Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Zo.. conclusie... ontvochtiger doet op ecomodus niets. Toch daalde de luchtvochtigheid wel. Hmm lastig. Ik zet hem voor nu maar weer even op continu. Wellicht dat de dames er wat droger van worden.
    De dame die gisteren water heeft gekregen staat nog steeds op 176 mBar. Dat is vreemd, zou denken dat deze na een liter water wel iets gedaald zou moeten zijn. Vanavond nog eens kijken, wellicht dat de tensio niet helemaal op de ideale plek zit. Overigens heb ik deze dame zojuist een beetje uit elkaar getrokken onder het net. Ik denk dat ik morgen kan beginnen met binden. Nou ja, het is bijna 1 november... Denk dat de kleinsten er dan nog niet helemaal zijn maar goed, de klok gaat dan hoe dan ook om, al is het maar om te voorkomen dat de grote dames te groot worden. Waren ze alle 5 van dezelfde datum geweest was ik nu al omgegaan (wellicht zelfs al een paar dagen eerder). Mijn streven was 2/3 van het net vol voor omschakeling, dat is op zich bijna gehaald. Maar qua hoogte wilde ik ook op ruim 2/3 zitten en dat is nog niet gehaald door de kleintjes. Dus daarom nog even wachten tot 1-11. Als alles dan naar wens verloopt mag ik rond 10-01 oogsten. Ben benieuwd.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      vreemd he die tensios. ik heb dat ook regelmatig. ik geef beide planten water en toch is er na een paar uur maar 1 tensio die een lagere waarde aangeeft. eerder haalde ik de tensio er dan uit en ging resetten enz. nu kiep ik er nog een extra druppie bij vlak bij de tensio en dan geeft hij iets later ineens weer een lagere waarde aan. en de dag erna lijkt hij gewoon weer mee te bewegen zoals je zou verwachten

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Pfff blij dat het niet aan mij ligt. Zou bijna de planten verzuipen hierdoor Maar goed, dan kijken we gewoon eens hoe het er vanavond bijstaat. Er zou minimaal een verschil moeten zijn.

    #47
    Ik weet weer waarom ik wilde scroggen Je bent veel meer met de dames bezig. Zojuist een paar uitlopers onder het net mogen steken, hopelijk blijven ze zitten, wil ze nog niet vast zetten het liefst.
    1 blumat iets rijker gezet, de rest iets armer. Tevens 2 van de 5 water met voeding gegeven. Op deze manier staan ze wel continu wat nat is mijn idee maar ze groeien prima dus laat maar gaan.
    Lijkt bijna wel of er iets van voorbloei zichtbaar is. Gezien de hoeveelheid licht eigenlijk onmogelijk toch? (18/6).
    De 2 jongsten zien er inmiddels ook al redelijk uit maar het verschil blijft groot. Ik hoop dat dat straks op 12/12 beter gaat.

    137ED75F-8003-4B22-A516-71C1266E7085.jpeg A7BE032B-D471-4A4C-8C2E-34A86AC5288C.jpeg DF413839-4D2F-4F4B-A4E1-9FA474EC4F68.jpeg 50C72AC4-F252-4C38-A36B-E11FE68DD107.jpeg BD6F9DE9-78E6-42E6-AB10-A4E535DE0057.jpeg 39E9B514-3CB6-4A22-A6C2-46A8A7EDA140.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


      #48
      Luchtvochtigheid lijkt nog onder controle ondanks dat ik vergeten was de ontvochtiger op continu te zetten. Nou ja, we laten het even zo en dan goed de Rh in de gaten houden. De overige potten lijken iets op te drogen, zitten nu rond de 90 mBar. Ik wil ze naar de 150 maar dat had ik volgens mij al ergens gezegd.
      Zometeen even op pad voor nieuwe tiewraps zodat ik niet halverwege te kort kom. Deze ronde wel even opletten dat ik ze niet te strak zet, dat ging de vorige ronde achteraf bezien soms wel mis en dat remt denk ik toch de groei.
      De kleinste dames hebben al wel mooie uitlopers maar zijn duidelijk nog pubers. De oudere dames lijken zich voor te bereiden op de bloei. Mijn gok is dan ook dat deze binnen een week bloeien nadat ik de klok omzet. Ik hoop dat de kleintjes zondag ook zo ver zijn. Ik zit nog te twijfelen om ze deze ronde eerst 24 uur donker te zetten voordat ik ze op 12/12 zet. Wat zijn eventuele voordelen/nadelen? Als er een snellere bloei mee gestart wordt doe ik het niet, ik wil juist zo lang mogelijk kunnen binden.
      Op basis van voorgaande rondes is mijn voorspelling als volgt.
      01-11 omschakeling 12/12
      15-11 dag 1 echte bloei
      03-01 > 10-01 oogst
      Als de Sugar Royal inderdaad de bloei met een week verkort zou ik rond de feestdagen moeten oogsten, dat is dan weer een beetje jammer
      Lopend Verslag

      Comment


        #49
        Wat was er ook al weer met die gelato41 gebeurd?? O ja, die stond dus nog in de vensterbank
        Ik heb haar toch maar in een airpot gestopt omdat het er naar uit ziet dat ze begint te bloeien. Klein lampje erboven (TS1000) en dan volgende week in de voorgroei-/droogtent. Lamp aangesloten op schemerschakelaar, als het buiten begint te schemeren gaat deze lamp uit, anders zichtbaar vanaf buiten. Volgende week in de tent mag ze gewoon van 12/12 genieten.
        Lopend Verslag

        Comment


          #51
          PS dat de ene jack de andere niet is is nu in ieder geval wel duidelijk heel ander blad, ander groeiverloop. Daar waar de jacks van Kera behoorlijk bossing zijn zijn de jacks van wietzaadjes wat meer gestrekt. Wel mooi groot blad en wortelen doen ze ook al aardig. Ik twijfel nog even of ik ze toch allemaal vandaag nog op 12/12 zet. Planning staat eigenlijk voor zondag maar dan bezoek en dit is wel zo;’n typisch dingetje die ik dan vergeet Overigens wil ik ook eerst de blumats perfect hebben staan en ik ben op dit moment nog niet geheel tevreden. Nou we gaan het zien...
          Lopend Verslag

          Comment


            #52
            Dag 30 (19)
            Nou dat gaat allemaal de goede kant op, ook de kleinere dames naderen langzaam de 100 mBar. De dames van wietzaadjes zijn overigens erg mooie planten op het moment, mooi van kleur geen vervormingen etc. De middelste dame blijft weliswaar qua hoogte enorm achter maar blijkt toch aardig wat knoppen te ontwikkelen. Heb haar dus maar iets opengevouwen.
            Wortels beginnen nu ook weer zoals gewend van AirPots boven de oppervlakte te groeien, mooi wit van kleur. (Worden normaal uiteindelijk groen).
            Zit ernstig te twijfelen of ik de klok maar niet gewoon vast omzet naar 12/12. Zoals ik het nu zie gaat dat net sowieso wel vol komen. Heb ook weinig zin om straks van alles weg te moeten snoeien ivm ruimtegebrek.
            Laat jullie mening gerust horen (mits onderbouwd natuurlijk )
            788770AC-C595-43A2-BFF4-E525046E0EF2.jpeg 3D6E67CF-52D0-4371-B9CF-D793C3F98ADF.jpeg C9F7D7DD-7F32-47D1-8DFE-8FE08806FED5.jpeg 3A4742C8-0713-4860-B260-40C80885A7AA.jpeg 0B94E4EA-CE42-4FF0-94AC-9D10F4CD6B7B.jpeg 6AC1979B-E890-4788-A1E6-DD77512FE96F.jpeg
            Last edited by Voor het eerst; 28 October 2020, 20:57.
            Lopend Verslag

            Comment


              #53
              Bijna op 12/12 !! Zien er goed uit, voeding geef je max?

              Ikzelf zou nog even wachten, dat heeft meer te maken dat niet alles het net bereikt heeft. Je kan best schakelen, net komt toch wel vol. Maar ik zou nog even wachten
              Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

              Mike's 5x special kush #1 (RQS)

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Nee voeding heb ik pas aan 2 dames kunnen geven, de rest draait feitelijk op schoon water, ben nog bezig het ideale punt van afstelling te bereiken. Dan kan ik ze allemaal dagelijks voeden. Gewoonlijk zit ik inderdaad wel tegen de max aan wat betreft dosering. Maar dit is kokosmix. Vrijwel niet voorbemest volgens mij. Dat uit zich in wat lichtere dames dan ik gewend ben. Ook wat lightbleach lijkt het ondanks dat de lampen hoger hangen dan ik gewend ben. Dus ja, ik kan niet wachten tot 12/12. Laat het binden maar beginnen. Wat betreft de hoogte ben ik niet heel bang, ik ben vorige keer op ongeveer gelijke hoogte omgeschakeld. Enige waar ik bang voor ben is dat de grote dames de kleine zullen overwoekeren. Dat gaat dan feitelijk ten koste van de beschikbare bodem is mijn idee.

              #54
              Wat kunnen dingen soms snel veranderen. Daar waar ik de twee jongsten gisteren nog mooi van kleur vond zien ze nu wat bleekjes. Komt wel overeen met het feit dat de tensio’s rond de 110mbar zaten dus heb deze nog een streepje gegeven en nu er maar op vertrouwen dat alles goed staat. Voeding is vanaf nu 1 liter water zodra de tensio’s boven de 120 mBar staan. Dit bevat dan 2 ml CalMag en 2 ml BAC Bio Grow (bijna op). Denk dat ik volgende week nog een weekje Plagron Alga Grow mee kan geven en dan voorzichtig over naar bloeivoeding. Aan de kleur van de bladeren te oordelen denk ik dat ik de groeivoeding wel tot in de eerste week echte bloei kan gaan geven, zitten nu wat laag in stikstof vermoed ik. Ik denk dat zaterdag op zondag omschakel naar 12/12. Dan hebben de dames alle tijd om even aan het idee te wennen en kan ik volgende week echt beginnen met binden. Zal ook al wel hier en daar wat moeten gaan snoeien maar de tijd zal het leren. Ik heb in ieder geval 4 bladeren al op de nominatie staan omdat deze de rest steeds weer overschaduwen.
              Ik heb even bijgehouden hoeveel water er verbruikt wordt en dat was de afgelopen week 19 liter via de blumats. Best veel eigenlijk als je bedenkt dat ik de grootsten ook al een paar keer een liter met voeding heb gegeven.
              Vandaag even naar de action voor een nieuwe ventilator. Degene die ik heb begint geluid te maken. Wellicht toch niet ontworpen voor 24/7 gebruik
              Ik ben benieuwd of en hoe snel de kleintjes nu bijtrekken, ook bij deze beginnen nu pruikjes te ontstaan wat me doet vermoeden dat deze ook bijna volwassen zijn. Als ik goed heb opgelet de vorige roden is mijn voorspelling dat als ik ze zaterdag op 12/12 zet de eerste pruikjes er de vrijdag erop zouden moeten zijn. Dus met een dag of zes. Dit is natuurlijk slechts een theorie maar voor mij wel de reden dat ik ze nu nog niet omzet.
              0BC143B8-B570-453D-8EA9-CC6579AE1ABC.jpeg 606AAEBB-B524-4981-886A-D11AD36CC5EF.jpeg 588A59C3-7675-4D6C-9E93-ECB9E38DE47B.jpeg 345A224E-FAD8-4A53-B88F-08E07CF8F769.jpeg D385FC61-487D-40DF-870E-8A721F554E72.jpeg
              Lopend Verslag

              Comment


              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                2 ml calmag per liter? is dat niet erg veel? of verschilt dat per merk?

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Is maximaal aanbevolen dosering voor kokosmix. Ik gebruik CalMag van BioBizz.

              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                oh ja kokos. vergeten

              #55
              Ok... ik heb te weinig geduld. Ik zet ze op 12/12... Maar zonder gekheid, ik denk niet dat ze nog veel langer moeten groeien. Ook de kleinsten zitten nu vrijwel tegen het net aan, ik verwacht eigenlijk wel dat dat goed komt. De grootsten zullen nog wel wat snoeibeurten ondergaan want zitten nu al bijna tegen de rand. Veel blad nog maar dat wil ik eigenlijk pas eind tweede week bloei verwijderen samen met de onderliggende bladeren. Dan hoef ik ze maar 1 of twee keer echt te stressen.
              De grote dame (2e van links) is nog niet helemaal ok met de blumat, gisteren op 110 mbar, vanmorgen op 500. Dat is veel te droog naar mijn zin dus deze een klein stukje opengedraaid. Vervolgens 2 liter water met voeding gegeven waarna ze op 54 mbar stond. Luchtontvochtiger heeft helaas geen automatische herstart na stroomonderbreking. Anders had ik deze aangezet tijdens licht uit. Maar iedere keer handmatig aanzetten is ook niet echt een optie.
              Nu maar weer even aanzetten want RH 73%

              A7DF3843-E2A2-4E42-8B09-5F4185A1B358.jpeg 3570DADB-6F43-426A-8155-E54EA77F8F50.jpeg 3FDCE12D-4438-4537-99C6-36D448944E6C.jpeg 69C13408-F142-4573-82FC-1208AC0DB998.jpeg E7E2CE37-3D2A-4B17-81B9-E6F23BE8C9E8.jpeg FFC1355E-BF0A-4BC3-94E4-EC2BBFFB72AC.jpeg
              Last edited by Voor het eerst; 30 October 2020, 19:35.
              Lopend Verslag

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Zie net op de eerste foto uit deze post het verschil tussen de Kera dame in het midden en de huismerk zaden aan de buitenzijden. Je zou niet zeggen zo dat er 11 dagen verschil in zit

              #56
              Ik krijg toch sterk de indruk dat het spul harder groeit met ontvochtiger aan. Kan daar geen reden voor bedenken maar als ik zie wat er in de afgelopen 11 uur is gebeurd
              Heb de tijd nu ingesteld staan van 10 tot 22. Ga ze zometeen allemaal een shot Sugar Royal geven zodat ze hun eerste lange nacht even wat extra verwend zijn.

              1C316F68-FAA0-4DA1-85D8-97093F7DC56C.jpeg 9BB7D1D3-89F3-45F3-923A-3F4F98FD68A8.jpeg 64B069D5-7F70-47DF-9078-7F0870ABF4F6.jpeg
              Lopend Verslag

              Comment


                #57
                DAG 32/21
                Dag 1 12/12

                Onderstaande foto’s heb ik gemaakt om vanavond te vergelijken na hun eerste shot Sugar Royal en eerste nacht van 12 uur. Mijn inschatting is dat ik vanaf vrijdag of zaterdag de eerste tekenen van bloei ga zien. Dit zou dan moeten beginnen bij de dames van Kera. Ik gok dat de huismerk zaadjes een dag of 4 later komen. Qua formaat ben ik inmiddels van alle dames tevreden. De middelste plant van Kera is nog aardig bijgetrokken maar ook de huismerk zaadjes zijn inmiddels redelijk forse planten voor hun 21 dagen. Ik denk dat ik net wat aan de late kant ben wat betreft de omschakeling naar 12/12. Ik heb bij de 2 grootste dames het net al aardig vol en ook zie ik hier en daar wat vocht tussen de bladeren ontstaan ondanks dat alle drie de hygrometers een waarde tussen de 35 en 45% laten zien. Dat wordt in de loop van volgende week dus een eerste keer snoeien vermoed ik. Wel leuk is dat ik dan mooi het vergelijk straks kan trekken tussen weinig blad en veel toppen tegenover iets meer blad en wat minder toppen. Afhankelijk van de verschillen zal dat leidend zijn voor de volgende ronde (21 of 31 dagen voorgroei). Ik merk dat de planten met name die laatste 10 dagen enorm groeien.
                Ik vraag me 1 ding af. Zou je planten nog kunnen toppen op dag 1 12/12 en zou dat heel veel gevolgen hebben. De dames van huismerk zijn namelijk nog helemaal niet getopt en eerlijk gezegd denk ik dat het wel mooi zou zijn om het wel te doen. Maar ik wil de groei ook niet al te veel remmen
                A15C2149-E5E6-4B52-8CFD-923BB3BAF42F.jpeg 98DA87D6-7D69-43A0-B912-17EF85480677.jpeg A64AE677-4F51-4CE8-90D5-EFBEFF267F44.jpeg F85221A5-059C-4C38-8040-4ACFA69B59C3.jpeg 5CFA458E-EE36-4881-87AE-A3CAA3644285.jpeg
                Lopend Verslag

                Comment


                • Alzheimer
                  Alzheimer commented
                  Editing a comment
                  ze zien er prachtig uit of niet? mooi kort onder het net om de groeispurt van 12-12 op te vangen. dat is mij miskomen, ik ga bij jou kijken hoe het moet

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Ik weet niet of dat direct het beste idee is Ik wil er nog wel eens vreemde ideeen op nahouden

                • Alzheimer
                  Alzheimer commented
                  Editing a comment
                  haha we gaan het zien

                #58
                Onderstaande foto’s zijn van vannacht na hun eerste donkere periode van 12 uur. Ik blijf me keer op keer verbazen hoe ze in 1 nacht zo omhoog kunnen knallen. En ik denk dat ik gek word maar lijkt ook wel of er enkele bloeihaartjes zichtbaar zijn. Omdat ik daar vannacht nog niet echt in geloofde zal ik dat vanavond nog eens extra controleren en indien ik die mening dan nog heb zal ik er foto’s van maken.

                Maar goed bij deze de foto’s... (PS volgorde klopt niets van, staan paar foto’s bij van voor en na het onder het net buigen)

                3050BFCF-9232-4C15-B367-CEC565276F86.jpeg 6180EF22-740E-4D38-B30A-873D95519F2B.jpeg 962A37D0-DB58-4CED-BD2B-31535B1B341F.jpeg F8A7A900-A8FE-4FAD-AC95-8D6D48E5D244.jpeg D69BAB45-A81E-4CF4-8710-5F091EB3EF9C.jpeg BC094A1F-9105-4539-AF21-648BE63D72EB.jpeg 05AC4936-8D7F-4135-91D6-F993E34A5C69.jpeg CBF63931-7579-4D24-A027-963C5DBB9430.jpeg 0675B2C2-4D90-463E-B7B4-FBEE20CB705A.jpeg
                Lopend Verslag

                Comment


                  #59
                  Sow ja dat gaat erg rap, dat net komt wel vol zo, dalijk heb je geen plaats meer ok uberhaubt de scrogg uit te kunnen voeren laat staan het dieven ervan. Word lastig ok bij je achterste planten te komen. Erg tijdrovend projectje, je planten gaan erg lekker.

                  Comment


                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Maar gelukkig heb ik het hok zo gebouwd dat ik geen achterste planten heb. Kast is maar 63 diep dus dat zal geen problemen geven. Zijn er maar 5 dus met het gietertje is geen enkel probleem. Maar ruimtegebrek verwacht ik niet direct, hetgeen er niet meer tussen past knip ik er gewoon uit. Eind 2e week echte bloei dief ik ze zodat ik ook onder het net voldoende ruimte heb. Dan in de derde week bloei nog een keer blad snoeien en verder gewoon laten gaan.

                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Je middelste plant is zo groot kijkt net of er dubbel staat. Nee dat gaat zeker wel lukken, je gaat ze wel nog een paar keer platleggen?

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    De middelste plant is op dit moment juist het kleinst. De 2 hele grote zijn de 2 naast het midden. Middelste is al vanaf zaad een wat compacter plantje. Platleggen ben ik dan ook pas vorige week mee begonnen en ik verwacht dat nog een kleine 3 weken dagelijks te moeten doen. De vorige scrog ronde iedere ochtend en iedere avond.. maar dat vind ik 10x leuker dan 8 weken alleen maar staren. Maar inderdaad, ze gaan echt lekker. Vocht is nog wel een dingetje, ondanks een rh van gemiddeld 40% toch nog wel redelijk vaak water tussen de bladeren. Nou ja, als ze eenmaal klaar zijn met groeien knip ik er net als de vorige scrogronde gewoon wat blad uit en dan zal dat ook wel goed gaan.

                  #60
                  Normaal zie ik ze niet dus ik dacht laat ik eens een foto van de stammetjes maken. Ziet er prima uit, al mooi stevig. Ben wel blij als ik hierzometeen kan gaan dieven, er komt echt vrijwel geen licht meer door het bladerdek. Wat ik wel erg gaaf vind om te zien bij deze dame is dat de dikke vertakkingen al vrijwel vanaf de onderste stam beginnen. Het is er een van Kera maar lijkt qua structuur totaal niet op de andere 2 dames van Kera (3e foto). De huismerk dames lijken ook erg op deze laatste dus deze heb ik ook niet gefotografeerd. Het blauwe op foto 2 is een bic aansteker, er bij gezet voor de vergelijking.
                  Ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee hoe hoog de dames nu zijn (zal zo eens meten) maar ze lopen iets voor op schema. Dat wordt straks heel veel snoeien. Bij de grote dames begint nu al ruimtegebrek te ontstaan en ze staan amper 2 dagen op 12/12. Zometeen even aantal beschikbare vakjes tellen en dan daar een plan op trekken. Ik denk dat ik de ruimte van de huismerk zaden moet gaan benutten. Dan kan ik deze eventueel wat smaller houden voor wat grotere toppen. Voordeel van zo’n overaanbod is wel dat ik ervoor kan kiezen om al het blad onder het dek te laten en de rest erboven. Ik hoop deze keer alle vakjes vol te krijgen
                  5CBBB3F0-D07B-4A58-B5BD-ACEEC4C28E24.jpeg BC667DC7-0C2A-4D31-9C96-7A426C412ABF.jpeg BCCA7511-3124-401B-9D9C-9C1A39A9A5D3.jpeg
                  Last edited by Voor het eerst; 2 November 2020, 06:19.
                  Lopend Verslag

                  Comment

                Bezig...
                X