Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 11x Power Plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Goedemorgen,

    Groene potten 37 dagen oud waarvan 4 dagen 12/12.
    Zwarte potten 35 dagen oud waarvan 4 dagen 12/12.

    lengte grootste plant 60cm
    1x HPS 600 watt standaard lamp.
    maximum temperatuur 26c deze wordt binnen een uur nadat de lamp aan gaat bereikt en daalt daarna tot een graad of 22 vlak voor de lamp uit gaat.
    minimum temperatuur 19c
    maximum RV 61%
    minimum RV 52%

    Problemen: enkele bladvingers hebben gele punten.

    conclusie:
    Ze gaan naar mijn inzicht best goed waarbij de temperatuur en luchtvochtigheid tot dusverre vrij eenvoudig in stand te houden zijn.
    Om die reden durf ik de 2e lamp er vanavond wel bij aan te sluiten om 21.00 uur.
    De verwachting is dat de temperatuur dan binnen een uur gaat oplopen tot net onder de 30 graden, maar omdat de nachten voorlopig vrij koel zijn met deze noordenwind zal de temperatuur daarna zakken.
    Zoals eerder aangegeven heb ik de lamp aan van 21 tot 09 uur.

    Mocht onverhoopt de temperatuur toch de 30 graden passeren kan ik lamp 2 zo uitzetten.

    De afgevoerde lucht komt in de schuur uit en zolang ik geen bezoek heb staat de schuurdeur op een kier.
    Het op een kier zetten doet met name de luchtvochtigheid een aantal % dalen.

    Afzuiger staat op 25 graden en 50%.
    Hij slaat dus maar af en toe aan tot 100% net nadat de lamp aan is gegaan.
    Doordat de afzuiger dan op 100% draait zakt de temperatuur in combinatie met de dalende buitentemperatuur vrij snel waardoor de afzuiger nog voor middernacht weer automatisch op 50% begint te draaien.

    Fijne zondag!
    Attached Files

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ze staan er mooi bij! Kan je het bokken met 28 graden buiten?
      Grtz Waterval

    #47
    RickTerboeg

    Welke voeding geef je? En hoeveel keer? Ik heb op sommige blaadjes ook gele kleurende randjes maar het is echt maar op enkele.... anders ogen wel zeer goed

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ken-rookie-1-0

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


      #48
      Ik heb tot dusverre pas 3 keer voeding gegeven dus het lijkt uitgesloten dat ze teveel voeding hebben gekregen?

      De temperatuur is onder controle.
      Het was maandag maximaal 29 graden met 2 lampen en buiten 25 graden.

      Dinsdag heb ik lamp 2 uitgelaten en was het maximaal 26 graden.
      Ook vandaag draai ik met 1 lamp.

      Vanaf morgen zodra het buiten enkele dagen geen eens 20 graden gaat worden draai ik weer enkele dagen met 2 lampen.

      Het is wel op die manier een beetje schuiven met de lampen in de tent, maar het voordeel lijkt mij grotere toppen en net wat minder stroomverbruik doordat ik niet dagelijks 2 lampen aan heb.

      Ik zal deze week weer een nieuwe foto plaatsen.

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Hoe zit je dan met de spreiding van je licht wanneer je een lamp uit laat?

      #49
      Ik heb tot dusverre pas 3 keer voeding gegeven dus het lijkt uitgesloten dat ze teveel voeding hebben gekregen?
      Nee.
      Als je 3x de maximum dosis hebt gegeven kan dat best teveel zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Zelfs als je planten nu 40 dagen oud zijn waarbij je gemiddeld 1x per week plagron terra grow hebt gegeven?
        Het blad is verder niet donker groen.
        Ik zal snel eens een closed up foto plaatsen

      #50
      RickTerboeg

      Ik vind persoonlijk dat je temperatuur mooi laag blijft.
      Staat je schuur niet in de zon? Dagen zoals vandaag is het easy maar als het 25 graden buiten is moet ik ingrijpen om niet boven de 28 te gaan...

      Grt Waterval

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Dat is het mooie aan deze hobby; kweken en het weer je moet kunnen anticiperen aan de hand van het weer. De schuur heeft een plat dak en staat in de zon te branden.

        Gelukkig is er nu een fase aangebroken waarbij het buiten een week lang geen 20 graden wordt en er regelmatig regen valt.
        Om die reden kan ik de planten regenwater geven en staat er water op het platte dak wat de temperatuur in de schuur mooi laag houdt.

        Er komt vanuit het westen alweer een flinke pluk buien aan dus dat regenwater ga ik straks weer opvangen. Nee helaas geen regenton, maar om wat sneller regenwater te krijgen heb ik de regenpijp los gehaald zodat het water sneller op te vangen is.

      #51
      20200605_084608.jpg
      Last edited by RickTerboeg; 5 June 2020, 08:16. Reden: Voorbeeld met een geel bladpunt

      Comment


        #52

        foto's plaatsen via mobiel geeft mij wat problemen, maar zo staan ze er nu bij.
        vannacht met 2 lampen gedraaid.
        temperatuur 28 graden maximaal.
        temperatuur nu met lamp uit al gezakt tot 19
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by RickTerboeg; 5 June 2020, 08:22.

        Comment


          #53
          Goedemorgen,

          De planten gaan nog steeds aardig goed.
          Dinsdagavond hebben ze alle 10 een liter water gekregen aangezien ze er erg droog bij stonden na een dag water overslaan.

          Doordat het buiten fris is heb ik al meerdere dagen achter elkaar met 2x 600 watt kunnen werken.

          De temperatuur kan ik ruin onder de 30 graden houden met beiden lampen aan.
          Ik verwacht dat ik er nog 2 dagen bij aan kan plakken om met 2 lampen te werken, daarna wordt het buiten warmer.

          Ik merk dat foto's plaatsen wat lastiger wordt aangezien ik in de ochtend vaak net te laat ben en natuurlijk geen risico wil lopen om lichtinval te krijgen tijdens de donkere periode.

          Zoals ik het kon zien zitten er nog geen mannen tussen en zijn de eerste bloeiharen zichtbaar.

          De planten in de zwarte potten welke niet zijn getopt zijn vrijwel even hoog als de getopte planten in de groene potten.
          Sommige zijn zelfs iets langer.
          Degene die iets korter zijn staan nu recht onder de lampen om ze geforceerd iets te laten strekken en de langste planten staan wat meer aan de zijkanten.

          Omzetting naar 12/12 nu 2 weken.
          Hoogste plant 81 cm exclusief pot
          temperatuur nu 45 min nadat licht uit is 21.2c
          Luchtvochtigheid 47%

          Vanavond maar eens proberen foto's te schieten, zodat er beoordeeld kan worden of de bloei daadwerkelijk al is begonnen.

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ja, het zal wat warmer worden he voor 1200...
            Ben benieuwd naar je foto's!
            Ik vernam dat een 5tal minuten voor de lamp aangaat je wel even kan binnenpiepen in de tent ook niet dagelijks, klopt dit. Gaan je planten daar echt stress van ondervinden?
            Grt Waterval

          #54
          Hierbij een foto.
          Ik neem aan dat ik nu wel de start van de bloei mag tellen?
          20200610_212756.jpg
          Attached Files

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ze gaan lekker man!

          #55
          Ja dat kan wel. Succes !
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #56
            Goedemorgen,

            Dag 50 vanaf ontkieming 5 x 25 liter:
            - 35 dagen groei
            - 15 dagen bloei

            Dag 47 vanaf ontkieming 5 x 15 liter:
            - 32 dagen groei
            - 15 dagen bloei


            Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb:

            - 2x overgepot.
            - uiteindelijk in potten met welkoop potgrond en perliet erdoorheen gemengd.
            - eerste maand bijna dagelijks de planten gesproeid met een plantenspuit.
            - 3x terra grow groeivoeding gegeven in de gehele cyclus 5 ml op 1 liter water voor alle planten.
            - afwisseld gewerkt met of 1 of 2x HPS 600 watt.
            - de slechtste bladeren (geel) die er praktisch afvielen weggehaald. (Alleen onderste blad)
            - slechts 3x regenwater kunnen geven
            - normaal gesproken is het gewoon kraanwater.
            - bloeifase dagelijks 20.00u tot 08.00u
            - geen EC of PH waarde gemeten.

            Ik heb gegokt dat ik de komende periode voldoende regenwater tot mijn beschikking heb. Helaas heb ik verkeerd gegokt en valt hier in de droge Achterhoek zelden regen.

            Momenteel loop ik tegen enkele gele bladeren aan welke zich maximaal tot 1/3 van de hoogte van de plant bevinden.
            De topjes gaan in principe desondanks wel prima.

            Nou verwacht ik in principe weer regen van betekenis de komende periode.

            Nou kan ik 2 kanten op.
            - Dringend een PH meter aanschaffen plus bloeivoeding
            - Gokken op regen en de komende dagen regenwater geven om te zien of de gele bladeren niet verergeren.

            90 euro voor een PH setje is nogal prijzig hebben jullie eventueel nog tips voor een PH meter?

            De tent 150x150x200cm lijkt in ieder geval wel groot genoeg.
            Er is nog voldoende ruimte.

            20200613_081649.jpg 20200613_081732.jpg 20200613_081538.jpg 20200613_081801.jpg

            Comment


              #57
              Toch maar even wat spullen besteld

              - PH meter
              - Plagron bloei
              - Plagron PH min

              Comment


                #58
                Je hebt nu blijkbaar al besteld, maar anders kon ik je dit setje wel aanraden: https://www.amazon.de/Konjac-Wasserq.../dp/B07V8JLWJP
                Goedkoop, maar toch verrassend accuraat en makkelijk in gebruik.
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  Toch bedankt voor je reactie. Deze hou ik in gedachten voor als de bestelde PH meter flut blijkt te zijn.

                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  Toch maar voor jouw advies gegaan en levering vrijdag aangegeven. Ik dacht zaterdag snel via bol te bestellen, maar hij kwam pas woensdag en was ook nog eens kapot.

                #59
                Zondag PH min en alga bloom van plagron ontvangen.

                PH meter volgt morgen.

                13 mm regen gehad dus ik kon een liter regenwater inclusief 4 ml bloeivoeding per plant aanbieden.

                foto is van zondagavond 19.58u 2 minuten voor de lampen aangingen.
                Alle 10 de planten goed bekeken en het zijn mijn inziens allemaal vrouwtjes.
                ik zal hier de komende periode goed naar blijven kijken en bij twijfel een foto plaatsen.
                20200614_200106.jpg

                Comment


                  #60
                  Het ging tot dusverre prima, maar ineens is er in rap tempo veel geel blad ontstaan de laatste 48 uur.

                  Afzuiging, lampen heb ik niks aan gewijzigd.

                  Probleem is vooral erger geworden sinds de volgende handelingen:

                  - zondagavond toen de lampen al een uur aan stonden heb ik de planten 1 voor 1 uit de tent gehaald om ze te checken en daarbij heb ik enkele slechte bladeren onderin (die er praktisch bijna afvielen) eraf getrokken.
                  Dit doe ik wel vaker en gaf tot nu toe geen stress.
                  - 1 liter regenwater per plant gegeven inclusief 4ml alga bloom van plagron.
                  - PH onbekend doordat deze nog steeds niet geleverd is.

                  Tot zover had ik met normaal kraanwater nog geen problemen ervaren en was het blad mooi groen.
                  Volgens Vitens heeft mijn kraanwater een hardheid van 6.8 en een zuurgraad van 7,9 en daar hebben de planten het dus prima op gedaan.
                  Ook heb ik de planten voor afgelopen zondag al veel vaker van plek verwisseld.

                  Nu is de vraag wat kan ik het beste doen?

                  Onderstaande ben ik zelf eventueel van plan;
                  - Ik heb nog wat regenwater met bloeivoeding staan van afgelopen zondag dit ga ik meten met de PH meter zodra deze binnen is. (Vandaag?)

                  Heeft het te maken met de PH? Of zit het probleem ergens anders?

                  Wat vinden jullie verder?
                  - even niets doen ook geen water geven?
                  - alleen schoon leidingwater geven?
                  - leidingwater meten en met PH min bewerken tot PH waarde net onder de 7 en dit dan geven?
                  - geen enkele blad meer weghalen neem ik aan?
                  - topjes gaan nog wel goed maar je ziet volgens mij duidelijk dat de voedingstoffen nu uit het blad gehaald worden doordat ik ze heb laten stressen.
                  Dit gebeurt inmiddels ook bij de bladeren in het midden.

                  Toch zonde hoe 1 wijziging zulke snelle gevolgen kan hebben terwijl je al bijna 2 maanden alleen leidingwater geeft welke een te hoge PH waarde heeft.

                  De grond bestaat overigens uit potgrond gemengd met kokos en perliet

                  20200616_080314.jpg

                  Comment


                  • Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    Ben geen expert maar ziet er wel een tekort uit denk ik, met alga grow en bloom is het 'bio'. Dus vergeling van een paar weken geleden , en zal je ook maar verschil na toevoeging zien paar weken later dacht ik ... mss de sugar royale is hoog in stikstof en op het flesje staat er vanaf bloei. Maar ga geen sterke statements maken

                  • Waldpiek
                    Waldpiek commented
                    Editing a comment
                    Vind ze er ook wat licht van kleur uit zien. Ga met Wesley mee en zou ook stikstof voeden
                Bezig...
                X