Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

* -=[ 4x FSO Blueberry ]=- *

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Die kleine potjes drogen heel snel uit en zijn verre van ideaal, waarom verpot je de zaailingen niet naar de eindpotten? Zaailingen kunnen heel wat lumen verdragen, ik heb wel zaad ontkiemd onder 600 watt. Zodra er wat bovenkwam de lamp er direct 60 cm bovenop.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dit is geen probleem als je dezelfde maatregel aanhoud zoals bij volwassen planten? Nl 10% afstand vd wattage, dit is niet te heftig voor zaailingen?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Geen enkel probleem, zaailingen kunnen dat prima handelen. Hoe eerder ze wennen aan het volledige wattage hoe beter. Nu je jouw zaailingen al even onder tl hebt gehad zou ik de lamp eerst 24 uur op een meter hangen.

    #17
    Hoelang ben je van plan ze onder spaarlamp te laten groeien? Ik zou ze ook verplanten en onder de HPS duwen, veel eerder succes, ik volg je
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Weer wat geleerd ik dacht dat ze wel 3-4 weken konden voorgroeien volgende keer na een week tot 1half week in een liter potje of ik doe ze gelijk in de eind pot nog iets om over na te denken

    #18
    2 november

    plantje is 2 weken ze treken al weer wat bij gelukkig veder niet echt iets spannends te melden
    20201102_195627.jpgde mazzel

    Comment


      #19
      Ik heb een plantje die er niet goed meer uit ziet en ik heb geen idee waardoor het enige wat ik me kan bedenken is dat ik verkeerde potgrond gebruik of jullie moeten nog suggesties hebben

      Ik had niet genoeg zaai en stekgrond dus daar heb ik 1 handje jumbo aarde door gedaan de eerste paar keer hebben ze water aangezuurt 6.2 en de laaste keer heb ik gewoon kraan water gegeven temperetuur komt niet onder de 19 en niet boven 27 graden lv zit rond 40% hoop zo genoeg info te hebben gegeven
      20201105_111053.jpg 20201105_111115.jpg

      Comment


        #20
        Ze zien er allemaal slecht uit.
        Er valt weinig eer te behalen in zo'n klein potje, ik zou ze overpotten naar iets groters.
        Goed inwateren en dan 2-3 dagen met rust laten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Het zijn liter potjes. voortaan beter onder de gewone lamp zal het is proberen het wil tot nu toe niet echt lukken hoop dat grotere schoenen gaat helpen

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dan zullen de wortels al wel lekker opgesloten zitten.... Heb je een specifieke reden om in zulke kleine potjes te starten of was dat een kwestie van ... die had ik al liggen (dat is bij mij helaas iets te vaak het geval). Nou ja, ik blijf nog even volgen..

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          De rede is dat ze onder de lamp passen als ik ze toch gelijk onder 600w zet dan kan ik ze gelijk in de eind pot doen

        #21
        5 novemder

        eerder dan gepland hebben de dammes grotere schoenen gekregen ze waren al mooi doorwortelt heb er gelijk wat mycor mix en micromix er bij gedaan hoop dat ze snel weer bij trekt ga van af vanavond ook de 600 watt er boven hangen dat word dus elkedag even kijken als de lamp uit is
        Ze staan nu in ligt mix van atami met een handje lava per 50L 20201105_140948.jpg de lamp moet nog even om hoog bedankt voor het advies
        Attached Files
        Last edited by Bas Haze; 5 November 2020, 22:49.

        Comment


          #22
          8 november



          we zijn nu 3 dagen veder en ik heb het idee dat het nog niet echt beter word ik heb het idee dat foto 1-2 dat plantje lichter van kleur word en ik heb de lamp te snel dicht op ze gehangen foto 3-4 begint de 2 blader dek ook roest plekjes te krijgen foto 5-6 Gaat wel goed na mijn idee foto 7-8 hangt ook nog steets het enige wat ik heb gedaan voor het over potten voeding geven maatje zij dat het een voeding tekort is 0.9ml 1 componenten 0.2ml calmag
          20201108_140024.jpg 20201108_140031.jpg
          3-4
          20201108_140040.jpg 20201108_140052.jpg
          5-6
          20201108_140056.jpg 20201108_140100.jpg
          7-8
          20201108_140107.jpg 20201108_140110.jpg
          Hoor graag jullie mening

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Die blaadjes zitten onderin, blaadjes worden nooit weer groen, kijken naar het blad bovenin.
            En koop gewoon ph- salpeterzuur/groei, in plaats van dat citroensap!!

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Ik heb bij de maar dat is niet goed voor het bodem leven zou het zonde vinden als ik het gelijk weer vernietig

          #23
          Kan het zijn dat ze iets te droog staan?
          Ook las ik dat je afgezuurd 6.2 PH had gegeven en de keer erna kraanwater.
          Wat is de PH van je kraanwater?

          Kans is dan aanwezig dat je hetzelfde probleem hebt als ik had. (Blokkade opname)

          Even een tijdje exact dezelfde PH en EC waarde geven bijvoorbeeld PH 6.0 en EC 1.4 dan komt het nog wel goed.

          Comment


          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Ik heb er micro leven in zitten kan dat geen gewaad heb wel lemon kick kraan water is 7.5

          #24
          Ik heb klaar staan 4 liter water aangezuurt en een ec 1.0 pH 6.2 hoop dat dit het gaat reden dan maar geen bodem leven
          ze zien er nu best goed uit ik weet niet of het verstandig is of ik ze het geef
          20201108_195152.jpg 20201108_195155.jpg 20201108_195200.jpg 20201108_195203.jpg
          Last edited by Bas Haze; 8 November 2020, 18:56.

          Comment


            #25
            12 november


            de plantjes gaan best lekker als je het mij vraagt heb ze 2 keer calmag en voeding gegeven ec 1.1 pH 6.2 en gisteren alleen watt er met pH van 6.2 vond ze wel erg groen worden en 1 keer per week gewoon water geven word geadviseerd temperatuur licht tussen 19 lamp uit 24 lamp aan ik heb ze allemaal ge topt
            20201112_135938.jpg 20201112_135945.jpg 20201112_135951.jpg 20201112_135955.jpg
            ik ben erg blij dat ik overgestapt ben van voeding
            Last edited by Bas Haze; 12 November 2020, 13:25.

            Comment


            #26
            Gebruik je biologische voedingvoeding nu?

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Volgens mij is het niet bio maar er zitten geen belastende stoffen in

            #27
            13 november


            van daag hebben ze weer wat voeding gehad 0.8 ec 2 ml voeding en 0.05 ml calmag op een liter ieder weer een liter gehad pH 6.2 veder niks bijzonder

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ik bedoelde dus dat je typte 0.05ml. Ik denk dat je 0.5ml bedoeld wat nog steeds erg weinig is maar al wel 10 x zo veel. Ik denk dat je eenvoudig naar de 1,5-2 ml per liter kan gaan

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ze zijn nog klein, dus hebben ze nog niet zoveel nodig!!

            #28
            20201114_123748.jpg
            Ik zal voortaan iets meer geven
            Attached Files

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Dat is laag hoor, mijn kraanwater is al 0.66.

            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Die van mij 3-4 ec anders hou ik 1.1 ec aan tot nu toe gaan ze er goed op

            #29
            Screenshot_20201030-190256_Drive.jpg Screenshot_20201030-190256_Drive.jpg kan iemand mij uitleggen hoeveel ml blossom builder mag geven er staat 0.25-0.50 ml is dat dan 0.25 en 0.5 ml of zie ik dat verkeerd

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Volgens mij zeg ik niet 2 keer het zelfde De 1 staat een nul achter dus mijn vraag is kan ik die 0 weg laten om op het juiste getal te komen

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Dat zeg ik je zegt 2x hetzelfde, maar om het voor jou duidelijk te maken ja je kunt de 0 weglaten. Is het al zolang geleden dat je van school af bent haha

            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Om heel eerlijk te zijn heb ik de basisschool niet eens af kunnen maken door omstandig heden. Dankje voor de duidelijkheid

            #30
            rustig aan met die calmag man 1 x per week is genoeg.

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Dankje voor de tip voorlopig krijgen ze niks eerst maar weer wat lichter van kleur worden ze hebben nu al 2 keer aangezuurt water gehad Ik gok het er op dat ze volgende week ook alleen water krijgen
          Bezig...
          X