Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonsai - Bumble Bee 165W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Bonsai - Bumble Bee 165W

    Korting op 420shop
    Ja, ik ga door met de lamp. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-eerste-poging

    Inmiddels begrijp ik de lamp een beetje. En ben ik in overweging of ik 2x2 of 2x3 plantjes neerzet. Dat duurt sowieso nog een dag of 14.

    Wat ik wel wil gaan doen, is actief snoeien. Snel toppen, bij de derde of vierde node. Misschien wel 2x toppen en alles wat niet efficient lijkt (ja, lijkt want echt weet ik het ook niet, ben geen plantje) wegsnoeien. 4 of 6 zaadjes dus. En een verwachte ETA van 140 dagen. Ik neem wat meer tijd voor bloei.
    Last edited by WittiW; 12 November 2020, 19:51.

    #2

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Na avondeten krijg ik last van herseninactiviteit. Ff naar dat bonzai records gekeken, maar ken ik niet.

    #3
    Vandaag light mix van plagron besteld en ook wat extra terra bloom, die ging wel hard.

    Het wordt 2x2 plantjes;
    * 2x glookies
    * 2x guava jelly

    Het bonsai gedeelte wordt dus dat ik 16 toppen wil van 4 planten. De planten mogen tot een meter of 1,6 groeien. Liefst zo groen mogelijk. Groeitijd mag best een maand of 2 worden.

    Comment


      #4
      Spannend waar ga je in groeien?

      Comment


      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Light mix van plagron, dus wat niet rijke aarde (turf) met wat perliet. Het worden ook weer 11 liter potten. Voor 4 potten is 50L wel ok. De plagron bloom heb ik veel gebruikt, vorige keer.

        Het plan is wel meer dikke toppen, dan de vorige keer, meer zoals dit:
        /edit niet meewerkende foto
        Last edited by WittiW; 4 October 2020, 21:29.

      #5
      Foto doet het niet. En hoe groot is je tent?

      Comment


      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        ik ben wel nieuwsgierig naar de guava jelly. Wilde eigenlijk in beide gevallen ander zaad. Zaadjes kopen in Amsterdam centrum, slaat nergens op.

      #6
      succes, ik ga het volgen. benieuwd naar de glookies. lijkt me heerlijk
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


        #7
        Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
        Foto doet het niet. En hoe groot is je tent?
        Tentje is 90x90, maar lampje dus niet genoeg voor alles vol, maar wel wat ruimte om overal redelijk bij te kunnen. Ik heb een netje die op zich 5x5 toppen toelaat, maar ik ga dus voor 4x4 toppen. En dan liefst zo groot mogelijk .

        De lamp is helaas niet vierkant, dus ik denk nog wat na over hoe ik het precies wil. Ik denk dat ik een eind kom met de zaailingen wat strategisch in het potje plaatsen. Alle zaadjes op een snijpunt aan de binnenkant.

        Comment


          #8
          Zal wel loslopen toch, succes man.

          Comment


            #9
            IMG20201031112522.jpg

            Gaat hard nu. Tijd om te starten. Morgen 4 zaadjes in een koffiefilter vouwen. Tentje nog een keer desinfecteren en weer installeren en van start.

            Over een dag of 5 moet de tent staan met de zaailingen vrolijk omhoogkijkend.

            Plan is 6 weken groei en iets van 11 weken bloei. Dat is dan 4 maanden min of meer. Het plan is ook met 4 planten, 16 fatsoenlijke toppen te maken en onderaan stevig te snoeien. 2x toppen dus.

            Moet zoiets worden:
            ​​​​​​..XX..
            ..XX..
            ​​​​​​.XXXX.
            .XXXX.
            ..XX..
            ..XX..

            De afzuiging blijft minimaal, maar wel een extra invoer voor lucht, maakt het totaal op 3 in de tent. Ook een extra gaatje om de ventilator lager te kunnen plaatsen. De ventilator ga ik aan de onderkant gebruiken als de planten in bloei gaan.

            Extra kosten,
            Zaadjes, 30 euro
            Ventilator, 8 euro
            Lightmix en voeding, 10 euro
            Extra flens en kabelgat, 20 euro
            Te verwachten stroom, 35 euro

            Ongeveer 100 euro dus.

            Graag wil ik meer (en betere gemiddelde kwaliteit) dan mijn eerste oogst van 200 gram.


            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              En wat zijn je totale kosten voor
              de kweek incl. de extra kosten?

            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Voor deze kweek dus 100 euro ongeveer. Extra kosten bedoelde ik tov de vorige ronde, die 832,10 kostte. Totaal zit ik dus nog wat onder de 1000 euro. Ik heb nog wel extra zaden gekocht, maar dat verreken ik zodra ze de grond ingaan.

              Echt uitmaken doet het ook niet. De kosten zijn er al uit. In die zin is wiet echt achterlijk duur geprijsd in de winkel.

            #10
            Ga je zeker volgen ! Benieuwd wat je met de lamp kan doen, heb zelf 2x de 200w versie.

            Succes !

            Comment


            • Sykes
              Sykes commented
              Editing a comment
              Dan heb ik niks over knopen gezegd

              Ik zit zelf vanaf week 1 op 100% licht en heb hier nog geen nadelen van ondervonden, wel op meer afstand begonnen en deze naar 40cm gebracht en toen de planten naar de 30cm afstand laten groeien.

            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Ik gebruik nu een lux metertje van de android winkel. Ik denk dat die niet echt heel accuraat is, maar op elke mobiel met camera zit een lichtmeter. En dat betekent ook dat als je foto's redelijk normaal gekleurd zijn, de lichtmeting het doet.

              Voornamelijk ga ik het ding gebruiken om niet teveel licht te geven. Stoppen bij een meting van 90.000 lux of iets. Dat betekent waarschijnlijk dat ik iets meer dan 30cm ga aanhouden.

            • Sykes
              Sykes commented
              Editing a comment
              Ik blijf je resultaten zeker volgen !

            #11
            IMG20201109215217.jpg
            Glookies https://www.barneysfarm.nl/glookies-485
            Strawberry glue https://www.amsterdamgenetics.com/nl...rawberry-glue/

            Hahaha, verkeerde pak open getrokken. Ok dan!

            IMG20201109220222.jpg IMG20201109220452.jpg

            Ik heb een wilde bos haren. Ik kom uit Zwalk!

            Comment


              #12
              De tent staat, zaailingen in de bekers. Op naar het eerste meetpunt, kopjes boven de grond
              IMG20201112101745.jpg
              IMG20201112103930.jpg
              Last edited by WittiW; 12 November 2020, 10:54.

              Comment


                #13
                Klaar voor vandaag, lichtje is aangeschoten om ongeveer 2 uur, dus donker van 10 tot 2, de rest licht.
                IMGP3706 (2).JPG
                Vandaag zag ik iemand aangeven dat je lux wel makkelijk met een mobieltje kan meten. Omdat ik echt nog erg loop te gokken met mijn lamp (afstand, intensiteit), heb ik maar een programma gedownload. Lux light meter (free).

                Screenshot_2020-11-12-14-03-31-16_ba6362237ba151c156b9c1767ff404ec.jpg Screenshot_2020-11-12-14-04-08-98_ba6362237ba151c156b9c1767ff404ec.jpg

                De linker is wat het aangeeft op een afstand van 30cm en voluit aan, rechts is gedimd tot het minimale met ook 30cm afstand. Ik heb de lamp wat hoger gezet dan het minimale. Scheelt me weer stroom!
                Attached Files

                Comment


                  #14
                  De plantjes zijn onderweg! dag 5

                  De LV blijft tussen de 48% en 52%, wat laag maar ik kan ermee leven
                  De temperatuur blijft tussen 20,4C en 21,2C, prima
                  Ik heb nog geen ventilator geinstalleerd, dus de afzuiging is de enige lucht die circuleert.
                  Licht meet ik nog steeds met de mobiel, die zegt nu een lux van ongeveer 18.000 bij de bekers.

                  Kopjes boven het grond
                  IMGP3708.JPG IMGP3710.JPG

                  Close upjes
                  IMGP3715 (2).JPG IMGP3717 (2).JPG

                  Comment


                    #15
                    Strekken? Weet het niet, maar de lamp maar verder omhoog gedraaid en nu op iets van 38cm van de plantjes. Verder gaat het prima. Lamp schijnt meer, dus temp loopt omhoog en de lv wat omlaag

                    LV tussen 45-50%
                    Temp tussen 23-24C

                    IMGP3720 (2).JPG
                    IMGP3724 (2).JPG IMGP3725 (2).JPG IMGP3727 (2).JPG IMGP3730 (2).JPG

                    Groeit als gras

                    Nu bedenken wat ik met eten wil. Ga maar iets stoven, wat een beetje tijd kost. Slecht weer, morgen misschien naar een museum maar, https://www.rijksmuseum.nl/nl/zien-e...van-der-elsken

                    Als dat dan mag. Ondersteun cultuur een beetje aub zodra het kan.

                    Comment


                    • Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Je plantjes strekken wat maar tegelijk zet je de lamp hoger? Of het is uit zekerheid omdat je lamp meer (harder?) schijnt?
                  Bezig...
                  X