Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pipe's groeitent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Begonnen met 13 zaadjes , lees ik juist , en veel te lang groei ook he als je tijd berekent , plantjes zijn een half jaar oud bijna...

    nieuwe indeling, er blijven er nog 7 over , egenlijk 6 en een halve plant , dus perfect de midden nog over!

    image.jpg oude filter gebruikt als onderzet ,1 plant staat nu op 20 cm van de lamp aan , om te zien of er gemakkelijk lichtbleek ontstaat.

    Ooit ga ik een vlekkeloos kweekje doen hoor, tis nu alleen nog niet. Hoeft ook niet, al zijn herma's, beestjes, e.a . Zulks niet het tofste natuurlijk. Ach ja , allemaal lessen!

    IMG_1432.JPG Nieuwe look van bovenaf

    IMG_1435.JPG IMG_1433.JPG IMG_1437.JPG IMG_1436.JPG
    Attached Files
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Dat is wel erg lang inderdaad, maar dat zal je de volgende keer wel anders doen. Je hebt ook 2jungles, je planten en al die snoeren wat daar rondzwerven. Nog een paar weekjes dan kun je lekker smoken.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Tarzan met een joint in zijn bek langs de wieplanten . Ja een beetje ongelukkig met de kabels , maar veilig hoor. En ja hopelijk mooie afbloei en veel ,want ik ga een tijdje niets kunne zetten hierna...

    #77
    Vorige ronde dus bijna opgerookt. Had toen ook veel banaantjes , en maar3 zaadjes gevonden in alle toppen. Mss een stuk of 5 in totaal nog in de weckpotten gevonden dus volledig volgroeid zaad die er gewoon los uitviel . Het enige nadeel voorlopig is de verminderde topvorming en verminderde thc aanmaak. Kun je eigenlijk nooit weten welke potentie de plant eigenlijk heeft.


    nu bij deze ronde is er 1 volledig bestoven , die is eigenlijk om weg te smijten want er zal maar minimaal topvorming zijn en thc aanmaak. Ook te zien wanneer de bevruchting plaatsvindt . Nu was het veel vroeger dan de vorige ronde. jammer maar niks aan te doen.

    bij de rest vind ik niets nieuws van herma tekens, toch 2 beginnende banaantjes weggesneden in een hoofdtop met een natte scalpel.

    dat zou toch een teken kunnen zijn dat ze nergens bestoven is, als ze zelf banaantjes aanmaakt in de hoop van toch te bevruchten, niet?

    batterij ipad plat waardoor ik nieuwe foto s heb genomen...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      klinkt op zich wel logisch dat er alleen een banaan ontstaat als ze nog niet bestoven is. maar misschien kan het ook gewoon van de stress ontstaan of er nou bestoven is of niet?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja he tientallen redenen al gezien ,maar voelde zo aan nu bij deze ronde. Kan inderdaad zo zijn!

    #78
    2e bloeimaand is een paar dagen geleden ingegaan!

    1 plant heeft het nog moeilijk na het ijzertekort , zie laatste foto, zou dit hetzelfde probleem nog zijn, of iets nieuw?

    Verder gaat alles goed, green sensation was op, sugar royale gegeven , volgende waterbeurt pk13-14.

    Toedeloe!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Op hun site staat er zelfs , geef dit bij iedere waterbeurt in de bloeifase? Heb mailtje gestuurd of er nog een schema bestaat met pk13/14. Tis allemaal green sensation nu en je kan zelf niet kiezen bij opmaak

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Waarom hebben ze dan geen bloeivoeding met hogere pk!?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dat moet je dan nog bijvoegen tot de gewenste ec , maar idd een extra fles he.

    #79
    Nog een paar dagen geduld om water te geven...

    Iedereen geeft water in beetjes, ik giet er liters in en wacht dan 3 dagen ...

    Erover nagedacht om de 40 liter potten telkens maar 500ml te geven maar het gaat eigenlijk goed zo, zouden jullie veranderen?

    Is er snellere stofwisseling dan , bloeien ze sneller of worden de toppen sneller dikker?

    De 3 sterkste drogen snelst uit, de 3 zwakste niet... na 3 dagen geef ik dan meer aan de sterkste ,weinig aan de zwakste...

    er zal wel iets van zijn he, dagelijks voeden voor een snellere opname.....

    ...................

    Ik rol altijd "hollandaise" zoals ze dat hier noemen . Vroeger rolde ik alles toe, joints van 1 meter, links rechts, tulpen en helicopters, enz.... Dan 5 jaar gewoon , tot er iemand zei, hollandaise is veel beter. En idd.
    Het blaadje omdraaien , maken dat de plakrand goed zit, en afscheuren he. Binnenstebuiten is de term, niet ?

    Het lekkerst zo vind ik!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb nog willen stoppen met tabak en vapen in de plaats, licht zwaar maakt niet uit , hoesten deed ik ervan . Heb nu een vaper liggen voor wiet, dat ging wel maar ik mis een joint dan teveel , plus het ding is al kapot . Typisch wil ik dan eens gezonder doen !

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Herkenbaar, ik miste een jointje ook wel. Het wisselt daarom een beetje, soms een joint en soms een vaporizertje. Ik heb een hand vaporizer, maar ben eigenlijk wel echt benieuwd naar zo een tafelvaporizer. De Vulcano. En ook dabben lijkt we wel wat. Maar wat een prijzen allemaal zonder dat je weet of je het echt wat vindt. Zit te denken om een keer naar Amsterdam te gaan, daar heb je shops waar je dat kan testen, volgens mij.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Inderdaad , dan 100 euro voor een vaporizer die zijn kracht verliest na 10 x gebruik , wil ik er ook geen geld meer inplooien . 300 euro is me dan net iets te veel ook. Maar denk wel dat ik dan ook een goeie ervaring met vapen zou ervaren. Weet niet of er veel mag getest worden nu in deze tijden... ik ben nog nooit in amsterdam geweest eigenlijk , een hoofdzonde eigenlijk weet ik...

    #80
    Bloemtrossen zien er goed uit, planten erg gezond, zou werken voor mij ook al is het wat lang, jij hebt tenm weldra lekkers te roken..
    Benieuwd naar de special kush
    ​​​​​​Zoals ik altijd zeg Mmmmm Kush, maar special Kush??
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Inderdaad ook benieuwd. Heb er 4 of 5 gezet , waarvan 1 herma , en 1 die het niet deed. doet me twijfelen om nog eens te zetten. Maar als de smaak uitzonderlijk is, komt ie zowiezo terug. Hopelijk echt special he! Heb zodanig de planten doen stressen in de groei dat ik meer twijfel aan mezelf dan aan de genetica. De goedkoopste van rqs maar zeer mooie plant anders.

    #81
    Toch voedertijd!!! Handig metertje voor 1 euro op ali of elders. Gebruikte mijn vader dikwijls. in de moestuin. Pk13/14 komt eraan!

    Normaal geef ik s ochtends water die al een dag of 2 in een emmer staat.
    Nu vers water en s avonds .
    Als ze slecht reageren mss door 1 van deze redenen , alhoewel dat geen zo een impact zal hebben denk ik.

    sugar royale is wekelijks, zou ik vergeten...

    terug een 6 tal litertjes voor 7 potten van 35-40 liter!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Die metertjes kloppen voor geen hol, bij bol.com hebben hetzelfde product daar staat niet dat deze meter niet in de grond mag blijven zitten daar beschadig hem mee. Op Amazon verkopen ze ze ook daar staat wel dat je ze niet in de grond moet laten zitten. Ik heb deze in de zomer ook gebruikt en dus erin laten zitten. Toen ik hem 2keer ok dezelfde plek had gestoken kwam er een totaal andere meting uit. Ook een nieuwe gekregen via bom daar deed ik wel metingen waar ik de meter er direct uithaalde en ook 2verschillende metingen. Mooie kat heb je daar zeg

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Is wel deftig dingske hoor moet geluk hebben ermee. Ik veeg ze na iedere meting af met mijn vingers, en de volgende meting klopt wel terug hoor. Ph altijd op 8 , kan je niet op voortgaan , of mss lichtjes, lux versta ik niet , meet dat dan licht bij je wortels ? En de hygro werkt wel goed bij mij. Natte grond meet nat , ertussen ook , haaal ik hem uit de grond en veeg ik hem af met vingers terug op dry! En thx , trouwe poes , volgt me overal!

    #82
    Stuk of 10 banaantjes weggeknipt , op verschillende planten...

    temperatuur begint al te zakken 15 graden snachts.

    bij de oorspronkelijke herma nog maar 1 banaantje sinds de knipbeurt...deze blijft wel een beetje achter qua topvorming.

    de critical van kannabia en 1 van de special kush bloeien het mooist!

    De monstercropstekjes blijven witte pistels krijgen en trichjes willen maar niet verkleuren.

    tijd voor een

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Lol, als die banaantjes voorzichtjes kunnen plukken zou een monkey butler wel tof zijn !

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      maar ook als er zaad in zit kan je het dus gewoon roken? je moet ze er alleen even uitpakken? dan is er weinig aan de hand toch?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Welja , maar verminderde thc aanmaak en toppen , dus als het vroeg in de bloei gebeurt, houd je heel weinig over denk ik. Denk mss maar 10 -20 gram van die ene plant , terwijl de andere (hopelijk) 50 gram of meer . Weet nu eigenlijk niet echt meer hoeveel er van een plant kan komen... de zaadjesplant zL maar de helft zijn..

    #83
    Dus er blijft over

    1x cash express, zamnesia
    4x special kush, rqs
    1x critical, rqs
    1x critical, kannabia

    rqs is toch wel de boosdoener hier hoor, 1 van de 4 maakt in iedere top bananen, 2 en 3 hier en daar, en 4 toont van in het begin bloei al dat ze niet echt meewil , onderaan was alles bijna mannelijk. zeker voor het onzekere nemen en de volgende ronde reeds vertrouwde zaden nemen, zoals die kritikal van kannabia nu , en de ny diesel van de vorige rondes... is nog geen garantie... hoop nog altijd dat het sensi milla wordt!

    de cash express en de 2 criticals tonen niks.

    als die trend aanhoud ga ik meer en meer aan de toppen moeten komen om weg te snijden, , de helft was al open wt ik wegsneed met een natte scalpel.

    Heeft het dan nog nut om ze te verwijderen , eens ze opengesprongen zijn? En eens er water over gaat is het stuifmeel direct inactief?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja voor ik ging kijken dacht ik nog , het is van stress tijdens groei, nu ik er nog zoveel zag dachg ik terug aan genetica fout. Zo vroeg in de bloei al.... en van kruisbestuiving weet ik weinig , maar ik denk dat de plant weinig onderscheid maakt tss soort. De plant besluit denkelijk genetisch van nu moet ik stuifmeel produceren , en dat stuifmeel dan maakt ook geen onderscheid denk ik.
      Last edited by Wesley pipes; 24 November 2020, 21:33.

    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Kut man. Hoop voor je dat niet je hele kweek naar de knoppen gaat.
      Succes!

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Thx man , ik hoop het ook, is alleszins wel een uitdaging zo. Ga ik graag aan maar hoop idd op nog iets moois op het einde!

    #84
    Ik zie dat jij de SP3000 gebruikt. Lijkt het jouw leuk om eens een ronde van lamp te wisselen? Ik heb nu 2x de TSL2000 (ook 300W) en het lijkt me wel grappig om eens te zien of de originele samsung chips nou echt zoveel beter zijn dan de chips die in de TSL2000 gebruikt worden. Specificaties van de TSL2000 en de SP3000 zijn nagenoeg gelijk maar de SP3000 is wel fors duurder. Ik wil in mijn setup dan 1 lamp wisselen. Zodoende heb ik dan 2,5 plant onder de SP3000 staan en 2,5 plant onder de TSL2000 in SCROG. Uiteraard wil ik daar best een kleine vergoeding voor betalen gezien het toch weer zo 4 maanden is. Overigens is mijn huidige ronde rond 10 januari ten einde.
    Lopend Verslag

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Bied €300 voor jou 2 Voor het eerst

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat wil ik best geloven Of bedoelde je de 1 tsl generatie 2?

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Haha nee, de 2 die jij nu hebt draaien

    #85
    24 september op 12-12

    14 dagen is 7 oktober ongeveer

    9 weken is 14 december ongeveer.

    met al die banaantjes ga ik niet veel langer wachten dan die datum. De ene moeten 8 weken de andere 9 , ga ik nog even opzoeken over de soortjes die overblijven. trichjes checken vanaf 10 december. Hopelijk komt sinterklaas met een grote zak wiet zonder zaad !

    laatste beetje sugar royale met een deel pk13-14 en alga bloom gegeven , ph 6.2 en een ec van 2.05.


    Gisteren nog een banaantje weggescalpeld , al gehoord dat een pincet ook goed gaat , wat gebruiken jullie?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik gebruik een tekentang

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Vind ik nu juist niet terug, maar zal ik onthouden ! pincet vind ik ook niet terug ai orde !

    #86
    Stukje top weggesneden waar een banaantje zat, zo kan ik bud topping toch eens proberen om te zien of het werkt of niet...

    Sommige topjes 5 a 10 banaantjes

    Geen deftig materiaal , morgen es om pincetset en tekentang gaan, en gaan met die banaan ,

    Scrog maakt het wel moeilijk om alles te kunnen bekijken , zelfs in een kamer waar ik er langs 3 kanten aankan. Hoge planten, kan de onderkant ook bekijken.

    Kheb zo het gevoel hoe meer ik er wegsnij, hoe meer er bijkomen !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Damn balen zeg ! Maar, in dit stadium zullen ze niet veel zaad vormen toch ? Nog even uitzingen en oogsten zou ik zeggen...

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Wel, dat vraag ik me ook af, of ik ni meer kwaad doe met alles weg te snijden , zelfs als ze gesprongen zijn? Of ik bv gewoon een druppeltje water kan laten vallen erop, of iets dergelijks? Nuja idd , nog een paar weken en ze zijn klaar he! Nog een duwke !

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Ik hoop dat het allemaal mee valt man. Hoe je dit het beste kan aanpakken, dat weet ik niet.. maar ik zie in ieder geval wel een dikke laag trichomen

    #87
    Ik ga toch een weekje eerder kunnen oogsten, alles moet maar 7-8 weken Screenshot_20201126-221332_Samsung Internet.jpg Screenshot_20201126-221249_Samsung Internet.jpg
    20201126_220919.jpg 20201126_220746.jpg

    En de trichjes, sorry voor de wazige foto's soms , dacht toch een vastere hand te hebben..
    20201126_220420.jpg 20201126_220128.jpg
    20201126_220034.jpg
    20201126_215433.jpgGokje iemand ? Morgen paar mooie foto's proberen te maken ....
    Last edited by Wesley pipes; 26 November 2020, 21:34.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Lol uit respect voor hem noem ik ze maradona kush!

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Zou ze wel een weekje langer laten staan tot je de eerste amber ziet. Maar, tis net wat je ervan verwacht,

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Nu nog zeker grote 2 weken geduld, dan trichjes checken en idd het liefst een beetje amber he. Hopelijk mooi vroeg !

    #88
    image_386122.jpg 20201127_175813.jpg
    20201127_181451.jpg
    Last edited by Wesley pipes; 27 November 2020, 17:17.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zou goed kunnen hoor, mss toch ietsepietse teveel voeding zou ook nog kunnen bij mij. Net nu ze moeten geel kleuren , worden ze donker, typisch.. had ik de vorige ronde met allemaal, donkergroen, wel zonder dat paars.

      Nu ik verder denk staat deze wel dichtst bij de actieve inlaat, en dat is koudere lucht he. Zou dat paars wel kunnen verklaren mss ook , koud en buiten wordt het paars he . Nog 1 maal voeden en dan stoppen misschien...

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zowel citral als kush kunnen paars kleuren in blad EN top.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ah dus volledig genetisch, 1tje om te onthouden dat! Raar he 1 van de 4 dan maar...mijn eerste paarse plant , yay

    #89
    Vrijdagavond , tijd zat , heb nog een paar foto's kunnen nemen voor het geheelplaatje, een paar zijdelingse na een joint , een paar van bovenaf bij het voorbij zweven, en een paar van onder toen ik terug neerkwam

    IMG_1445.JPG


    IMG_1448.JPG IMG_1450.JPG

    2 redenen waarschijnlijk waarom al het blad onder het net blijft leven , de ene dat er wel gaten in het bladerdek zijn, maar die nieuwe lamp straalt toch diep door denk ik.

    IMG_1451.JPG IMG_1449.JPG
    Zalig om erbij te kunnen zitten, en een bijna - wandeling erlangs te kunnen maken . En de lv is uitmuntend in een kamer ipv een tent.

    Enigste nadelen zijn dat je een kamer kwijt bent, grotere afzuiging moet kopen, en het proper maken na een ronde. 100% proper krijgen is bijna onmogelijk als je hoort waar beestjes zich kunnen verstoppen, wachtend op nieuwe plantjes.... zelfde met stuifmeel, al weet ik daar nog zo weinig van...

    op yt al gezien dat alsr veel gewisseld word van co2 flessen , als je een nieuw opgevulde koopt dat er beestjes kunnen opzitten van een andermans kweek...dat is dan amerika terug he.

    Nog een paar topjes

    image.jpg De getopte bud

    image.jpg voorgrond special kush , achtergrond critikal kannabia

    de onderste topjes , die fluffy zouden moeten zijn, zijn toch harde kleine topjes en totaal geen fluff!

    image.jpg
    image.jpg

    die laatste weekjes ga ik er terug meer bijzitten waardoor tijd en ruimte terug uitrekken , en die laatste 2 weken als maanden gaan aanvoelen. Illusie he maar toch!


    Attached Files
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #90
      Het mooiste monstercrop stekje onder de mini bijl gedaan vandaag!

      20201128_142127.jpg is toch een mooie plant geworden. Kon nog een weekje langer maar wou iets anders om te roken dan niet opgevulde topjes van de buitenplant...

      20201128_142546.jpg later zeker monstercrop nog uitgebreid testen!

      Ben ze nu stuk voor stuk aan het knippen , er staan er nog 3.
      16065858675526145698367417588879.jpg samen met de zaadjesplant.

      Voor de laatste keer voeding gegeven, pk 13/14 met alga bloom en een beetje lemon kick .

      Ik heb dus deze ronde weinig tot niets van andere extra s gebruikt en ging goed! Ik heb ze in geval van tekort maar anders gaat het zonder ook goed! 16065861400808684553013870807893.jpg
      16065864192166203144087385468103.jpg

      16065865197614716905429089138323.jpg

      Spoelen vanaf nu.....

      Bijna

      En dan

      Nadien
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        lekker man. vergeet het niet te wegen

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ja idd, wel benieuwd naar wat ze opbrengen na die lange groeiperiode...kan ni snel genoeg gaan vanaf nu

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Enjoy
    Bezig...
    X