Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 11x Power Plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    RickTerboeg
    Laten we al van geluk spreken dat er geen brand was. Zijn die lampen aangesloten op een oude vsa?

    Voor de andere vraag zou ik u richten tot de meer ervaren kwekers ivm Lichtdeprevatie.

    Steek je ook andere lampen voor de bloei? Ander spectrum?
    grtz

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Nee beide lampen splinternieuw vsa dus ook. Schuur is ook nog eens een aparte groep in de meterkast. Gelukkig goed afgelopen.

      Gewoon 2x standaard HPS lampen waar de hele kweek mee gedraaid wordt.
      Standaard HPS zit als het goed is een soort van rood licht in wat bevordelijk zou moeten zijn voor de bloei.

      Stroomkosten zal ik melden. Krijg maandelijks een overzicht en had het bedrag al wat hoger gezet, maar 100 euro extra zal wel gaan gebeuren.

    #32
    Hi Rick,

    Subscribed! Kun jij aan het einde van je kweek vertellen wat je +/- kwijt was (€) voor je stroom voor 2x 600? Ben benieuwd!

    Succes man!

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ja nachtstroom, heb ik ook. Dan heb je een dubbele meter.

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Daltarief scheelt 2 cent per kwh, maar ik heb niet de gehele kweek op 2 lampen gedraaid.

      Van de 33 dagen een dag of 20 met 2 lampen...nu vandaag dus 1 lamp kapot en is het wachten op een nieuwe fitting. Zal wel eind van de week worden. Kosten zijn dan dus wel op een schatting gebaseerd.

      Hopelijk gaat de energieleverancier geen gekke dingen denken met een fors hogere stroomafname. Zonnenpanelen heb ik namelijk niet dus het wordt behoorlijk betalen

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Zorg iig dat er in je meterkast geen rare fratsen te vinden zijn. Als ze komen kijken dan denken ze in eerste instantie dat de meter kapot is. Komen ze dan een kijkje in de meterkast nemen en ze vinden daar afwijkingen dan gaan ze verder zoeken.

    #33
    Ohja weet iemand nog een goede PH meter? Moet toch maar eens het kraanwater afzuren nu er zelden regenwater valt te geven aan de planten.

    Comment


    #34
    Gisterenochtend toch overgegaan naar 12/12.
    Dinsdagochtend hebben ze voor het laatst water gehad, maar ik denk dat het teveel water was.

    bijgaand een foto van zojuist toen de lamp uitging. (Hangt er nog steeds 1)

    temperatuur max 27-05 26.6c
    temperatuur min 27-05 19,1c

    actueel 18.8c 67% RV
    Attached Files

    Comment


      #35
      Misschien was de lamp niet goed vastgedraaid in de fitting, of was het middelste lipje in de fitting wat naar beneden gebogen.
      Misschien zaten de draden niet goed vastgedraaid. Als er maar iets beweging in zit kan dat gaan vonken.
      Wel zaak om alles even goed na te lopen, ook de kap die geen probleem gaf.

      Zelf de stekker elke keer in de muur steken, zo ben ik ook begonnen
      Toen na een maand of 3 m'n stopcontact zwart werd van al dat gevonk bij het stekker erin steken, toch maar een timer gebouwd.

      Ze staan er goed bij, wel jammer dat je maar 1 soortje hebt.
      De kans op gewenning is wel aanwezig als je twee maanden hetzelfde rookt.
      2 verschillende breeders zag ik, welke ?

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Zwarte draad welke al standaard aan de fitting zit die was losgebrand van de aansluiting in de fitting. En dat heeft uiteindelijk de fitting zodanig zwart gemaakt dat deze nu stuk is.
        Het was dus niet een deel wat ik zelf had aangesloten.

        De relaisschakelkast is binnen, maar er zit geen stekker aan dus die moet ik even aanschaffen.

        Kans op gewenning aanwezig? Ik blow al 18 jaar

        Wat bedoel je met 2 verschillende breeders?

      #36
      Volgens mij , zaadfabrikant. Als je idd een hoop dezelfde weed hebt kan je het wel even beu raken de smaken. Ik heb ervoor gekozen voor wat variatie maar wel de zelfde bloeitijden. Ik vind ze ook mooi gaan echt waar ! Zit je luchtvochtigheid op 67 %?
      Grtz

      Waterval

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


        #37
        Ja 2 verschillende soorten zaad, zoals in mijn 1e bericht aangegeven.
        Weet niet of ik de namen mag noemen....

        Ja oke hetzelfde soort bue raken is mogelijk maar het is ook mogelijk 4 maanden later weer een nieuw soortje klaar te hebben

        Inmiddels 20.7 graden met lamp uit en RV 63%
        Attached Files

        Comment


          #38
          Ja daar vroeg ik naar he waar de zaden vandaan komen.

          Gewenning is de smaak inderdaad maar ook het effect, de uitwerking.
          Je lichaam went daaraan na een paar weken dus zul je vaker of meer moeten gebruiken naarmate je er langer mee doet.
          Een kilo wiet rook je toch niet weg in 4 maanden mag ik hopen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            60 Gram op 4 maanden en dan hang je er 1200 Watt boven ? Dan had je met 100 ook genoeg gehad, 1 of 2 plantjes eronder en gaan met die banaan.

            Die kilo is zeker mogelijk met je huidige opstelling, kan je voorlopig vooruit

          #39
          Flip Hasjkip,

          Wiet is toch lang te bewaren
          verwacht ze begin augustus klaar in mijn zomervakantie.

          Draai al enkele dagen met 1x 600 watt aangezien men pas vandaag een nieuwe fitting heeft verzonden. Zodra ik de fitting heb installeer ik lamp 2 weer, maar die gaat direct weer uit zodra de temperatuur de 28 graden voorbij gaat.

          Rest van de kweek komt dus neer op:
          - 2x 600 watt bij niet te hoge buitentemperaturen.
          - 1x 600 watt op zomerse dagen. Buiten 25+

          Zou wel op gemengd aankomen aangezien ik de komende maanden een grillig temperatuursverloop verwacht. Dagen van 30 graden afgewisseld met dagen waarop het amper 20 graden wordt.

          Eerst wil ik met die 2e lamp eens zien of mijn luchtvochtigheid lager kan worden. 61% moet nog wat lager, voordat de bloei echt begint.

          planten zijn vandaag;
          - groene potten 34 dagen oud inclusief ontkiemen, waarvan 2e dag bloei.
          - zwarte potten 32 dagen oud inclusief ontkiemen, waarvan 2e dag bloei.

          Gr Rick


          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Komt goed, mijn ervaring is wel des te meer je in huis hebt, des te meer op gaat

            Succes !

          #40
          Je kunt het wel bewaren natuurlijk maar na een jaar gaat het wel langzaam achteruit qua smaak.
          En na een jaar heb je resultaat van de volgende kweek er ook bij.
          Ik zou die 2e lamp mooi verpatsen, waarom zou je meer risico nemen als je met 1 kweek 600W al een jaarvoorraad hebt ?

          Ik ben wel benieuwd hoe lang dat nog kan met 2x600
          Het zal wel snel warmer gaan worden buiten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Ja daarom er leiden meer wegen naar Rome.
            Zal weleens kijken wat ik doe.

            Qua warmte wil het niet zeggen dat het snel warmer wordt. Eind april kun je 30 graden hebben, maar in juni en juli kun je ook slechts 20 graden hebben.
            Ligt er maar net aan waar de drukpatronen van lage en hogedrukgebieden zich bevinden.
            Tot 3 juni in ieder geval droog en temperaturen tussen de 22 en 29 graden.
            Daarna lijkt er juist een noordenwind op te steken met 20 graden en buien.
            Dat is al wel in het koffiedik gebied er zijn ook nog enkele berekeningen met een zuidelijke variant dan wel 30 graden met afstraffing van mijn favoriete weertype onweer

          #41
          RickTerboeg

          Juist , je bent van beroep wat bezig met het weer zeker... Ik kijk uit naar de volgende post en idd mogen we hopen zoals QnQ zei dat we geen kilo op 4 maand wegroken :-p
          Nu ik zou het persoonlijk maar met 1 lamp doen omdat die toch al redelijk wat stroom verbruiken maar als je echt een grote goeie oogst hebt mag je je gelukkig prijzen.
          QnQ
          Je vermelde eerder als je planten topt dat ze meer in de breedte groeien. Ik heb er 6 getopt en 2 niet getopt op 120x120x200 denk je dat het een probleem zal worden?

          Grtz Waterval!

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Neuh, niks wat een snoeischaar niet kan oplossen.
            Het zal misschien wat vol worden, maar beter wat te vol dan dat je ruimte over hebt.

          #42
          Waterfall,

          Was mijn beroep maar meteoloog.
          hobby is het weer dus ik zit dagelijks op een weerforum met andere weerfanaten die er meer verstand van hebben en waarbij dagelijks de weermodellen worden besproken.
          Het is wel zo dat familie of collega's bij vragen over het weer altijd bij mij uitkomen ☺.

          denk wel dat ik er verstandig aan heb gedaan om de lamp overdag van 09 tot 21u uit te hebben.
          Momenteel een bescheiden 20.6c en de luchtvochtigheid is zowaar gedaald naar 53%.

          een weerstation vanuit de loungeset uit kunnen lezen heeft zo zijn voordelen.

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ja, beter de daluren meenemen. Ik zie de komende dagen toch wel een stijging in temperatuur... Volgens Samsung... en de lokale weerman Ik denk persoonlijk dat je wel goed zit qua locatie en temperatuur. Hoeveel aan afzuiging zou je nu aanstaan hebben aangezien je temp mooi rond de 20 graden hangt...

            Je zegt hier ook hopen eind augustus klaar te zijn.
            Hoelang ben je van plan om te bloeien?
            Grtz Waterval
            Last edited by Waterfall420; 28 May 2020, 19:09. Reden: 4got somthing

          #43
          Het weer buiten is van behoorlijk belang vandaar dat ik het volgende bij hou:

          Afzuiging staat op 50% en stel ik in op basis van de verwachte buitentemperatuur in combinatie met zonneschijn.

          samengevat vandaag met lamp 09 tot 21 uur uit:
          10.17 uur minima 17,8c
          17.50 uur maxima 21,6c
          Buitentemperatuur max 21,0c
          weerbeeld: zonnig
          50% afzuiging

          Lampen overdag aan zal dan problemen gaan geven.
          slecht geisoleerde schuur neig dan naar 15 in de nacht en tegen de 30 overdag.
          Groot verschil dat hoop ik nu te vermijden.
          Bij dik 30 buiten ga ik daar in de tent ook (ver) overheen 35?
          En het scheelt natuurlijk nog een paar cent aan stroom.

          Ohja ik gaf aan begin augustus dus een week of 9 bloeien is 29 juli, maar met name op zicht dus geschat begin augustus. Schijnt een snelle bloeier te zijn.
          Last edited by RickTerboeg; 28 May 2020, 20:08.

          Comment


          • Waldpiek
            Waldpiek commented
            Editing a comment
            Zou maar uit gaan van halverwege augustus. Het duurt nu nog ongeveer 2 weken voor de bloei er in komt. Vanaf dan kun je er nog 9 weken bij op tellen en zit je al halverwege augustus

          #44
          RickTerboeg

          Als ik het goed begrijp zijn je lampen dus overdag aan? Van 09 tot 21h? Of ben ik verkeerd?
          Gaan je dames geen stress ondervinden als je ze plots omzwaait in tijdschema of ga je dit chronologisch doen?
          Heb je een andere lamp geplaatst voor de bloei en is dit noodzakelijk? Ik heb een Philips GreenMaster 600 wat inclus superlum.
          Ik dacht altijd gehoord te hebben dat je beter een "bloei"lamp moet hangen...

          Grtz Waterval

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


            #45
            Misschien was mijn tekst te ingewikkeld/uitgebreid;

            09:00 tot 21:00 uur lamp uit.
            21.00 tot 09.00 uur lamp aan.

            Ik heb dus net weer mogen kijken.
            Voor de allereerste keer toppen is niet helemaal goed gegaan. Kleine week geleden uitgevoerd.

            Groene potten getopt, zwart niks aan gedaan.
            - 1 van de 5 vergeten te toppen geloof ik?
            - 1 plant blijft volgens mij 1 top.
            - 2 planten hebben wel 2 hoofdtoppen.
            - 1 plant heeft meer dan 2 hoofdtoppen. (Zie foto ik meende er zelfs even 4 te zien)

            Als je inzoomt zie je links en rechts 2 nieuwe, vooraanzicht getopt, vlak achter vooraanzicht een nieuwe en daar weer achter lijkt haast nog een nieuwe te komen.
            Attached Files

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Lol, Got it Heb je een breder plaatje? Zien er mooie bloemen in wording uit! Heb jij een ander type HPS gebruikt om te bloeien? Of de ganse ronde met dezelfde lamp? En welke lamp gebruik jij ?

              De top ziet er redelijk geslaagd uit vind ik persoonlijk je hebt nu 4 cola's

              Grtz

              Waterval
          Bezig...
          X