Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek met Mars Hydro TSW 2000, OG Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek met Mars Hydro TSW 2000, OG Kush

    Korting op 420shop
    Goedemorgen allemaal,

    Eerste post & meteen eerste kweekverslag.
    Na lang lurken & lezen toch maar overstag gegaan met een verslag, zo kan ik zelf ook alles netjes bijhouden.

    Ik ben de 24e april begonnen met ontkiemen via de koffiefilter methode:
    IMG_20200424_194313246.jpgIMG_20200428_074301368_HDR.jpg2 aankan met koolstoffilter, er komt nog een actieve inlaat, nu is de inlaat passief.

    Bijna alles komt van aliexpress, hoewel ik qua prijs even goed lokaal een afzuiging had kunnen kopen.
    Deze is nl. moeilijk te regelen via een stekkerdimmer. De verkopers sturen me nu een dimmer na die beter zou moeten werken, daar kom ik later nog wel op terug.
    Ik zet de ventilator nu gewoon 1:30 aan en 0:30 uit als de lamp aan is, als de lamp uit is doe ik het omgekeerd om de temperaturen zo stabiel mogelijk te houden.
    Over de lamp en tent ben ik heel tevreden, deze waren samen 330€ & werd snel geleverd.

    Ik ben nog aan het wachten op voedingsstoffen van biocanna(startpakket), hopelijk komen die snel aan zodat ik wat wortelstimulator kan toevoegen. Voor de rest heb ik niet veel schrik voor tekorten gezien ik de universal mix gebruik waar al voor 3-4 weken voeding in moet zitten.

    Nadat de plantjes hoog genoeg waren heb ik ze overgepot naar 4l potten, hier blijven ze een week of 2-3-4 in om daarna in de royalmix van plagron te komen in 18l potten. misschien wat grote potten denk ik nu achteraf voor een 3x3?
    Het water heb ik hier wat afgezuurd gezien we hier uit de kraan water krijgen met ph 8, dit gedaan met spul voor in een vijver (Vileda dacht ik, zelfde merk als de bacterial) .
    Ik heb bij ali ook een ph meter gekocht, voor een indicatie te hebben. deze werkt natuurlijk niet zoals een goede, maar ik ben bezig op aarde dus dat loopt normaal wel los.
    IMG_20200430_194334377_HDR.jpg

    Ik heb voor elke pot ongeveer 0.75l water gebruikt en ze met de hand gewogen om het zo maar te zeggen. onderaan wat kleikorrels, pot vullen met grond & water toevoegen. Ik heb met de hand alles goed ondereen gedaan en daarna verpot en nog wat grond toegevoegd tot ongeveer aan de lobblaadjes.

    Tot slot nog een emmer met wat water + handdoek voor meer luchtvochtigheid erin gezet, ik heb nu een LV van rond de 50-60%, goed genoeg denk ik dan.
    Ik zit nu met 3 plantjes overschot, geen idee wat ik daarmee ga aanvangen...

    nog wat plaatjes:
    IMG_20200430_194342782_HDR.jpg
    net uit de propegator, mooi groen lijkt me?
    IMG_20200430_190610803.jpgIMG-20200501-WA0001.jpg

    Hopelijk gaan ze lekker blijven groeien, tot nu toe in alle geval wel.
    Als alles goed zit, heb ik volgende week ook alle nodige voedingsstoffen. Vermoedelijk heb ik deze pas over een paar weken ook echt nodig, behalve de wortelstimulator dan want die had ik liefst al kunnen toevoegen...
    Er komt ook nog een actieve aanvoer aan, deze is ongeveer 50% van wat de uitrekkende ventilator kan verplaatsen.

    Als jullie nog opmerkingen of tips hebben zijn ze zeker welkom.
    Ik zal proberen af en toe een update te doen.

    Groetjes
    Attached Files
    Last edited by Elkwazizi; 3 May 2020, 10:32. Reden: typo's :'(

    #2
    Ik zet de ventilator nu gewoon 1:30 aan en 0:30 uit als de lamp aan is, als de lamp uit is doe ik het omgekeerd om de temperaturen zo stabiel mogelijk te houden.
    Ventilator of afzuiger? De afzuiger moet altijd aanstaan. Ventilator het liefst ook (die mag de eerste week/twee weken wel uit blijven).

    Succes met je kweekje
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Lucht zou ik gewoon van binnen aanzuigen, dan is je temperatuur veel constanter en je probleem waarschijnlijk opgelost.
      Afgezogen lucht wel naar buiten afblazen.

      Die warmtematjes kan je gebruiken, wil ik zelf ook (ooit) gaan toepassen.

      Passieve inlaat moet 3x zo groot zijn als de opening van je uitlaat. (Die actieve inlaat lijkt me nog steeds overbodig.)

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Dat kan ik zeker voorzien, ik zal dat eens proberen om de lucht naar buiten te blazen en de inlaat vanuit de ruimte te hebben.
      Hoe zorg ik er dan voor dat er geen licht binnenkomt vanuit de inlaten trouwens?

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Heeft jouw tentje geen lichtdichte inlaten dan? Dan zal je zelf een soort licht-labyrint moeten verzinnen.

    #3
    Elkwazizi Leuk je hebt het zelfde tentje en lamp als ik
    je gaat er veel plezier van krijgen

    Succes

    ​​​​​​​Gr Pantera

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Nice, bedankt. Tot nu ben ik al tevreden van de lamp, niet al teveel gedoe, je kan dimmen en de lamp voor de hele cyclus gebruiken. Voor mij is dat ideaal om voor eigen gebruik te kweken.
      Ik zie net je kweekverslag, mooi gedaan! Hopelijk kan ik ook zo'n mooie kweek afronden

    #4
    Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen onder je tsw 2000 dus ik heb een abonnementje op je kweekverslag genomen...... veel succes
    2e
    3e

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      300 gram droog is met die lamp prima te doen. Als ik de laatste ronde geen toprot had gehad denk ik dat ik het weer had gehaald.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Toch moet je dat soort dingen niet meenemen als excuus vind ik.
      Ik kweek onder hps en heb nooit toprot.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Op zich heb je daar wel een punt, echter heb ik geen ervaring met hps en kan dus helaas niet hetzelfde zeggen. Maar zou kweken met led meer kans geven op toprot?

    #5
    Succes, benieuwd.

    Comment


      #6
      Kleine update met bijlage.
      IMG_20200503_100232016.jpg
      Zo staan ze er vandaag bij, de potjes een keer gewogen en zonodig klein beetje water erbij.
      De meeste staan nog nat genoeg dus daar blijven we vanaf. Als ze al 50ml zouden drinken ist veel.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Borden kun je overal kopen toch ?
        Ik heb een kast vol, doe er meestal m'n eten op.

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        yes bordjes zijn wel een goed idee, thx voor de tip. Heb er hier nu niet genoeg voor liggen maar morgen stop ik wel ff langs da winkel

      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Er vliegen me weer top tips om de oren vanavond!​​​​​​​
        Ik ga morgen ook eens proberen of ik van zo'n "bord" kan eten, ik gebruikte ze alleen als planten lekbak!
        Pak ik meteen zo'n mini hark mee uit de lade...zie ik ook veel mensen mee eten

      #7
      Update 4 mei:

      De dames zijn mooi aan het groeien, bij de meeste is er een nieuw paar blaadjes aan het vormen, spannend!

      IMG_20200504_193124304.jpg IMG_20200504_194155987_HDR.jpg

      Omdat ik alle dames ga bijhouden ben ik van plan ze 1 of 2 keer te toppen en dan over te gaan naar 12/12 verlichting.
      Ik meende ze dan ook over te potten naar hun 18l potten, als die eindelijk eens aankomen.

      Nu ff wat credits:
      Ik heb ook het advies van kroket gevolgd en blaas lucht uit de tent nu naar buiten en trek de lucht uit de ruimte naar binnen, hierdoor zijn de temperaturen veel stabieler.
      deze flapjes heb ik open gezet tot er nog steeds onderdruk was maar minder, er zit een gaasje op maar licht komt erdoor denk ik. Ik heb nu maar de rest van de ruimte verduisterd tot ik een elegantere oplossing bedenk.
      IMG_20200504_194302940.jpg
      Ik heb ook het voorbeeld van PanteraQnQ heb ik nog niet opgevolgd, helemaal vergeten. De dames dus maar langs boven wat water gegeven, de bovenkant was immers behoorlijk droog en ook wat via de bodem, wat stiekem heel goed werkte omdat de potten een deukje maken in de bodem waar het water dan mooi in blijft staan.

      Onder in de potten heb ik trouwens wat hydro korrel gestoken voor een mooie drainage, naar het voorbeeld van SirSmokeAllot met z'n heerlijke topic over op aarde kweken.

      Cheers,

      Comment


        #8
        Wat je ook kan doen 3 slangen aan sluiten
        vergeet geen panty er over te doen ivm insecten
        en dat raampje in de deur kan je ook open zetten wel.dicht doen als je gaat verduisteren.
        20200505_094116.jpg

        Comment


          #9
          7-8-9 Mei:

          De dames gaan lekker, ik heb ze alleen wat veel water gegeven de 7e denk ik sommige blaadjes zijn precies wat gekreukeld en vrij donker. Het kan ook te maken hebben met dat ik ze recht in de universal mix heb gestoken die nogal rijk is...
          Helaas heb ik nog altijd geen ventilator mogen ontvangen, zet ik er best een staande in die vrij hard blaast op de minimum of kan ik nog wel een kleine week wachten?
          IMG_20200507_195054050_HDR.jpg IMG_20200507_195036750_HDR.jpg

          De 8e, hier enkel bovenaan wat nat gemaakt met een spuitbusje & heb de kleinste centraal gezet. Je ziet wel dat de "verkreukeling" sterker is geworden, de nieuwe bladeren zijn tot nog toe heel mooi.
          IMG_20200508_190920444_HDR.jpg IMG_20200508_190916185_HDR.jpg IMG_20200508_190906185_HDR.jpg

          En vandaag heb ik ze ook geen water gegeven, enkel wat gesproeid vanaf boven, ze staan er nu wel wat beter bij, straks als de lamp weer aan is ga ik nog eens kijken en voelen of er dorstige dames zijn.
          IMG_20200509_112127194_HDR.jpg IMG_20200509_112137828_HDR.jpg

          Alles blijft dus lekker groeien, het is lekker warm in de tent maar een beetje aan de droge kant.
          Al bij al maak ik me nog niet teveel zorgen, alles is nog mooi groen & normaal komen volgende week de ventilator (zwenkend) en de voedingsstoffen.
          Er komt nu een plagron terra doos voor 1m2 aan aangezien de andere winkel niet kon leveren...

          Binnenkort komt ook de royalmix potgrond van plagron aan en 14L potten in plaats van 18l met onderzetters, joepie.

          Tips over het beste tijdsstip om ze op 12/12 te zetten & toppen zijn zeker welkom

          Cheers mates, tijd om vant mooie weer te genieten & lekker te bakken
          Attached Files

          Comment


            #10
            Oorspronkelijk geplaatst door losbramos View Post

            Helaas heb ik nog altijd geen ventilator mogen ontvangen, zet ik er best een staande in die vrij hard blaast op de minimum of kan ik nog wel een kleine week wachten?
            Dat kan gerust wachten, als je afzuiger en je inlaten op orde zijn kun je een ventilator zelfs helemaal laten vervallen is mijn mening

            2e
            3e

            Comment


            • Elkwazizi
              Elkwazizi commented
              Editing a comment
              Ik zal kijken wanneer hem binnenkomt, de afzuiging staat inderdaad lekker te draaien nu

            • Gijsch
              Gijsch commented
              Editing a comment
              Ik heb mijn ventilator eruit gehaald, mijn dames kregen allemaal kanoblaadjes van die wind.
              Ik heb wel ook nog 4 computerfans bovenin de kast hangen, blijkbaar is dat genoeg.

            #11
            Hiiii Losbrammos,

            ik neem aan abotje op je kweekverslag! ik ben voornemens de tsw 2000 aan te schaffen voor mijn 1m x 1m tent en ben erg benieuwd naar jouw bevindingen!
            Heel veel succes

            Comment


            • Elkwazizi
              Elkwazizi commented
              Editing a comment
              Thanks man, tot nu toe gaat alles nog vlotjes.
              Over de lamp ben ik tot nog toe content. Met jojo hangertjes hangt het zo op en dan is alles makkelijk te verstellen.
              Hij wordt ook niet heel warm en je kan zonodig de drivers buiten de tent hangen als je de kabels daarvan verlengt moest het toch te warm worden.

            • Green Bandit
              Green Bandit commented
              Editing a comment
              He kerel,

              fijn dat alles vlotjes gaat!

              Thanx voor je reactie over de TS2000
              Ik was al een tijdje aan het zoeken en kennis aan het vergaren over led, umol/j etc, want wilde eigenlijk niet met HPS gaan draaien. (warmte issues, LV issues etc...
              Maar na een tijdje zag ik door de bomen het bos niet meer.

              Daarom zojuist de TS 3000 opgehaald! Happy Camper hier hoor . Wat een bak licht en goede Meanwell drivers dimbaar, nou jij weet het al natuurlijk!

              Ga van het weekend aan mijn eigen kweekverslagje beginnen! hoop je daar terug te zien @losbrammos

            #12
            16 Mei:ex_IMG_20200515_133623691.jpg ex_IMG_20200515_133628478.jpg

            Vandaag met de lamp netaan: ex_IMG_20200516_210652904.jpg

            Ik heb al eentje met paars in:
            ex_IMG_20200516_210710405_HDR.jpg
            Nog wat close-ups:
            ex_IMG_20200516_210702334_HDR.jpg ex_IMG_20200516_210716342_HDR.jpg


            So far so good!

            PS:
            Een van de daag kwam ik bij de hydro een timelapse filmpje tegen met een timelapse van een growbox met pigrow.
            Ik heb daar eens naar gekeken en dat zag er interessant uit! Iemand misschien wat ervaring mee?
            Gelijk op ali de sensors besteld want ik wil op water wil gaan kweken op termijn. Eerst ga ik nog wat ervaring opdoen op aarde

            Groetjes

            Comment


            • Gijsch
              Gijsch commented
              Editing a comment
              LV boeit alleen bij stekjes heb ik begrepen.
              Alle vocht komt nu toch binnen via de worteltjes.

            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              De dames zien er goed uit binnen paar weken zijn dat volwaardige grote madammen,doezo voort.

            • Elkwazizi
              Elkwazizi commented
              Editing a comment
              Thx kerels!
              Alles gaat nog zoals het hoort, morgen gaan ze naar 14l potten met royalmix want ik vermoed dat ze in die 4l potjes wat krap zitten

            #13
            Waar heb je die lamp + tent voor 330 euro gehaald?
            op de site van mars hydro zie ik hele andere prijzen en ook hele andere afmetingen van de bijnehorende tent.

            Comment


            #14
            24 April:
            We zijn nu 30 dagen ver sinds ik ze in de koffiefilter gestoken heb.
            Gezien het mijn eerste kweek is, ben ik heel tevreden met de vooruitgang.
            Het water geven is soms wat hit & miss maar ik heb m'n dames nog niet echt pijn gedaan, de blaadjes blijven mooi groen en elke dag zijn ze groter.

            Ik heb er 4 getopt en de rest proberen te fimmen. De meeste lijken vrij goed te zijn gelukt maar enkele andere geven wat scheve bladeren.
            We zullen zien hoe dat allemaal verloopt en of er ook meerdere hoofdtoppen gaan ontwikkelen.

            foto op 20 april voor het verpotten, met wat schoen erbij:

            ex_IMG_20200520_194218477.jpg

            De dames zijn intussen verpot naar royalmix + wat ik nog had liggen van cellmax. Ik heb net iets te laat verpot denk ik, gezien de potten stevig doorworteld waren.
            Deze was zowat het gemiddelde, een van de planten had zoveel wortel dat je bijna alleen wit zagbij het verpotten, daar heb ik geen foto van genomen helaas :

            ex_IMG_20200521_193826739.jpg

            Eerst de royalmix gespoeld, daarna de cellmax toegevoegd en goed ondereen gedaan. Daarna nog een liter water meegegeven per pot
            Onderaan de pot heb ik kleikorrels gedaan voor betere drainage, in het water heb ik power root gedaan & enzym van plagron.

            Het resultaat:

            ex_IMG_20200521_194447162_HDR.jpg ex_IMG_20200521_194514955.jpg

            Gisteren nogmaals maar dan met wat rhino toegevoegd, e.g. stekkenpoeder voor de wortels te stimuleren. De blaadjes hingen er wel wat slapper bij dus ik heb ze teveel of te weinig water gegeven. Straks zal ik kijken of het erger of beter is .
            Er zijn er ook een aantal die hun blad krullen met de wind van de ventilator dus die heb ik er nu even uitgehaald gezien de afzuiging goed hard staat de draaien, als er iemand tips heeft om hem juist te hangen, ze zijn zeker welkom!

            ex_IMG_20200523_193116981_HDR.jpg
            De slaphangende dames, als iemand me kan zeggen of het aan teveel/te weinig water ligt zou dat fijn zijn. Nu ik het aan het schrijven ben, denk ik eerder aan teveel.
            ex_IMG_20200523_193125670_HDR.jpg ex_IMG_20200523_193134077_HDR.jpg ex_IMG_20200523_193125670_HDR.jpg



            Hopelijk groeien ze nog een week of 2 flink door, het zijn echte struiken en ze gaan echt niet de hoogte in, hele korte internodes dus.
            Er zit ook behoorlijke variatie tussen de planten, misschien een leuk idee om eens een keer te gaan voor stekken ofzo...

            Er is in alle geval nog veel om over na te denken, daar heb ik gelukkig nog meer dan genoeg tijd voor.

            Groetjes en tot de volgende!

            Edit:
            Vandaag gaan kijken en ze staan er lekker bij nog eventjes en de tent staat lekker vol
            ex_IMG_20200524_191143916_HDR.jpg
            Attached Files
            Last edited by Elkwazizi; 24 May 2020, 19:50.

            Comment


              #15
              31 mei:
              37 dagen sinds kiemen

              Het zijn hier drukke dagen geweest, maar gelukkig heb ik elke avond plantjes kweken in het verschiet. Ze gaan echt hard, ik moet even gaan spieken en zie dat ze sinds 16 mei op 12/12 staan en dus waarschijnlijk hun groeispurt aan het doen zijn.

              Ik heb ze daarom ook wat groeivoeding (2x door de week heen) bijgegeven maar zie nu dat de blaadjes wat beginnen omkrullen dus nu terug op alleen water. De royalmix van plagron zou op zich toch genoeg moeten bevatten voor de komende weken maar ik push de plantjes graag tot hun uiterste. Had ik al gezegd dat ze serieus aan het vliegen zijn?
              Mijn water wordt ook afgezuurd naar ongeveer 6-6.3Ph

              Foto's spreken meer dan praatjes dus ff dag per dag de groei:

              24 mei:
              ex_IMG_20200524_191143916_HDR.jpg
              26 mei:
              ex_IMG_20200526_193702667_HDR.jpg
              27 mei:
              ex_IMG_20200527_193139191_HDR.jpg
              29 mei:
              ex_IMG_20200529_191642885.jpg
              Hierna heb ik alle grotere dames meer centraal gezet, als deze groot genoeg worden gaan er 1-2 lage dames uit maar dat zien we nog wel.

              Gisteren rook ik de planten overdag beneden want ik zet de ventilatie overdag elke 2 uur maar 30m aan, dit om temperaturen zo stabiel mogelijk te houden.
              Dus deze maar aangepast en nu staat de ventilatie dus bijna altijd aan, de luchtvochtigheid werd ook te hoog.

              Gisteren zag ik precies ook de eerste bloeiverschijnselen, hier en daar wat van die witte haren :
              ex_IMG_20200530_193754334.jpg

              en check wat een volle tent :
              ex_IMG_20200530_193725809.jpg
              De middelste rij heb ik getopt (waren ook de sterkste groeiers) de rest een poging tot fimmen gedaan (wel al enkele weken terug natuurlijk!).
              de enige die precies ook echt meerdere hoofdtoppen gaat maken is rechtsonder...

              Verder heb ik gediefd onderaan, maar er kwam niet heel veel af. als er topjes e.d. vormen zal ik die ook gaan dieven.

              Moest er plaatstekort komen gaat plantje rechtsboven de kliko in maar stiekem hoop ik op een dikke strekactie van de kleintjes omdat ze zo te zien maar 1 hoofdtop gaan maken.

              Tips & tricks zijn altijd welkom!
              Attached Files

              Comment


              • Gijsch
                Gijsch commented
                Editing a comment
                Ziet er keurig uit! Complimenten!

              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                thx man!
                gisterenavond gaan kijken en er zijn nu overal witte haren te zien, de geur begin ook goed op gang te komen...
                happy days

              • Green Bandit
                Green Bandit commented
                Editing a comment
                Hii Losbramos

                ziet er goed uit hoor! Echt wel mooie dames
            Bezig...
            X