Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ever (AF in Batmix) - 1x Fat Banana 1x Northern Light - TS1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Staan inmiddels 4 potten in de tent, dus ik ben compleet! Gisteren twee Bananen en vandaag de andere twee (waarvan 1 NL). Lamp hangt op zo'n 45-50cm hoogte. Huistemperatuur is 20 en toen net de lamp uit ging was de temperatuur in de tent een lekkere 25,7 met een LV van 55. Ik vind helemaal mooi. Ben benieuwd hoeveel warmte de Mars uit gaat stoten tov de Spectra, maar goed de Mars is nog unterwegs. Afzuiging en/of fan staat er nog niet in, maar die 5 graden verschil had ik echt niet verwacht. Scheelt weer in de stookkosten zeg maar.

      Dat was 'm voor nu!

      Comment


      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Lamp netjes op 18/6 btw. Geen idee of dat al direct nodig is, maar dat doe ik gewoon.

      #18

      Comment


        #19
        Jajaja haha. Zag er de meerwaarde nog niet van in. Het zijn 4 potten. Net even snel gekeken maar verdorie, er is er al eentje boven de grond na twee dagen al!

        Foto volgt

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Hehe, ja dat kan donders hard gaan. Bij mij na 24 uur al boven.. Of nouja, had ze daarvoor wel in een glas water gedaan.
          Die mars hydro gaat overigens meer warmte uitstoten dan de spectrabox. Maar dat komt vooral omdat die een vermogen heeft van 150w, ipv 58w.
          Als ze beide 150w waren, zou de spectrabox meer warmte uitstoten omdat ie minder efficient is. Vandaar ook dat de spectrabox actieve koeling nodig heeft, en de mars het red met passief. Door die passieve koeling word de hele lamp wel goed warm trouwens. Je kunt er een fan op richten zodat ie wat sneller koelt. Word die in theorie ook iets efficienter van. Warmte is weerstand. Waar heb je de lamp bestelt trouwens?
          Last edited by Nederhigh; 21 October 2020, 19:14.

        • TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Ben benieuwd dan! Een fan heb ik wel. Zo'n klein simpel 16 wattje, maar die zal volstaan. De lamp heb ik besteld via de Mars website. Wat een prijsverschil zit daar in joh of je direct via hun koopt, een andere retailer of bijvoorbeeld Ali. Scheelt je zo €30.

          Ik denk dat ik met de Mars de verwarming uit kan zetten dan. Beter!

        #20

        Comment


          #21
          🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

          👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

          Comment


            #22
            DAG 1 = DAAR GAAN WE

            Inmiddels 2 boven de grond. Netjes denk ik! Foto's zijn van 8 uur vanavond. Potten staan nu nog wat instabiel omdat ze op dozen met verschillende hoogtes staan. De setjes waarmee ik de lamp op hoogte kan instellen zijn er nog niet, vandaar. De 2 linker potten zijn van eergisteren en hebben dus een dag voorsprong op rechts. Er zit wat minder grond in die potten, want de zak stekgrond was leeg. Vul ze aan zodra de planten wat groter zijn (of is dat niet nodig?).

            De twee aan de rechterkant zijn van gisteren en daar gebeurd nog niks mee. Rechtsachterin heeft aanzienlijk meer water dan de pot ervoor door een stomme rekenfout. Maar goed, hopelijk maakt dat nu nog niks uit. Het is verder in elk geval lekker warm in het tentje. Volgens mij zijn de eerste twee weken niet zo heel bijzonder, maar ben enorm naar benieuwd naar het groeiproces. Ik heb zelf geen kinderen, maar deze twee geadopteerden zijn nu al m'n schatjes.

            De lamp laat ik nog even op 50cm hangen. Het is een zwak lampje en zodra de TS1000 binnen is zijn er wat meer mogelijkheden. Nog even wachten dus. Wat ik me wel afvraag is of ik de oppervlakte rondom de planten links wat moet besproeien met een plantenspuit? Of beter even de natuur z'n werk laten doen en de wortels op zoek moeten laten gaan naar wortel?
            20201021_200753.jpg 20201021_200742.jpg
            Attached Files
            Last edited by TheBigDudeski; 21 October 2020, 19:43.

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Natuur zijn werk laten doen. bovenlaag nat houden in het begin maakt luie planten/wortels. Laar ze maar naar beneden wortelen en het water opzoeken.
              Daar worden ze hard van.

            #23
            De derde is vannacht ook boven de grond gekomen. Nu alleen de Northern Light nog in de pot rechtsachter, die is nog niet boven.
            Long story short... Ik ging net koffie zetten, hangt er geen zak met koffiefilter aan de binnenkant van de deur? Zaadje nooit gepot, ffs.
            Zit ook nog geen wortel aan na een dag of 4, dus hoop dat die nog gaat komen. Het was een gratis zaadje van RQS, dus misschien omdat is gratiesj moet ik er niks van verwachten idk.

            Foto's van vandaag komen morgen, drukke avond. Het groeit in elk geval lekker door.

            Comment


              #24
              DAG 2 - TOCH EEN UPDATE

              Vanaf vandaag heb ik de planten een letter gegeven, zodat ik ze qua foto's wat makkelijker uit elkaar kan houden.
              ​​
              Plant D is hopelijk nog onderweg zodat ie nog mee kan doen met deze ronde.



              Opzich niks bijzonders al lijkt het alsof de lobbladeren een paarsachtige tint hebben. Ik heb er maar even een foto van gemaakt, alleen kun je het daar niet op zien. Op B een klein beetje? Dus ik ga me gelijk afvragen of ik de lamp nog wel hoog genoeg heb hangen. Afstand van lamp tot top van Plant A is nu 48cm. Nouja, ik zie het nog een dag aan. Misschien verbeeld ik het me ook wel gewoon.
              Heb ook geen goede lamp in die ruimte, dus oordelen (en zien haha) is vrij lastig. Geen idee wat het zou kunnen betekenen en wie weet zie ik wel iets wat er niet is.
              Morgen meer...

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Geen foto te zien.

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Alleen maar letters..

              • Brandnetel
                Brandnetel commented
                Editing a comment
                Nope. Geen foto's.

              #25
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


                #26
                20201022_184504.jpg 20201022_184751.jpg 20201022_184528.jpg 20201022_184645.jpg 20201022_184627.jpg
                Last edited by TheBigDudeski; 22 October 2020, 19:16.

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Hier zie ik ze wel

                #27
                Snap er geen zak van. Bij mij staan er wel gewoon foto's in de post (beide posts).

                Comment


                • Remco
                  Remco commented
                  Editing a comment
                  is ok nu !!

                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Toevallig per ongeluk pagina terug gedaan in de browser voordat je op plaats bericht hebt geklikt?

                  Heb ik vaker gedaan, dan ga ik per ongeluk naar een andere pagina/site, kom terug naar mijn post en als ik dan voor herstel kies lijkt het alsof alles erin staat. Anderen zien dan mijn foto’s niet.

                • Remco
                  Remco commented
                  Editing a comment
                  Ik heb da ook al een paar keer voorgehad , in mijn geval is da wel echt klote !!!!

                #28
                DAG 4 - GROEIT ALS KOOL

                Moin! Gisteren een dagje overgeslagen. Was ook niet veel te melden. Het groeit in mijn optiek allemaal flink door. Plantje A tikt de 10cm al aan. Plantje C gaat iets sneller dan B, ondanks dat ze een dagje later bovenkwam. Ben er wel achter dat een fan op deze plek van de tent wel nodig is. LV zit vaak rond de 60-70. Het goede nieuws is dat de TS1000 vandaag binnen is gekomen, samen met een verstelbaar hoogte systeem. Dus er is straks weer wat te doen. Dadelijk even naar de ACT-ion voor wat goedkope spanbandjes om het koolstoffilter op te hangen samen met de buisventilator. Bij de laatste moet ook nog weer een stekker op aangesloten worden. Wist ik veel, maar ok zal vast meevallen met aansluiten.

                Groei plantjes, GROEI!
                Foto's zichtbaar btw?
                20201024_141858.jpg 20201024_141926.jpg 20201024_142010.jpg 20201024_141805.jpg

                Comment


                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Mooi dat die binnen is! Zo te zien beginnen je plantjes te strekken, dus die zullen wat extra licht zeker waarderen.

                #29
                Nederhigh A strekt sowieso inderdaad, de anderen vallen nog mee. Ik ga gelijk de lamp lager hangen. Afstand lamp naar top grootste lady is nu 40cm en ik dacht dat dat zelfs aan de lage kant was. Ik ga 'm nu even op 25cm hangen en dan vanavond de Mars er in. Die is 3x zo krachtig als deze Spectrabox, dus dan moet die weer hoger hangen toch?

                Comment


                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Jup, met die mars indd uitkijken dat je ze niet verbrand. Je kunt met die mars ook met de dimmer spelen, dan kun je hem dichterbij hangen en wat stroom besparen.
                  Op vol vermogen hang die mars op 40-46 cm erg goed. Voor volwassen planten dan. Met zaailingen zou ik op 45 cm de lamp op zo'n 50/60% zetten.

                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Mars zelf geeft aan dat de zaailingen op 24 tot30 inch vol vermogen kan hangen dus als je 27inch aanhoud zou je goed moeten zitten. Op YouTube staat een tutorial waar de gebruiker de lamp bij bloei op een hoogte van 15inch heeft hangen met een par waarde van 700. Ben geen expert naar dit kijkt me ideaal.

                #30
                De lamp hangt! Geil ding hoor. Alleen al het licht wat er van afkomt word ik al blij van. Dat paarse was nogal mwoah mwoah. Ik heb 'm maar even op 45cm gehangen en de dimmer op 50% gezet, leek me wat veiliger dan op 60cm en volle bak. In de tussentijd dat ik nu kan zien wat er met de temperatuur gebeurd zet ik even een mini fan in elkaar voor eventueel straks ophangen, just in case. Het laatste zaadje (met nog steeds geen wortel!) ook maar gewoon in de grond gedrukt. Verwacht niks en als er wel wat komt is dat een dikke meevaller.

                Begint er nu aardig op te lijken qua kweekinstallatie. Blij mee!

                Comment

                Bezig...
                X