Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pipe's groeitent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


      #62
      Een proefje uitgevoerd paar maand geleden. Stekken genomen in de bloei, ze terug laten in de groei gaan , buiten gezet en ze in kleine rozenpotten gelaten. Monstergroei zou je mss wel verkrijgen had ik ze verpot in grotere potten. image.jpg

      Wel tof om es te doen . Zotte plant eigenlijk he.
      image.jpg
      kleine plukjes maar ga ik zeker herproberen in de toekomst. Paars van de koudere dagen . Dan staat er nog 1 in de volle grond waar ik 2 maand niet naar gekeken heb. Hopelijk niet te veel rot.

      Binnen de lekstroom bekeken , alles in orde.

      Ik ben aan het twijfelen om ze bij de rest te zetten binnen, ik zie niks van beestjes. Wel gevaarlijk he. Maar nu heb ik de geur binnen , iets wat ik wou vermijden natuurlijk. Nog es kijken of ze klaar zijn...

      binnen alles in orde , heb de 2 zwakkke een calmag dosis gegeven...

      Ganja always does the trick.

      Comment


        #63
        1 plant in volle grond buiten , de stam is gesplitst langs 3 op 10 cm van de grond.
        20201029_110307.jpg20201029_110327.jpg 20201029_105659.jpg paar topjes afgedaan 1/10 e deel van de plant
        20201029_104227.jpg
        Nu 2 weken gerust laten terug , zou 1maal pk13-14 van plagron effect geven op de topvorming?

        Heb niets van voeding bijgegeven, zou dit de reden zijn van slechtere topvorming?
        20201029_110157.jpg
        20201029_105635.jpg
        Ruikt zeer lekker niets van rot maar weet niet meer welke soort....

        .................................................. ..............

        Binnen staan de kleine monstercrop stekjes terug onder lamp in hun tentje. Ze zijn al maanden bezig en sommige hebben rare groei, waardoor ik wel geloof in dat monstercroppen.
        16039708108849049085915709014874.jpg mooie foto van dit fenomeen volgt later. Zoals haze soorten ofzo , allemaal balletjes(geen zaad) die elkaar overlappen in de topjes ,moeilijk uit te leggen...

        .................................................. ...............

        En onder de mars hydro sp3000 gaat alles zijn gangetje!
        20201028_143348.jpg
        20201028_143139.jpg
        20201028_143131.jpg
        Wat een mooie plant he, daarvoor deze niet maar in het algemeen. Een belichaming van de mooiste creaties der natuur. De mayas aanbaden mais omdat deze koningsplant(net zoals wiet een koningsplant is) 9 maand nodig had van zaad tot kolf, net zolang de draagtijd van een moeder is voor haar baby op de aarde verschijnt. Ook mooi he? Tot een volgende!
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #64
          Week 2 -3 bloei

          Vandaag 1malig sugar royale meegegeven. Green sensation bijna opvan de vorige ronde ,waardoor ik terug pk13-14 ga geven deze ronde.
          20201031_131334.jpgzwakste (k2) weg , meer plaats voor de rest. Al was hun plaats al bepaald en zit er nu eerder een gat in het net... niets aan te doen .

          20201031_130039.jpg special kush rqs

          20201031_131436.jpg
          Kritikal-k van kannabia

          Desondanks mijn vele fouten, zit de bloei er toch mooi in

          Verder hou ik de aarde graag nat in de bloei. Lv is weinig probleem in een kamer ipv een tent, waardoor ik rot binnen nog voor de eerste keer moet spotten . Ik houd hout vast , zal vast wel nog es gebeuren...

          Ik hou de ph nu juist onder de 6.0. En geef nog altijd een beetje groei mee.

          Die green sensation moet mij nog overtuigen. Ga ik wel nog es aanschaffen maar deze ronde zonder, volgende met en verschil es bekijken he.

          Groetjes, en tot de volgende !
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #65
            Scroggen doe ik eigenlijk niet, ik hang er gewoon een net boven en hoop dat het geheel egaal effen groeit lol.
            20201101_163913.jpg20201101_163750.jpg maar net onder de lamp is er nu een gat op paar plaatsen ...
            20201101_164012.jpg zouden jullie het riskeren om het net weg te halen ???
            Het heeft weing nut denk ik.. zou het op deze manier toch een beetje zware toppen ondersteunen, of de boel gespreid houden ?

            Fotootje van het bladerdek van onderen.
            20201101_163828.jpg ik ga toch weer nieco rollen moeten gebruiken denk ik,het net doet niets , zou ik ze kunnen herverdelen en mooiere plek onder de zon geven . .......

            Of zou het net weghalen en ze verplaatsen op dit moment ze teveel stress geven ?

            ..........

            20201101_163801.jpg
            Special kush rqs
            20201101_163219.jpg ook special kush rqs. Zeker geen misse plant voor de goedkoopste zaadsoort.

            20201101_163208.jpg 2-3 weken echte bloei, op schema he ?




            Attached Files
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              straks heb je zulke dikke toppen dat je blij bent met alle steun die het net kan geven

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              hoop ik toch ! Heb er wel een goed gevoel bij. Enigste dat ik kan doen is het net nog een beetje strakker aanspannen dat ze echt steun krijgen he. Idere dag het gevoel dat ze aanzwellen , had ik de vorige keren niet. Super content !

            #66
            We hebben terug banaantjes... en niet weinig...

            Ik had hier iets gelezen over topvorming, trichomenaanmaak e.d. en lette daar nu even op.

            En 1 van de special kush ziet er anders uit. Minder trichjes, kleinere topjes.

            Dan zie ik bovenaan 2 groene sprietjes in een topje
            20201103_165825.jpg banaantjes!

            kijk ik een beetje verder onderaan en vind ik er overal...

            De andere nog niet bekeken... ik zou alles onderaan kuisen en deze nog een kans geven ?

            Wat doen jullie op zo een moment ?
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Thx. Al bezig geweest met de onderste takjes onder het net weg te knippen. Overal banaantjes, hopelijk ben ik nog op tijd, maar ik denk van niet . En zo vroeg in de bloei al. Heb ze wel gestresst natuurlijk... dit was degene met klauwbladeren door stikstofoverschot in de groei...

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Betere foto?
              Weet je zeker dat het banaantjes zijn?? Nieuwe pistels kunnen ook geel aanzien in het begin

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Heb er ondertussen al een stuk of 30 weggeknipt. Vrij zeker nu.., lees hier nu wel bij een zaadleverancier, zo vroeg banaantjes is bijna altijd door genetica... wat zouden jullie doen ?

            #67
            Beetje snoeiwerk onderaan , takjes in het water.

            16044984240493740113221085305172.jpg

            Was toch al aan het twijfelen om nog een beetje onder het net weg te nemen. Bij deze alle takjes waar banaantjes groeiden weggenomen. Valt reuze mee, gelukkig.

            Heb ik weer iets voorhanden , alles bekijken en met de scalpel wegnemen...

            Zit alleen beetje in met topvorming, scheelt het veel in gewicht op het einde? tmv op tabak zeggen ze 2 % minder , heb dit ook alweer lichtjes gespot
            16044989023423446200993731558822.jpg
            nog banaantje andere kant

            16044991161254412835238085943020.jpg

            Teveel stress in de groei he. Telt het verhaal van verminderde topvorming ook bij banaantjesaanmaak?

            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Die laatste foto zijn ballen, geen bananen. Goed dat je die weg gehaald hebt

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Zou ng foto van de zijkant moeten genomen hebben, was groot banaantje , en rijp . toen de gsm verkocht werd aan me , beste camera voor die prijs. Lees ik later software problemen met focusfunctie alom op de samsung a40, helpt er niet echt bij lol. Heb ook al stampertjes gezien , die andere special kush is dus 100% herma he, ze zal nog voor problemen zorgen... haal ik ze er van tussen, blijft er weinig over vind ik... laat ik ze staan en let ik niet goed op, overal zaad. Blijft twijfelen he...

            #68
            Als ik mijn vergeten boekhouding erbij neem zit ik al aan 30 dagen echte bloei??

            24.09 op 12/12 gezet
            06.10 echte bloei

            en we zijn een maandje verder he.

            wordt het dan geen tijd voor P en K toe te voegen??

            ik heb dus veel te lang groeivoeding blijven geven, al staan ze niet donkergroen...

            terug een paar foto's nemen met ipad , die focus werkt tenminste , al is de kwaliteit dan iets minder...

            nu wel aan het twijfelen om toch het laatste beetje green sensation op te werken, dan af te sluiten met PK13-14 , voor het spoelen...

            begin deze week dacht ik ze te zien zwellen , nu niet meer... ik kijk er weer meer naar en zie het verschil minder daardoor..

            goed moment om te starten met green sensation of pk13/14???



            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 8 photos.
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Wel door er minder bij te zitten ging het sneller deze ronde , tijd is relatief he, en idd elke plant weer anders van kleur, maar hun ijzerblokkade hebben ze goed doorstaan denk ik, al zullen ze wel een duwke ervan gekregen hebben. kga even kijken wat er op de fles pk13-14 staat en dan op de green sensation. Waren 2 verschillen dacht ik. Maar qua topvorming staan ze nu een beetje stil heb ik zo het gevoel, is misschien het juiste moment he nu. Thx!

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Rond deze periode heb ik altijd het idee dat het een beetje stil staat. Meen dat je geen PK 13/14 hoeft te gebruiken als je Green Sensation geeft ?

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Inderdaad , heb nog genoeg voor ongeveer 25 l green sensation, en als het daarna nog toelaat, geef ik nog pk13/14 de laatste weken voor het spoelen, wanneer de gs op is... zou inderdaad overkill zijn samen. En goed om te weten dat er zo een periode is

            #69
            Ik wou een liter of 3 aanmaken met green sensation , kijk ik even met de ec meter om niet boven de 2 uit te komen wanneer ik gewone voeding bijvoeg...
            stond ze in de verkeerde stand waardoor ik maar voeding bleef bijkappen , waardoor ik heel de boel terug heb moeten aflengen met water, kwam ik uit op 10 liter en een ec van 2.3 . Ze hadden eigenlijk geen dorst maar ik heb toch alles gegeven, verdeeld over de potten. Te nat staan komt bijna niet voor denk ik bij mij, kan dit ? Air pots en luchtig substraat? Zelfs geen uitloop van water...

            Wat zijn tekens van te nat in de bloei ?

            Ook is de geur aan het veranderen ... als ik binnenkom ruik ik bier ? Als ik dichter ruik , verse wiet , gelukkig..

            Zit nu in met ventilatie , kamer is 2 op 3 , afzuiging heeft 2 standen 420m3, en 800m3. Stond altijd op eerste stand ivm lawaai. 2e ronde met filter. Zou ik toch moetenn overschakelen naar stand 2, zou ik filter moeten vervangen, of is het normaal dat heel de kamer ruikt ernaar?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 5 photos.
            Last edited by Wesley pipes; 8 November 2020, 12:22.
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Maar de diameter uitlaat is 160 , inlaat 100 mm , dat zou goed moeten zitten . en idd een filter plaatsen voor de inlaat, ga daar eerst es werk van maken! Thx

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              maar diameter alleen zegt, als het actief is, niet alles lijkt me. als je er meer inblaast dan er uitblaast dan zoekt de lucht , door de overdruk in je ruimte, andere uitgangen en krijg je geur buiten je ruimte(?)

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Inderdaad , ga dit nog eens goed bekijken... laatste dagen beetje minder tijd ...

            #70
            Dag 34 bloei, ongeveer.

            mijn watergift is nog altijd giet maar in en we zien wel . Ik geef soms 10 liter ineen (verdeeld) , waarna ik 4-5 dagen niks moet geven.

            Waar ik anderen afgemeten hoeveelheden zie geven, elke dag, laat ik ze opdrogen in 4 dagen , waarna ik terug 10 liter geef...

            het is wel al bewezen dat elke dag de dorst lessen beter is toch, niet? Voorlopig gaat dit goed maar vraag me af hoeveel verschil ik zou zien...

            straks een fotoshoot lamp aan binnen een uur!

            en het experimentje met de bloeistekken lukt ook aardig, ze staan nu een kleine week onder de lamp , en de toppen beginnen uit te dikken, toch een deel rupsen gevonden die topjes en blaadjes inweven, verder geen beestjes, de natuur heeft zijn werk gedaan. Als je in de zomer binnen met beestjes zit, planten buiten zetten en roofdieren hun werk laten doen, de omgekeerde manier

            nu zat ik met trips en spint samen, en heb ik toch roofdieren besteld , de orius laevigatus deed zijn werk , 3 weken verder niks meer te vinden!

            Dus straks een paar(hopelijk) mooie foto's!
            image.jpg

            De critical -k van kannabia blijft mijn favoriet

            image.jpg

            alhoewel deze special kush van rqs evengoed groeit en bloeit... toch 1 van de 4 die zeer mooi is.

            image.jpg

            helft bloeit mooi, ander helft blijft klein van topvorming. Zat een beetje in met zaadvorming, maar ik vind niks..

            totaalplaatje

            image.jpg

            we gaan nu al het laatste beetje green sensation gebruiken , dan overschakelen naar pk13-14 ism sugar royale...

            Edit..: 3weken na de orius te introduceren vind ik toch nog spint ... denk ik. Trips weg spint blijft... wel gegroepeerd op 1 blad ,deze weggenomen ...
            Attached Files
            Last edited by Wesley pipes; 10 November 2020, 12:04.
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #71
              Een paar fotootjes...

              20201111_202554.jpg
              Denkelijk een banaantje in wording...

              20201111_202712.jpg
              De volgende is met de pro functie genomen , alles donker in die modus...
              20201111_202801.jpg

              20201111_202442.jpg

              20201111_202457.jpg

              Verder weinig te melden , geen nieuws is goed nieuws soms ook he




              Ganja always does the trick.

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Thx , lukt beter en beter met mijn gsm , mss omdat ik hem gisteren heb laten vallen , dat het nu beter gaat

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Leve de zwaartekracht!
                Anders was ie omhoog gevallen, dat is toch een beetje raar.

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Helemaal juist Takketoelli , kon nog in mijn oog terchtkomen zonder zwaartekracht !

              #72
              De monstercropstekjes doen het goed van buiten naar binnen . Was niet voor opbrengst maar als experimentje.

              16051788679174020696714665479828.jpg
              Topjes vullen beter op onder ali led dan buiten...
              nieuwe pistels aanwezig...
              16051792601917351076960484665885.jpg
              nog eentje om de disco periode niet te vergeten
              16051793524198336122470357488504.jpg

              Al bij al gok ik 20gr van de plantjes samen , toch iets he.



              Als ik wil , kan ik dan een moederplant laten bloeien, stekken nemen, en alles, stekken en moeder terug laten groeien ?
              20201113_110449.jpg de stekjes voorlopig...
              Last edited by Wesley pipes; 13 November 2020, 11:37. Reden: Nieuwe foto..
              Ganja always does the trick.

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Ik gok meer ... 30 minimaal.

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Hopelijk! Ze zijn wel sterker en resistent vind ik, toprotplekjes drogen uit, lichtjes meeldauw verdwijnt en nu die nieuwe groei. Ze zijn dan ook al maanden oud ook maar toch het valt op

              #73
              Effe een topic gemaakt over kleine topvorming, bruine vlekken , kon ik evengoed hier eerst even vragen ...

              3 van de plantjes, 1 bubblegum, 1 critical en 1 special kush blijven klein...

              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-op-groen-blad

              en ik vroeg me af of ze klein zullen blijven qua toppen , of er nog mensen zijn die dit zelfde ervaren hebben en er nog iets van verbetering inzagen ?

              Het zijn er eigenlijk 4 , dus bijna de helft als ik ze vergelijk met de andere, topjes helft zo klein.. ze hebben mss teveel afgezien waar de andere beter tegen konden , en er nooit doorgekomen?
              Ganja always does the trick.

              Comment


                #74
                Topvorming blijft stilstaan , was al voor booster gebruikt werd, dus eerder hopelijk een fase in de bloei , dan een foutje van mij.

                Filter vervangen , voor het laatste stuk van debloei, voor de zekerheid

                1605453914439537824749203181462.jpg
                16054539540152398816036770289402.jpg
                1605453993503168946192093692463.jpg
                En de kleine toppen...

                16054540816409053756354796916527.jpg
                16054541266443508932826869024832.jpg
                16054541688557945256514834963917.jpg
                Hopelijk geen zaadvorming door die ene herma...
                Moet heel vroeg gebeurd zijn dan .
                1605454241836605384264145441885.jpg hopelijk tegen volgende week nieuwe groei!, of voortzetting van de bloei liever.
                Ganja always does the trick.

                Comment


                  #75
                  Toch zaadvorming op de plant naast de herma

                  ik ga ze verzetten naar de groeitent, tussen de monstercrop stekjes die nog maar een weekje moeten afbloeien.

                  nu vraag ik me wel af , wat was er eerst , de herma met banaantjes, of de herma die zaad maakt? Zou deze ook voor bestuiving kunnen gezorgd hebben?

                  image.jpg
                  zaadje losgepeuterd.

                  heeft het nut van ze nu nog te verzetten , of moet ik banaantjesherma nu verzetten?
                  Ganja always does the trick.

                  Comment


                  • Alzheimer
                    Alzheimer commented
                    Editing a comment
                    shit he. kan je niet helpen helaas. waar zie jij zaad? dat groene bolletje op de top?

                  • Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    Ja , en topjes blijven klein , pistels verkleuren snel, geen nieuwe groei of nieuwe pistels... jammer maar er zal geen bubblegum te roken vallen, of toch weinig...
                Bezig...
                X