Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

Met je 400w kan je ook al mooie resultaten halen hoor!
    Succes!

Comment

Zo, zaden heb ik gisteren avond in potjes geplant... Ik kon het eveneens niet laten om twee resterende kush-zaadjes in jiffy's te steken!!! Hoeveel te meer zielen, hoeveel te meer vreugd!!! zeggen ze toch... Eens de nieuwe maand aangebroken is ga ik wel een lampje bijhangen. Ben met mijn schakelkast safe tot drie lampen!!! Ik heb er zin in mannen, laten we hopen dat de zaadjes er ook zó over denken !!! foto's worden dadelijk gepost.

chowkes

Comment

de beloofde foto's:

Eveneens kleine bemerking op mezelf; ik ben van nature een piekerend persoon, de schrik om ook maar iets verkeerd te doen is groot...
        Net zoals waarschijnlijk iedereen onder ons zit te wachten totdat het eerste kopje boven gronds komt... tot die tijd zijn de zorgen groot! Maar eigenlijk kan ik alleen maar doen wat ik acht dat goed is. Daarstraks kwam ik ook een bemerking tegen dat kiemende zaadjes niet in gewone growshop-grond mag geplant worden, dit ivm te sterke bemesting? is deze grond dan van nature zó sterk? Ik heb in desjop 8euro betaald voor 50liter...
        Ik probeer zoveel mogelijk te lezen en leren in deze bron van info en ervaring, maar daarin toont dan weer dat ik nog niet al het materiaal heb om alles wat beter te controleren... ph/ec meter, propagator, verwarming voor tijdens de donkere uren( nu is het om iets voor twaalf verhuizen naar de bakamer) 1 ding weet ik zeker, ik zal een pak rustiger worden als ik een eerste teken van leven zie... Daarom, opmerkingen, tips en trucs: laat ze maar komen !!!

IMG_1016.jpg
        Dit is de afstand tussen de potjes en de lamp, ik weet dat het geen TL's zijn, maar helpt deze truc met de plastic zak? of kan ik ze dan beter in de woonkamer laten uitkomen?
        IMG_1015.jpg
        Dit is de themp. en vocht°
        IMG_1017.jpg
        Veel "heart and soul" op deze tafel...

Voor iedereen alvast ne fijne kerstmis!!! Mogen de buikjes goed gevuld zijn, Spendeer een gezellige tijd met familie, vrienden én mary-jane !!!!

bye bye

Comment

Gene stress makker, morgen ziet ge waarschijnlijk eerste tekenen van leven.

Ik zou je lamp misschien nog hoger hangen, zeker 1 meter en u kiempjes niet in de woonkamer zetten, ze staan liever onder je 400w.

U lv is aan de lage kant en mag/moet stijgen, als je ze omhoog kunt krijgen tot 70 of hoger zou ideaal zijn, zeker in deze periode van de groei.

Je zaadjes ineens in een growmix laten groeien krijg je soms verbranding door teveel bemesting, beter laten ontkiemen in turfpotje met stekgrond. Heb het zelf ook wel gedaan, weinig last van gehad.

Des te constanter je het klimaat in je kweekruimte kunt houden, des te beter zullen je planten hun ding zullen doen, je temperatuur nooit laten zakken onder 18 graden voor geruime tijd, tussen 22° C (lichten uit) en 26°c (lichten aan) zit je ideaal.

Als ik u een tip mag geven, koop zeker een bevochtiger, bespaart u veel zorgen en wanhoopsdaden met handdoeken ed.

Niet te veel stressen, u planten voelen dat, veel succes met je kweek en laat de maar komen
          groeten
          Smokin' Ace

Comment

Zekr wel in de woonkamer met een klein nachtlampje of tl dit is gwn stroomverkwisting die plastic zakken kan maar hoeft zekr niet voor de rest komt het wel goed geduld is een schome zaak gr buttcrack

Comment

En gwn in de growmix ik geef ze zelfss al voeding bij het tweede set gekkartelde blaadjes
              dus gwn onzin wel voeding rustig opbouwen

Comment

thanks, bij deze hebben de blue mistic en de ice hun kopje laten zien !!! Dolgelukkig !!! Mijn kerstcadeau's verbleken erbij!!!
                Ik heb ze de ganse dag in de badkamer laten staan, was er 25-27 graden en 60%vocht. veel beter hé. Had deze gisteren voor twaalf uur naar boven gehaald, want dan is de lamp uit...

Comment

hi guys,

hier de pics van mijn jonkies !!!

IMG_1020.jpg

IMG_1019.jpg

IMG_1018.jpg

dit zijn dus de blue mistic de white widow (is moeilijk te zien, middelste foto, int midden) en de ice...

Nu moet ik iets opbiechten, ik kon het niet laten om te kijken of de 2 zaadjes in de jiffy's aant kiemen waren, is dit erg? Ze waren inderdaad bezig, maar den ongeduldige hier kon weer niet wachten...
                  Het dagje in de badkamer heeft hen goed gedaan...

Updates volgen op de voet.... Ga in ieder geval goed slapen vannacht !!!

chowkes

Comment

Die staan morgen al mooi rechtop. Nice

Comment

Hi guys,

Update met foto's:

Ze hebben, zoals Monty voorspeld had, flink gegroeit deze nacht !!!

IMG_1021.jpg
                      Dit is Mr. Ice

IMG_1022.jpg
                      Dit is Mr. Special Kush

IMG_1023.jpg
                      En dit is Mr. Blue Mistic

De twee special kush'es in de jiffy's gaan vandaag, morgen hun kopje boven steken, ik kan ze een beetje zien maar op foto krijgen is een andere zaak!

Spijtig genoeg is Mr. White Widow nog altijd niet ontkiemt, en zal dit ook waarschijnlijk niet meer gaan doen...maar ik gun hem zijn tijd...wie weet.

Nu heb ik een belangrijke vraag: Ze hebben hun groeispurt gehad door de warme en vochtige badkamer. MAAR zonder direct licht. Gaan ze nu niet gaan strekken????
                      Ik weet dat ik natuurlijk mijn tent heb MAAR daar 21,5° en de 400W lamp erop... niet gevaarlijk voor de kleintjes???? ik kan natuurlijk wel wat bijverwarmen met een kacheltje maar slikt stroom...
                      En laatste vraag: wanneer start je best met de startbooster van aptus? Kan je een lichtere dosis geven om de wortlegroei te stimuleren???

dus: waar nu de plantjes het beste zetten?
                      en: wanneer de startbooster geven?

En wil alvast iedereen bedanken voor de interesse en goede raad!! Voor iedereen nog ne lazy sunday !!!!

thanks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lange1908 View Post
                        Nu heb ik een belangrijke vraag: Ze hebben hun groeispurt gehad door de warme en vochtige badkamer. MAAR zonder direct licht. Gaan ze nu niet gaan strekken????
                        Zonder direct licht gaan ze uiteraard strekken, op zoek naar licht uiteraard...

Ik weet dat ik natuurlijk mijn tent heb MAAR daar 21,5° en de 400W lamp erop... niet gevaarlijk voor de kleintjes???? ik kan natuurlijk wel wat bijverwarmen met een kacheltje maar slikt stroom...
                        Dat is niet gevaarlijk als je hem op minimaal 40cm houdt, sommigen raden aan van nog wat meer plaats te laten maar ik geloof daar niet echt in en zet hem direct op 40cm, zolang je wat luchtstroom hebt in je tent kan dat geen kwaad. Veiligst voor jou is, mits weinig ervaring, op 60cm te beginnen en elke dag wat te zakken.

En laatste vraag: wanneer start je best met de startbooster van aptus? Kan je een lichtere dosis geven om de wortlegroei te stimuleren???
                        Kan je in principe direct geven maar experimenteer een beetje en begin met een lage dosis. Post regelmatig foto's en indien er tekorten zijn moet je het wat opvoeren. Weet niet precies wat in die startbooster zit maar zal wel wat inzitten om de Rhizo's te stimuleren dus dat komt in orde, gewoon niet gaan overvoeden. Beter ondervoeden dan overvoeden, onthou dat.

dus: waar nu de plantjes het beste zetten?
                        en: wanneer de startbooster geven?
                        onder je 400watter en binnen de week met startbooster beginnen-> Als je op een voedingsarm medium begint (zaai/stekgrond) kan je er al direct wat van toevoegen. Als je op normale mixen werkt dan hoeft het niet per sé, of een/tweemalig volstaat dan.

En wil alvast iedereen bedanken voor de interesse en goede raad!! Voor iedereen nog ne lazy sunday !!!!
                        Daarvoor zijn we er, jij ook nog een groene zondag toegewenst

Greetzzz

Jona

Comment

Leuk kweekverslag, leer ik ook veel van
                          Kan je helaas geen advies geven, maar volg je topic op de voet. Erg leuk!

Comment

Begin met tl of spaarlampen wat ik al eerder vermeld heb i.p.v. stroomverkwisting
                            majahh gr dirty buttcrack

Comment

Ik snap je punt, maar heb geen TL-lamp die ik kan gebruiken... bij mijn volgende zaailingen ga ik zeker en vast ervoor zorgen dat ik TL lampen ter beschikkong heb.

Comment

Update:

De twee special kush'es in de jiffy beginnen hun kopje naar boven te duwen!!!

Hoelang laat men deze eigenlijk in die stekgrond? Zoals je kan zien heb ik ook een klein verwarmingstoestel gezet, nu 26° in de tent met lamp aan en 60% vocht....perfect denk ik...
                                Eveneens lichte dosis startbooster gemengd (plus minus 0,125ml/liter) en dit beetje per beetje geven. Vandaag heb ik eigenlijk niet veel gegeven omdat de grond nat aanvoelde...
                                Ik dacht te herrineren dat ze niet té nat mogen staan...?? ben ik juist??

Hier volgen alvast de pic's:

IMG_1024.jpg

IMG_1025.jpg

de twee kush'es, morgen zullen ze wel volledig te zien zijn...

Dan komt totaal op 1Xice, 1Xblue mistic en 3Xspecial kush...... extra lampje zal wel nodig zijn voor die drie laatste, gaan deze niet breed en hoog groeien? Op achterkant van het zaadzakje stond tot 3meter, buiten weliswaar! We zullen zien wat de toekomst brengt... In ieder geval een weekend om te onthouden: mijn eerste jonkies...lol

Toedels
                                Last edited by lange1908; 26 December 2010, 23:15. Reden: foto dubbel

Comment

Bezig...
                                X