1897D62AD0.jpeg 52E35AFA-2F5A-4FFD-847C-EA24846DC07D.jpeg F11E8211-9744-4B97-BCBC-B0C8F58D6260.jpeg 5032AECA-CC00-4907-887A-ED59E2838722.jpeg FA604D93-027D-4392-8A2E-77E0DF7B2E18.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Lijkt me dat ik dat ga proeven??

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        (dreft werkt ook maar bio is beter)

      #69
      Tijd vliegt deze ronde.. al weer 4 weken op 12/12 las ik net. Nou je de toppen beginnen dan ook wel lekker aan te zwellen en her en der begint de hars ook zichtbaar te worden.. Nog steeds mooi groen allemaal ondanks het feit dat ik. al een week minder voeding geef. Wat me meteen bij de volgende vraag brengt.... Heeft het eigenlijk wel nut om te spoelen op aarde? Ik denk dat ik het deze ronde gewoon eens niet doe. Kijken of de wiet er smerig van word. Persoonlijk denk ik dat het wel mee zal vallen.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Eigenlijk niet zeker of sugar royal onder de pk-boosters valt maar het aanbevolen schema zegt van 2e tot 7e week geven.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Nee inderdaad niet is volledig stikstof zelfs sugar royale, 9-0-0, pk 13/14 is dan 0-13-14 zeker , fzo, maar je gebruikt dit toch niet , doet er eigenlijk niet toe, sorry..

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment

      #70
      Gaat allemaal zijn gangetje. Vanmiddag maar eens groene zeep halen. Zie wel wat vreemds bij 1 top. De bladeren zijn erg donker van kleur en ook vreemd van vorm. Onderin de plant veel geel blad. Wellicht te weinig water??

      IMG_0476.jpeg IMG_0472.jpeg IMG_0478.jpeg IMG_0473.jpeg IMG_0479.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik had dat van teveel stikstof denk ik, maar de onderste vergelen dus zal iets anders zijn...

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Vandaar dat ik dat er ook even bij vermeldde. Ik zou teveel stikstof niet eens vreemd vinden gezien de hoeveelheid voeding i.c.m. sugar royal maar verwacht dan niet dat de onderste bladeren afsterven.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Onderste bladeren is meestal gewoon gebrek aan licht.

        En verder wat minder stikstof geven, dan.

      #71
      Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
      Mars Hydro Emmie Blijft overigens vreemd dat Mars Hydro nergens meer op reageert. Ze vroegen me per mail en via dit forum om een reactie maar nu reageren ze daar dus in het geheel niet op. Wel vervelend want ik heb de indruk dat de laatst bestelde lamp TE warm word. Circa 60˚C voor de "oude" TSL en ruim 85˚C voor de "nieuwe" TSL. Dat verschil vind ik wel erg groot. Verder doen ze het prima als ik zo de planten zie.
      We hebben het lichtspectrum aangepast, ik denk dat het de invloed heeft op de nieuwe TSL2000 warmteproductie.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Voor het eerst Snap indd heel goed dat je daar niet blij mee bent.. Dat zou ik ook zeker niet zijn. Maar een van deze dingen kunnen de problemen wellicht iets minder maken.
        Hoe koeler je lampen, hoe efficienter de LED diodes werken, en hoe langer ze mee gaan. Als ik zelf Mars hydro had zou de driver er sowieso direct af/buiten de tent gaan.. En denk ook dat ik een vetilator boven op de lampen zou richten zodat ze wat beter koelen.
        Last edited by Nederhigh; 7 July 2020, 14:51.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ehm, hydro? nederhigh?

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment

      #72
      DA3829B4-57A9-499D-9E59-9CFC7BCE66D2.jpeg 66F339F7-C80C-4CEC-8C0B-6E4B6BEEB073.jpeg Hmmm minder stikstof... dat is op zich vrij eenvoudig, gewoon stoppen met de sugar royal voor de amnezen. De cookies zouden volgens mij zelfs nog een hogere dosering aankunnen (ik zoek momenteel een beetje de grenzen op). Dus daar volgende week maar eens mee starten, hebben net hun wekelijkse dosis gehad. Verder alles ok, achterste Amnees wat aan de droge kant dus iets extra water gegeven. Morgen eens kijken hoe ze reageren op 2 liter per dag. In principe geef ik ze dat nu soms ook al maar dat is dan omdat ik ze te droog vind.

      foto’s zijn niets bijzonders dus alleen geplaatst voor eigen referentie.. foto van de lampen is om een idee te geven hoe de drivers er nu op zitten. Zijn er aardig veel om “even” naar buiten te verplaatsen. Wat ik nog niet helemaal snap is waarom ze dan buiten het hok moeten zitten (zal neem ik aan voor de lamp geen verschil maken)

      DA3829B4-57A9-499D-9E59-9CFC7BCE66D2.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        De driver van de lamp afhalen is puur zodat de hitte van je driver niet in de heatsink kruipt die je lampen moet koelen.
        En het blootgestelde oppervlak van je heatsink word zo iets groter. (behoorlijk groter als ik die mmounting plates zo zie)
        Zo kunnen je LEd's dus waarschijnlijk sneller en makkelijker warmte kwijt.

        Ik zit alleen te twijfelen of je die mounting plates beter kan laten zitten of juist niet.. hmm. Zou afhankelijk zijn van hoe goed ze aansluiten op de heatsink zelf. (heatsink is bij deze lamp dus gewoon de hele behuizing.)
        Meer massa is meer beter. Maar als het niet goed geleidt juist niet.
        Omdat ze ontworpen zijn (hoop ik dan) om warmte van de driver tegen te houden. Zullen ze wel niet enorm goed geleiden naar de heatsink, dus alleen maar warme lucht vast houden.
        Dus waarschijnlijk beter om de mounting plates ook van de lamp af te halen, als dat makkelijk kan. Maarja, ik zie dat ze daar ook aan hangen.. dus dat is gedoe.
        Denk wel dat het een behoorlijk verschil kan geven. misschien iets om over na te denken als deze ronde ten einde is.

        Kan nu zo het filmpje niet vinden, maar op youtube heeft iemand dit getest, en zonder driver werkte de lamp een redelijk stukje koeler. Met een ventilator erop helemaal.

        De drivers buiten de tent is inderdaad gewoon optioneel. Als tent TE warm is, dan zou dit een goeie optie zijn.
        Anders heb je er inderdaad niet veel aan. Snap inderdaad dat dit niet zo ff gepiept is

        Edit:- Zie hier wel een filmpje van iemand die bijna 20 graden wint door alleen te ventileren. https://www.youtube.com/watch?v=hC0I--cMsyw
        Last edited by Nederhigh; 8 July 2020, 09:31.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Duidelijke uitleg... ik zal vanavond eens een foto van dichtbij van de lamp maken. De drivers zitten met afstandsbediening op de mountplate. Ik denk dus dat verwijderen wel iets scheelt maar ook niet de wereld. Actieve koeling wil ik niet i.v.m. geluid

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Computerfans kunnen volledig stil zijn en alsnog erg veel doen. 120mm of 200mm fans bijvoorbeeld. Als je er niet teveel stroom doorheen jaagt draaien ze mooi rustig.
        Het zou mij niets verbazen als je 10 graden wint door de drivers eraf te schroeven. Drivers warmen de lucht om je lamp ook op. Warme lucht koelt minder.
        Die drivers die ze gebruiken schijnen best wel aardig warm te worden. Als jij t warm hebt en wilt afkoelen ga je ook niet naast een vuurtje zitten natuurlijk
        Ik heb een foto gevonden hoe de drivers gemonteerd zijn en wat de afstand is. Dat ziet er voor mij dus uit alsof daar enorm veel hete lucht onder blijft hangen.
        Zeker als je weinig ventilatie hebt.
        je moet het natuurlijk helemaal zelf weten he . Maar meer hitte is meer weerstand, is minder efficient, en minder levensduur.
        Last edited by Nederhigh; 9 July 2020, 14:04.

      #73
      Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post

      Wat ik nog niet helemaal snap is waarom ze dan buiten het hok moeten zitten (zal neem ik aan voor de lamp geen verschil maken)
      Die drivers produceren warmte...... als je ze buiten je kweekruimte plaatst blijft het binnen iets koeler als elke graad telt

      2e
      3e

      Comment


        #74
        Yeah, if you think it's hot in Summer, just take the driver out of the panel and leave it out of the tent.
        Ja, als je denkt dat het warm is in de zomer, haal dan de chauffeur uit het paneel en laat hem uit de tent...

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Scheelt ook in zweetlucht!
          Blijft snijdende rand technologie he, daar vinden ze nog wel wat op

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Die luxe lampen weer, eigen chauffeur, mot nie gekker worden!!

          Maareh............. nu wil ik wel weten waar die zo nodig naartoe moet!!

        #75
        Zo even wat foto's... vandaag voeding een dagje overgeslagen (was in een luie bui)..

        IMG_0018.jpg IMG_0019.jpg IMG_0016.jpg IMG_0021.jpg IMG_0017.jpg IMG_0020.jpg IMG_0025.jpg IMG_0024.jpg IMG_0023.jpg
        Lopend Verslag

        Comment

      Bezig...
      X