Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Speciaal voor de geïnteresseerden... Mijn Gelato in de dr60
    E88F1291-E826-456D-9BA7-A5DE9E400644.jpeg E5F7BD97-8CC0-44B5-BDDB-EC40367FF900.jpeg BA598790-4605-49A8-8154-719E45A9E49A.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


      #77
      Kleine update... geen bijzonderheden..
      Uiteraard zou ik graag vertellen wat ik allemaal gedaan heb maar afgezien van wat voedingswater en de CO2 toevoeging heb ik niets gedaan. CO2 meter nog niet binnen dus kan niet zeggen of de CO2 waarde hoger is dan normaal (400PPM bijvoorbeeld). Daarnaast geen flauw idee hoeveel CO2 de fles afgeeft. Dat hij alcohol aanmaakt staat buiten twijfel, ruikt inmiddels alsof ik een fles bier in mijn hok heb staan. Fles bubbelt goed. Onder het mom van baadt het niet, schaadt het niet. Kost vrijwel niets zo.Teveel CO2 zal niet van toepassing zijn... Geloof niet dat zo'n oplossing zoveel om kan zetten (tot 1500PPM is zinvol).
      Luchtvochtigheid nog steeds aan de lage kant (volgens logger 40% maar deze zit er steeds zo'n 6-7 procentpunt naast t.o.v. losse hygrometer) dus zou onder de 35% kunnen zijn. Maar planten zien er fantastisch uit, lichte tekenen van lichtbleach maar dat is ergens niet gek, heb de lamp ineens van 60 naar 30cm gebracht. Als het vanavond wederom toegenomen is hang ik de lamp een centimeter of 5 hoger.
      IMG_1077.jpeg IMG_1079.jpeg IMG_1078.jpeg IMG_1080.jpeg
      Last edited by Voor het eerst; 10 November 2020, 10:41.
      Lopend Verslag

      Comment


        #78
        Vandaag een beetje gesnoeid... Begon nu toch wel lastig te worden om een mooi plekje te vinden. Nog niet te rigoureus, ze strekken nog zat en dat blad zit er niet voor niets aan. Van mij mag de bloei er nu wek echt in komen maar goed. Verder alles naar het zin, CO2??? Geen idee of het wat doet, het doet in ieder geval niets negatiefs. Heb vanmiddag even kunnen meten maar met 488 PPM geloof ik ook niet dat er nou zo heel veel CO2 gegenereerd wordt. Ach het staat niet in de weg..

        IMG_0041.jpeg IMG_0046.jpeg IMG_0043.jpeg IMG_0042.jpeg IMG_0045.jpeg IMG_0044.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


          #79

          Comment


            #80
            Zo... de dames hebben vandaag weer eens wat lekkers gehad, ruime dosering sigaar Royal met wat CalMag en Bac Grow. Ik heb nog een paar ml BAC Grow en denk dat ik ze net lang genoeg groeivoeding kan geven. 1 dame toont lichte tekenen van overvoeding wat vreemd is want deze krijgt niet eens zoveel als de rest. Nou ja, niet echt zorgwekkend, ze ziet er prima uit verder.

            Het binden wordt wel steeds lastiger, volgende keer het net toch een 10cm hoger. De 2 jongste dames hangen nu ook vol in het net maar zijn lang zo rossig niet. Ik heb dan ook nog plek zat voor een paar mooie toppen. Zodra de groei er echt uit is zal ik de toppen nog 1 keer mooi herverdelen. Ik heb nu weer enkele bladeren verwijderd die licht blokkeerden. Ben er nog niet over uit of ik ga dieven. Ik twijefel of dit nou echt wel zo'n voordeel oplevert. Feit is wel dat ik nu een fijne tumble trimmer heb en als ik zie wat ik de laatste ronde aan minitopjes had wat bij elkaar toch nog een redelijke hoeveelheid prima wiet was. Uiteraard zal ik wel het spul verwijderen wat er echt niet bij kan of zodanig in de weg zit dat de opbrengst niet opweegt tegen het gemak van verwijderen.

            Bloei komt er maar langzaam in... zie al wel wat gloeihaartjes maar echt toppen is nog geen sprake van. Wat me wel opvalt is de enorme hoeveelheid blad en vooral het aantal bladvingers. Sommige bladeren hebben 11 of 13 vingers. Als ik er inderdaad van uit mag gaan dat meer beter is dan zullen ze het wel naar hun zin hebben.

            IMG_1105.jpeg IMG_1104.jpeg IMG_1103.jpeg IMG_1108.jpeg IMG_1107.jpeg IMG_1106.jpeg

            Lopend Verslag

            Comment


            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ziet er perfect uit . benieuwd of je alles op 1 hoogte kan houden straks

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Daar ben ik eerlijk gezegd niet heel bang voor. Groeit er een bovenuit... binden we haar gewoon weer vast. Tot nog toe kan ik alles nog onder het net houden maar eerlijk is eerlijk, het wordt wel krap. Straks op het net verder...

            #81
            Ook deze dame (Gelato 41) heeft het aardig naar haar zin maar bloei zit er absoluut nog niet in. Vreemd....
            Ze staat nog lekker onder de TS1000 en lijkt zich er prima onder te voelen maar je zou bijna denken dat ze nog onder 18/6 staat. Juist in deze tent is absoluut geen restlicht aanwezig en toch....

            Heb haar nog een beetje uit elkaar getrokken en kan alleen maar zeggen dat zo'n 150W lamp best interessant is. De ruimte is natuurlijk maar 60x60cm dus ja wat moet je qua opbrengst verwachten??? Zou 150 gram droog haalbaar zijn van 1 plant onder deze lamp op dit oppervlak? Ik hoop het van harte want gisteren voor het eerst de Gelato gerookt en WOW... die is echt lekker. Erg heftig ook maar niet te heftig. Komt er lekker snel in, lekker zacht rokertje. In de bang is hij helemaal geweldig en dan te bedenken dat ze pas 14 dagen in de potten zit.

            IMG_1110.jpeg IMG_1109.jpeg

            Lopend Verslag

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Ik heb twee planten onder deze lamp gehad in een tentje van 70x70 en leverde een mooie 182 gr. op zonder scrog, gewoon laten gaan.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Dat is alvast een mooi vooruitzicht.. Dan zou 150 in scrog haast moeten lukken toch.

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Dat zou wel moeten kunnen denk ik

            #82
            Goedemorgen..... Dat was grappig om de kast te openen.... Gisteren Sugar Royal gehad en direct staat alles 10cm boven het net. Het meeste heb ik er nu onder gevouwen maar het zit vol onder het net. Vanaf morgenochtend ga ik erop binden. Ik breek nu teveel af met dat gebrei.

            Nog wat blad verwijderd (zonder opzet..zie bovenstaande)... Dus wel weer iets meer licht.

            Ik begon me ineens iets af te vragen. Als ik kijk naar de wortelontwikkeling zou ik gaan denken dat ze misschien nog natter moeten staan, ze blijven immers naar de blumats toe groeien. Heeft iemand hier gedachten over?? Ik maak me er zeker geen zorgen over maar als er iets verbeterd kan worden doe ik dat graag. Het is wel opvallend dat dit vooral voorkomt bij de twee potten die het droogst zijn. Deze lopen soms bij momenten op tot 350-450 mBar.

            Bloei begint er eindelijk in te komen, dat zal voor jullie nog niet echt heel zichtbaar zijn maar ik heb getracht dit op foto vast te leggen.

            IMG_1117.jpeg Voor het binden
            IMG_1119.jpeg IMG_1118.jpeg IMG_1115.jpeg IMG_1116.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ik bedoelde eigenlijk dat ik toen de helft van het vermogen had... 300W nu 600W. Ik probeer verder alles zoveel als mogelijk gelijk te doen...
              Overigens denk ik dat ik deze ronde wel alles groen kan houden tot het einde.. ga sinds 2 rondes wat langer door met groeivoeding en dat lijkt wat te helpen.

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ah vergeten .. jij wil de verdubbelaar inzetten.
              mooie vergelijkende test dan ,wanneer het ook lukt omstandigheden als LV ook gelijk aan vorige ronde te houden

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ik ga ervan uit dat als er niets stuk gaat dat ik ook die zaken ongeveer gelijk heb. Belangrijk verschil is wel dat ik deze ronde wat eerder in het seizoen heb dus de temperatuur ligt gemiddeld genomen zo'n 2 graden hoger. Dat zal vast wel iets verschil maken maar ik denk niet zo groot dat het significante verschillen in opbrengst zou moeten geven. Moet zeggen dat de overeenkomsten tot nog toe groot zijn. Hopelijk blijft dat zo

            #83
            DAG 45

            Voor degenen die het leuk vinden om te vergelijken.... In DIT VERSLAG mijn voorgaande SCROG ronde ook op de 45e dag.. WOW ik zou zo de foto's kunnen verwisselen
            Dus eigenlijk zou er vanaf dit moment ongeveer verschil moeten optreden... Tenslotte staat bovenstaand rondje onder 300W, deze ronde op 600W. Verder nagenoeg gelijk. Ook in die ronde luchtvochtigheid en temperatuur vrijwel gelijk aan deze ronde.
            Lopend Verslag

            Comment


            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              zoek de verschillen idd. oudere verslag lijkt iets groener? verder geen verschil dat ik kan vinden

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Denk dat ik toen wat hoger in de dosering zat qua voeding, ik had er toen biotabs inzitten

            #84
            Ik ga vanaf vandaag de bloei tellen. Vandaag allemaal een beetje groeivoeding en CalMag gehad, watervat bijgevuld en een paar hoger gelegen toppen aan het net geknoopt. 1 dame stond een beetje erg nat (75 mBar) en ik denk dat dat komt omdat ik de blumat had opengedraaid terwijl de slang klem zat. Niet direct een ramp maar wel even opletten. Verder valt op dat nieuw blad wat aan de lichte kant is dus wellicht iets omhoog in voeding. Volgende week starten we met bloeivoeding dus dat komt wel goed. Onder het net binden wil echt niet meer ivm ruimtegebrek (net wordt ook aardig opgedrukt) dus we gaan verder op het net. Grappig is dat net als vorige scrogronde beknelde toppen zich er gewoon omheen vouwen.
            Qua foto's vandaag niets bijzonders, ik verwacht tegen eind volgende week de eerste mooie foto's van toppen te kunnen maken.

            B475E11E-16A3-4D5C-BFA5-F4BDD5CB4180.jpeg 41D86E9B-4887-4FDB-B33C-2107E7C7119A.jpeg 8A5664B3-6EA4-4953-8626-1F4ACD6EA58E.jpeg 3FEDDC73-D10E-4304-BCB9-C58FD157AA64.jpeg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              zijn inderdaad wel wat grote potten (42 cm in doorsnee)

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              Da zijn nog geen echte pruikjes he vriend !!

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Nee maar dat worden ze vanzelf wel hoor. Ik tel altijd vanaf het moment dat ze zo'n 1 cm zijn en dat is nu.

            #85
            Goedemorgen... ik heb last van iets vergeling aan een plant. Ik vermoed een gebrek aan voeding want dit is ook direct de lichtste plant. Ik ga deze dus met ingang van vandaag voor deze dame iets boven de max dosering zitten. Nu denken jullie waarschijnlijk dat dat veel te veel is maar ze krijgen het meeste water via de blumats dus niet iedere liter water die ze krijgen bevat voeding.

            Verder zijn er niet veel bijzonderheden. De groei gaat niet meer zo hard (hoef nog maar een keer per dag te binden) en de bloei komt er aardig in. Ik denk dat ik eind volgende week kan stoppen met binden.

            58832FE9-5E01-4D01-AFD0-4A5EF78F32C6.jpeg 47BB1BAA-5CF3-49D2-B147-95979E324998.jpeg C236620C-C5F0-47DD-AACF-952ADE1DDDD7.jpeg
            892CB2AD-1D22-4905-91CE-28F033056D30.jpeg AFB5CDF1-B09A-4F92-956C-75B86B34D005.jpeg 6F8471C7-DEF7-4EFB-82F4-5EEA4FA8556D.jpeg

            Lopend Verslag

            Comment


            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ah ok iedere verdieping zijn eigen lamp of extra licht vanaf de zijkant.
              ja tentje erbij lijkt mij ook wel wat . voor het voorgroeien en drogen. eerst maar eens kijken of het uberhaupt gaat lukken iets te oogsten

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ik moet zeggen dat een voorgroeitent me wel bevalt. Tevens prima plek om te drogen. Alleen heb ik daardoor wel alsnog een tent in huis staan en juist dat is wat ik eigenlijk niet wilde. Er staan meestal te veel plantjes voor te groeien en als het ligt te drogen is het altijd meer dan 30 gram. Ofwel, zien ze de tent ben ik hoe dan ook de lul. Wellicht deze ook maar eens verhuizen naar mijn kweeklocatie. Daar valt hij sowieso minder op omdat daar wel meer rare tenten voor diverse doeleinden staan

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              klinkt verstandig

            #86
            Ik zag in het verslag van witpen dat je een keer White widow wilde proberen, ik heb die afgelopen zomer buiten gehad in een bak van 90 liter in scrog, heerlijk wietje en bijzonder mooie toppen vol met trichomen, hier een paar pics
            20200901_110317.jpg 20200901_113701.jpg 20200912_110027.jpg
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ja ik vind een goede window ook echt lekker.. Wilde deze afgelopen jaar al zetten maar nagenoeg alle kweekverslagen binnen liepen op niets uit. Dus besloot ik eerst wat ervaring op te doen met wat makkelijker soorten.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Tis ook wel handig als je er precies bij zet van wie die WW was want er zijn zo'n 100 verschillende te koop

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Mocht je intresse hebben in deze zaden kijk dan eens op Growshopmarkt onder gefeminiseerde zaden, hij staat meestal bovenaan en heeft ook nog andere standaard zaden als amnesia haze, powerplant, cheese, bubble gum, blueberry, og kush en natuurlijk white widow voor €1,25 per zaadje,
              Hij verstuurd ze ook, altijd het proberen waard, suc6 verder, ik hoop dat de co2 je wat oplevert, blijf het volgen, heb het zelf ook al eens gebruik maar gewoon met gist en suiker met water.

            #87
            Nou heel veel heb ik niet te melden... Alles gaat naar wens. Heb wel besloten om met CO2 te gaan kweken. Ik kan met alle aanzuigbuizen dicht een onderdruk van 0,4 bar genereren (helaas niet vasthouden) dus kan stellen dat de ruimte aardig luchtdicht is. Ik heb besloten een 4KW CO2 generator aan te schaffen i.c.m. met een CO2 controller en sensor.
            Omdat zo'n generator werkt d.m.v. een brander zal de temperatuur in de ruimte enigszins oplopen verwacht ik maar dat mag geen probleem zijn. De controller die ik op het oog heb heeft een ingebouwde lichtmeter zodat de CO2 toevoeging onderbroken wordt zodra het licht uit gaat. Ik ben van plan te starten rond de 900PPM en dit over een periode van 2-3 weken op te voeren naar 1400PPM. Ik hoop daarbij een temperatuur van 30-32 graden te kunnen handhaven.
            Problemen die ik mogelijk kan verwachten en de mogelijke oplossing...
            • hogere voedingsbehoefte (dosering verhogen tot maximaal 1,5x aanbevolen maximum)
            • hogere waterbehoefte (als het goed is vangen de blumats dat op en anders zie ik dat vanzelf op de tensie's)
            • hogere temperatuurbehoefte (ik zit al vrij hoog en verwacht dat de branders dit verder zullen verhogen)
            • meer licht (ik ben van mening dat ik nu niet het maximale uit de lamp haal en daarom de keuze voor CO2)
            Of ik denk dat het gaat werken... tsja, ik weet niet hoe jullie met je geld omgaan maar gezien de investering ga ik er wel vanuit dat ik dit terug ga zien. Ik verwacht dat het met name in de zomer wel eens voordelen kan geven (maakt airco overbodig).

            Vragen... Ik lees op diverse sites dat een luchtvochtigheid van om en nabij de 70% wenselijk is. Dat kan ik makkelijk halen door de ontvochtiger uit te zetten maar hoe groot is de kans op toprot onder die omstandigheden (70%RH, 32˚C) of kan ik beter de ontvochtiger op 60% zetten zodat deze maximaal 66% toelaat?

            Afzuiger schroef ik terug naar 10-15% vermogen om de CO2 enigszins in de ruimte te houden. Volgens PrimaKlima mag dat geen enkel probleem zijn voor de ventilator (PK125 EC-TC)680 M3

            Foto's ter aanvulling..
            IMG_0054.jpeg IMG_0055.jpeg IMG_0056.jpeg IMG_1152.jpeg

            En nog even de Gelato41
            IMG_1150.jpeg IMG_1151.jpeg IMG_1152.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ja dat zou een hele goede zijn. Maar of je dan nog over thuiskweken kan spreken🤔

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Zeker niet, en al helemaal niet meer over hobbykweek

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment

            #88
            Omdat vrijwel alle growshops de teksten 1 op 1 van elkaar kopiëren en een middagje rondbellen mij ook niet veel verder heeft geholpen (ze verkopen allemaal CO2 sets maar niemand lijkt er iets van te weten) ben ik maar even gaan googelen. Ik vond daarbij onderstaande tekst o LGVweb.

            Dat kooldioxide plantenvoedsel is was al bekend sinds de publicatie in 1804 van Nicols-Théodore de Saussure’s Recherches Chimiques sur la Végétation.
            Duizenden experimenten hebben sindsdien aangetoond dat het merendeel van de planten sneller groeit en groter wordt, zowel boven- als ondergronds, als ze worden blootgesteld aan hogere concentraties kooldioxide. De eigenaars van commerciële broeikassen pompen routinematig CO2 in hun kassen om de groeisnelheid van de planten te verhogen en een niveau tussen 700 en 900 ppm wordt aangenomen als optimaal voor plantengroei, dat is grofweg twee keer zoveel als de huidige concentratie in de atmosfeer. Echter, planten kunnen positief blijven reageren op zelfs hogere CO2 niveaus. Voor sommige soorten als de moerasden en kattestaart ligt de maximale groei bij 20.000 ppm of meer. Er is tevens aangetoond dat toevoeging van CO2 in een broeikas de groei van slaplanten verhoogt, zelfs als de temperatuur van de broeikas wordt verlaagd, zodat netto de totale CO2 emissie van de onderneming wordt verlaagd.

            Een database van door vakgenoten beoordeelde artikelen betreffende het effect van kooldioxide op plantengroei, verzameld door het CSCDGC - Center for the Study of Carbon Dioxide and Global Change - laat zien dat voor 45 van de gewassen die 95% van de totale productie vertegenwoordigen, een toename van 300 ppm CO2 de opbrengst tussen 5 en 78% zou doen toenemen. Het gemiddelde voor de gewassen is 41% en de gemiddelde productieopbrengst is 35%.

            Experimenten laten tevens zien dat de voordelen van kooldioxide voor planten niet beperkt zijn tot snellere en grotere groei; de efficiëntie waarmee water wordt opgenomen neemt ook toe. Als gevolg en met gelijk blijven van de overige factoren is minder water nodig voor een gegeven vergroting van de biomassa van planten. Met andere woorden, hogere CO2 niveaus vergroten het vermogen van planten om zich aan te passen aan omstandigheden met watergebrek of droogte, precies die situaties waarvan sommige milieuactivisten zeggen dat die al aan de gang zijn – tegen de bevindingen van het IPCC in - of zich zullen gaan voordoen.


            Wat ik ook gevonden heb is dat NOx de groei juist remt indien teveel aanwezig. Een CO2 generator op aardgas lijkt dus interessant maar de NOx uitstoot is fors hoger dan bij Propaan. De generator die ik op het oog had is voor beiden geschikt maar helaas komen daar nog zoveel zaken bij die ik ook nodig heb dat ik me er nog even wat verder in ga verdiepen. Heeft natuurlijk weinig nut om mijn hok vol CO2 te duwen als de NOx de groei weer gaat remmen. De optimale NOx waarde heb ik nog niet kunnen vinden maar schijnt met behulp van een gasdetector wel af te stellen te zijn.
            Lopend Verslag

            Comment


              #89
              Mooi tapijt man

              Comment


                #90
                Hmm en er bestaan dus co2 controllers die dit allemaal volledig automatisch regelen Dit gaat goed komen. Alleen even zien waar ik nu nog een fles propaan vandaan haal.. Nou ja, zal ook wel niet op 1 dag aankomen. Wat ik gekocht heb....
                ProLeaf BBL LP4 CO2 Generator en ProLeaf PPM-B1 CO2 Controller met CO2 Sensor.
                • De controller schakelt automatisch van dag- naar nachtstand (d.m.v. de externe sensor).
                • Geschikt voor co2 burner of pure co2 (fles)
                • Regelbaar van 300 tot 2000 ppm.
                • Bandbreed van 10 tot 100ppm
                • Min/maxwaarde afleesbaar in display.
                • Ingebouwde kalibratiefunctie om de CO2-sensor te kalibreren op de buitenlucht indien nodig.
                • Automatische detectie van kabelbreuk of slecht contact van de aangesloten sensoren.
                • Geheugen bij stroomonderbreking voor setpoint
                De generator is 3KW. Meeeeeeer dan genoeg. Hoop dat de regelaar het een beetje kan bijbenen.
                • Modify CO2 Output
                • you get 2 x brass caps you can use to shut off two burners.
                • No Pilot Flame
                • The intelligent electronic ignition system removes the need for one.
                • Suspend It Or Stand It
                • Solenoid Valve Attachment
                • This allows you to turn the CO2 supply off & on. Never get a controller without a solenoid valve - you won't be able to shut off the gas supply completely.
                • Tip-Over Safety Switch
                • There's also a tip-over switch, which cuts power if the unit isn't upright.
                • Minimal Carbon Deposits
                • To reduce carbon build ups, the brass burners have chrome lined tips.
                • Even CO2 Dispersion
                • CO2 is pushed out of both sides of the unit, thanks to the unique 'V' shaped internal design.
                008B3777-7C80-43F8-B08E-138A7B7C9746.jpeg BA298136-8BF1-4D77-AB53-70C9EEB81A73.jpeg
                Last edited by Voor het eerst; 17 November 2020, 07:28.
                Lopend Verslag

                Comment

                Bezig...
                X