Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

    Dat is nou goed advies van Natures finest.
    Ik denk zelf dat ik eerst even een goedkope haal (alleen pH), om later eens te kijken naar een redelijk set of losse meters, nogmaals als je er goed mee omgaat, gaat ie waarschijnlijk best een tijdje mee. Ik geloof dat ze ook meters van 30 euro hadden, waarbij je ook de naald kunt laten vervangen. Op den duur zal een goedkope meter toch steeds onnauwkeuriger worden.

    Zo'n set van 175 euro zal best goed zijn. Voor hobby kweek zeker.
    Als gij zoiets als die Eutech neemt waarbij je de meter nauwkeurig kunt houden door vervanging en hercalibratie, zit je zeker goed. Vanaf die prijs zul je zeker een kwaliteit hobby meter hebben.
    En er zit voor niet voor niets een koffer bij want meters, zeker dit soort meters, draag je niet op zak. Een pocketmeter is waarschijnlijk handig tijdens het werken, als men bij veel punten moet meten, zodat je die snel in je borstzakje kunt stoppen en iets anders moet gaan doen.
    Last edited by heaven; 30 December 2010, 11:00.

    Comment


      #62

      Comment


        #63
        Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

        Nee, is niet zo erg. Zolang je maar weet met dat de pH meting correct is.
        EC meting lijkt me voornamelijk handig wanneer je klaar bent met je oogst en je de aarde wilt hergebruiken, dan weet je waar je aan toe bent.

        Ik heb zelf nog nooit wat gemeten, ik proef meestal altijd eerst even.

        Comment


          #64
          Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

          Volgens mij is het de bedoeling dat je temperatuur meet ter hoogte van de plantjes.
          Op alle foto's heb ik 'm nog niet op de juiste plaats zien hangen.

          Gewoon goedkope metertjes werken prima.
          Bewaarvloeistof en ijkvloeistof erbij en je kunt er makkelijk een jaar of langer mee doen als je er goed mee omgaat.
          Ik gebruik pas sinds een jaar een EC meter, en het is toch wel fijn werken.
          Of het echt nodig is ? Ik denk het niet.
          Als je voorzichtig met halve dosis voeding begint en langzaam, elke 4-5 dagen, iets opvoert kan het prima werken.
          Dan, als je de bladpuntjes ziet reageren, iets lichter worden, meteen een stapje terug met de voeding, en dan zit je goed.
          Sucses!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #65
            Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

            De temperatuur in je ruimte kan je het beste meten onder een blad van de plant..en dan neit onderin maar redelijk bovenin..het gaat nmlk om de bladtemperatuur en niet de omgevingstemperatuur. Al heeft deze natuurlijk wel de grootste invloed op je bladtemp haha ikzelf gebruik een kartonnetje boven op me meter zolang ik nog niet onder een blad kan meten.

            Ec meter is niet hoofdelijk noodzakelijk aangezien de leverancier van je voeding een veilige verhouding op de can aangeeft. Maar zoals ik al zeg is het een veilige verhouding zodat je als eindgebruiker ervan niet de mist ingaat. Het blijft dus beter aan behoefte van je plant je voeding toe te dienen en das dus meten met een EC meter. Het lijkt mij dat je toch wilt weten wat je in het water giet...je gebruikt opt einde toch ook een weegschaal om je opbrengst te wegen
            sigpic

            Comment


              #66
              Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

              Een jaar?kan veel langer je krijgt voor 50 euro wel degelijk
              degelijke ph meters ik zou alleen niet goedkoper gaan
              ec meter is naar mijn mening nehiel nodig voor aarde
              en ene kopn voor perse 200 euro vind ik overdreven gaat net zo goed kapot had. er ook ene van milwauke ^^ (goed gespeld) xd gr buttcrack ps hoofdzaak is je gaat er fatsoenlijk mee om

              Comment


                #67

                Comment


                  #68
                  Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                  Je ven zou ik nog ff uitzetten scheelt alweer verdamping voor je plant...tenzeil staat erg naar binnen zeg je...dan meot je sowieso meer lucht je tent in laten komen....LV buiten is nu ook al vrij hoog ten opzichte van met die kou dus naar de 48 moet je em zeker wel kunnen halen...voor de rest lekker natte handoeken in je tent ophangen enz helpt ook een beetje...en voor volgende ronde..koop een Luchtbevochtiger...voor 120eu heb je een redelijke met 5~L reservoir en een verbruik van 300ML per uur....

                  Je temp is perfect zo...en zodra je planten groter worden absorberen ze meer warmte dus zal je temp ook nog iets lager gaan worden

                  Succes!

                  oja @ Bilspleet....die van 50eu als je em heel netjes behandeld kan die zeker langer meegaan...maar goed valt die 1 keer kans op kaduuk erg groot...en 200 teveel voor een goede meter???....goed gereedschap ist halve werk. Ik persoonlijk vind 200 eu alsnog nie veel voor een meter. Maar goed das dan weer een persoonlijke mening.
                  sigpic

                  Comment


                    #69
                    Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                    Hallo people,

                    Even een update met wat foto's...

                    Heb de fan weer voor even uitgezet, zeker deze nacht zodat de vochtigheid wat kan oplopen... Ze groeien gestaag maar ga ze de komende week alleen afgezuurd water geven...
                    Hoeveel water moet zo'n stekje eigenlijk krijgen??? Ik kwam in drie dagen voor de vijf plantjes op 1liter water... is dat niet wat weinig?

                    hier alvast de pics:
                    IMG_1058.jpgIMG_1062.jpgIMG_1061.jpgIMG_1060.jpgIMG_1063.jpgIMG_1057.jpgIMG_1059.jpg

                    Zoals je ziet blaken ze van gezondheid... EEntje heeft wat lichtere groene blaadjes en de tipsjes zien wat wit... toch teken van overvoeding niet? of was dit weer een signaal van iets anders???


                    Ik zal het hier alvast horen... Ga stilletjes mijn bedje in want ik betrap me er weer op dat ik hier 5uur continu heb liggen rondneuzen... met plezier uiteraard!!! maar sebiet werken... das een ander zaak


                    Toedels

                    Comment


                      #70
                      Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                      Denk dat het wat te warm is in je hok, je bladeren krullen een beetje (kan ook aan de LV liggen). Wat watergeven betreft moet je dat een beetje op gevoel doen, een vaste hoeveelheid valt moeilijk te zeggen.
                      Neem eens een foto als de lamp net uit is of net moet aangaan, zo komen de kleuren VEEL beter uit en zien we wat jij precies bedoelt met die tipjes

                      Greetzzz

                      Comment


                        #71
                        Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                        update: dit zijn de foto's van 2 special kush'en... zoals je ziet is de eerste lichter van kleur... Deze heb ik wel later laten ontkiemen dan de andere... Heeft ze voedingstekort door die groeispurt???? of is het toch de themp. die te hoog is???

                        IMG_1065.jpg

                        IMG_1066.jpg

                        IMG_1064.jpgIMG_1069.jpg
                        dit is de themp. aan de potten...


                        ga werken en hopelijk weet ik straks iets meer...


                        Werk ze en de toedels !!!
                        Last edited by lange1908; 4 January 2011, 09:32.

                        Comment


                          #72
                          Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                          Ik weet dat geduld een schone deugd is...maar begin bijna paranoia-verschijnselen te vertonen, door zoveel verschillende meningen en oorzaken te lezen op verschillende forums !!!!


                          we shall see zekers...

                          chowkes

                          Comment


                            #73
                            Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                            gewoon de aarde van je pot afdekken met zwartwitfolie de witte kant naar boven.zo droogt je aarde veel minder snel uit.nog effe een laatste waterbeurd en dan weekje folie op de aarde laten liggen.

                            Comment


                              #74
                              Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                              Staan er niet slecht bij, maar probeer wel die LV omhoog te krijgen.
                              sigpic

                              Comment


                                #75
                                Re: De droom die eindelijk tastbaar wordt !!!

                                @tumble: je denkt dus dat ik te weinig water geef?? of denk je dat mijn lv te laag is? 40-50% niet genoeg? (moet wel zeggen dat, toen ik mijn fan draaide, de lv rond de 20-30% hing)

                                Comment

                                Bezig...
                                X