Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 citral onder 3 x 50w ledbars in verhoogde bonanza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedemorgen!
    dag 68
    dag 28 12-12
    dag 12 bloei

    LV weer 72 dus mijn filter werkt amper meer en het huis begint langzamerhand heerlijk te ruiken..

    tensio's tussen 250 en 300 dus 200ml per plant; water met voeding had ik nog. vergeten een 2e keer af te zuren bedenk ik nu...


    Nu ik de LV toch niet naar beneden krijg ga ik maar gewoon leuke foto's maken van de toppen en zal ik vandaag eens wat voorbeelden van beginnende toprot opzoeken. ga ik het op die manier wel in de gaten houden. het is niet anders..


    verder geen nieuws. behalve dan dat ik als een blok slaap na het vapen van 1 vulling in die mighty. we doen het dus niet voor niks
    IMG_0756.jpg IMG_0757.jpg IMG_0759.jpg

    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Mooi Mooi , met wat neem jij zo een mooie foto's ??

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      dankje.ik heb nog een oude spiegelreflex camera liggen hier. 10 jaar terug was dat nog heel wat maar is nu niet veel meer. nieuwe mobiele telefoons hebben meer pixels. onder die 150 watt lamp is er echter licht genoeg en kan ik met een macrolens nog wel een leuke foto maken

    Goedemorgen!
    dag 69
    dag 29 12-12
    dag 13 bloei

    nog altijd LV van 72. ik hou er over op. het is niet anders.

    wel een rae kleur gespot bij 2 bladeren vandaag. zo eens zoeken wat dat zou kunnen zijn...
    het is wat bruin lijkt het. blad me de verkleuring zit beetje verstopt tussen hogere bladeren dus had hem nog niet eerder gezien ..
    IMG_4070.jpg

    tensios richting de 300 dus het laatste water met voeding opgemaakt. 250 ml pp, vanmiddag even kijken of er nog wat water zonder voeding bij moet.

    dat was hem weer, hopelijk niks ernstigs die verkleuring. ik ga ff een sticky zoeken over dit onderwerp.


    edit--- het lijkt er op dat die plant rechtsachter, van onderaf al zijn blad verliest (onder het gaas) en daar boven het gaas mee doorgaat.

    edit 2-- ik kan het niet direct vinden, maar het blad staat opvallend omhoog gericht. zou het hittestress kunnen zijn omdat de top van deze plant erg dicht tegen de lamp zit? het blad dat verkleurt zit een flink stukje lager. kan een lager gelegen blad verkleuren als de top het te heet heeft?
    Last edited by Alzheimer; 24 October 2020, 12:36.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    deze is van boven , tussen de lampen, genomen
    IMG_4078 copy.jpg

    blad wijst dus wat omhoog en is onderdeel van de plant met een hoge top. die loopt onder in beeld door tot vlak bij de lamp


    edit--- hier zie je de plant in zijn geheel..
    IMG_4081.jpg
    Last edited by Alzheimer; 24 October 2020, 13:42.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nou, de chitral van sensi heeft volgens mij ook paarse bladeren, dus dit kan een begin zijn van zo'n verkleuring, maar dat komt, over het algemeen, later in de bloei pas.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ah ok. paarsig. zou kunnen. zie ook paarse stelen hier en daar

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nope, twee aparte verschijnselen!!!

      De lemon kush heeft ook paarse blad, dus je krijgt ze van beide kanten.

    Goedemorgen!
    dag 70
    dag 30 12-12
    dag 14 bloei

    vandaag eindelijk de LV op 62-64. komt ook omdat ze vrij droog staan. tensios op 450 dus 350 -400 ml water zonder voeding gegeven.

    verder geen bijzonderheden. zou fijn zijn wanneerLV nu onder de 70 blijft en het filter zijn werk kan doen want het begint heerlijk te ruiken ondertussen.

    toch ff een paar plaatjes. IMG_4087.jpg
    IMG_4086.jpg
    IMG_4083 copy.jpg

    dat was hem weer. kast dicht , comupter uit want mijn schoonouders komen..
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Als je het niet vraagt aan ze, zul je het nooit weten

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Vorige zomer vroeg mijn schoonmoeder ook ineens uit het niets of ze een trekje van de joint mocht, ze vond het zo lekker ruiken

    Goedemorgen!
    dag 71
    dag 31 12-12
    dag 15 bloei




    LV op 67. daarom een deel van de dag de deurtjes open. alarmpje in mijn mobiel om de deur te sluiten wanneer de lamp uit gaat. dat alarmpje moet je dan wel aanpassen als de klok verzet is

    op de foto's zie je de tekenen van overvoeding gek genoeg beter dan wanneer ik er bovenop sta. paar dagen dus alleen afgezuurd water geven.
    tensio 's beiden rond de 260 dus 250 ml water gegeven.

    nog even een paar plaatjes anders is het ook zo saai

    IMG_4096.jpg IMG_4092.jpg
    IMG_4094.jpg
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo
      Ik kom ook af en toe meekijken. Gek dat ik dat niet eerder heb gedaan; ben je vaak genoeg tegengekomen bij mijn verslagen. Die interesse mag best wederzijds zijn vind ik...

      De eerste-foto-dame heeft last van hitte. Lamp te dichtbij?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      G bars mogen op 5 cm van de plant.

    @Takketoelli welkom denk dat je gelijk hebt hoor, ik ben gestopt met het iedere dag verhogen van de lamp. na het omzetten naar 12-12 ging een aantal toppen zo ongelooflijk de lucht in..

    de verschillen werden erg groot daardoor. voor veel lagere toppen wordt de afstand wel erg groot zo.
    het op het gaas binden had ik dus beter moeten doen. les voor de volgende ronde. toevallig kwam vanmorgen een hele lading clips binnen om dit de volgende ronde te kunnen proberen

    hier een kijkje onder de lamp, dan zie je de verschillen beter.

    ik heb de lamp nu toch maar weer 2 cm verhoogd, maar morgen staat die grote waarschijnlijk weer tussen de lampen in..

    IMG_4100.jpg
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja ik denk dat je gelijk hebt, de meeste groei lijkt er gelukkig wel uit nu

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja kweekfreak als hier geen rot in komt kan ik er een jaar op slapen

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Gaat lekker ja, en veel kun je niet meer nee. Ach ja, zolang er geen lightbleach onstaat geen probleem!

      Bij twijfel neem je maar een foto van boven af van de hoogste top. Ik herken dat firect tegenwoordig...

      Gazodoorgazodoor

    Takketoelli advies is altijd welkom
    ik heb net nog even een boven- en zijaanzicht genomen van de hoogste top. dit is een uurtje voordat de lamp uitgaat en een paar uur na het verhogen van de lamp. de blaadjes staan al minder omhoog hierdoor.

    als gezegd waarschijnlijk ook iets te enthousiast geweest met de voeding dus ze krijgen sinds gisteren gewoon even wat water

    IMG_4103.jpg
    IMG_4106.jpg
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok thnx. ik ga eens zoeken

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Als je eerder geoogst materiaal wilt drogen met je filter kan dat! Even een kartonnen doos (met gaten erin) vlakbij de inlaat.


      Dus beide kanten van de doos wat gaatjes prikken! Kan ook aan 1 kant en dan wat afstand houden van de inlaat.
      (Dat laatste raad ik af als je niet meer dan 1 inlaat hebt dit ivm eventueel vacuum als de doos deze raakt)

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      Rickysticky thnx. goed idee! dus een doos met de te drogen toppen zet ik pal voor/tegen de inlaat met op die plek ook een gat in de doos.
      daar tegenover in de doos ook een gat zodat de lucht via de doos de kast in wordt gezogen en daar gefilterd? dat zou mooi kunnen werken en dan kan ik het optimale moment van iedere top apart kiezen. thnx!

    Ik kan er niks aan zien maar hou het in de gaten.

    image_355283.jpg Dit is het begin van lichtbleek. Heb ik onder mijn spectraboxen altijd wel ertussen zitten

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...19#post1482619
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja ik vind het moeilijk te herkennen. dat omhoog staan van het blad is wel een duidelijk teken. en dan de vergeling erbij ook. al zie ik die ook bij andere planten dus dat hou ik op overvoeding. dat zou bij moeten trekken omdat ik nu even alleen water geef. anyway, lamp wat verhoogd en idd goed in de gaten houden. thnx!

    Goedemorgen!
    dag 72
    dag 32 12-12
    dag 16 bloei

    LV 67 tensios op 350 dus vanwege beginnende overvoeding wat afgezuurd water 300 ml per plant

    de groei lijkt er wat uit gelukkig, dus de lamp kan blijven hangen. weinig te melden dus maar een paar plaatjes
    IMG_0771.jpg IMG_0767.jpg
    IMG_0778.jpg
    IMG_0772.jpg

    dat was hem weer. ook een beetje paarsig blad op die laatste foto zie ik nu. apart.

    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Niets te melden is altijd goed!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      in dit geval niet had nogal een kutdag. morgen hier de administratie maar weer bijwerken

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Mooie plaatjes, buds zijn in aantocht

    Goedemorgen!
    dag 74
    dag 34 12-12
    dag 18 bloei

    Gisteren geen tijd om even de administratie bij te werken, wel water met beetje calmag en bioheaven gegeven.
    maar ik zie nu op fotos nog wel wat gele punten dus vandaag weer gewoon water.
    IMG_4133.jpg
    het groeit mooi vol. LV is 62. zou het graag lager zien maar dat lukt me niet helaas. hier een totaalplaatje. het lijkt een hele kast als je groothoek gebruikt

    IMG_0796.jpg

    en nog even een plaatje van de dame die zo aan het verkleuren is. blijft een vreemd gezicht. IMG_4129.jpg

    dat was hem weer. totaal niet fit dus ik ga liggen.
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Penny123
      Penny123 commented
      Editing a comment
      zoet er lekker uit!

    Goedemorgen!
    dag 75
    dag 35 12-12
    dag 19 bloei.

    Geen nieuws geen foto's vanwege pottenkijkers de hele dag.
    wat kom je hier doen dan? uhm alleen even de administratie bijwerken anders vergeet ik alles weer..

    tensio's lopen weer eens niet terug ondanks dat ik water geef. irritant is dat. flink wat afgezuurd water gegeven. 400ml per plant
    -niet vergeten tensio's te resetten wanneer ze morgen nog hoog staan
    -PH meter ijken want die vertrouw ik ook niet meer.

    LV nog net onder de 70 gelukkig dus het filter doet zijn werk. ik hoor de visite nog geen vragen stellen over geur.

    goed weekeinde allemaal
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      nou dat is het punt. ph was iedere keer 8 en hij geeft nu 9 aan.

      Takketoelli scherp. heel scherp

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Spoel je die meter ook af, en zet je hem dan in bewaarvloeistof!?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja ik zet hem altijd terug in bewaarvloeistof. ik vergeet hem nog wel eens uit te doen. dat zie ik dan wanneer ik hem weer pak

    Goedemorgen!
    dag 76
    dag 36 12-12
    dag 20 bloei.

    vandaag nog steeds alleen water vanwege de gele puntjes hier en daar. 300 a 400 ml
    LV kruipt helaas weer richting de 70%. niks aan te doen helaas. verder weinig nieuws volgens mij.
    IMG_4134.jpg
    IMG_4135 copy.jpg IMG_4136.jpg
    vandaag rustigjes bijkomen van een gezellig biertje gisteren


    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Penny123
      Penny123 commented
      Editing a comment
      zien der goed uit!

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Gezellige biertjes zijn de beste!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      haha zo is dat. maar voor de zekerheid (bang dat ik na een paar uur slapen weer de hele nacht wakker lig) toch flink zitten vapen net voor het slapen gaan en van die combi was ik de hele dag erna gruwelijk duf

    ja het gaat goed volgens mij. ik zie de toppen dikker worden en hoef de lamp steeds minder te verhogen. alleen die verdome LV.

    heb toch nog ff mn goeie camera gepakt. krijg er lol in IMG_0799.jpg
    IMG_0801.jpg

    nog een week of 6 geduld
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Freedom1984
      Freedom1984 commented
      Editing a comment
      Wat een verschil als je het verslagje in het begin leest.
      Je had wrs niet gedacht dat het zo goed ging komen,
      Met andere woorden, een wietplant is ongelooflijk sterk

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja idd daar zeg je wat. zo treurig als ze er bij stonden door mijn geklungel met teveel en onthard water er is een boel gebeurd

    goedemiddag!
    dag 77
    dag 37 12-12
    dag 21 bloei.

    3 weken bloei. LV 65 . wel wat overvoedingsverschijnselen nog dus alleen water voor de dames.

    voorbeeldje lichte overvoeding:
    IMG_4153.jpg

    de hoogste top die last van de lamp en gekke bladkleur heeft:
    IMG_4150.jpg

    totaalplaatje. dan zie je dat et wel wat meevalt met overvoeding volgens mij:
    IMG_4143.jpg
    en nog even een willekeurige top in beeld voor de liefhebber.
    IMG_4145.jpg

    weinig te beleven. ik zou er wel een paar kastjes naast kunnen zetten
    dat was hem weer
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wel cal/mag blijven geven natuurlijk!!!!!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      oh echt? goed dat je het zegt. thnx

    goedemorgen!
    dag 78
    dag 38 12-12
    dag 22 bloei.

    vandaag wat onnodige stress. door probleempje zaten de dames 5 uur nadat de lamp aanging ruim 2 uur zonder licht. hopelijk komt het goed.

    beetje water met calmag en druppel bioheaven. verder niks vanwege de tekenen van overvoeding

    verder saai, geen nieuws volgens mij gaat ie goed

    totaalplaatje:
    IMG_0814.jpg

    wat een hoogteverschillen he. volgende ronde eerder op 12-12 en dan met klemmetjes aan de gang.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ik hoop het haha. het was de laatste dagen 65 en vandaag 74.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      is het daar aan't regenen misschien !!

      staat uw kast nog steeds open ?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      vandaag even de kast open maar de laatste dagen kon hij mooi dicht omdat het onder de 70 was. het is idd heel vochtig in NL vandaag
      Last edited by Alzheimer; 2 November 2020, 15:07.
Bezig...
X