Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 citral onder 3 x 50w ledbars in verhoogde bonanza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik zou week 6 van het all-mix schema oppakken, en dan de fishmix ook vervangen voor Bio-grow.
    Week 6, omdat je planten bijna 4 weken bloeien, en dat komt aardig overeen.
    • Komende week wordt dan :
    • 2ml/L Bio Grow
    • 3ml/L Bio bloom
    • 4ml/L Bio heaven
    • 1ml/L Top max
    Acti-Vera als je dat hebt. Ik gebruik dat zelf niet.
    Als je de Alg-a-mic hebt mag daarvan in week 6 ook 2-3ml/L van bij.

    Ik kweek ook met Biobizz en heb wat schema's gemaakt, geprobeerd, aangepast etc..
    Ik pas dat eigenlijk elke kweek wel een beetje aan.
    Als je er meer over wil lezen moet je m'n binnenkweekverslagen maar eens doorbladeren.
    Linkjes staan hieronder.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      sorry wat bedoel je met B.D.?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Kijk, zo kom ik aan al die views
      Ik denk dat ze de voeding bedoelen. Als ze tussendoor droog staan geef je water.
      De voeding doe ik ook om de dag, en de andere dag krijgen ze water als ze willen.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      haha ja dat was ik iedere keer. maar duidelijk dank je ik ga de voeding om de dag doen.

    Goedemorgen!
    dag 84
    dag 44 12-12
    dag 28 bloei.


    4 weken bloei. het groen verwijnt met de dag door mijn geklungel. de plant vooraan leek overvoed dus was ik flink geminderd met voeding geven. ondanks dat ik iedere dag een paar keer kijk en foto's neem viel het me amper op dat de achterste helft stond te vergelen..
    vandaag krijgen ze dus flink voeding.morgen waarschijnlijk niks want ik ben nogal royaal geweest. recept van QnQ hierboven aangehouden.

    totaalplaatje:
    IMG_4199.jpg

    plaatje van de achterste, steeds gelere dames. deze foto zal ik vaker nemen de komende tijd dan kan ik beter vergelijken.

    IMG_4201.jpg

    kast dicht, garage op slot. vandaag weer pottenkijkers in huis dus

    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ik gebruik 1 soort voeding voor de gehele cyclus, heb geen aparte groei of bloei.

      Ben aan het denken om wat extra stikstof mee te gaan geven tot 2de week bloei.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bij mij waren of zijn 80% van de voedings issues verleden tijd sinds ik CaMg van Atami gebruik. Daar zit ook wat extra N in.
      2,50 voor een flessie

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Zal ik weer eens gaan meegeven, kijken wat het doet.

    Goedemorgen!
    dag 85
    dag 45 12-12
    dag 29 bloei.

    alleen een druppie water (200ml )na de voeding van gisteren. verder weinig nieuws.
    even een close up tegen de opkomende oogstkoorts:
    101120.jpg

    mocht het een misoogst worden hebben we gelukkig de foto's nog:



    IMG_0852.jpg

    ik zal me morgen eens verdiepen in het drogen en knippen. eens zien wat ik daar voor aan moet schaffen want ik denk niet dat de oplossing om geknipte toppen in een doos te hangen welke gekoppeld is aan de kast gaat lukken. nog veel te leren



    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Hangt hier ook gewoon op zolder, ruik er niks van.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, gooi maar weg dan.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ik heb vanwege een warmte wisselaar wat overdruk op zolder dus de lucht zal de zolder snel verlaten. ik neem de gok wel dat verschillen in ideale oogstdatum niet al te ver uit elkaar liggen. ik probeer het wel een dagje op zolder en als het ruikt moet de rest ook gewoon om en droog ik alles in de kast. eerste rondje was duur genoeg met alles wat er zo bij komt. eerst maar eens kijken of ik er op kan slapen

    Goedemorgen!
    dag 86
    dag 46 12-12
    dag 30 bloei.

    vandaag water met voeding volgens recept van QnQ. tensios tegen de 300 dus flinke slok gegeven. 400ml
    LV is 60 dus stabiel maar niet ideaal.

    een vraagje. nu ik mijn fout met voeding aan het herstellen ben, heeft het zin om te controleren of geel blad weer groener wordt of gebeurt dat normalerwijs niet en is het maximale resultaat dat het niet geler wordt?

    even een totaalbeeld zodat je ziet dat er echt nog wel wat groen in de kast zit:
    IMG_4213.jpg

    maar achterin is het vooral geel helaas:
    IMG_4214 copy.jpg

    en nog een foto met de goeie camera om de trichomen te volgen :

    Screenshot 2020-11-11 at 10.19.25.png
    dat was hem weer. ik moet nu hardlopen van mezelf.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      geen idee. ik heb een mighty en van 1 dosis kan ik prima slapen. het is niet superlekker maar beter voor mijn keel dan een portie in een bong. ik gebruik ook veel minder wiet met vapen. en ik heb geen gezeur over rooklucht dus kan lekker languit op de bank die mighty leeglurken voor ik helemaal knetter naar mn bed waggel

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Mmm, oke, storm de deur uit en op naar de mighty haha!

      Nee, ik vond de smaak helemaal niet lekker in zon storm, ook niet het effect. Het totaalplaatje deed t m niet zeg maar!

    Goedemorgen!
    dag 87
    dag 47 12-12
    dag 31 bloei.

    Geen nieuws. ik werk alleen even de administratie bij anders weet ik het morgen niet meer.
    tensio's nog net onder de 200 dus vandaag even niks te drinken.
    drukke dag dus tot morgen
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


      Goedemorgen!
      dag 88
      dag 48 12-12
      dag 32 bloei.

      flinke slok water met voeding gegeven. 400 ml
      • 2ml/L Bio Grow
      • 3ml/L Bio bloom
      • 4ml/L Bio heaven
      • 1ml/L Top max
      • 1ml/L calmag
      totaalplaatje: ziet er nog redelijk groen uit. volgende ronde een betere poging om alles op gelijke hoogte te houden.
      IMG_4234 copy.jpg

      plaatje van achter in de kast waar het stiekempjes erg geel geworden was. hopelijk wordt dat niet erger vanaf nu:
      IMG_4233.jpg

      en nog even een poging tot een mooi plaatje. :
      IMG_0866.jpg

      verder geen bijzonderheden. volgens de leverancier is 56 dagen bloei nodig dus dat zou nog 3 weken zijn. bij 4 ben ik ook tevreden, dan zit alles droog in een cvault met de kerst



      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        Rickysticky ja kan ik me voorstellen. heb het ook wel gezien en gemeld twee weken geleden, maar toen leek het beginnende overvoeding icm te lage lamp. vergeling begon bij hoogste top waarvan gele blad ook rechtomhoog stond.

        ik heb toen niet gezien dat de lagere toppen achterin ook gingen vergelen. dat is in een paar dagen gebeurd helaas. dom dom dom.

        Penny123 ben jij alweer een nieuw rondje gestart? ik zie geen verslag of kijk ik weer ergens overheen?

      • Penny123
        Penny123 commented
        Editing a comment
        Alzheimer nee nog niet verslag gaat er komen, ben me tent aan het verplaatsen en in en afvoer aan het verbeteren. misschien vandaag dat t afkomt

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok leuk. ja goede aan- en afvoer gaat je als de tent voller is enorm helpen. bij mij is het verre van optimaal

      Goedemiddag!
      dag 89
      dag 49 12-12
      dag 33 bloei.

      geen nieuws. klein druppie water na de plons voedingswater van gisteren. ik noteer het toch maar weer even want ik moest vanmorgen eerst terugzoeken of het gisteren nu water was of water met voeding.
      toch nog even een foto om te kijken of de trichomen al wat minder helder worden.. nee dus
      administratie bijgewerkt. ik wens iedereen een beter weekeinde dan ik heb. koortsig ondanks dat ik 24/7 thuis ben


      IMG_0867.jpg
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja ik heb schrik voor die kutcorona. naast beginnende alzheimer nog een lijst van klachten helaas. hoop niet dat ik het thuisbezorgd heb gekregen. ik ga naar mn bed

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment

      Goedemorgen!
      dag 90
      dag 50 12-12
      dag 34 bloei.

      water met voeding gegeven. 400 ml
      • 2ml/L Bio Grow
      • 3ml/L Bio bloom
      • 4ml/L Bio heaven
      • 1ml/L Top max
      • 1ml/L calmag


      plantjes worden langzaam geler. hopelijk komt dat goed want ze moeten nog even. 3 a 4 weken nog wel verwacht ik.
      voorin valt het nog wel mee:
      IMG_4240.jpg
      achterin de kast is het zorgerlijker:
      IMG_4242 copy.jpg

      geprobeerd in te zoomen maar geen vaste hand vandaag.. toch goed te zien dat ze nog wel even moeten
      Screenshot 2020-11-15 at 10.17.16.png

      administratie weer bijgewerkt.


      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        dank je. wel een beetje. zo lekker op de bank F1 kijken en verder geen wilde plannen

      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Kost je 10 jaar van je leven, deze race. Man, man, man...

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja het gaat niet echt zoals ik had gehoopt..

      Ziet er top uit

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        dank je. het mocht wat groener maar zoals het nu lijkt staat er een jaar lang lekker slapen in de kast

      Week je of 3 nog gok ik

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik hoop het want het wordt helaas geler met de dag. drie weken moeten ze het vol kunnen houden

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        3 weekjes denk het ni !!

        Gaat nog wel 5 weekjes duren !!

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja zou kunnen dat het langer gaat duren hoor. het lukt me ook niet om het in de nacht warm genoeg te houden. dat vertraagt de boel ook..
        of zit je mij uit de gein even nerveus te maken remco

      Komd goed gewoon laten staan

      Comment



        Oogsten als ze rijp zijn !!


        Artboard 1trichomes smaller.png
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Alzheimer View Post
          water met voeding gegeven. 400 ml
          Avond, bedoel jij dan 400ml per plant of in totaal?

          Gr
          Last edited by QnQ; 17 November 2020, 09:23.

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            maar staar je niet blind op hoeveelheden bij andere verslagen hoor. hoeveel water er nodig is verschilt per plant en is afhankelijk van temperatuur, licht, plantgrootte , plantsoort, potgrootte enz. ik zie topics van mensen die veel meer water geven dan ik, waarschijnlijk omdat ze veel meer dan mijn 150w lampje hebben hangen.

            er is ergens een sticky over water geven. dat is verplicht leesvoer eigenlijk

            edit-- gevonden:
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-water-geven

          • YiL
            YiL commented
            Editing a comment
            Die heb ik al reeds doorgelezen, dank voor het wijzen naar dat stukje “verplichte leesvoer”. Verschil is idd groot tussen de kweekverslagen, ik was nieuwsgierig geraakt omdat je in begin sprak per plant en later enkel de totale hoeveelheid (blijkt nu).

            Als beginneling binnen merk ik dat de watergiften echt anders zijn dan buiten, moet daar mijn weg een beetje in vinden.

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            ja voeding die ik aan het water toevoeg vermeld ik per liter. dat doet eigenlijk iedereen dus zo kan je het makkelijk vergelijken en zo staat het ook meestal op de verpakkingen.

            de hoeveelheid water hou ik voor mezelf bij per plant. en dan weet ik dat bijv. de plant linksvoor ( die is flink groter dan de rest) wat meer krijgt dan de anderen.

            de juiste hoeveelheid geven vond ik het lastigste dat er is. de pot optillen en voelen of hij nog zwaar aanvoelt wordt veel gedaan. ik heb aan het begin de pot ook wel gewogen. voor en na het water geven. dan kon ik het noteren en hoefde ik het niet te onthouden. als de plantjes eenmaal in een grotere pot staan kan je er zo'n tensio naast steken. dat helpt mij ook enorm.

            wat het beste helpt is gewoon iedere dag je belevenissen hier in een verslagje zetten. dan krijg je vanzelf een reactie wanneer iemand denkt dat er wat te verbeteren valt. dat is echt heel prettig

          Goedemorgen!
          dag 91
          dag 51 12-12
          dag 35 bloei.

          gisteren flink veel(400 ml) water met voeding, vandaag staan de tensio's net boven de 200 dus 125 ml afgezuurd water en verder niks .

          nog even een close upje tegen de oogstkoorts:
          Screenshot 2020-11-16 at 09.50.41.png

          we zijn er duidelijk nog niet. dan maar een foto, gewoon omdat het kan IMG_0902.jpg
          IMG_0909.jpg
          verder niet veel te melden. het blijft langzaam vergelen omdat ik met mijn domme kop gestopt was met de biogrow. hopelijk stabiliseert dit en wordt het niet veel erger.

          vandaag eens uitzoeken wat ik met het knipafval ga doen. ik zou er olie van maken maar omdat vapen mij zo goed bevalt zoek ik een manier om het knipafval te vapen. ik las dat ik er hash van kan maken en dat vapen maar dat dit ook een kliederboel kan worden. we gaan eens zoeken.
          mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            haha ok. nou ik ga eens rustig zoeken. dank je. de ice -o- lator had ik laatst ook gezien maar daar wacht ik dan nog ff mee. toch bang voor geklieder in die mighty.
            ik hoop dat ik de mooiste suikerblaadjes kan vapen en van de rest misschien wat trichomen af te kloppen/zeven. dan kom ik een heel eind zonder al teveel extra kosten.

            hoef ik ook niet al te precies te knippen dus. kan de kleinere blaadjes gewoon mee vapen

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Heb de arizer v-tower en doe ook het grum met blad in de grinder en dan in de vaper, werkt perfect

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            ok thnx man. dat scheelt weer een boel gedoe

          Goedemorgen!
          dag 92
          dag 52 12-12
          dag 36 bloei.

          het restant voedingswater opgemaakt. kleine 400 ml per plant. LV onveranderd 60 dus jammer.

          langzamerhand wordt het geler in de kast. voorin valt het nog mee:
          IMG_4252 copy.jpg
          achterin is het minder groen:
          IMG_4260.jpg
          hoe vaak ik ook kijk per dag de trichomen blijven helder
          IMG_0920.jpg
          hopelijk vertraagt de kouder wordende garage de boel niet want dan zit ik pas met de kerst te knippen..
          mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            ja klopt. ontvochtiger neemt onderhand meer stroom dan mn lamp en nog is lv 60. als ik hem uitdoe vliegt het omhoog

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Is wel zonder van mij . Als ik er 1 zou zetten trek ik meer vocht aan dan er eerst aanwezig is , heb ik al gehoord. Nutteloos dus in een kamer, in een kast of tent kan ik er wel inkomen dat het goed is...

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            ja misschien een volgende rondje een plant minder en dan de ontvochtiger in de kast erbij. misschien gaat het in het voorjaar ook meevallen met LV en is het heel niet nodig. als deze ronde en die in het voorjaar een beetje ok gaan dan hoef ik ook een hele tijd niet meer te kweken
        Bezig...
        X