Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2X Cookies en Cream & 2X Amnesia Mars hydro TSL2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    2 Juni het spul op 12/12 gezet... Dat is dus bijna 6 weken geleden. Nog een week of 4-5 gok ik dus zo. Als Sugar Royal de belofte waar maakt een weekje korter en dat klopt denk ik wel als ik de toppen zo zie. Zal vanavond eens proberen iets meer tijd te nemen voor de foto's
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gooi je dat bij de rest, of apart!?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      dat is voor iedereen altijd leuk om te horen. Maar inderdaad die rotzooi is duur zat. Maar idd, ik gooi het gewoon bij de normale voeding als extra (slechts 1 keer per week!!)

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Schijnt dat alles bij elkaar doen, niet altijd de slimste keuze is.

      Sommige middeltjes zitten mekaar wat in de weg, mbt opname!!

    #77
    Nou, niet veel nieuws, wel een indringer op heterdaad betrapt (er zitten er nog een paar duizend maar eerlijk gezegd ondervind ik er weinig hinder van, ik heb zelfs eens ergens gelezen dat ze de aanmaak van trichomen stimuleren als natuurlijk afweerproces wat logisch klinkt maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is natuurlijk).

    Zoals gisteren al iets zichtbaar en vandaag iets beter beginnen enkele toppen nu toch wat te verkleuren. Het blad van de Cookies wordt helaas ook wat lichter.. Iets meer voeding dus (terug naar aanbevolen hoeveelheid). De amnees krijgt nog steeds geen voeding (wel Sugar Royal).

    IMG_0033.jpg IMG_0016.jpg IMG_0024-2.jpg IMG_0025-2.jpg IMG_0017-2.jpg IMG_0020-2.jpg IMG_0018-2.jpg IMG_0027.jpg IMG_0028.jpg IMG_0026.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Kannonnen. Dat gaan hele mooie worden

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Dat klopt van die beestjes en trichoomproduktie,natuurlijk afweermechanisme van de plant.Paar vleesetende plantjes bijzetten die lusten wel een mugje.

    #78
    Dat zijn mooie toppen aan het worden. Zou less dan echt more zijn? Je hebt je hok niet vol te staan, je planten hebben lekker de ruimte en dat schijnt ze goed te doen.

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik weet dat het me niet beschermd maar ik wil er gewoon niet meer dan 4 hebben. En echt waar ik overweeg echt wel eens om er bijv. 9 in achttien liter potten te zetten maar ik durf het toch niet

    #79
    Foto’s meer om duidelijk te maken wat de verhoudingen in toppen zijn. Voor de mensen die van klussen houden. De groene koffer is een makita boormachine koffer. 14129F6A-8785-4C6C-A39C-CBA51EB26D5C.jpeg B215EADF-C297-46B9-BF4E-65B5A18B923B.jpeg C3B302F9-52C1-41FC-88A5-5AA4F7A2BA7E.jpeg 66DA8D17-EC1C-4318-BB43-A2E5D0A9F64E.jpeg 7258AF8A-52D8-4B11-8E30-43AA09311C77.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      eigenlijk ging ik er van uit dat iedereen de rest wel zou herkennen.. die koffer wijkt zo af van kleur, denk zeg het er from bij

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Die cream and cookies die maken wel mooie stevige toppen aan.ben ik zelf ook zeer tevreden over.Ziet er goed uit makker.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja ben erg benieuwd naar het resultaat van de cookies. Ik heb er nog gemengde gevoelens bij. Zijn eigenlijk best kleine plantjes, ik heb 3x opnieuw moeten inzaaien om uiteindelijk 2 planten over te houden en ze lijken ook flink meer voeding nodig te hebben. Mijn idee is dus dat het niet de makkelijkste is. De Amnezen daarentegen lijken tot nog toe echt nergens gevoelig voor (ok... misschien wel voor tocht).

    #80
    Goedemorgen dames en heren.... Sorry... ik word steeds vrolijker als ik mijn hok in loop hoewel ik vandaag wel wat vreemds zag. De achterste twee potten waren nog relatief zwaar, de voorste juist super licht. Heb de achterste dan ook wat minder water gegeven. Verder is het opvallend dat de cookies en Cream echt beginnen te verkleuren naar geel blad en de amnezen blijven mooi donkergroen. Nu heb ik in een van de verslagen al eens gelezen dat amnezen sowieso wat gevoeliger zijn voor stikstof dus dat zou het verschil kunnen verklaren. Heb in de vorige rondes nog niet meegemaakt dat ze zo ver in de bloei nog zo groen zijn. Daarentegen hebben vrijwel alle bladeren van de amnezen wel iets verbrandde punten door overvoeding dus ik blijf deze wat minder geven dan voorgeschreven. Ik kan inmiddels wel zeggen dat ik uitermate tevreden ben met BAC voeding I.c.m. Sugar Royal van Plagron. Potgrond kan ik nog niets nuttigs over zeggen, behalve dan dat kokosmix zoals ik die nu gebruik wel lekker makkelijk in gebruik is met deze potten. Ga de volgende ronde toch eens normale potten proberen, puur om het verschil te kunnen vergelijken. Zo weer genoeg geluld... de foto’s van vanmorgen....
    C4335DC8-48F8-4E88-8D63-9644A433E20F.jpeg 009EAA00-5DB2-43F9-AFDA-23B9CA01E5D7.jpeg 24C15F97-F94A-4F62-84EC-47FF71472F54.jpeg 57C449F0-E71B-4EEE-A3DD-C087BF3AD781.jpeg 6D46896B-A24D-4373-94EC-589DCB4D06D5.jpeg 766E64AF-67E9-4B02-B5D7-0B34C004C706.jpeg 911E6CA7-5A84-466E-944D-E617E5B93A05.jpeg A659218D-9F21-46AD-B5B3-A4A7A7E2FE24.jpeg CA02CD9D-BC18-4A1A-8A58-6EF4A8EEC46F.jpeg 1D63A5C0-649A-4FDD-A1AD-796F3D6CDC4A.jpeg 3ECD4DD3-D359-494A-B751-4D56EAFD03ED.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


      #81
      En dan lees je ineens terug dat voor de Cookies & Cream maar 63 dagen echte bloei staat. Dat is maar 9 weken. Er van uitgaande dat ik van 9 juni (week 24) de eerste topjes zag zou de oogst van deze dames dus rond 10 augustus (week 33) moeten plaatsvinden (of zelfs rond 3 augustus als Sugar Royal inderdaad de looptijd een week verkort). Gelukkig vind ik de opgegeven tijd niet zo heel belangrijk... Ik kijk liever toch even naar de trichomen waarvan ik deze ronde 70% of meer amber wil hebben.. Merk dat ik van de laatste ronde toch minder goed slaap dan de ronde met Purple Haze. Die verbaasd me nog steeds keer op keer met het effect. Mocht ik deze ronde weer denken... mwah kan beter dan is het helaas voor de zaden van BCN en ga ik toch weer voor zaden van wietzaadjes.nl en dan wel specifiek de purple haze (huismerk).
      Om een idee te geven... Purple Haze bijna op maar nog steeds geen genoeg van... Blackberry Gum, vrijwel niet gerookt, smaak heerlijk maar effect niet naar mijn zin, wel lekker voor overdag. Critical XXL, erg potent maar niet de zachtste soort om te roken dus blijft meestal ook liggen. Powerplant... ga ik ook zeker nogmaals zetten (hmmm misschien moet ik toch de gok eens wagen met meer dan 4 planten)... Ach over enkele minuten kan ik de dames weer aanschouwen en eens zien of ik nog wat aan de reflectie kan doen. Ik heb het idee dat ik vorige rondes meer licht onderin had en dat is op zich prima verklaarbaar omdat ik toen ook reflectie folie had en nu door de noodgedwongen verhuizing niet.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Zijn ze bij je langs geweest?
        Had tijd terug wel iets gelezen over dronken bui, en hele zooi moeven. Maarruh, that’s about it.

        Ze gaan echt lekker chef.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        SweetMango idd... ze zijn langs geweest maar gelukkig niets aangetroffen. Ben tot nog toe erg tevreden en vooral benieuwd naar het resultaat. Ik lees iedere keer licht is gewicht... Nou ja dan hoop ik eerlijk gezegd dat ik nu wel ruim over die 450 gram heen moet gaan. Anderzijds deze ronde geen scrog en ik krijg onderhand de indruk dat dat de opbrengst maar ook de kwaliteit wel ten goede komt. Weliswaar veel kleine toppen (en dus veel knipwerk) maar allemaal mooi hard en vrijwel geen fluf. Als ik deze ronde de 450 gram niet haal ga ik de volgende ronde weer scroggen. Was per slot van rekening ook een leuke bezigheid de eerste paar weken.

      #82
      Folie opgehangen (letterlijk). Foto's gemaakt. Genoeg voor vandaag... Hier eerst een paar onbewerkte exemplaren (afgezien van de verkleining dan)
      IMG_0013.jpg IMG_0018.jpg IMG_0017.jpg IMG_0014.jpg IMG_0015.jpg IMG_0016.jpg IMG_0019.jpg IMG_0020.jpg
      Lopend Verslag

      Comment


        #83
        uitsneden:
        IMG_0014.jpg IMG_0013.jpg IMG_0018.jpg
        Lopend Verslag

        Comment


          #84
          Ik volg dit even mee mooie dames alvast hoelang staan ze nu in bloei precies

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Sinds 10 juni zijn de eerste tekenen van bloei zichtbaar, dus zeg een week of 5

          #85
          Vraag: ik heb de indruk dat indien een top per ongeluk aangeraakt wordt de trichomen vrijwel direct verkleuren. Hierdoor op sommige toppen nu al wat amber. Stopt zo’n top dan ook met ontwikkelen of gaat ze gewoon door?
          Lopend Verslag

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Heb hier nu orange bud die al verkleurde na de 2 e week bloei, een ny diesel met tmv die ook al helemaal bruin is , de silver haze krijgt ook al bruine pistels vroeg. Heb dit ook al gelezen en vraag het me ook af. Maar ik denk dat ze kunnen blijven aanzwellen (hoop dit toch ook) .?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Nee, is niet zo. Je moet trichomen als een appel zien, die moeten rijpen.
            Een appel is ook niet meteen rijp als je er overheen aait. Hij kan wel beurs worden.
            Als je met je hand over een top gaat plakt dat, dat zijn de trichomen die losgekomen zijn van de top.
            Ze worden niet amber, maar je raakt ze dus wel kwijt.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dus als ik het goed begrijp zijn de reeds aanwezige amber trichomen door rijping ontstaan? En kan ik dus verwachten dat de rest ook niet zo heel lang op zich laat wachten?

          #86
          Zo... was even vergeten om foto’s te maken van de ruimte met aangebrachte folie. Viel eigenlijk reuze mee om te doen.
          A00A584D-C8BD-4FBF-85D3-E7AADC4B7FE7.jpeg FF663AC2-B2E7-462A-A98B-407FBE1A17AD.jpeg 62F09088-68B2-46D6-BFEB-42C333A45758.jpeg DE7037CE-34BE-4E5B-B8C8-EA541E1EE7C3.jpeg 18847A99-DEAD-4FD3-97F0-C7E63DB87BB8.jpeg 04A7DA7C-B4C2-4F88-88A9-4D300B9D1311.jpeg 96C35C70-2901-494C-9270-F08DE8171363.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


            #87
            De Cookies beginnen nu wel behoorlijk hun kleur te verliezen en ook bij de amnezen komen de eerste gele bladeren. Verder gaat alles zijn gangetje. Zie her en der wat oranje trichomen, vrijwel geen melkwitte eigenlijk en de rest nog kraakhelder. Las terug dat ik zei 70% amber te willen hebben. Dat lijkt me bij nader inzien toch een beetje erg veel. Ik kijk het dus wel even aan. Planning ligt nu op 2 augustus voor de cookies en 9 augustus voor de amnezen. Ik hoop dat ik ze zolang kan laten staan... Luchtvochtigheid wordt nu wel aardig hoog in de tent en de airco kan ook niet verder ontuchtigen doordat het niet warm genoeg is. Ik kan eventueel de airco verwisselen met de ontvochtiger als het zo koud blijft.
            Fotoooooo..sss

            IMG_0026.jpg IMG_0033.jpg IMG_0029.jpg IMG_0032.jpg IMG_0027.jpg IMG_0028.jpg IMG_0040.jpg IMG_0034.jpg IMG_0037.jpg IMG_0036.jpg
            Lopend Verslag

            Comment


              #88
              Gisteren wat extra water gegeven... ze hebben aan 2 liter per dag net niet genoeg schijnbaar. Hier en daar wat opkrullend blad. Ook begint de herfst nu wel aardig in te treden. Denk dat ik vanavond maar even wat blad verwijder. Kunnen de onderste topjes nog even wat van het licht genieten.
              zondag krijgen de cookies hun laatste sugar royal mee en dan beginnen met spoelen. De planning is dan om deze rond 2 augustus om te halen. 2 augustus dan tevens de laatste ronde sugar royal voor de amnezen die een weekje langer mogen.
              Lopend Verslag

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Ze lusten wel wat dan ! Door die airpotten denk je of gewoon gezond en aant genieten ? Of de combo

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ik denk zelf een combi van 3 zaken. Luchtontvochtiger, airpots en een vrij hoge gemiddelde temperatuur.

              #89
              93789FB4-03A7-4A95-8C9C-9CD051F64635.jpeg 2769A75D-1DD8-4592-985B-F4AF88F48451.jpeg D3A1314A-6402-4A77-80CC-6371EF0F5543.jpeg Helaas.. de gewenste opbrengst gaan we niet halen. De twee grootste toppen zitten vol met toprot. Onbegrijpelijk.
              Attached Files
              Lopend Verslag

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                De plant rechts achter. De gemainlinede amnees. En inderdaad ik heb er best bovenop gezeten maar ook niets verdachts gezien

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Het kan er ineens uitkomen, en er zit drie dagen tussen de foto-posts. Maar met zo een gezonde planten heb ik het nog niet gehad, ik zou er zelf niet echt op gelet hebben.
                Je zag het aan de blaadjes neem ik aan?

              #90
              Ik rook wat aparts en besloot het spul eens nader te inspecteren. Heb inmiddels alle cookies omgehaald en een groot deel van de amnezen. Zeker de helft heb ik eruit geknipt, misschien wel 2/3. Jammer maar weer wat geleerd. Grote toppen zijn cool maar niet handig
              Lopend Verslag

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ah oke, de geur...

                Klote maar wat moet moet

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Maar volgende ronde dus weer een scrog?

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Zeker weten volgende ronde weer scrog of anders sog
            Bezig...
            X