Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pipe's groeitent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    De kleintjes verhoogd en de mars hydro op vol vermogen gezet vandaag

    15992506675446975820284681096275.jpggroeitentje afbreken en mooi wegstoppen in de hoes, als ik die nog vindt natuurlijk...

    Ze zijn al bijna bekomen van het verplanten, nog eentje getopt met de vingers. Ik zei kga niet toppen of foefelen als ze treuren, wel als ze goed staan. En deze staat gezond !
    15992510466977133076126894320750.jpg

    Nog weinig beestjes te bespeuren , zou dat allemaal van die bio granules komen? Kwartje dosis voeding meegegeven vanochtend ook.

    Heb eentje die wel klauwt, was al zo in de tent voor het verplanten, wat zou dit zijn ?
    15992512358315143200180055452616.jpg al de rest is oude schade maar dit blijft bovenaan afspelen....

    Fijne zaterdagavond nog !
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Yep, dat is klauwblad. N overschot

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Lol gemist van dag , idd zeer goeie wiet man man, en een dagje vakantie gezet, de combo waarschijnlijk .
      Deze met het stikstofoverschot heeft de dikste stam en meeste groei... raar he, ga deze een eindje geen stikstof meer geven dan! Thx!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Te laat, die klauwblad gaat niet weg!!

      Te hoge ec in de groei, die krijgt waarschijnlijk kleine topjes en mogelijk zaad.

    #47
    Zit weeral met een zelfgemaakt probleempje. Ik heb een enkeling van buiten naar binnen gehaald, om een plaatsje op te vullen midden net, ook om geen geur te hebben buiten . Ik weet dat het niet zo slim is van buiten naar binnen, maar ik dacht kga toch de orius bestellen, die eet verschillende beestjes, ende bio granules voor de bodem gaan ook wel helpen. Nu had ik niet nagedacht over een derde probleem, dat de dagen al korter worden en dat ze al in bloei gegaan is....

    nu zou ik hier nog 2 weken groeien , wat zouden mijn opties zijn ? Ze elke dag om 8 u bv buiten zetten?

    Heeft ze meer kans op herma door stress van reveggen ? image.jpg
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #48
      Heb deze terug buiten gezet , geen problemen zo. Ik zit met iets nieuws , een nieuw fenomeen. Dat van de klauwende bladeren had ik zelf kunnen vinden , maar bedankt voor de snelle reacties.

      Maar nu zit ik met geel wordend blad bovenaan de plant , de nieuwe groei! En niet 1 plant maar allemaal. De verplanting heeft er ook wel mee te maken maar wat zou dit zijn?
      image.jpg
      image.jpg
      image.jpg
      allemaal sinds gisteren. Als ik geel trekkende bladeren of nieuw blad wordt geel googel, geraak ik er niet. Iemand bekend met dit probleem? Dank bij voorbaat !

      verder geef ik ze nog geen voeding omdat het nieuwe aarde is... afgezuurd water, en soms niet afgezuurd, kan dat kwaad?
      Last edited by Wesley pipes; 9 September 2020, 13:55.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        3 potten met hergebruikte aarde, rest gewoon v tuincentrum, zoutoch niet kunnen in de eerste week verplanten al een tekort? Zelfs die met overschot heefthet dus zou lightbleach wel logisch zijn. Maar de lamp hangt op45 cm , toch hoog genoeg?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De algemene factor is overpotten/water/licht.
        Daar zal de oorzaak liggen.
        En bovenin.
        Remco, heb jij die foto's nog van lightbleach op het blad!?

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Nee niet terug gevonden !!

      #49
      Door de bladprobleemoplosser hier heb ik een foto gevonden van ijzer tekort door te natte bodem . Ik denk dat hett eerder dit dan is ...

      Screenshot_20200909-210533_Samsung Internet.jpg
      15996784421569096895302711781318.jpg in een beginnend stadium mss ?
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Wel door te nat neemt ze geen ijzer meer op, volgens beschrijving . Blokkade door te nat staan , kan dit? Staat op pagina 3 van die sticky mooie fotos van bladproblemen....

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kan dan ook door gebrek aan zuurstof bij de wortels.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Inderdaad, ze zijn nu al 3 dagen aan het uitdrogen , denk van dag 5 terug iets te geven...

      #50
      Potten voelden lichter aan , wortels zijn er beter aan toe of 3 dagen geleden denk ik.. heb 3 liter met 8ml alga grow en 3ml micro mix van bio nova meegegeven ...
      de vergeling is nog een beetje bijgekomen, maar niet echt veel slechter geworden.
      Het net wordt voller , maar ik ga ze maar in bloei zetten als ze over hun perikelen heen gegroeid zijn.
      Hopëlijk is het nieuw blad terug fris groen !

      De 3 liter heb ik verdeeld over alle potten en mooi langs de zijkanten gegoten , dat de wortels moeten zoeken en groeien om het te kunnen opnemen...

      De aarde had ik een maand geleden gemaakt om de trichoderma schimmel de kans te geven te ontplooien. Voorlopig zie ik er weinig voordeel van...
      15999108984506415411259663909202.jpg
      15999109898031376043664975708164.jpg
      Ik geraak niet onder de foto dus typ ik hier verder . Trips en spint... trips ben ik zeker van en ga ik orius voor bestellen. Spint ben ik ferm over aan het twijfelen....
      15999108486982079689427385843052.jpg
      Attached Files
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Blijven zoeken naar die spint, zitten veel bij internodes, op weg naar de rest van de plant.
        Goed zaklampje erbij, en onder het net beginnen.
        Onderkant blad niet vergeten.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Inderdaad kga er straks es werk van maken . Thx voor de tips!

      #51
      image.jpg Zou ik er juist opzitten denken jullie qua probleem hier: blokkade door te nat te staan , ijzeropname valt weg. Er zit er nog genoeg in de bodem, maar de plant neemt het niet meer op... had beter die 3 liter niet gegeven en ze laten uitdrogen tot ze een beetje slap hangen.., of niet ? Nu is het al tijd om ze in bloei te zetten , maar wil ik nog wachten tot er nieuwe groei komt. Dat zijn dingen die ik nu moet aanpakken he, wat ga ik doen...? Als ik nu omschakel, worden de hoofdtoppen diegenen die ijzertekort hebben gehad.

      Voor de beestjes ben ik aan het twijfelen. Orius eet als eerste trips, en bij gebrek aan andere spint. Ambleysius eet als eerste spint, en bij gebrek aan andere ook trips. Nu van de trips ben ik zeker, van spint nog niet... Orius zeker?
      image.jpg image.jpg
      image.jpg image.jpg
      of zeggen jullie toch lightbleach? Denken jullie dat ze goed zouden bloeien als ik nu omschakel?
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Ik heb ook last van light bleach . Het starte hetzelfde met de bladeren . Precies dezelfde verkleuring !

        Greets Nirvana

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Al op growweedeasy gekeken?

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Thx , ik heb nu de lamp 10 cm hoger gehangen ennog 25 % gedimd. Hopelijk helpt dit. Ik ga ze verder laten uitdrogen nog. Ik vind nu mijn boekje niet terug waar de hanghoogte opstaat...

      #52
      https://www.growweedeasy.com/cannabi...ems/light-burn

      ziet er verdacht veel uit naar de 4e ? Foto op deze pagina... straffe lamp alleszins. Ik heb wel niet echt opgelet bij de lamphoogte. Ik heb ze gewoon laten hangen na de vorige ronde. Daar zal het zitten he. Hopelijk is 10 cm hoger en op 50% sterkte genoeg verbetering. Raar dat ze geen andere tekens tonen zoals biddend naar de zon, of gele punten, of krullend blad...

      De groei was onder 1000 zogezegde watts van een goedkopere lamp, dan onder de sp3000 en verpotten , mss teveel ineens... . Eerst es de juiste hanghoogte opzoeken...

      en deze is 18-24 inch in veg is 45-60 cm. bloei is12-18 inch, is 30-45 cm.
      Last edited by Wesley pipes; 15 September 2020, 10:00.
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #53
        Ik heb de lamp op 60 cm hoogte gehangen en ze op 45% sterkte gezet. Weet er iemand of ze nog herpakken en /of nieuwe groei zullen aanmaken in 2 weken ? Zwak als ze nu zijn heb ik weinig zin om ze in bloei te zetten. Ze groeien dan wel nog 2 weken door he, wat denken jullie?

        image.jpg
        De bestelde Orius roofwants was zeer actief toen ik ze binnenkreeg. Heb er een paar gespot met een prooi op hun snavel, 2 dagen later zie ik er maar weinig meer... hopelijk niet allemaal al dood, bij gebrek aan eten...

        verder weinig te melden. Hopelijk verbetert het hier wel nog een beetje
        Attached Files
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #54
          Dag 5 ofzoiets op 12/12

          20200929_200100.jpg
          20200929_200107.jpg
          HEt net geraakt wel voller als ik vergelijk met een week geleden . Jammer dat de nieuwere bladeren ook voor de helft geel kleuren. Mede daardoor heb ik de lamp nog hoger gehangen en verder gedimd.
          20200929_200120.jpg de orius was na 3 dagen niet meer te bespeuren , maar de trips zijn nog aanwezig...

          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            QnQ kweekverslagen kom ik niet tegen , alsof ik voorlopig de enige ben... Als het resultaat van die proef te hoog of te laag is, wat kan ik dan best doen ? Gewoon op 6.2 geven en afwachten?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Op icmag zie ik diverse posts over die lamp staan. Er zullen nog wel meer buitenlandse forums zijn met info denk ik.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Vind echt niets terug over lightbleach bij die lamp, ben wel een slechte googleaar lol. Heb ze nu terug 5.8 ph gegeven met groei en een beetje micro-mix . Als ik verder lees over ijzerblokkade dan is een te natte bodem er ook niet goed voor. Nu stonden ze wel niet helemaal droog en nu terug water en lees ik dit. Heb 6 liter verdeeld over alle potten. Stoffen potten zorgen wel voor lucht overal toch , niet? Dus de ph terug in orde krijgen , elke watergeefbeurt terug controleren. Nu lees ik ook dat teveel andere additieven zoals in mijn micro mix ook niet goed zijn... dus volgende waterbeurt enkel afgezuurd water op 5.8!
            Last edited by Wesley pipes; 30 September 2020, 14:00.

          #55
          Ijzertekort vind ik nog veel over hier ...https://www.ilovegrowingmarijuana.co...ciency-plants/ . Daar staat er dat een ijzerspray tijdelijk wel degelijk zou helpen... ik heb hier wel vita race staan , zou ik dit toepassen?

          image.jpg

          Tijdelijk , tot de ph terug op peil is? Er is nog geen topvorming ook dus het moment zou wel perfect zijn...
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ze lijken er deugd van te hebben, en heb het gedaan met licht aan , en ik zie geen schade verder aan het blad van de vita race. Nu ga ik verder op de theorie van ijzerblokkade door te hoge ph, en ga ik de lamp terug naar 60% sterkte zetten en ph op 5.8 - 6.2 geven, hopelijk is de grond na een paar waterbeurten terug op zijn normale waarden?

          #56
          1 week op 12/12

          een blaadje spint en een blaadje trips. Ik zag de orius roofmijt zich te goed doen aan het spint, wat wel goed is. Ik ga binnen 3 weken bekijken wat er overheerst , en naargelang daarvan roofmijt kopen tegen ofwel spint of trips.

          De lamp verder naar 75%sterkte gebracht met de dimmer. Ik denk van nogmaals ph meter te ijken , kvertrouw het niet meer zo goed...

          zo staan ze er nu bij
          image.jpg
          image.jpg
          image.jpg
          image.jpg
          image.jpg
          Geel blad blijft geel , al las ik dat sommige gevallen terug bladgroen kan aanmaken. Dus de conclusie is , ijzerblokkade door te hoge ph en mss te nat te staan.

          spinneweb , is het spin of spint ....

          dus begin bloei, geen middelen enkel natuurlijke vijandn introduceren en hopelijk ze genoeg kunnen onderdrukken . Ik vind geen verdere infestasies anders neem ik zeker een paar foto s ervan. Ik had 1 blad spint , die heb ik direct weggedaan , je zag het spint naar beneden vallen bij de minste aanraking...

          de plant met klauwblad heeft zich goed herpakt , bijna alle nieuwe bladeren klauwen niet meer. Verder heb ik beide ventilators afgezet omdat de orius vliegt, en ik ze niet wil dooddoen met een klap van de wieken.
          20201007_223234.jpg een dode soldaat!

          weeral veel bijgeleerd deze ronde. Super! Tot een volgende !
          Last edited by Wesley pipes; 7 October 2020, 21:36.
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #57
            Wel zeer effectief https://www.biogroei.be/orius , ze waren zeer actief bij ontvangst, je ziet ze weinig, maar ze werken goed achter de schermen. Foto hierboven van de orius laevigatus.

            met 9 planten heb ik bijna iedere keer 3 zwakkere, alsof ikzelf maar energie kan geven aan 6 , die wel hun best doen. De zwakste van de drie, de k2 heeft het niet gehaald. De andere 2 zullen niet veel opbrengen.

            Het plan is nog altijd om binnen 2-3 weken nieuwe orius te kopen als er nog altijd trips zijn, maar als er tekenen van spint zijn, koop ik andere specifieker tegen spint, naar einde bloei toe liever trips dan spint toch...

            het afzuren , of het vergeten ervan is dus de grootste fout geweest deze ronde. Al hadden ze al kleinere gebreken vertoond in hun klein tentje, deze waren minimaal ivm de ijzerblokkade door te hoge ph. 8.3 ipv 6.3 is dus nefast voor de groei en ontwikkeling . Ook iets dat ik had kunnen vermijden.

            De lamp staat terug op 85% sterkte en hoogte blijf k af. De lamp doet zijn werk en had weinig met het verhaal te maken denkelijk. Ben blij met de aankoop , design , kleur, dimfunctie, allemaal aspecten die ik liefheb!

            De bloei is al goed aanwezig, behalve bij de 2 minste. Kopjes zijn klein. De andere strekken nog een beetje maar hebben een mooie voorbloei. Is nu niet het moment om herma's te spotten ?? Foto's volgen, lamp gaat maar aan na 12 u vanmiddag.

            wel een fotootje van de vorige ronde, mooie lekkere wietjes. 16030076106051054477618178791426.jpg

            16030076784454165257870419770673.jpg
            Last edited by Wesley pipes; 18 October 2020, 08:58.
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #58
              Wel interessant om te lezen, als er zoveel gebeurd tijdens de kweek.
              Herma's kun je vanaf de voorbloei tot aan het eind spotten.
              Aan het begin is wel het beste ja

              K2 blijft meestal wat kleiner dacht ik. Kush x Widow dus de ouders zijn al geen extreme groeiers binnen.
              Zal er over een week of tien ook wel goed uitzien
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Wou veel bijleren he , jammer dat problemen meestal kosten meebrengen maar ja we leren er wel uit en das belangŕijk he. K2 had ik zeer graag es gehad maar het is niks geworden ... mss es een andere breeder zoeken voor dit.

              #59
              Dag 4 bloei

              20201018_215330.jpg 20201018_215253.jpg 20201018_215239.jpg 20201018_214914.jpg 20201018_214904.jpg
              iK heb geen dagen meer bijgehouden dag 4 echte bloei zeg ik maar...

              Bladeren die extreem bidden naar de zon is ook een teken van iets, maar weet niet meer wat nu...
              16030515860035211551280196849071.jpg ze staan terug beter dan vorige week , goed nieuws!
              Ganja always does the trick.

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Will do , thx ! Als ik geen herma wil ... maar denk wel dat ik er eens bijgestaan heb toen het donker werd, alles was in orde dan...

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                De lampjes lichten dan heeeeeel zwakjes op, dat zie je pas als je der echt " in kijkt ".

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Ahzo, nog niet bekeken , kwart na 12 er es bijstaan dan voor de zekerheid.

              #60
              Dag 8 bloei

              om kwart na 12 eens bij de meiden blijven en zien of de lamp volledig uitgaat . Verder weinig te melden. Ze water gegeven met groei en bloei, ph op 6.0.

              volgende watergeefbeurt geef ik geen groei meer mee, of blijven jullie langer groei meegeven dan dit, in kleinere dosis mss?

              Ik blijf zoeken naar spint en trips, maar vind niks. Ik denk dat ik niet zo goed ben in het zoeken ernaar. Ofwel is die orius fenomenaal goed en is alles weg..., dat zou super zijn he!

              image.jpg
              image.jpg
              image.jpg
              Lamp op 80 % ongeveer. image.jpg


              De 2 overgebleven zwakste hebben denkelijk weinig wortel, ik durf er niet aankomen
              image.jpg
              en nog een overview
              image.jpg


              Ganja always does the trick.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Lijkt op cal/mag problemen, die verkleurde bladeren!!!

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Bedoel je die zwakste rrepell? Die met de verdorde bladeren dan , ja he? Ik dacht aan wortelrot en zo , zou het helpen met beetje calmag mee te geven aan deze?

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Beide zwakke,
            Bezig...
            X