Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

    Ik doe direct mijn 600watter erop, heb je na 3 weken groei planten van 20cm groot die de nodes heel kort op elkaar hebben... Misschien dat de eerste week wat overkill is maar om dan met spaarlampen of Tl's te gaan zeulen...

    Comment


      #47
      Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

      Hey lange,

      veel succes met je ronde, kzal je blijven volgen!

      GreetZ
      NF
      sigpic

      Comment


        #48
        Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

        wat is eigenlijk een node, is dat een vertakking aan de stam?

        Comment


          #49
          Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

          284.jpg

          Comment


            #50
            Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

            Dat weten we ook alweer... thnks

            Comment


              #51
              Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

              update:

              IMG_1026.jpgIMG_1029.jpgIMG_1028.jpgIMG_1031.jpgIMG_1032.jpgIMG_1027.jpgIMG_1030.jpg


              foto's van de groei, ze laten stilaan hun 1ste echte blaadjes zien...
              Heb weer twee vraagjes...

              Is het normaal dat de eerste blaadjes wat afhangen? zie foto's

              Vanaf wanneer herpot je de kleintjes naar de grote pot?



              groeten

              Comment


                #52
                Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door lange1908 View Post
                Is het normaal dat de eerste blaadjes wat afhangen? zie foto's
                Ja, dat zijn de lobblaadjes, die sterven later zelfs af. Je mag trouwens ook je lamp wat dichter hangen, ze gaat veel teveel strekken naar mijn mening.
                Vanaf wanneer herpot je de kleintjes naar de grote pot?
                Als je huidige pot goed doorworteld is (anders zal het prutswerk worden aangezien je aarde helemaal zal afbrokkelen).

                Comment


                  #53
                  Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                  ok, thanks. heb ze wat lager gehangen, maar ze hebben het meeste van die scheut al in de badkamer gehad... Zijn ze veel te groot?


                  ne goede nachtrust voor iedereen!!

                  Comment


                    #54
                    Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                    'Veel te groot' is kort door de bocht. Ze zijn wat aan de lange kant, dat wel. Je kan ze verder inpotten tot aan de lobblaadjes (die 2 blaadjes met die gave rand die als eerste uit het zaadje kwamen). Maar niet dieper dan dat. Zo kan het plantje zijn stevigheid behouden anders wordt ie wat fragiel.

                    Greetzzz

                    Comment


                      #55
                      Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door lange1908 View Post
                      ok, thanks. heb ze wat lager gehangen, maar ze hebben het meeste van die scheut al in de badkamer gehad... Zijn ze veel te groot^?
                      Als je ze gewoon had laten staan, zelfs met die plastieken zak erover, onder je hps, waren ze niet zo hard gestretched. Je kiempje reageerd wat trager, en toen je ze in de badkamer
                      hebt gezet, heeft het beslist op zoek te gaan naar meer en beter (ontbrekend) licht. Nu, tot het zich goed en wel op haar gemak voelt onder je hps, vanaf dan gaat ze stoppen met tretchen en beginnen uitzetten.
                      In het vervolg vanaf ze ontkiemd zijn, direct onder een lamp, lv valt sowieso wel mee, beter hoog maja en temp als je ze onder tl, sl, of hps zet, maakt niet uit, die geven altijd warmte af, probleem van de baan.
                      En ik zou je pot nu al bijvullen met een lichte growmix oid, dat je kiempje zoveel mogelijk onder de grond zit.

                      En hang je hps ook niet te laag nu, daaronder strechen ze niet, ook al zou je die nu op 1.5 meter hangen.
                      Groeten
                      Last edited by Smokin' Ace; 28 December 2010, 19:39.

                      Comment


                        #56
                        IMG_1033.jpg
                        hier zie je rechts de pas geplaatste flens. was de beste oplossing, gezien mijn hoogte probleem...


                        IMG_1035.jpg
                        Zo zien ze er uit, lekker stevig ingegraven...laat ze nu maar groeien!!

                        IMG_1034.jpg

                        Comment


                          #57

                          Comment


                            #58
                            Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                            Ligt er ook aan hoe je er mee omgaat. Meet apparatuur is altijd gevoelig, dus daar moet je fatsoenlijk mee omgaan.
                            Ik denk dat de echte professionele meters ongeveer iets van inderdaad 200 euro (pocket meter) kosten om mee te beginnen, en dat zijn dan de goedkoopste. 500 a 1000 euro voor een echte.
                            Ligt er aan hoe lang je zo'n meter wil gebruiken.

                            Comment


                              #59
                              Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                              Ik sluit me aan bij Heaven dat de apparatuur gevoelig is en je er juist mee moet omgaan...bij aanschaf is idd de duur dat je em wilt gebruiken van belang...goedkoop is duurkoop!

                              Wat betreft de PH & EC meters zijn er veel varianten...Hanna is om te beginnen een goed merk de combi meter en de grochecks (contineu) zijn goede meters voor relatief weinig geld...de niet waterdichte pocketmeter van Hanna is in mijn optiek weggooi meter na 1 rondje weg kiepen.. de waterdichte varianten zijn wat beter.

                              Milwaukee is ook een goed merk maar zelf geen gebruiks ervaring mee...

                              Eutech zijn voor onze branche goede meters...pocketmeters waterdicht vanaf 95euro per stuk tot wel 1500euro pocket uitvoering is modulair opgebouwd...kan onderdeltjes vervangen zoals losse ph ec censoren en printplaatjes. Snelle servive indien er toch iets met een meter is...top dus...

                              Daarna komt Nieuwkoop een proffesionele tuinbouw meter...ook al verkrijgbaar vanaf een honderje of 6 a 7 denk ik...maar goed puur kwaliteit en gaat jaren mee!

                              Er zijn nog veel meer merken meters verkrijgbaar maar dit zijn dan toch wel de 4 topmerken uit onze branche.

                              Zelf gebruik ik de pocketmeters van eutech in de scankoffer uitvoering en deze brengen me al heel wat jaren plezier en hebben zelfs een inval overleefd haha

                              Vergeet btw niet dat een PH meter een uur in lauw water moet staan voor gebruik...ph word gmeten dmv een pasta in de meter en die moet week worden...aan te raden stukje van een sponsje te knippen ( zachte kant) die in je dop te doen en vochtig te maken, zo kan je pasta nooit uitdrogen of weer hard worden. Houd de meters ook goed schoon, vervuiling kan verkeerde waardes aangeven en dat zou zonde zijn!
                              sigpic

                              Comment


                                #60
                                http://www.homebox.net/dhtml/distrib...try=Netherland

                                Grtjs,
                                The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                                Comment

                                Bezig...
                                X