Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 11x Power Plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Kijk eens bij de zaadboer, daar staan vaak de kenmerken vermeld en ook hoe groot de plant ongeveer gaat worden.

    De oppervlakte hoef je niet zo’n rekening mee te houden, plant past zich aan aan de ruimte die zij heeft. Qua hoogte kom je met 2 m een heel eind, moet je ze natuurlijk niet laten groeien tot een meter, er zijn soorten die 1,5 x zo groot kunnen worden in de bloei.

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #17
      Mijn exuses Rik voor de foute lezing. Ja je kan het zeker proberen en het zal mooi lukken ook. Vanwaar je negatieve ervaring met scroggen?
      GRTZ Waterval

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


        #18
        Ja de powerplant wordt 1 tot 1.5 meter afhankelijk van wanneer je haar in bloei zet, potmaat, voeding etc.

        Vandaag de afzuiging inclusief koolstoffilter ontvangen.
        vrijdag volgt de tent als het goed is.
        Ik dien de planten tijdens het installeren dus even van hun plek weg te halen en ga er dan van uit dat a.s. weekend de boel draaiende is.
        dan even een aantal dagen ontstressen van de nieuwe omgeving en dan wel vrij snel de bloei in..ze zijn ook pas 26 en 24 dagen oud momenteel dat is inclusief ontkiemen.
        bloeitijd is rond de 8 weken dus als ik daar nu 56 dagen bij op tel zou ik na 80 dagen al kunnen oogsten dat lijkt mij aan de vroege kant als ik andere kweekverslagen mag geloven.

        Met scroggen heb ik geen ervaring dus deze 1e kweek wil ik het graag bij alleen toppen houden.
        Echter vind ik het moment van toppen al moeilijk in te schatten.
        het zit bij de top zo ontzettend kort op elkaar dat ik bijna bang ben dat dit mis gaat.

        gr Rick

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment

        • Waldpiek
          Waldpiek commented
          Editing a comment
          Mijn pp's waren 99 dagen na ontkieming klaar en ik heb ze na 2,5 week al in bloei gezet

        #19
        RickTerboeg

        Dan heb je een Fim (Fuck I missed) wat meestal tot 4 cola's kan komen ipv 2 als je topt, zelf een beetje experimenteren en wat opzoekwerk over Fimmen en toppen. Om mijn plantjes zo klein mogelijk te houden ga ik voor de 4-way LST Methode en dan een scrog zetten. Want het zijn Sativa dominante dus als ze gaan bloeien gaan ze nog een stuk doorgroeien. Ik zit ik ook met een 8tal planten op 120x200. Ik ga proberen HPS te combineren met een goedkopere led. Omdat ik wat budgettekort heb. Hier moet ik ook nog veel over leren !

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


          #20
          Inmiddels zijn we een paar dagen verder en heb ik de volgende punten uitgevoerd.

          - tent 150x150x200cm geinstalleerd
          - Buisventilator plus filter van g-tools 125 fan met controller pk eco filter geinstalleerd.
          - lucht wordt gefilterd in de schuur afgevoerd.
          - verse lucht komt binnen via een 127mm slang welke met behulp van een schoepenrooster wordt aangezogen vanaf buiten.
          - temperatuur op 24c ingesteld en de voeler van de controller hangt naast mijn Oregon temperatuur sensor vrij in de schaduw tussen de planten.
          thermometer staat nu al een uur vastgeroest op 24.4 graden dus het lijkt allemaal te werken volgens plan.

          bijgaand een foto van de buitenzijde van de tent in de schuur.

          Oja en gisteren de 5 planten van de groene potten getopt.
          andere 5 wacht ik nog even mee of doe ik niet om het verschil te bekijken.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #21
            1 foto dan wel helaas met de lamp aan. Ze zijn 29 en 27 dagen oud inclusief ontkiemen. 20200523_130321.jpg
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #22
              Mooi plantjes.

              Ooit toen ik 15 jaar was mocht ik van mijn ouders wietplantjes in de tuin zetten. Dit gek genoeg wel want een bestuurbare helicopter, een spitfire speedboot of een minibike mocht ik niet. Als 15 jarige bevond ik me niet middenin het digitale tijdperk met het internet als onuitputtende bron van informatie, dus ging ik lang de locale growshop. Daar zag ik mijn eerste wietplantje een Powerplant. Mooie plantjes! Ooit zal ik haar zelf groeien.

              Vraagje, heb je je wel eens verdiept in de verschillende soorten bloempotten en bijkomende voordelen?

              Groet,

              UHF
              Last edited by UrbanHerbFarmer; 23 May 2020, 13:00. Reden: Citaat weg gehaald op verzoek van QNQ

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Cnnbs is een reclamesite.
                Als jij gaatjespotten wil verkopen dan schrijven zij er een leuk artikel omheen als je een bedragje overmaakt.
                Het is op die site erg moeilijk te zien of het reclame is of echt nuttig.

              • UrbanHerbFarmer
                UrbanHerbFarmer commented
                Editing a comment
                Oh tnx QNQ daar had ik geen weet van. Dan zullen straks mijn eigen resultaten het wellicht laten blijken. Ik zal wel een foto van de wortelstructuur maken wanneer de dames omhak.

              • UrbanHerbFarmer
                UrbanHerbFarmer commented
                Editing a comment
                Oh tnx QNQ daar had ik geen weet van. Dan zullen straks mijn eigen resultaten het wellicht laten blijken. Ik zal wel een foto van de wortelstructuur maken wanneer de dames omhak.

              #23
              Je ze gaan het wel goed doen hoor... Als je de temperatuur wat op peil kan houden, dan zeker in bloei niet boven 26 graden gaan. Ik ben vroeg begonnen met 4 way LST
              https://www.growweedeasy.com/lbhs-fa...g-sub-tutorial
              Aan de hand van U vormige haken zet je je bladeren aan alle 4 de zijden wat naar beneneden. Zodat ze wat struikachtiger worden en ik ze dus kan voorbereiden op het scroggen... Ik heb redelijk vroeg getopt en gefimd en een weekje later de planten onder Low stress Training gezet.

              LINKS GETOPT RECHTS
              EN ONDER 4 WAY LST NIET GETOPT
              image_362539.jpg

              Hier zie je duidelijk het verschil. Nu zijn ze intussen allemaal getopt en staan onder de 4 way.
              Ik moet zeggen dat ze het echt wel goed doen. Stevige stammen en mooie bosjes...

              Waterval

              Eerste keer FEMS onder LED
              Indica Medisch rondje van Barneys

              Comment


              • RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                Waterfall,

                Het waren al van die laaggroeiers met veel blad wat tot op de potgrond groeide.

                Bedankt voor je uitleg wie weet een volgende ronde. Ziet er bij jou ook goed uit.

                Temperatuur onder de 26 houden kan weleens een probleem worden indien de buitentemperatuur de 25 graden overschrijdt.
                Staat wel tegenover dat ik zo naar 12 12 ga wat al 6 uur hitte scheelt.

                Ik zou nog een ventilator op de aanvoer van verse lucht kunnen zetten.
                En wellicht hang ik lamp 2 ook nog op om tijdens de bloei extra licht te hebben.

                Het plan is dan om bij lage temperaturen buiten 2 lampen aan te toen en bij hoge temperaturen slechts 1 lamp.

                Ook kan ik nog kiezen om de lampen bij 12 12 van 21 tot 09u aan te zetten en overdag uit. Ongetwijfeld levert dat minder grote temperatuursverschillen op.

                RV zit op 63% en die wil ik eerst lager zien te krijgen.
                Momenteel test ik dit met de schuurdeur open aangezien het daar nu klam is doordat de afgevoerde lucht in de schuur terecht komt.

                Werkt dit ook niet dan kan ik nog een gat in de muur maken om de afgevoerde lucht rechtstreeks naar buiten af te voeren.

              #24
              RickTerboeg

              Ja dat is wel een voordeel natuurlijk.
              ik weet nog een xtal jaar geleden ook een rondje gedraaid te hebben zonder LST, is ook nieuw voor mij.
              Je zal tijdens de bloei echter wel moeten rekening houden dat je echt niet bovzn de 26 graden gaan. Je zal problemen krijgen vrees ik. En de zomers zijn niet meer wat ze 10 jaar geleden waren. Ik had daar ook aan gedacht maar heb wel een airco maar die gaat pas aan op hele warme dagen. Vorige donderdag toen het 28 werd heb ik zelfs mijn lamp moeten dimmen naar 250 omdat het 30+ werd. Als je in de bloei met zo een temp zit kan je hele kweek falen... als er budget is evt aankoop van een mobiele airco? Verbruiken wel redelijk veel... En dan echt zo n airco met een buisuitlaat. Niet met koelelementen want dat is 2maal niks. Als je wellicht in bloei gaat en nog een lamp gaat bijhangen zal het nog warmer worden... Met hoeveel Watt aan HPS licht zou je werken op 12/12 ?

              Waterval

              Eerste keer FEMS onder LED
              Indica Medisch rondje van Barneys

              Comment


              • RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                Draai nu voor de 2e dag op rij in de tent van 150x150x200cm met 2x 600 watt HPS lampen.
                Afzuiging: GT 125 controller
                Capaciteit: 420m3
                Ingestelde temperatuur 26 graden.
                Temperatuur lager draait ie op 50% temperatuur hoger draait ie 100%

                Momenteel 28 graden dat kan nog net.

                Afvoer lucht in de schuur
                Aanvoer lucht via schoepenrooster waar een slang op zit welke in de tent uitkomt.

                Mijn hobby is het weer dus vanaf 25 graden en meer zal er een lamp uit moeten.

                Planten zijn nu bijna 40 cm hoog.
                De lagere planten staan nu recht onder de lampen de hogere wat meer aan de zijkant.

                Van de week over op bloei.
                En ook dan bekijk ik van dag tot dag of er 1 of 2 lampen aan gaan.

                Stuur de lampen nu nog met de hand aan maar heb een relais schakelkast besteld welke morgen wordt verwacht. Voelt toch wat veiliger dan die goedkope troep aan timers van de bouwmarkt.

                Gehele groei en bloei periode zal dus bestaan uit 600 en soms 1200 aan wattage licht.

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Heel verstandig, goedkope timers branden vaak vast met alle gevolgen vandien.

                Je hebt geen mogelijkheid om de lucht naar buiren af te voeren ? Of je inlaat van buiten te pakken ? Je bent nu gewoon warme lucht aan het rondpompen, je schuur warmt op dus je tent ook op deze manier.

              #25
              Ik heb het advies van Roy (Nomercyshop) gevolgd.

              inlaat zit aan een recht van overpad ik ben de laatste bewoner dus er komt zo goed als niemand maar toch werd het afgeraden om daar de lucht aan te zuigen.
              Op dat schoepenrooster heb ik een slang aangesloten dan na een meter een badkamerventilatortje, dan weer een stuk slang en dan gaat het de tent in.
              Ik heb er voor gekozen om het zo een tijdje aan te kijken en bekijk het effect van de buitentemperatuur daarbij.
              tevens dacht ik met dit ventilatortje ertussen eventuele aangezogen beestjes minder kans op het binnendringen van de tent te geven.

              afvoer;
              schuurdeur staat zolang open zolang ik geen bezoek krijg. Alternatief is gat aan de voorkant maken voor de afvoer maar dan zit ik onder mijn terras continue naar het geruis te luisteren van de afzuigslang.

              ik moet nog om naar 12 12.
              momenteel 18/6 met 2 lampen aan en 30 graden is nog niet aangetikt.

              Dus nu brand er 1200 watt 18 uur lang.
              en in de loop van deze week wordt dat 1200 watt 12 uur lang en met de warme dagen eventueel 600 watt 12 uurtjes.

              Uiteraard begrijp ik wel wat je allemaal bedoeld, maar voor nu kan het zo wel even.

              Gr Rick

              Comment


                #26
                RickTerboeg Als je met 1200 watt in groei niet boven de 30 graden gaat gaan ze wss goed doorgroeien. Voor bloei zal het het idd een beetje zoeken zijn om de juiste temp te krijgen... ik hoop dat de zomerhitte meevalt

                Mvg Waterval

                Eerste keer FEMS onder LED
                Indica Medisch rondje van Barneys

                Comment


                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  Ga woensdag over op 12/12 en dan de lampen aan van 21:00 tot 09:00 uur.

                  Op die manier bespaar ik stroom en op die manier hoop ik het verschil tussen dag en nacht binnen de perken te houden.

                  Je kunt erop wachten dat als de lampen overdag branden de temperatuur wel de 30 passeert bij buiten 25+ waarna het in de nacht weleens onder de 20 kan komen.

                  Nu hoop ik overdag zonder lamp een graad of 20-22 en in de nacht 25-27

                  Gr Rick

                #27
                RickTerboeg
                Hoelang hebben je planten dan in groei gestaan?
                In dagen?

                Grtz

                Waterval

                Eerste keer FEMS onder LED
                Indica Medisch rondje van Barneys

                Comment


                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  24 april 5 zaadjes groene pot laten ontkiemen 26 april in de potten
                  33 dagen.

                  Zwarte potten 31 dagen

                • Waldpiek
                  Waldpiek commented
                  Editing a comment
                  Dan gaan het waarschijnlijk flinke struiken worden. Na het overschakelen op bloei groeien ze zeker nog 3 a 4 weken door

                #28
                Eerlijk gezegd sta ik er versteld van ja hoe hard het is gegaan.
                Wat begon als grap is een maand later 40 cm hoog en breder dan de pot.
                Gister was het nog 35 cm hoogte.
                Vooral een verschil te zien de 1e keer kijken de volgende dag.
                Ze lijken in de nacht daardoor meer te groeien.

                ruim een meter hoog kom ik wel mee weg.
                Ook is er nog ruimte in de tent om potten te verplaatsen.

                Had ze 2 dagen geen water gegeven en vanochtend allemaal een liter.

                Comment


                  #29
                  Ai vandaag wat tegenvallers.

                  - 1 lamp kapot. Fitting doorgebrand zo te zien.
                  Ik heb alles goed aangesloten.
                  Kan de kabellengte 5 meter ermee te maken hebben?
                  Zonder tent was de kabel een meter of 2.

                  - bestelling schakelrelais dag vertraagd.

                  - aantal nieuwe scheuten hebben gele punten aan het einde van het blad. Ik heb de ventilator nu niet meer op die planten gericht. Helpt dit niet dan neig ik naar magnesium tekort al lijkt mij dat al vrij vroeg.

                  Comment


                    #30
                    RickTerboeg

                    Aj, das wel balen! Ik had ergens gelezen om toch de stroomkabel zo kort mogelijk te houden. Ook een goei relais waar je op aan't wachten bent...

                    Van de kleur van je scheuten zal toch moeten vragen aan een prof... evt een foto bijzetten?
                    Grtz Waterval

                    Eerste keer FEMS onder LED
                    Indica Medisch rondje van Barneys

                    Comment


                    • RickTerboeg
                      RickTerboeg commented
                      Editing a comment
                      Ja dat kort houden van de kabel meen ik ook gelezen te hebben. Kan de kabel wel 2 meter inkorten, maar ben ervan overtuigd dat ik de kabel goed had aangesloten.
                      Ik heb de hele fitting losgeschroefd en de zwarte kabel was behoorlijk aangetast en verkoold.

                      Gele puntjes heb ik mij in verdiept en dit komt hopelijk door de ventilator al dacht ik dat een "zuchtje" wind juist goed was voor de stamontwikkeling.

                      Zal binnenkort weer foto's plaatsen.
                      Doordat het relais vertraagd is en ik een nieuwe fitting heb besteld kan het zijn dat ik de bloei uitstel tot donderdag of vrijdag. Bedoeling is 21 tot 09uur als bloeitijd aan te houden.

                      Ik draai nu 08.00 tot 02.00uur.
                      Kan ik dan beter een keer 25 uur draaien dus 08.00 tot 09.00u volgende dag?

                      Of wat is handig?
                  Bezig...
                  X