Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Liberty Haze Barneys Farm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 5 x Liberty Haze Barneys Farm

    Korting op 420shop
    Hi People,

    Ik ben gestart met het ontkiemen van vijf Liberty's van Barney vandaag.

    Ik heb alvorens deze ronde te starten een paar weken een studie gedaan waar het hokje komt want de plaats waar het tentje staat is niet zo heel warm. Ik stelde vast dat het er des nachts redelijk kan afkoelen.
    Om de dagen aan de nachten te spiegelen zal ik de lamp aanzetten in de nacht.


    Dankzij wat hulp van mede-growers ben ik aan de slag gegaan met een bodemverwarming om de wortels goed op temperatuur te kunnen houden als het onder de nul duikte buiten.
    Ik maakte een frame om in de tent te zetten
    image_387475.jpg

    Dit frame volledig gevuld met piepschuim aan de vloerplaat en wanden



    Daarna de vijverfolie op maat gesneden en aan het frame vastgemaak en een stuk kippengaas met een warmte kabel van 50 watt, daarover de kabel mooi aan een stukje gecoat gaas vastgemaakt en mooie lussen gemaakt voor de warmte verdeling en optimale werking van de kabel.

    20201208_193656.jpg

    Dan om het af te werken nog een zak zand van 25kg (helaas wat te weinig maar ik haal nog een zak bij)

    20201208_195135.jpg
    Het volledige gedeeltje in het kweekhokje.

    Groeifase

    Ik zal de zaadjes laten groeien onder een 24 watt DIY TL armatuurtje (cool white) dit in 1 l potjes
    Eens ze sterk genoeg zijn en wat groter gaan ze onder een 240 Watt Led 5000 K, in 5 l potjes

    Bloeifase

    De laatste fase , de overgang van groei naar bloei, en de bloei gaan ze onder een dimbare Philips Greenmaster 600 Watt HPS

    Setup + voeding image_387116.jpg

    De temperatuur met de Led 240 watt aan zonder afzuiging
    image_386960.jpg
    De temperatuur met de HPS 600 watt met afzuiging op 75%
    image_387115.jpg

    Ik hoop dat mijn voorbereiding vrucht afwerpt.
    Fijne Avond iedereen!
    Waterval










    Attached Files
    Last edited by Waterfall420; 17 January 2021, 18:04.

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    #2
    Ik ben benieuwd of het genoeg is voor jouw kweekruimte.
    Het zal aan de buitentemperatuur liggen he, die controleren we niet dus we gaan het zien.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Thx! Ik ben ook benieuwd of we een siberische winter krijgen dit jaar...

    #3
    Succes als je het echt warm voor de wortels wil maken kan je een bak maken om je potten heen zo dat alle warmte onder de bakblijft hangen dan maakt de temperatuur van de bladeren volgens mij nietzoveel uit

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Dat heb ik toch gedaan?

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Aan de bovenkand kan de warmte nu nog ontsnapen er zou nog een Deksel op kunnen met 5 gaten er in voor optimale warmte behoud

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ben ik nog van plan te doen

    #4
    VRIJDAG 11 DECEMBER

    De Liberty's zijn ontkiemd en zitten nu reeds een dag in hun eerste pot.
    De 3 andere Amazing Haze's zijn reeds weg naar een kameraad die gaat crossen met een sativa van iets wat dezelfde bloeitijd.

    20201211_183651.jpg
    Ik ben bezig met mijn frame af te werken met een bovenplaat, waar de 5 eindpotten volledig in zullen staan.
    In de plaat zal ik de figuren van de potten uitzagen
    Ik zal een grote mdf plaat halen en twee afdekplaten maken, 1tje voor de 4l potjes en 1tje voor de eindpotten

    20201211_191616.jpg

    Een snelle schets hoe het er zou moeten uitzien

    20201211_192209.jpg


    Door het hoogte verschil van de potten zal ik dus de plaat onderaan moeten verhogen met aangeschoten eiken balkjes. Zo zal ik eigenlijk zorgen dat er geen warmte kan onstnappen uit de kist. Ook zal de pot mooi in het frame steunen. De witte kleur zal zo ook optimaler het licht reflecteren onderin het bladerdek.
    Fijne avond!


    Waterval
    Last edited by Silas; 12 December 2020, 06:20. Reden: datum aangepast.

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


      #5
      Ik heb deze nacht het frame afgedekt met een mdf plaat, de kabel ingestoken, en ik hield een constante gevoelstemperatuur aan (gemeten boven het zand) van 23 graden. Door het frame niet af te dekken werd dit maar 17 a 18 graden.

      Grtz Waterval

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat zou warm genoeg moeten zijn in teorie

      #6
      ZATERDAG 12 DEC

      Eentje van de vijf heeft al kleur bekend, de andere doen het iets rustiger. Ze blijven voorlopig zoveel mogelijk onder het 48 watt TL armatuurtje, kamertemp naast de radiator zo'n 25 graden , lv rond 50



      Ik ben inmiddels begonnen na mijn test, met de mdf platen op maat te maken.
      De laatste zak zand die ik erbij had gedaan was nog redelijk vochtig. Waardoor het in mijn hokje een LV van 90 % is. (Toch in de wortelbak)Hoe kan ik die wat doen zakken?
      GRTZ Waterval

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat zakt vanzelf weer zou dan ff geen plaat op het zand leggen

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Bas Haze , plaat ligt op het frame. Er is 25 cm voorzien van hoogte om de potten in te zetten zal het idd een paar dagen moeten laten drogen. Op het zand komt een plastic , dan de pot, en op het frame me witte mdf, zo is het echt een bak op de potten warm te houden. Ik zal proberen zo snel mogelijk wat foto's up te loaden

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Subke, succes verder!

      #7
      Frames afwerken alles goed en wel maar staan je zaailingetjes niet veel te veraf van je tl buis?? De afstand mocht max 5cm bedragen, ze zijn hopeloos aan het strekken
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Klopt! Nu met 5 (Libertys) staan ze op ideale hoogte, bijna tegen de lamp. Die andere 3 Amazing Haze's zijn naar een maatje. Met die 3 erbij stonden ze idd te ver van hun lichtbron... Thx voor de tip Rietslang!

      #8
      Nieuwe ronde nieuwe kansen.

      Paar vragen.

      1. In welke ruimte staat je tent aangezien je (veel) moeite doet om de wortels op temperatuur te houden?
      2.Waarom zet je ze niet direct onder de HPS lamp? Ze strekken nu al en je moet ze dan langer laten groeien is mijn ervaring. HPS is duurder maar je krijgt wel mooie bossige plantjes.
      3. Hoeveel planten houd je nu zelf en wat is je doelstelling hoeveel gram je wilt behalen?

      Succes!

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Rietslang, ik heb dat nog nooit gehoord, wel dat qnq de laatste weken naar 13/11 gaat.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Dan terug een uur meer licht Rreppellsteelt??

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja Rietslang.

      #9
      RickTerboeg
      Ze staat in een slaapkamer naast een centrale verwarming. De kamer is niet zo heel warm, nu met deze temp van 4 graden is het 15 a 16. Daarom wou ik een bodemverwarming maken Grtz
      Last edited by Waterfall420; 13 December 2020, 13:32.

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


        #10
        20201213_152445.jpg
        Ready to grow!

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Nou als je met al die voeding geen coffeeshop kwaliteit (zonder rotzooi) krijgt dan weet ik het ook niet meer.

        #11
        @Kunichika
        Ja eigenlijk is het gewoon wat voeding hoor, ik denk dat het de quali wel wat omhoog kan trekken maar voor deftige sjop wiet moet je volgens mij jaren ervaring hebben... Ik merk toch een groot verschil als ik "straat"wiet of sjopwiet rook ;-p

        gallery_4533_1090_15226.jpgOok zal ik de EC waarde meten om zo beter te kunnen doseren

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Dat is zeker handig

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Zeker merk je verschil door alle rotzooi wat ze er een in stoppen. Je moet het alleen niet te moeilijk maken, jij hebt de hele canna lijn gekozen. Dan zou je toch aardig dicht bij moeten komen

        #12
        ZONDAG 14 DECEMBER

        Op 9 december gingen de zaadjes uit de filterzak in hun startpotje. Vandaag 14 december kan ik zeggen dat ze allemaal probleemloos ontkiemd zijn, en allemaal goed naar boven zijn gekomen Ze hebben nog een lang leven te gaan, en hopelijk een vruchtbaar

        20201213_165843.jpg
        Ik geef een kleine hoeveelheid Rhizotonic20201213_165851.jpg

        Ik zal ze nog een dag of 5 onder het TL 48w houden voor ze verhuizen naar hun hokje.

        20201213_165933.jpg

        Ik denk toch de LED niet te gebruiken als groei, dan toch liever de HPS , daar weinig is gekend over deze LED's en hun succes.




        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Doe maar hps 250!

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Meteen al??

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ja hoor, minimum hoogte 25 cm, dus begin op 40 en kijk wat de plantjes doen.

        #13
        Die zaailingen mogen wel onder led of hps hoor, je ziet ze gewoon strekken en zoeken naar licht.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Ik werk nog de laatste fase van de bodemverwarming af en zal ze verhuizen naar 5.4L potten onder de lamp... Ik kan kiezen
          240Watt Led 5000K
          HPS 250/400/660*

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Tl werkt toch ook goed de eerste weken (als ie dicht genoeg staat)

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Mijn ervaring is dat ze kleiner blijfen

        #14
        Het frame bovenplaat is af.
        Ik meet zonder verwarming dus enkel met de warmtekabel in de bak eronder in het zand een bodemtemperatuur van 23 Graden.
        In het medium een temp van 18.6 Graden

        20201214_194831.jpg 20201214_194849.jpg
        Als ze groter zijn komt er een nieuwe plaat met 14L potten.
        Zo hoop ik toch de bodemtemperatuur op peil te houden
        20201214_194854.jpg

        Last edited by Waterfall420; 14 December 2020, 20:13.

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Dat scheelt al de helft

        #15
        Nu heb ik wel een fout gemaakt. Het mdf die ik heb gebruikt is niet vochtbestendig en ook te dun... hebben jullie een goeie aanrader om te gebruiken om mijn frame af te werken, ook iets dat goed tegen vocht en hitte kan. Zijn er goeie mdf platen hiervoor?

        THX

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Idd , groene mdf heb je ook dacht ik enkel spatwaterbestendig. Hdf heb je ook, high density fiberboard, is sterker. Maar betonplex zal idd het best zijn, wel duurder.

        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Niet vochtbestendig gaat schimmel opleveren. Succes ik ben erg benieuwd deze ronde.

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          RickTerboeg, heb betonplex genomen van 18mm dik. Waterbestendig en vochtwerend. Dit afgeschuurd en en geverfd met acryl wit. Staat nu te drogen. De bodemverwarming houd mijn medium op 19 graden.
      Bezig...
      X