Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pipe's groeitent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Ziet er goed uit...nog even geduld en laat ze je dan smaken.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Thx ! Kan al bijna proeven hoe ze gaan smaken, van dat curen gaat er weer ni veel van in huis komen

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Haha dat curen is inderdaad moeilijker dan het lijkt. Bij mij begint die net een beetje lekker te worden als ik door de voorraad heen ben.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment

    #92
    7 december is 8 weken dus morgen nog een weekje, en hopelijk zien we al wat amber...

    Trichjes eens onder de loupe nemen !

    Zo het gevoel het meeste zon , snelst klaar, klinkt logisch eigenlijk, maar is het ook zo?

    opnieuw fotos toevoegen want ik had de pagina per ongeluk verlaten....

    Eentje met statief, duidelijk verschil....
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 9 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Zien er nog aardig helder uit. Zitten wel wat Amber tussen lijkt het op de foto's

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Zien er nog aardig helder uit. Zitten wel wat Amber tussen lijkt het op de foto's

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Morgen nog eens betere foto s proberen te nemen, hopelijk is het amber en geen weerschijn van het licht fzo . Duimpjes zijn omhoog voor morgen !

    #93
    Vraagske over actieve inlaat, deze ligt al 2 dagen niet meer aan, is 100 mm diameter dus nu passief...
    - zouden de planten stoppen met bloeien door gebrek aan verse zuurstof?
    - Zou dat enig invloed hebben op de duur of iets anders ?

    Terug datum gevonden in papieren , tis de juiste nu. 7 december is 8 weken echte bloei.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nee, planten maken zuurstof.
      Alleen 's nachts gebruiken ze (minimaal) zuurstof.

      Je kan nog zeker 2 weken geduld hebben, misschien wel langer.
      90% doorzichtig, die moeten eerst ook nog milky worden.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Toch iets raars he, 7-8 weken bloei , en het duurt er altijd 9-10 ...zou toch niet mogen .. nuja best nooit een soort zetten van 13 weken dan, worden dat er 16 ? Veel haze soortjes moeten zo lang he, jammer genoeg... Hopelijk eentje sneller klaar dan de ander, dat ik in stappen kan knippen !

      Dus passief is het zeker genoeg die 100 mm ? Zou alleen maar de filter ten goed komen ook toch , minder verse lucht om te filteren, of ben ik mis?

      Heb de meest volgroeide toppen nog niet kunnen op foto zetten, hopelijk daar al een beetje milky!

    #94
    Ik reken bij de meeste hybrides wel op een week of 10 bloei, ongeacht wat de verkoper zegt.
    (meestal weet ik dat ook al lang niet meer tegen de tijd dat ze zover zijn)
    Het ligt er ook aan vanaf wanneer je gaat tellen, en zo zitten er overal variabelen waar een paar dagen verschil kunnen zitten.

    In theorie moet de oppervlakte van een passieve inlaat drie keer zo groot zijn als de oppervlakte van de aktieve uitlaat.
    Is je uitlaat 125mm dan zou je 3 passieve inlaten van 125mm nodig moeten hebben.

    Als het je lukt om de temperatuur en LV goed te houden met minder inlaat, dan is dat mooi meegenomen.
    Die drie keer is vaak nodig omdat het anders te hoog oploopt.
    De afzuiger wil dan wel meer, maar wordt geknepen door de beperkte inlaat.
    Bij tentjes zie je dan de wanden overdreven naar binnen trekken.
    De afzuiger meer weerstand geven is niet beter voor de levensduur.

    Een afzuiger is er om het klimaat te optimaliseren.
    Wij hangen er een filter aan omdat we anders problemen krijgen.

    Of je nou 5 tienerprostituees in je kelder houdt of 5 wietplantjes, je gaat even hard voor de bijl....vandaar dat filter. Voor de planten hoeft dat niet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Duidelijke uitleg! Zou de bijl toch niet groter zijn voor die 5 tienerprostituees ?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      5 bijltjes

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ah , 5 x pijn dan ! Gaan we nu es testen de komende dagen hoeveel alles oploopt dan zonder actieve inlaat op een kamer van 2 op 3!

    #95
    Lv en temp blijven gelijk . Wel maar 1 meting onder de lamp bij het bladerdek....14-18 graden en 50-60 lv

    nu proberen foto's te nemen met ipad en macrolensje erop , halfweg ingezoomd.

    ik zie al amber op het blad , nog niet op toppen... en ingezoomde bananen , ksnij ze zelfs niet meer weg...

    ziet er nog iemand ergens amber ?

    beginnen spoelen van vandaag!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kweetnie hoor.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Meneer Kaktus gelukkig wel Repp!

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Lol nee hoor , voĺ vragen en zin om erin te vliegen, da wel !

    #96
    Ik zit nu met volgend hersenspinsel , onderaan de plant heeft langer nodig om mooi af te bloeien?

    wat als ik knip in etages ? Dan de lamp verlagen en terug 4 dagen wachten ? Of bekijk je over heel de plant of het goed zit qua amber trichjes ?

    Beetje omslachtig zeker? Of heb je dat al zien gebeuren

    Een goeie avond toegewenst aan iedereen !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zou het dan vanzelf allemaal dikker worden een week langer, of specifiek door de top uit te snijden dat de rest een boost krijgt?hmmm was dat bij een niet getopte plant van die wernard?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      die plant was niet getopt idd. volgens hem ging alle energie naar de overgebleven toppen. maar de suggestie van qnq is te vergelijkbaar en misschien wel verstandiger

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik zou dan , als ik geduld zou hebbën, alles perfect laten afbloeien , bovenkant knippen , en onderste deel nog een extra week laten staan , in theorie he

    #97
    winnie-pooh-png-cartoon-honey.jpg
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dus eigenlijk eerder naar midden plant of onderaan kijken , tot alles klaar is? Of valt het echt op , nu is ze klaar? Heb denk ik al altijd te vroeg geknipt in het verleden....kheb nog geluk met die monstercrop stekjes, die ik nu omdoe , heb ik toch wat te roken binnen een paar dagen hopelijk met dat nog een paar weken kunnen op de tanden bijten he!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nja het blijft jouw plant natuurlijk, en als je zonder wiet zit, tja.....
      Maar dan zou ik eerder wat kleinere topjes pakken, niet meteen de hoofdtop.

      Het echte aandikken van alle toppen gebeurt pas de laatste 2 weken.
      Als je vrij vroeg oogst dan mis je die dus altijd, dat scheelt wel grammen.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Alles is belangrijk maar de 2 laatste weken bepalen de smaak en de dikte van de toppen, juist dan krijgen ze geen voeding meer ook en trekken ze alles uit de bodem en blad , nog belangrijker dan ik dacht, top! En inderdaad als ik er ga aankomen een beetje de kleinere topjes nemen eerst...

    #98
    Vandaag geen trichjes , morgen terug wel...

    een paar topjes , die ene die plat ligt tussen gele buisjes is van de herma .

    Hopelijk een beetje vergeling binnen hier en een week !

    Tot morgen !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Lekker zeg!!

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Uhhh even een vraagje waarom hoop je op vergeling?
      Snap je gedachten maar als je goed gevoerd hebt in de groei dan kun je ze zo goed als groen oogsten?

      Gr

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Thx , en omdat ik toch al een paar keer gelezen heb dat dit de smaak ten goede komt. Als ze in de laatste week vergeelt zou ik het perfect vinden, ze trekt dan alles leeg uit bodem en blad waarna er geen voeding meer inzit... afgezuurd water maakt dan de boel proper denk ik en zorgt voor de betere smaak. Ik voed wel bio maar toch met een booster dusja...

    #99
    Gaat mooi !

    Word de kleur van de trichomen altijd aangehouden voor het beste kwaliteit ? Vorige oogst heb ik ze eerder opgehangen dan ik de juiste kleur had maar na het drogen zijn alle haartjes donkerbruin geworden wat me ook niet helemaal goed lijkt.

    Of is het per soort anders ?

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dat zal idd helpen , en na het drogen de haartjes die bruin worden lag mss aan de soort he ? Was de smaak goed? Smaak is scherp of onafgewerkt vind ik bij te vroeg oogsten...

    • Sykes
      Sykes commented
      Editing a comment
      Qua smaak kan ik er weinig over vertellen.. ik gebruik namelijk alles voor olie ipv het te roken.

      Heb wisselende resultaten gehad met deze auto soort allemaal onder dezelfde omstandigheden dat het ook heel.erg goed aan mezelf kan liggen !

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zoveel factoren die invloed hebben op het eindresultaat he , niet normaal...bij olie inderdaad enigste indicator dan is de sterkte...

    Onderontwikkelde topjes bij 2 planten , de eerste 4 fotos is telkens onder en boventop van de 2 .

    TrichjeS hier en daar amber, maar ik vind er niet veel , meestal op n blaadje... zelfs weinig milky vind ik er vandaag...

    Overmorgen opnieuw !

    Spoelen : veel teveel water gegoten , geen runoff maar genoeg water voor een week in de pot!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik zou haze van 13 weken zetten moest ik jou zijn dan ! Zit met een verhuis , op zoek eigenlijk naar een nieuwe woonst, vanaf ik verhuisd ben begin ik aan iets nieuws...
      Na de vorige ronde weet ik al met zekerheid dat eigen kweek beter is , wil eigenlijk nooit meer afhankelijk zijn van iets of iemand anders. Smaak, geur, prijs, en nog veel factoren . Gewoon het feit dat je niet weet wat er mee gebeurd is als je het koopt ook he. Het zal je wel bevallen denk ik!

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Zo lang mogelijk laten staan dan slaap je er prima op

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      What he said, Ik ga altijd voort op 8-9 weken

    Bud topping! Zo het gevoel dat het topje dat ik getopt heb , breder wordt, meer uitzet, terwijl de rest een beetje stilstaat. Kan ook de hoofdtop zijn die zowiezo van plan was uit te zetten, en het kan ook geheel in mijn hoofd zitten .

    image.jpg Getopt topje.


    image.jpg Niet getopt.

    tzal wel in mijn hoofd zitten lol.

    image.jpg

    de geur is veel sterker dan vorige ronde... is kush een stinker ?

    Lamphoogte zou 24 inch moeten zijn , 60 cm . Was 40, verhoogt naar 50 om uiterste topjes ook een kans te geven , andere lichthoek zorgt mss voor een boost ofzo, absoluut gebaseerd op niks dit!

    Temperatuur wordt toch wel te koud of niet? Zonder verwarming 17 overdag 13 snachts?


    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ik had begrepen dat door de koude juist de harsvorming gestimuleerd werd. maar ik lees mee, hopelijk gaat een kenner je het verlossende antwoord geven

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Je moet zorgen dat het niet onder de 15 graden wordt anders gaat zij stilstaan.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Meer thc , pluspunt! Maar idd te koud he, kga voor de laatste dagen een warmtepaneel aansteken...

    Zit nu met eerder gestelde vragen waarvan ik het antwoord vergeten ben , en een paar nieuwe...

    1 hoe laag mag temperatuur zakken snachts , niet meer dan 10 graden verschil maar is kouder dan 13 graden niet nadelig voor de groei en bloei?

    2 afzuiging werkt dus aan 420m3/uur, is dit genoeg voor een 2op 3m kamer?

    3 wat zou jij gebruiken voor verwarming? Een wandverwarming van 300 w die 12 u constant draait , of een 2000w warmteblazertje die denkelijk om het kwartier 1 minuut draait ?

    16070277085841568067189359225739.jpg 16070277605346529319947682455834.jpg 16070278014541677696914475358921.jpg 800m3u maakt teveel lawaai, zou stand 1 genoeg zijn voor deze ruimte?



    16070279209238885173503996711624.jpg full size baby , yeah

    Edit: help , oranje beestjes? ! ?

    20201203_214727.jpg 20201203_220908.jpg
    20201203_220902.jpg

    Last edited by Wesley pipes; 3 December 2020, 21:41.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      De combinatie met maar 1 lamp en 'maar ' 7 planten , dus niet de hele kamer vol , zal idd die 3 x verversen overbodig maken, denk ik. Zal wel hetzelfde zijn voor een tent dus hopelijk kan ik dezelfde afzuiging gebruiken...al 1 zorg minder ! thx!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als de temperatuur maar goed is he...dat verversen is niet zo belangrijk.
      Planten kunnen ook in een afgesloten ruimte leven.
      Verse lucht is wel goed, maar niet essentieel. Elke afzuiging/inblaas voldoet eigenlijk wel daarvoor.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dacht voor de geur dat dat het belangrijkst was , 3x verversen, maar hier ook , ruik je niks buiten de kamer... nu nog hopen dat die tent zo een gewicht kan dragen... zal wel zeker , is er voor gemaakt he. Thx !

    Ik zit met 2 planten dus die niks meer doen, de ene was bevrucht , stak dus al zijn energie in zaad. Andere heeft te veel afgezien van de ijzerblokkade door te hoge ph en is er nooit meer echt doorgekomen. Laten staan , of omdoen? Ben het ferm aan het overwegen ...
    image.jpg Nieuwe groei in 3 weken , 5 witte pistels, toppen dikken niet aan...

    image.jpg dit is de 2e , daar vond ik ook die feloranje beestjes op... staan beiden stil... omdoen? Gewicht zie ik er niet meer bijkomen , jammer genoeg...

    image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
    de rest dikt wel aan !
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lastige keuze maar als je er niks meer ziet aankomen zou ik zeggen: schaar er in en nieuwe ronde nieuwe kansen!

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zie al een beetje amber zelfs... kga ze mss klieven en laten uitdrogen ...echt al 3 weken stilstand bij deze 2 ... ze kunnen maar nog maar een beetje extra hars aanmaken zo, ze staan eigenlijk ni in de weg, maar toch wel als je me verstaat . Er hangt zwart wit folie over alle lichtjes van de kachel , is volledig donker... thx , ook ben wel content van deze ronde.

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat is een lastige keuze je hebt er iniedergeval iets aan zitten en ze doen het nog wel op stil staan na Ik zou ze laten Rijpen

    De stam van de zwakste bewerkt met een scalpel, de zaadjesmaker ook. Bij de laatste veel weerstand , en bij de zwakste plant niets , was als door boter snijden... een geluk dat ik de scalpel recht hield , anders was de stam in twee.

    Verder terug veel banaantjes gespot , maar ik blijf er van nu.

    Nieuwe wedryer besteld, de xl nu , op amzon . Daar is hij goedkoper.

    hij komt maar binnen de 15 e , zou het geen idee zijn om ze zolang te laten staan?

    Ook besloten om over te schakelen naar een tent de volgende ronde. Gemakkelijker om de geur en rommel binnen de tent te houden!

    Nu al zeer blij met de kracht van de sp3000! Wat een lamp zeg! Benieuwd naar wat ze doet de volgende ronde als ik van begin tot eind deze kan gebruiken, de vorige ronde was maar halverweg dat ze hebben kunnen genieten van de nieuwe zon.

    Ik had al een mars hydro tent van 70x70, kwaliteit vind ik enorm goed, en de prijs aantrekkelijk, daarom heb ik opnieuw gekozen voor een mars hydro , deze keer de grootste die ze kunnen leveren naar belgie. De 240x120 cm . Daarbij nog een ts 600 gekocht voor het 70x70 tentje.. zeer vriendelijk contact met de klantendienst en Mars Hydro Emmie hier!

    https://www.mars-hydro.com/buy-mars-...ction-for-sale

    https://www.mars-hydro.com/led-grow-...led-grow-lightIMG_1508.JPG IMG_1511.JPG IMG_1500.JPG IMG_1505.JPG IMG_1509.JPG IMG_1519.JPG IMG_1514.JPG IMG_1508.JPG Geen held in trichjes pics nemen , maar tziet er nog allemaal redelijk milky of helder uit he?
    Attached Files
    Last edited by Wesley pipes; 5 December 2020, 17:41. Reden: Dat camerawerk he :-)
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja dom op de uk variant zie ik hem idd.dank!

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Graag gedaan!

    Er zat een ny diesel tussen de monstercrop stekjes, herken direct de smaak ! Als je deze soort nog nooit gezet hebt, kan ik aanbevelen hoor! Lekker!


    Ik zie een paar toppen toch mooi aandikken.


    20201206_130536.jpg die zijlingse groei is mooi , eerste keer dat ik dat zie...

    20201206_132543.jpg

    20201206_132442.jpg

    20201206_132510.jpg
    Trichjes met de losse pols...

    20201206_130933.jpg
    20201206_130901.jpg
    20201206_130813.jpg

    20201206_130741.jpg
    Overal haartjes als je inzoomt, kan properder he

    Een beetje milky en amber , maar nog niet helemaal . Morgen is 8 weken .

    20201206_130412.jpg
    Verder zat ik terug aan klieven te denken maar gaan we niet doen . Eerst gewoon ervaren en dan mss alsnog ...

    Ph tussen 5.5 en 6.8 dagelijks een beetje afgezuurd water...

    en scrognet losgemaakt , om uiterste toppen meer naar binnen te krijgen, is gelukt, en eigenlijk doet net niet veel , het ligt er nu gewoon tussen .
    Attached Files
    Ganja always does the trick.

    Comment

    Bezig...
    X