Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 11x Power Plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Zit een gedachte achter.

    Met zo'n zwembad heb je een pomp nodig.
    Wat doet een pomp onder andere?
    Die maakt geluid.

    Door dat geluid kan mijn schuurdeur open waardoor ik het daar op dagen als vandaag koeler kan krijgen in de tent aangezien de lucht in mijn schuur wordt uitgeblazen vanuit de tent.

    Wat is je temperatuur momenteel dan en RV?

    Comment


      #77
      Vandaag toch tegen de 28 graden...
      RV Hangt rond 45 a 55
      Ik heb moeten dimmen naar 400 watt...
      Als ik de AC aanleg gaat het toch snel onder de 24 graden.
      Ik probeer hem zo weinig mogelijk te gebruiken door de hoge stroomkosten. Maar in deze hitte kan je soms niet anders...

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        28 graden met zo'n lage luchtvochtigheid is toch nog geen ramp?

        Ik noteer nu ook dagelijks 28ers

      #78
      ​ ​Even geleden dus tijd voor een update:

      Groene potten = dag 78 waarvan 45 dagen 12/12
      Zwarte potten = dag 75 waarvan 45 dagen 12/12

      Door wellicht niet de juiste PH waarde en voedingswaarden in het begin van de kweek is het verrassend snel herfst geworden in de kweektent.

      Helaas heb ik daarom behoorlijk moeten snoeien of beter gezegd dieven.

      Hierbij heb ik beschadigd blad wat er bijna afviel gesnoeid en de topjes die de naam topjes eigenlijk niet waard zijn.

      Her en der zijn er bruine haartjes zichtbaar en zoals jullie kunnen zien zijn er ook wat bladproblemen zichtbaar.

      Snel maar eens een loep aanschaffen.
      Willen jullie de foto's eens beoordelen en eventueel feedback geven of jullie problemen zien?

      Gr Rick

      20200704_101036.jpg 20200704_101018.jpg 20200704_100927.jpg 20200704_100918.jpg 20200704_100711.jpg
      Attached Files

      Comment


      • Boomvalk
        Boomvalk commented
        Editing a comment
        Mooie toppen, lekker volle planten.

      #79
      Oja nummer 11 is na een achterstand van enkele weken ook nog steeds in leven.
      Deze staat al ruim een maand buiten en is zowaar al hoger dan een halve meter20200704_104519.jpg

      Comment


        #80
        Staan er mooi bij! Een beetje lichtgroen mss ? Hoelang moeten ze nog?
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Ze staan 46 dagen op 12/12 bloei begon na een dag of 10. Ze zijn dus 5 weken aan het bloeien. PP staat erom bekend om eventueel met 8 weken klaar te zijn voor de oogst.

          3 weken nog op basis van die info, maar ik wil nog een loep aanschaffen om de oogst op basis van de trichomen te plannen.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Heb je dan extra stikstof gegeven een tweetal weken geleden? Zo een macro lensje met clip is handig he , voor op de gsm camera..

        #81
        Oke ze vergelen wel wat
        hoeveel voeding geef je nu en hoe dikwijls ?
        En hoeveel water ?
        even kijken hoe nat of droog ze staan daar kan de vergeling ook nog van komen
        ik het wel lekker dikke toppen man met nog 3 tot 4 weken te gaan beloofd dat wel wat lekkers

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Vergeelproces is al een aantal weken bezig en heeft behoorlijk veel blad gekost.

          Aangezien het mijn 1e kweek is wil ik nu niet meer teveel poespas met de planten uithalen.
          Problemen begonnen pas toen ze al bloeide.

          De volgende punten kunnen van toepassing zijn (geweest)

          1. Vanaf het begin foutieve PH waarde puur kraanwater met een PH van 7.9 wel gingen ze toen juist prima met geheel groen blad.

          2. Verkeerde voeding 3x maximale hoeveelheid plagron grow, daarna de Plagron alga bloom toen ze in bloei gingen.

          3. Te nat of te droog gestaan?
          Soms krijgen ze een aantal dagen niets tot ze flink droog staan. Te nat kan ik mij haast niet voorstellen. Grond neemt water soms amper op doordat ze zo droog staan.

          4. Geen voeding meer aanwezig in grond of door verkeerde waarde niet door planten opgenomen.

          5. Teveel verplaatst / aangeraakt.
          Er is een periode geweest dat ik ze bijna dagelijks uit de tent haalde omdat ik ze anders niet goed kon beoordelen

          6. Toch bij vlagen soms te heet geweest in combinatie met wisseld aantal lumen licht doordat ik soms met 1 en soms met 2 lampen heb gedraaid.

          6. Teveel wind, te weinig verse lucht.

          7. Stress door verwijderen slecht blad.

          Het kan van alles geweest zijn alleen het stikstof probleem lijkt mij wel een logische verklaring.
          Ik heb geen extra stikstof toegediend aangezien het ook kon zijn dat dit door de verkeerde PH waarde niet opgenomen kon worden.

          Al met al dus een kweekronde met ongetwijfeld beginnersfouten en veel wisseling van PH waarde.
          Denk aan kraanwater, regenwater, kraanwater met regenwater gemengd, kraanwater met groeivoeding, kraanwater met bloeivoeding, kraanwater met PH min en voeding.

          Ze hebben aardig wat te verduren gehad waarbij het lastig oordelen is waar het probleem heeft gezeten.

          Komende weken bestaan uit kraanwater met PH min met een waarde van 6 tot maximaal 6.5.
          Eventueel blad wat slecht is laat ik de planten zelf afstoten en dan zie ik wel waar het op uitdraait.

          Vanochtend vroeg stonden ze er aardig goed bij en ik heb sinds de laatste keer bladeren verwijderen geen diepgeel blad meer aangetroffen. Helaas was ik te laat voor foto's dus dat wil ik straks gaan doen alvorens de lamp aan slaat.

          Om antwoord op je vragen te geven.
          - voeding de helft van dosering dus 0.2 ml per liter.
          - water gemiddeld een liter om de dag of om de 3 dagen.
          - ik weeg al sinds eind juni alle potten voor en na het watergeven gisteren stonden ze behoorlijk droog en hebben ze nog een liter gehad.
          - Ik mat enkele dagen geleden een top van 24 cm.

          Momenteel wel last van kanoblad in de toppen, maar ik zie nergens nog toprot.
          Haartjes zijn 20% bruin en ik heb vandaag een juweliersloep ontvangen om de trichomen te beoordelen.

        #82
        Voorbeeld van kanoblad.
        Dit was afgelopen maandagochtend
        Screenshot_20200707-175738_Gallery.jpg

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Die redden het nog wel tot aan de oogst..

        #83
        20200707_200155.jpg

        20200707_195818.jpg 20200707_200017.jpg

        Zou ook haast denken dat ze te droog staan?
        Attached Files

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Potten tillen zou uitsluitsel moeten geven, anders 1 eens wat meer geven en vergelijken.

        #84
        Ik denk ook te droog ik had 2 kweken geleden geen blad meer aan me planten staan tegen oogst tijd
        ik denk met 2 lampen aan dat ze veel zuipen
        zelfs met 1 lamp aan
        ik geef elke dag minstens een halve l eens ze wat droger staan dat zuipen ze makkelijk op hier onder 1 x600 w

        wat mij erg geholpen heeft is een duidelijk kweekverslag bij houden
        en goed kijke wat je wilt verbeteren
        heb de eerste 2 rondes erg slecht gedraaid en nou laatst toch 450 g van vierktante m

        Comment


          #85
          Onlangs werd de vraag gesteld wat het stroomverbruik met 2 lampen zou zijn.

          Bijgaand een overzicht van de maand juni waarbij ik 2 weken met 2 lampen heb gedraaid.
          Stroomverbruik is verdubbeld t.o.v. vorig jaar Juni.

          Hopelijk wekt het geen argwaan op bij de energieleverancier.

          Tevens nog een foto van de dames afgelopen ochtend direct nadat de lamp uitging.
          De dames zijn niet veel verder verslechterd.
          Wel zit ik nu veel te hoog met de luchtvochtigheid waardoor ik een ontvochtiger besteld heb welke morgen geleverd wordt.

          Krijg het als weerfanaat niet voor elkaar de luchtvochtigheid onder de 60% te krijgen en toprot moet voorkomen worden.

          Lamp uit temp 19,9 RV 82%


          Screenshot_20200709-160342_Chrome.jpg 20200709_082517.jpg

          Comment


          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Ziet er goed uit!
            Ja je stroomverbruik... nee dat kan je leverancier niets schelen. Zolang jij betaald zou hun het wat boeien wat jij ermee doet?

            Al moet ik zeggen (bekent in deze wereld) er zit een afdeling fraude tussen. (Bij je energiemaatschappij)

            Maar deze zoeken puur op diefstal geld is geld!

            Deze mensen zoeken naar kwekerijen ze zien precies dat je 12 12 of 18 6 draait. (Al heb je geen slimme meter hun meten ook voor jou meter) Als hier iets afwijkends uitkomt dus diefstal dan zullen ze zeker de politie inschakelen.

            We spreken hier wel om 2kw+ uur
            (Een beetje grote transformator doet 6000watt uur verlies) dus 6kw dit zit in ijzer en koper verliezen van het blikpakket... lang verhaal...

            Dus... geen zorgen die maken zich nergens druk om!

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Precies, die gaan de kip met de gouden eieren niet slachten. Ik heb een controleur aan de deur gehad omdat ze dachten dat de meter kapot was. Bleek niet zo te zijn, nooit meer wat gehoord.

          • Sticky07
            Sticky07 commented
            Editing a comment
            Dat meerverbruik gaan ze zich echt niet aantrekken. Voor hetzelfde geld heb je heel de tijd een airco laten draaien met het warme weer in juni. Zolang je gewoon netjes voor je stroom betaald zal het hen worst wezen.

          #86
          Update dag 79 waarvan 46 dagen in bloei.

          Sinds 2 dagen heb ik een luchtontvochtiger erbij geplaatst.
          Eerst leek dit amper invloed te hebben, maar nu na een paar dagen zit er toch bijna een liter water in en is de luchtvochtigheid aanzienlijk gezakt naar rond de 50%

          Zowaar heb ik ook alweer 2 dagen met 2 lampen gedraaid.
          Temperatuur wordt dan maximaal 29 graden een halfuur nadat de lampen aan zijn gegaan.
          Daarna blijft de temperatuur stabiel om in de nacht nog iets te dalen.
          Lampen uit dan is het een graad of 20.

          Ik heb sterk het idee dat de toppen niet echt meer aandikken al is dat lastig beoordelen als je ze dagelijks ziet.

          Ben ook benieuwd of ik het moment van oogsten goed ga inschatten over enkele weken.

          Staat van de planten onveranderd.
          - kanoblad
          - enkele verbrande bladpunten.
          - enkele bladeren met vlekken.

          Aangezien dit blad niet meer te redden is ga ik vanaf nu alleen nog maar afgezuurd water geven tot aan de oogst. (PH 6,0)

          20200712_195718.jpg 20200712_195640.jpg 20200712_195630.jpg 20200712_195549.jpg

          Comment


            #87
            QnQ jij weet veel heb je enig idee hoe het kan dat mijn PH meter bij kraanwater veel te lage waarde aangeeft? Ineens 5.0 of lager moet 7.9 zijn.

            Bij warm water 50 graden heb ik wel de juiste PH waarde.

            Moet bekennen dat ik hem niet goed droog had gemaakt de vorige keer.

            Hoe krijg ik weer de juiste waarden? Vloeistof om dit reguleren is op

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Bewaar je de sensor wel nat ? In bewaarvloeistof ?
              Droog maken ? Je zit beter niet aan dat glazen bolletje he ..

            • Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment
              Als je net als ikzelf zo'n +/_ 12€ metertje heb hoef je die niet in speciaal vloeistof te bewaren, afspoelen met kraanwater en voorzichtig deppen met keuken/toiletpapier, volgens de gebruiksaanwijzing.

            #88
            QnQ op al je opmerkingen is het antwoord nee. Stond ook niet in de beschrijving dat ik het in vloeistof moet bewaren.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              De sensor van een pH meter moet altijd in KCL (bewaarvloeistof) staan als je 'm niet gebruikt.
              Misschien dat die weer bijtrekt als je 'm 1-2 dagen in KCL laat staan.

            • Boomvalk
              Boomvalk commented
              Editing a comment
              Klopt QnQ, ik kocht altijd 3 potjes, ijk en bewaarvloeistof.

            #89
            QnQ geld dat ook voor die goedkope meters? want in de gebruiksaanwijzing en ook op de site staat er niets over vermeld, dit in tegenstelling met de wat duurdere meters waarbij dat wel wordt gezegd.

            Moet je na gebruik KCL vloeistof steeds verversen, en hoe diep moet de meter in de vloeistof staan?

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ik heb adwa en hoef ik gewoon in het water te leggen bij een meting,waterdicht. nooit bewaren op speciale manier , en gaat nooit van zn waardes af , goeie meters hoor ..

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Elke pH meter met zo'n glazen bolletje als sensor moet nat bewaard worden in bewaarvloeistof.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ga ik dan wel nieuw kopje moeten kopen binnen een tijdje.. mss omdat ik er nog wild mee ben , zit er wel atijd water in wanneer ik hem wegleg en dagelijks gebruik ook. Kraanwater hier is altijd 8.3 ph , daarmee kan ik zien of ie nog gecalibreerd is. Na 8 maanden niet moeten aankomen. Maar zoals hier ook staat zal hij langzaam aan het verminderen zijn van kwaliteit mss, om kosten te vermijden ga ik er op letten, merci!

            #90
            Heren bedankt voor jullie reacties.

            Ik hoef de konjac PH meter normaliter alleen maar droog te maken.

            Ik bespeurde wat condens in het afleesscherm waarna ik deze zonder batterijen even in de zon heb laten drogen.

            Zowaar krijg ik weer "normale" waarden met warm en koel water.
            Wellicht toch wat vocht in de meter gezeten waardoor deze van slag was.

            Ik meet nu weer 7.9 bij puur kraanwater.

            In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties.

            Comment

            Bezig...
            X