Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ever (AF in Batmix) - 1x Fat Banana 1x Northern Light - TS1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Post is fubar ivm geen foto's.
    Last edited by TheBigDudeski; 25 October 2020, 21:35.

    Comment


      #32
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


        #33
        Serieus, is het weer zo ver. Goddomme.

        Comment


          #34
          DAG 5 - STILL GROWING

          De eerste volledige dag onder de nieuwe TS1000! Hangt nog steeds op 45cm in plaats van 60 ivm strekken wat ze deden. De dimmer heb ik wel verhoogd van 50% naar 60. Pluspunt is dat ik vandaag eindelijk eens minder lui was en heb uitgevogeld hoe een tijdsklok werkt en heb ingesteld. Elke dag om 6 uur m'n nest uit om een lamp aan te zetten vond ik wat teveel van het goede, maar daar ben ik nu van af! Het doet allemaal lekker groeien denk ik. De luchtvochtigheid is sinds verandering van lamp gedaald van 70 naar ongeveer 45. En dat zonder afzuiging! Die wilde ik vanmiddag ophangen met filter, maar waarschijnlijk heb ik de slangklemmen per ongeluk in de ondergrondse laten verdwijnen. Bouwmarkten en shops zijn momenteel maar wat blij met mij. Grond ziet er wel wat droog uit, maar ik wacht nog even af tot ze tekenen van uitdroging laten zien en dan water ik wat bij. Plantje C heeft A en B inmiddels ingehaald. D is helaas nog niet te zien en gezien het niet ontkiemen in een koffiefilter heb ik daar een beetje een hard hoofd in. Maar wie weet! De temperatuur is stabiel tussen de 27 en 28 graden. Verwarming in huis volledig uitgezet, anders word het te warm. Als het van de winter kouder word ga ik wel in die tent zitten. A groeit wel een beetje scheef, is dat erg? Nouja, ze leven in elk geval nog en dat is voor mij al een prestatie op zich. Ik vind mooi!

          20201025_211953.jpg 20201025_212020.jpg 20201025_212039.jpg 20201025_212056.jpg

          Ze lijken wat gelig, maar dat ligt aan de camera van de mobiel. In het echt zijn ze mooi groen.

          EDIT: Nu wel zichtbaar? Heb de sticky uit QnQ zijn onderschrift gebruikt.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Begint ergens op te lijken, je zegt ondergrondse bedoel je een groeve of de metro, haha!?

          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Haha nee, maar ik snap waarom je zoiets zou kunnen denken. Ik ben opgegroeid in in het noorden van Nederland en met ondergrondse word daar vaak een ehhhh bovengrondse afvaldumpcontainer bedoeld waar je je zooi in drukt, klep omlaag en verdwijnt het onder de grond!

          #35
          DAG 6 - WAAR VRAGEN ZE OM

          Temp - 25.4c
          LV - 43


          De meiden groeien vrolijk door. Temperatuur is nog steeds stabiel. Overdag een graad of 25 tot 27 en 's nachts ongeveer 21. De LV lijkt met de dag te dalen, tikt bijna de 40 aan. En dat is ook gelijk een puntje; vanochtend toen ik de tent open maakte zag ik dat van plantje B en C alle karteltjes heel ligt naar boven gebogen staan en het lijkt alsof de karteltjes een wit puntje hebben (kan ook aan het licht liggen). Dit was gisteren nog niet zo, maar ik had toen natuurlijk de dimmer van de Mars van 50 naar 60 gezet. Hence ik dacht dat het daar mee te maken heeft. Dimmer dus maar teruggezet naar 50, lamp op 50cm gezet ipv 45 en maar een kleine fan aangezet voor een zwoel windje. Had wat gegoogled en het kon zijnmoet ik ze water geven en zo ja hoeveel? Ik heb de potten namelijk niet ingewaterd, maar gewoon volgegooid met substraat en stekgrond. Wel van tevoren vochtig gemaakt met 1L water in de 11L potten en iets minder dan 2L voor de 18L pot. Met andere woorden; kunnen de wortels al iets van 20cm zijn dat ze al bij het water bij de bodem kunnen of niet?

          De foto's van vandaag, 21.30u;
          20201026_211903.jpg 20201026_211932.jpg 20201026_211954.jpg 20201026_212243.jpg

          Verder geeft D nog geen teken van leven. Ik geef het nog een paar dagen.
          Attached Files
          Last edited by TheBigDudeski; 26 October 2020, 20:54.

          Comment


          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            En ik maar aan de zijkant prikken omdat ik bang was wortels te vernaggelen.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Daarom zeg ik altijd potten tillen.

          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Ga ik vanaf nu ook zeker doen. Bedankt voor de tip!

          #36
          DAG 7 - WAT IS ER LOOS

          Temp - 24.1c
          LV - 45


          Vanochtend geschrokken toen ik bij de ladies ging kijken. De lobblaadjes verschrompelen! Staat de lamp dan te dichtbij? Uit voorzorg maar gelijk 10cm hoger gehangen. Ik las ook dat lobblad na verloop van tijd afsterft (en dus donkerder word van kleur tov het echte blad), maar ik kan nergens vinden wanneer dit ongeveer gaat gebeuren. Na een week lijkt me vrij stug. Verder vraag ik me af wat een goede hoogte is voor de TS1000 bij zaailingen. Volgens Mars zelf is dit 24 inch (dus 60cm waar ie nu op hangt) en op vol vermogen, maar je leest zoveel wisselende verhalen. Kwam vanmiddag iemand tegen die 'm de eerste 2 weken op 60cm en 25% heeft staan. Zet dan niks aan dacht ik nog, is toch veel te weinig lijkt me. Staat bij mij dus op 50%, maar kan de lampdimmer dan al op 80 of het liefst 100% gezet kunnen worden zonder dat de planten kapot gaan? Gewoon om de groei te stimuleren, want ze zijn natuurlijk nu al een week oud. Het idee dat je op halve kracht draait zint me niet zo, maar ik wil de lamp natuurlijk ook niet zo sterk instellen dat ze er niet tegen kunnen. Op het lobblad na zien de plantjes er nog wel blij uit? Er komen al nieuwe blaadjes aan;

          20201027_200513.jpg 20201027_200306.jpg 20201027_200359.jpg 20201027_200419.jpg

          Comment


          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Tja Rreppellsteeltjam, ik breng meer tijd door op dit forum dan me lief is haha. Zeker een paar uur per dag! Ik hoorde laatst al; je bent meer bezig met die planten dan met mij!
            Ja... klopt.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Misschien meer thee gaan drinken?

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            24 tot 30 inch staat in de beschrijving voor zaailingen. Pak de helft daarvab dan zit je altijd goed, op 100%

          #37
          Ik volg deze even aangezien ik ook een ts1000 binnen heb gekregen!

          Comment


          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Top! Misschien leer je nog een dingetje of twee. Of nul omdat omdat ik de boel verneuk.

          #38
          DAG 8 - VAN VIER NAAR DRIE

          Temp - 24.8c
          LV - 41


          Vandaag heb ik de lege pot maar uit de tent gehaald en de stekgrond uit die pot gebruikt om de andere twee potten aan te vullen. Hiermee kon ik de plantjes ook wat meer stevig en recht omhoog zetten. Verder nothing to report. Valt me op dat het nieuwe blad van A wat gelig is, dat is bij de anderen niet zo. Kan dat kwaad? Of nouja geel... lichtgroen tegen geel aan, maar dat is al zo sinds het blad er aan kwam. A heeft het meest gestrekt afgelopen week en groeide ook wat scheef, misschien komt het daar door plus dat ze ook wat achterblijft in de groei door het strekken. Your thoughts? Nutteloze info; het niet uitgekomen zaadje zag eruit als een uitgedroogde Pac-Man.

          20201028_205926.jpg 20201028_205956.jpg 20201028_210117.jpg 20201028_210327.jpg
          Last edited by TheBigDudeski; 28 October 2020, 21:34.

          Comment


          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Dat heb ik even niet gelezen/ vergeten dan geef je nu zelf het antwoord he?

            Ik mix de aarde (goed gewassen handen) lekker luchtig met mijn handen en water ph 6.3

            Dus alle takjes stenen noem het op eruit en lekker mengen!
            Je wortel is al zeker 10 a 30cm lang!

          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Klopt wel, maar de andere 2 zitten in dezelfde grond en die gaan prima. Betreffende plantje heeft vanaf het begin al een ander soort kleurtje dan de andere twee. Dat ze nu verbrand geloof ik niet zo in. Ze word wel gewoon groter en geen rare vlekken op het blad. En anders is het een wijze les dat ik in het vervolg Growmix moet gebruiken.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Mss van te nat of deze kan , of kon mss eventjes minder goed tegen het water dat ze kreeg op dat moment, denk ik. Geel bij zaailing kan nog eens van nat staan zijn , werd mij verteld ook hier. Maar idd niets om zorgen over te maken ook denk ik. Mooie plantjes! Stoeltje erbij!

          #39
          Hoe hoog heb je de lamp hangen momenteel?

          Comment


          • Swaghenkie
            Swaghenkie commented
            Editing a comment
            Ze strekken ook niet ?

          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Totaal niet. Ze worden wel wat groter, maar dat is voornamelijk in de breedte. Strekken hebben ze wel gedaan, maar toen had ik een andere veel zwakkere lamp op een te hoge afstand hangen. Je hebt dus ook zaailingen begrijp ik? Beetje stoeien met je nieuwe lamp

          • Swaghenkie
            Swaghenkie commented
            Editing a comment
            Ja ik wil van het weekend starten met een kweek dus ik ben alle informatie aan het opzoek die er nodig is. Dezelfde lamp als jou dus ik volg je nauwkeurig

          #40
          Volgens mij komt de TS 1000 wel aardig overeen met Quantum Boards zoals de Spider Farmer SF1000.
          Zelf heb ik een soortgelijk Quantum Board.
          Heb de aangegeven hoogtes voor de SF1000 gebruikt en dat bevalt de planten goed.

          Met die 60 cm hoogte zit je nu wel goed.
          Je zou de power zelfs wel wat terug kunnen draaien naar 50% denk ik.

          lamphoogte.jpg
          ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

          Comment


          • Canaboid
            Canaboid commented
            Editing a comment
            Ik heb de handleiding van de TS 1000 nog niet gelezen.
            Maar als je maatje hem op 75 cm heeft hangen op 100%.
            Kan hij op 60 cm met 75% misschien wel hetzelfde effect bereiken.
            En op 45-50 cm met 50% misschien ook wel.
            Bespaar je op stroom

          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Mars raad vanaf 24inch aan alleen vermelden ze nergens de dimmerstand. Dat je met 30inch volle bak kunt gaan geloof ik wel, maar die 6inch verschil is wel ongeveer 15 centimeter en dan maakt het vast uit of je op 75% shined of 100. Als ze twee weken zijn dan zet ik 'm voluit.

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Daar zit wat in, goed idee dat stroom besparen.

          #41
          DAG 9 - KOPZORGEN

          Temp - 25.8c
          LV - 42


          Ik maak me echt zorgen om dame A. Ze kwam als eerst boven de grond, maar ze is gigantisch ingehaald door haar zussen. Ik heb net even in de aarde gevoeld met een dikke vinger. Die is niet kurkdroog, maar om nou te zeggen dat het vochtig is? Nee. Ze valt echt in het niet bij de anderen, maar waar het aan ligt? Ik heb echt geen flauw idee. Ik twijfel heel erg of ik haar water geef of niet. Ze laat haar blaadjes ook hangen. Die zijn niet sterk, maar ook zeker niet slap. Potten tillen is nu ook nog geen optie, want ik heb geen grond meer. Ze ziet er gewoon zo enorm zielig uit! De andere zusjes doen gewoon hun ding. C gaat als de brandweer en B volgt op gepaste afstand. Die komen er wel. Maar A? What to do, what to do...

          20201029_210744.jpg 20201029_210831.jpg 20201029_210848.jpg 20201029_210905.jpg 20201029_210948.jpg

          Wel grappig trouwens dat de planten 'draaien'. C heeft sinds gisteren een rondje van 45 graden gemaakt.

          Comment


          • Canaboid
            Canaboid commented
            Editing a comment
            Ik ben nog niet zo`n doorgewinterde grower.
            Maar ik zou A wat water geven rondom de plant.

            Daarnaast is LV van 42% wel erg laag voor dit stadium.
            Heb je de afzuiging al constant aan?

          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Tja ik twijfel wat. Je voelt wel vocht in de grond zeg maar. Het is alleen niet dusdanig nat. Ik kijk het nog een dagje aan en als er morgen niet veel veranderd is krijgt ze wat water.

            De afzuiging is nog niet eens aangesloten... Dus dat is wel een probleem voor de nabije toekomst. Meestal is het andersom heb ik begrepen

          • Canaboid
            Canaboid commented
            Editing a comment
            Afzuiging is ook nog niet nodig nu.
            Als de grond allemaal wat meer vochtig is stijgt de LV ook weer meer.

          #42
          Tja ik twijfel wat. Je voelt wel vocht in de grond zeg maar. Het is alleen niet dusdanig nat. Ik kijk het nog een dagje aan en als er morgen niet veel veranderd is krijgt ze wat water.

          De afzuiging is nog niet eens aangesloten... Dus dat is wel een probleem voor de nabije toekomst. Meestal is het andersom heb ik begrepen

          Comment


            #43
            Fuck it, ze heeft water gekregen. Iets van 200ml. Weet niet meer precies hoeveel want ik kwam Hertog Jan tegen onderweg. Was gezellig. Ben benieuwd of er morgenochtend verbetering is. Ze staat in een 18L pot en ik denk dat deze te groot is. Misschien zit er onderin de pot nog wat water maar kan ze er gewoon niet bij.

            20201029_234910.jpg

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              De wortel zit al bijna onderin de pot, dat is geen probleem.
              Heb je een fan draaien ? Kan het zijn dat ze op de tocht staat ?

            #44
            QnQ Blij dat de wortel niet het probleem is. Er staat geen fan aan. Tocht weet ik niet . Ik heb gisteren en eergisteren de tent een paar uur open gehad ivm ophangen filter en afzuiger (gedoe in zo'n kleine ruimte pfff). Zou toch gek zijn als het daar aan ligt? De voorste 2 zijn namelijk wel groen, gezond en zo'n 5x zo groot. Het is ook niet zo dat ze met de dag verslechterd ofzo. Het gaat gewoon zo ontzettend langzaam en het blad blijft ook na de waterpoging hangen. Als ze te droog stond had het nu al recht moeten zijn getrokken en bij te nat had ik het wel eerder moeten hebben gezien?


            20201030_141614.jpg 20201029_234910 (1).jpg 20201030_141551.jpg

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Ga zo'n vochtmeter halen bij het tuincentrum, kosten nog geen tien euro, krijg je wel een indicatie of je plant te vochtig of te droog staat, gebruik hem zelf al jaren, komt er aanslag op de pen lichtjes opschuren met schuursponsje en werkt weer perfect

            • TheBigDudeski
              TheBigDudeski commented
              Editing a comment
              Ga ik zeker doen. Maakt de lengte van die meters nog wat uit? Ik zie bijvoorbeeld 16cm of moeten ze de bodem van de pot bereiken?

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Is meeste keren zo'n groen metertje met koperen pen denk iets van 25 cm

            #45
            DAG 10 - KOMT HET DAN TOCH GOED

            Temp - 24.6c
            LV - 50


            Wie weet verbeeld ik het me, maar het lijkt alsof mijn zorgenkindje de blaadjes wat rechter trekt! Of in elk geval wat minder gebogen dan gisteren. Denk dat ik daar morgen pas over kan oordelen. Verder niks te melden, dus fototijd!

            20201030_214031.jpg 20201030_214123.jpg 20201030_214149.jpg 20201030_214216.jpg 20201030_214243.jpg 20201030_214310.jpg 20201030_214426.jpg

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Ziet er inderdaad al wat beter uit

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Yep, gewoon mee laten draaien, ze zal iets kleiner blijven en als de volgende blaadjes normaal zijn is er geen probleem.
              Ze gaat sowieso niet bijkomen, dat kan niet. Die anderen hebben een groter bladoppervlak, dus vangen meer licht, dus groeien harder. Licht is alles in deze fase.

            • TheBigDudeski
              TheBigDudeski commented
              Editing a comment
              Dat is dan maar niet anders. Als er maar een gram of 20 van afkomt ben ik al een blij man. Hoop in totaal eigenlijk op iets van 100 gram. Maar goed, nog een paar maand te gaan.
          Bezig...
          X