Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 citral onder 3 x 50w ledbars in verhoogde bonanza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedemorgen!
    dag 58
    dag 18 12-12
    dag 2 bloei

    LV gaat mooi naar beneden met de derutjes wat vaker open. 55% wel wordt het wat kouder in de garage. moet ik in de gaten houden.

    Planten groeien erg hard nu, maar drinken heel weinig. 200ml water met 2ml bioheaven en 1 ml calmag per liter

    verder geen bijzonderheden. dit is gewoon even de administratie bijwerken


    edit-- toch even een close up toegevoegd, anders is het ook zo saai. ff mijn macro-skills oppoetsen. je weet nooit of het later nog van pas komt
    IMG_0734.jpg

    IMG_0736.jpg
    Last edited by Alzheimer; 13 October 2020, 11:12. Reden: scherpere foto toegevoegd.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Mooi he !!

      Keep it green !!

    Goedemorgen!
    dag 59
    dag 19 12-12
    dag 3 bloei

    ze groeien me veel te hard en het wordt erg vol.. op het gaas binden lukt me al een tijdje niet meer en dus zijn de hoogteverschillen nu wel erg groot aan het worden.
    IMG_3981.jpg

    er is nog genoeg ruimte omhoog maar ik zou liever zien dat ze hun energie in de toppen beginnen te steken

    IMG_3977.jpg

    na alle horrorverhalen over toprot bij de verslagen die ik volg ben ik al gauw bang dat het wat te vol staat. we gaan het zien.
    vandaag de kast maximaal open en kijken of we de LV onder de 60 kunnen houden.

    het laatste water met bioheaven en calmag opgemaakt. morgen vers water en dan weer wat meer voeding erdoor.
    de administratie is weer bijgewerkt. tot morgen

    edit- ohja. foto's zijn metd e lamp aan dus wat gelig..
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      18 tot 21% thc.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja dat staat er wel idd. maar ik heb geen idee of dat reclamepraat is of echt realistisch. klinkt goed in ieder geval

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Das wel realistisch.

    Goedemorgen!
    dag 60
    dag 20 12-12
    dag 4 bloei

    weer centimeters erbij. vooral bij de dame links achter. daar is het fimmen ook compleet mislukt. meer dan het verknippen van het blad heeft het niet opgeleverd.
    hopelijk is het nu zo'n beetje gedaan met dat strekken..
    IMG_3989.jpg

    LV is nu 60, de kast zoveel mogelijk open. nu kan het nog qua geur..
    IMG_3988.jpg

    ze drinken veel minder dan ik bij andere verslagen lees. dagelijks tussen de 250 en 400ml
    verder geen nieuws

    IMG_0738.jpg


    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Gaat prima zo !

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      dank je. ja ik begin er echt lol in te krijgen

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      4 dagen bloei , Ze gaan nog wel effe lekker door !!
      Nu ga je kunnen genieten van uw verhoogde B kast !!
      Hoeveel plaats heb je eigenlijk nog over in de hoogte ??
      Foto'ke misschien van heel de kast !?i


    ja klopt. zonder die verhoging had ik al in de problemen gezeten. ik kan denk ik nog een goede 35 cm omhoog met de lamp tot deze tegen het filter aanzit.
    de verhoging is een dikke 50 dus zonder die had ik al ruimtetekort..

    het beeld vertekent een beetje waardoor het lijkt of er nog veel meer ruimte is.
    IMG_3991.jpg
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Maar 35 cm ??

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja als ik de lamp 35 cm verhoog dan zit hij links nagenoeg tegen dat filter aan. maar ze staan nu bijna 3 weken op 12-12 dus ik spreek met ze af dat het ongeveer gedaan is met de groei

    Goedemorgen!
    dag 61
    dag 21 12-12
    dag 5 bloei

    Gisteren iets te enthousiast water gegeven. tensio's stonden naderhand op 30.. LV vanmorgen ook veel te hoog. nu flink aan het ventileren en wat minder water 200 tot 300 ml

    planten groeien als een malle. lamp weer stukje verhoogd. ook een verwarmingstube besteld met thermostaat want het wordt wat te koud in de kast.

    pruikjes worden voller, plant rechtsvoor is wat geler dan de andere drie. morgen misschien een apart slokje water voor die dame maken met wat meer calmag(?) beetje k**foto ,met de lamp aan.
    IMG_3998 copy.jpg
    ter vergelijk de linkerkant van de kast. die zien er groener uit. nog geen paniek, maar ik hou het in de gaten
    IMG_3996.jpg

    voor mijn administratie:

    gister en vandaag water gegeven met
    fishmix 1ml
    grow mix 1ml
    bioheaven 3 ml
    calmag 0,5 ml
    topmax 1 ml
    biobloom 1 ml

    vanaf nu denk ik geen fishmix meer. volgens mij ergens gelezen dat dat in de bloei niet verstandig is.

    verder geen nieuws. hopelijk morgen een tube binnen met thermostaat. hopelijk doet dit zowel iets voor de temperatuur als de LV

    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Die klinkt wat hij stuurt is een 45watter en die is uitverkocht haha.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja ik heb de 80w gekocht. wel in de winkel van die link trouwens want op amazon hadden ze die thermostaat niet. morgen komt ie binnen hopelijk doet het wat want de LV loopt weer gruwelijk op vandaag

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Komt vast goed! Zijn snelle verstuurders haha!!

    Goedemorgen!
    dag 62
    dag 22 12-12
    dag 6 bloei

    tensio's tussen de 300 en 400 dus alle planten tussen de 400 en 500 ml gegeven. dit blijkt toch wat veel want de ene tensio staat nu op 40..

    per liter
    grow mix 1ml
    bioheaven 3 ml
    calmag 0,5 ml
    topmax 1 ml
    biobloom 1 ml

    4e dag op rij dat ik ik de lamp moet verhogen omdat ze er bijna tegenaan groeien ..
    IMG_4005.jpg



    LV vanmorgen weer dik boven de 60 dus deurtjes open en ventileren maar.. hopelijk laatste dagje. vanaf morgen kan ik de kast wat warmer stoken. heel benieuwd wat dat voor invloed gaat hebben,


    IMG_4004.jpg

    en nog een paar pruikjes. het begint ergens op te lijken
    LM-LMB-2015-1001_uitbesteed.jpg
    IMG_0742.jpg

    verder geen nieuws. goed weekeinde iedereen!
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ik hoop het ja want ik moet de lamp nu iedere dag verhogen en daar is wel ruimte voor maar veel toppen komen maar een klein stukje boven het gaas uit en die staan nu 30 cm bij de lamp vandaan..

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Mooie frisse , gezond uitziende planten hoor! Ziet er goed uit! Strekken ze niet nog meer door de lamp telkens te verhogen ?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja heel blij mee thnx. niet verwacht dat ze zo zouden ontwikkelen. ja ik ben ook wel bang dat ze extra gaan strekken maar anders zittenze er echt nagenoeg tegenaan. lastig is dat. ik had ze veel beter aan het gaas moeten binden. goede leer voor de volgende ronde

    Goedemorgen!
    dag 63
    dag 23 12-12
    dag 7 bloei

    tensio's tussen de 120 en 200 dus vandaag even geen gezuip. zou voor mij ook goed zijn

    vandaag de tube testen. gister had ik dit al kort geprobeerd maar omdat die tube erg warm wordt heb ik hem vannacht uitgezet.

    omdat het nogal vol staat in de kast en ik dat gaas strak in de kast heb zijn de mogelijkheden nagenoeg nul.

    voorlopig heb ik om te kijken of hij uberhaupt zijn werk doet de tube voor de deurtjes langs, schuin neergezet omdat hij net ff langer is dan de kast breed is.
    rechts staat hij los van de pot. links raakt hij de pot net aan. zou dit slecht zijn voor de planten? de tube wordt zo heet dat de je hem niet langer dan 1 tel vast wil houden..

    als de kast leeg is dan zou ik hem voor een volgende ronde ergens diagonaal kunnen monteren maar ook dat wordt nog lastig. in de handleiding staat dat hij horizontaal geplaats moet worden, ik kan nergens vinden of dat echt nodig is. enige wat nu zou kunnen is tegen de bovenkant aan. en dan de warmte met een ventilatortje proberen te bij de afzuiging vandaan te houden

    IMG_4009.jpg
    IMG_4008.jpg

    vandaag eerst maar eens kijken of hij doet wat hij moet doen en of de planten gaan protesteren met zo'n warmtebron vlak bij de pot
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Das wel kak dat ze niet past , toch beter een model kleiner genomen !!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja de kleinere was uitverkocht. maar dat was verstandiger geweest.
      in een ander topic deed QnQ nog een paar suggesties.
      de planten op een kleine verhoging en de tube eronder. dat is misschien wel de mooiste oplossing als ik het zo kan maken dat de tube droog blijft. maar dat gaat nu met de planten in de kast niet meer lukken.

      andere optie was de tube in een aluminium slang en die slang aansluiten op de luchtinlaat. dat zou ik kunnen proberen al zit ik dan wel met 3 kleine luchtinlaten en 1 dikke slang waar die tube inzit. misschien drie slangen aansluiten op 1 wat dikkere.

    • Penny123
      Penny123 commented
      Editing a comment
      misschien aan de buitenkant bij de inlaat zetten?

    wegens ruimtegebrek in de kast een poging om de verwarming buiten de kast plaatsen.

    aan de achterkant van de kast zie je 2 luchtinlaten waar ik een slang (diameter 7 cm) in geplaatst heb. de derde luchtinlaat heb ik de sensors van de thermostaat en de LVmeter doorgestoken. nu zit er even een prop in omdat ik wil dat de lucht wordt aangezogen vanuit de twee slangen.
    IMG_4013.jpg


    de slangen heb ik samen in een aluminium slang gepropt. in die slang is de tube geplaatst.

    helaas lijkt deze setup niet te werken .

    LV daalde in eerste instantie wel tot 66 maar daalt niet verder
    de tube krijgt het niet beter verwarmd dan 24 graden.als test heb ik hem even op een doeltemperatuur ingesteld van 27
    6.jpg

    ik zou nog kunnen proberen om onder aan de achterkant een gat te maken zodat de dikke alu slang direct aangesloten kan worden.

    zou een kleine ventilator die ik achter de tube plaats zin hebben? dan wordt de warme lucht een meer actieve inlaat?

    of heeft iemand een beter idee ?


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      als ik een mini ventilatortje aan het begin van die buis plaats moet ik een filter plaatsen? ik zou een panty over het begin van de buis kunnen trekken?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      wat bedoel je remco?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Panty en wasemkapfilter zou beter zijn, en doe de buis effe wat omhoog, zodat je niets van de vloer opzuigt!!!!!!

    Goedemorgen!
    dag 64
    dag 24 12-12
    dag 8 bloei

    Helaas nog niet de remedie gevonden tegen een te hoge LV. de tube heb ik dus in een aluminium buis aangesloten op de inlaten van de kast. dit werkt onvoldoende . na een kleine 24 uur is de LV tussen de 63 en 68 geweest. nu dus de kast maar even open gezet.

    de tube van rechtsonder schuin geplaatst naar linksboven , voor de deurtjes langs werkte niet. volgens mij schakelde de tube uit. zou een ingebouwde veiligheid kunnen zijn omdat hij niet horizontaal stond of omdat hij een pot raakte.

    mooiste oplossing zou denk ik toch een verhoogde bodem zijn. de bodemplaat van mijn kast is nu 57x 57.
    als ik een dunne plaat van 50x 50 op pootjes/blokken maak dan kan de tube daaronder liggen. maar omdat ik dat gaas er in heb en de planten inmiddels zo groot zijn denk ik niet dat het me gaat lukken om dat nu nog te realiseren.

    morgen komt er een klein ventilatortje binnen. die ga ik aan het begin van de buis plaatsen zodat de stroom langs de tube, de kast in iets actiever wordt.
    ik heb op advies trouwens de buis iets van de grond gezet op 2 blokjes. veel hoger lukt niet zonder dat iedereen vragen gaat stellen..

    klote is dit zeg
    IMG_4016.jpg

    ondanks de hoge LV die hopelijk nu nog niet al te schadelijk is zien de planten er volgens mij wel mooi uit. tensios richting de 300 dus iedereen 350 ml

    per liter
    grow mix 1ml
    bioheaven 3 ml
    calmag 0,5 ml
    topmax 1 ml
    biobloom 1 ml

    IMG_4022.jpg
    IMG_4026.jpg
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ???

    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Dit wordt interessant!!!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      uuuuue jointje 3 ???

    Goedemorgen!
    dag 65
    dag 25 12-12
    dag 9 bloei

    LV tussen de 64 en 67 geweest de afgelopen 24 uur. beter maar nog niet wat het moet zijn. vandaag nog even testen met een miniventilatortje en anders gaat de tube terug en ruil ik hem in voor een 50 wat met interne thermostaat. de 45w versie is tot december niet leverbaar..

    rechtsvoor heeft het af en toe wat koud gehad denk ik, dat zou een verklaring zijn voor sommige paarse stelen. de achterste verliest onder nog wat blad. dat zal wel zijn omdat er amper licht doorkomt. voorlopig geen zorgen.
    IMG_4034 copy.jpg

    dame rechtsvoor krijgt de volgende keer alleen water want de punten bovenin worden wat lichter. maar er begint zich ook wat poedersuiker te vormen
    IMG_4030.jpg
    lamp verhoog ik vandaag niet, ook al komen ze akelig dichtbij. hopelijk remt dat ze wat af.
    IMG_4028.jpg

    laatste water met voeding opgemaakt. 250 a 300 ml per plant. tensio's klein stukje onder de 100 gedrukt. morgen pottenkijker in huis dus dan kan ik er niet bij om water te geven.
    administratie weer bijgewerkt..


    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      is goed freedom. tot zo

      ja penny klopt hoor. heb alleen in mn kast geen ruimte voor airco enzo. en om nou een extra ast te gaan timmeren. ik ben totaal niet handig dus dat wordt niks. ik ga een iets kleinere tube-kachel kopen die wel in de kast past en hopelijk doet die genoeg

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Blijf 't zeggen, vrouw in de schuur.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ik stel het ff voor

    Zo. pottenkijkers verdwenen dus nog even snel een update anders raak ik de tel kwijt

    dag 66
    dag 26 12-12
    dag 10 bloei

    probeersel met de tube buiten de kast heb ik opgegeven. nieuwe tube die wat korter is in de kast geplaatst en na een paar uur is de kast mooi 25 graden, maar de LV nog steeds 70.
    nu is het vandaag ook erg vochtig weer maar met toprot in erg veel kweekverslagen ben ik niet op mijn gemak

    de nieuwe tube staat tijdens de test even op de potten, kabel is 1,5 m lang..
    IMG_4051.jpg


    de planten beginnen steeds meer pruikjes te krijgen dus het wordt wel tijd om de LV lager te krijgen

    maar ze zien er nog mooi uit volgens mij

    IMG_4050.jpg
    IMG_4049.jpg

    vanwege de nattigheid en omdat de tensio's nog onder de 200 stonden alleen een beetje water gegeven. 150 ml per dame. vergeten af te zuren bedenk ik nu

    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


      Geeft niet, komen ze wel overheen!
      Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

      Mike's 5x special kush #1 (RQS)

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik hoop het. maar verwarmen zal dus nooit voldoende doen. ik heb een flinke ontvochtiger staan. toch nog eens puzzelen hoe ik die in kan zetten zonder dat hij in de kweekkast staat. heb al eens geprobeerd hem er gewoon naast te zetten en de lucht die eruit kwam de kast in te geleiden (de inlaten in), maar dat deed ook niet erg veel. wellicht in combinatie met de verwarming wel

      • mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        Jo het blijft onkruid, het kan best tegen een stootje. Eigenlijk tenzij je hele stomme dingen gaat doen, komt het bijna altijd goed!

      Ik heb je verslag van begin tot nu gelezen en ik moet zeggen dat ik als beginnende kweker er veel van geleerd hebt. Vooral toen je in het begin bijna de hoop opgaf en toen toch doorging. Keep it up!! Hopelijk kan je binnenkort mooi oogsten!!!
      Smoke weed every day

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Minder plantjes de volgende keer zal ook wel iets helpen.

      • ThePeaceMaker
        ThePeaceMaker commented
        Editing a comment
        Ben blij dat we in het zelfde schuitje zitten. Mijn kweek zal ook wel niet goed gaan maar inderdaad het is leuk om te kweken.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja ik zit er aan te denken om de volgende ronde te starten met 5 of 6 en dan 3 te selecteren en daarmee verder te gaan. meer ruimte en dan hopelijk een lagere LV

      zou door al het gek** met de LV bijna mijn update vergeten.

      dag 67
      dag 27 12-12
      dag 11 bloei

      nieuwe kacheltje in de kast, zelfs een ventilatortje erbij. het helpt allemaal niks. LV de hele dag al boven de 70

      lamp even kort opgetild voor een totaalplaatje van boven :
      IMG_0752.jpg

      het staat best wel vol. volgende keer een plantje minder en veel eerder op 12-12

      nog een plaatje van boven omdat het er zo mooi uitziet

      IMG_0754.jpg

      ik weet niet meer wie het zei, maar ik kreeg het advies om te zorgen dat de planten elkaar niet raken... dat gaat me helaas niet lukken deze ronde..

      nog even een foto van onder het gaas. zou het nog gunstige invloed hebben wanneer ik alle blad onder het gaas weghaal in deze fase van de bloei?
      IMG_4058 2.JPG

      zojuist de ontvochtiger weer naast de kast gezet en ik probeer een deel van de lucht die daar uit komt (droger en gefilterd) de kast in te geleiden via 1 van de drie inlaten.
      dit heb ik eerder oook al geprobeerd, maar dat leverde ook niet veel op
      IMG_4059 2.jpg

      samengevat zien ze er mooi uit volgens mij maar die LV blijft zorgen voor hoofdbrekers.

      tensio's tegen de 300 dus toch maar tussen de 300 en 400 ml per plant gegeven
      per liter
      grow mix 1ml
      bioheaven 3 ml
      calmag 1 ml ( normaal wat minder maar het zat er in voor ik het doorhad )
      topmax 1 ml
      biobloom 1 ml

      Attached Files
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ik zou niet te veel meer snoeien nu en wachten tot ze er (bijna) vanzelf afvallen.

        Ziet er prima uit voor de rest,

      • mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        Waarom zou je de onderkant niet wegsnoeien dan?

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik heb wel eens gelezen, ( en de plant rechtsachter doet dat ook) dat blad dat geen licht meer krijgt, vanzelf afgestoten wordt maar voor die tijd haalt de plant er nog energie uit. en het scheelt een wond wanneer je wacht tot het afvalt. mgoed, ik weet er geen kloot van
    Bezig...
    X