Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Liberty Haze Barneys Farm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    ZONDAG 3 JANUARI

    De nacht valt...
    4 van de 5 plantjes getopt
    Bij het uitgaan van de lamp voor de tweede maal
    Bladvoeding en NEEM samen .

    TERRA VEGA 2ML 10L
    RHIZO 3 ML 10L
    CANNAZYL 3 ML 10L

    20210103_115903.jpg

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


      #47
      Leuk om te volgen dit omdat ze qua datum nagenoeg gelijk lopen met mijn AliExpress rondje. Best bizar groot verschil tussen HPS en led lijkt het zo in de groeifase. Ik begin me onderhand af te vragen of die bodemverwarming nou positief of negatief is. Mijn rondje staat 's nachts gewoon echt koud (17.5 min) en overdag is deze om en tijdens licht aan ongeveer 30 (32 max). Mijn vermoeden dat de volle bak licht tijdens groei wel zinvol is wordt dan ook meer en meer bevestigd.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik denk dat het zo warm wordt doordat het hele goedkope drivers zijn op de lampen. En blijft natuurlijk wel dik 700 Watt. Ook heb ik de afzuiger tot op heden niet aanstaan, droog zat met gemiddeld 45% RH. Enige nadeel hier is eigenlijk dat de temperatuur buiten het hok gelijk is aan de buitentemperatuur, en dat is soms best koud met 3 graden of minder. Ik ben dan ook erg benieuw hoe de temperatuur het gaat houden eens de afzuiger erbij komt, wellicht tijdens licht uit uitlaten of op minimaal zetten indien mogelijk qua geur. Qua formaat doen de mijne volgens mij nog niet eens zo heel gek veel onder voor die van jou of zie ik dat verkeerd? Die van jou staan ook in 18 liters toch?

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Yep 18 liter plagron Lightmix, maar ik heb wel verpot terwijl jij de voor mij nog altijd beste manier gedaan en dat is starten in de eindpot, de stress van het toppen en het verpotten gaan mijn vegetatieve fase wat verlengen. Maar mijn zonnepanelen trekken dit wel recht. Ik vind persoonlijk jou planten mooier gaan dan de mijne, mss ook door het licht? Led... Gedrukter, trotse staande plantjes. Ondanks je hok buiten zijn temperaturen gaan , loopt alles goed. Je bespaard energie en tijd. Ik wist dat die leds konden knallen maar dacht toch wel dat ze die iets of wat minder warm gingen zijn

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Wat de warmte betreft... daar weet ik over een paar weken meer over. Dan wissel ik ze om met de mars hydro's en kan ik vergelijken. Ik heb ook de indruk dat ze wel erg warm worden. Heb al meanwell drivers besteld maar duurt ff met Corona.

      #48
      MAANDAG 4 JANUARI



      7 december : Zaadjes in de filter
      9 december : Naar hun eerste potje
      10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

      16 DAGEN HPS
      25 DAGEN VEGETATIEF

      Screenshot_20210104-201745_Gallery.jpg De plantjes lijken goed te herstellen van de amputatie...
      Screenshot_20210104-201605_Gallery.jpg
      Kleine blaadjes maken hun weg naar boven
      Screenshot_20210104-201713_Gallery.jpg
      De stammen zijn enorm dik aan het worden
      Screenshot_20210104-201649_Gallery.jpg

      Klimaat OK
      26.1 (30%)
      19.3 (61%)
      Vandaag geen voeding.
      Het water vanaf nu gezuiverd met de waterkan
      PH 6.1 EC schoon water 0.45
      PH 6.1 EC voedingswater 1.2

      ZE DOEN HET ECHT GOED BEHALVE HET NAKOMERTJE STAAT ER WAT TRIEST BIJ ( DE MIDDENSTE) ZE GROEIT ALS EEN MOGOOL EN DE BLAADJES ZIEN ER OOK SIP UIT IN VERGELIJKING MET DE ANDERE
      Screenshot_20210104-201623_Gallery.jpg
      Ze staat direct onder de lamp 60 cm afstand
      Blaadjes voelen niet zo natuurlijk aan. Hangen wat naar beneden... Geen idee

      Keep you posted!
      Last edited by Waterfall420; 6 January 2021, 17:43.

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Silas Nu al op 12? Ik zou toch minimum 21 a 28 dagen moeten groeien op 18? Ik heb 120x120 x200 , ik weet dat ze nog serieus doorgroeien bij omschakeling maar de scrog moet er ook nog boven...
        Last edited by Waterfall420; 5 January 2021, 16:13.

      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Ik vindt je planten er niet goed uit zien. Zeker naar hun leeftijd gezien. Maar je planten moeten strekken en dat gebeurd alleen als je op 12 uur gaat. 2 weken voorgroei (vanuit stek) is een norm die vele aanhouden. Bij een zaadje iets langer. Het is ook beter voor de plant dat er "lucht" in komt. Maarja het zijn Jouw meisjes.

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Silas Begrijp ik volledig. Ik zal beginnen met de lampafstand te vehogen maar graag nog een paar dagen wachten... tot ze volledig hersteld zijn van de top en de LST er een beetje in. Ook moet ik dringend mijne scrognet afmaken!

      #49
      DINSDAG 5 JANUARI

      7 december : Zaadjes in de filter
      9 december : Naar hun eerste potje
      10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

      17 DAGEN HPS
      26 DAGEN VEGETATIEF

      20210105_183435.jpg Ik heb volgende wijzigingen toegepast
      - LAMP 600 Watt (+10cm) nu dus 70cm
      - Middenste plant verwisseld met de laagst staande.
      -LST op alle 5 de hoofstammen.

      Enkel schoon water PH 6.2

      KIimaat nog steeds goed. Lentenachten, zomerdagen.
      RV % 37 DAG 26.2
      RV % 55 NACHT 18.2

      Mugje gespot!
      Vloog uit de tent, gekeken maar geen "PLAAG of ander gevaar gespot" Ingrijpen?

      2x behandeld met neem/rhizo bladspray

      Fijne Avond!
      Attached Files
      Last edited by Waterfall420; 6 January 2021, 17:42.

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Is dat Rhizotonic van Canna ? Is dat geen stekvoeding?

        Plantjes zien er gezond uit !

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Yes, Rhizotonic met een beetje bio groene zeep en 3ml neem olie in een bladspray. Om de week bladeren goed inspuiten boven en onder als de lamp net uit is uiteraard. Ze gaan wel goed behalve wat geel bladpuntjes dus zal ik even niet voeden. En laten leven op water en brood.
        Rhizotonic van CANNA is een wortelstimulator en mag je bijna de gehele cyclus meegeven aldus het schema.
        Word vaak als bladvoeding gebruikt het vegetatieve stadium.
        Last edited by Waterfall420; 5 January 2021, 19:20.

      #50
      Scrog DIY is af
      20210106_155844.jpg Mazen zijn 5x5.
      Wanneer best het scherm erboven hangen? En op welke afstand van de planten?
      Thx!

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat duurt nog even, maar als je dat doet, kan je het beste zorgen dat de takken zo ver mogelijk gespreid worden.

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Blijkbaar krijgen ze te veel licht. Het zijn zeer stevige struikjes. Ik heb lamp al op 75 cm gehangen, Silas vertelde me om al te schakkelen naar 12/12 dat de plant wel zou strekken. Ik zou liever nog een paar dagen wachten...

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kan je de onderste 2 nodes wegsnoeien?

      #51
      WOENSDAG 6 JANUARI

      7 december : Zaadjes in de filter
      9 december : Naar hun eerste potje
      10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

      18 DAGEN HPS
      27 DAGEN VEGETATIEF

      De volgende maatregelen lijken geholpen te hebben.
      Lamp op 75 cm
      Middenste plant verwisseld met de minst hoge plant (die staat nu centraal.

      Mogooltje Vandaag
      Screenshot_20210106-182936_Gallery.jpg
      Andere Plantjes Screenshot_20210106-182820_Gallery.jpg

      Het klimaat was weer OK
      18.2 (66%)
      27.1 (37%)

      Bodem: 20 graden voor het aangaan lamp

      Voeding en water
      Deze cyclus geen voeding of water, vastendag

      20210106_183048.jpg

      Deze is 5 dagen geleden getopt

      Screenshot_20210106-182953_Gallery.jpg
      De groei zit er mooi in
      Mooie kleur, gezonde stammen en bladeren

      Opnieuw mugje gespot!
      Zal wat valletjes hangen... moest het echt probleem worden gaan er een paar nematoden in

      Fijne Avond!

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Zien er mooi uit, wel max aan voeding volgens mij. Erg donker blad namelijk.

        Ennuhh.. waar zijn Kwik en Kwek

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Eigenlijk krijgen ze echt niet veel , keb in totaal 4 voedingsbeurten gedaan. @Rreppellsteel Ik ga nog niets verwijderen van Nodes

      #52
      VRIJDAG 8 JANUARI

      7 december : Zaadjes in de filter
      9 december : Naar hun eerste potje
      10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

      20 DAGEN HPS
      29 DAGEN VEGETATIEF

      20210108_114056.jpg Ze groeien goed! Last van Vrmmug, 9 stuks al op de plakkers sinds gisteravond.

      Klimaat OK
      Vandaag schoon water 250 ml pp PH 6.3 EC 0.7
      Planten staan onder Low stress Training
      20210108_120246.jpg

      Ondanks dat ik niet veel voed hier en daar toch gele bladpuntjes

      20210108_120322.jpg
      Lamp afstand is nog steeds 65 a 70 cm

      20210108_120022.jpg
      Bladeren zijn redelijk donker groen
      20210108_115850.jpg

      Nog tips om de VRM te bestrijden

      THANKS

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik zit momenteel ook met lichte verkleuring op de bladpuntjes terwijl ik minder dan de helft van de voorgeschreven waarde voed. Wellicht dat het bij mij komt door weinig licht maar aan de andere kant, zolang ze zo blijven groeien maak ik me niet zo heel druk

      #53
      Screenshot_20210108-154546_Gallery.jpg Screenshot_20210108-154613_Gallery.jpg Screenshot_20210108-154644_Gallery.jpg Close Up gele bladpuntjes

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Lijkt mij het iets-teveel-voedingsyndroom

      #54
      Als ik het goed inschat gaan de verschillen tussen direct 12/12 en niet nu ongeveer zichtbaar worden.... Leuk... ik blijf volgen
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik denk dat die 9 dagen dat ze niet onder HPS stonden voor het verschil geeft gezorgd. Ik zet mijn zaden sinds een ronde of 3 direct onder de volle bak licht (ongeacht 18/6 of 12/12) en heb de indruk dat dit sterkere en vooral compactere planten oplevert.

      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Ik doe hetzelfde voor het eerst. Zaden en stekken zet ik eerst onder TL. Ze zijn in dat stadium erg kwetsbaar en HPS kan dan net iets te veel zijn. Als ze goed geworteld zijn gaan ze onder de HPS. Wil niet zeggen dat het niet kan.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ja of het met HPS ook wil durf ik niet te zeggen. Heb wel een HPS setje liggen dus zou het eens kunnen proberen. Maar met LED is het naar mijn idee een voordeel om direct volle bak licht erop te zetten

      #55
      Kijk je uit dat je ze niet teveel stress geeft?
      Ik lees veel wijzigingen in lamphoogte lampsterkte e.d...en ik heb de indruk dat je er (te) veel tijd instopt.
      Ben dus wel benieuwd hoeveel tijd je erin stopt als er toppen verschijnen.
      Over toppen gesproken...dat scroggnet hoeveel cm zijn de lengte en breedte van die gaten? Oogt mij te klein namelijk om dikke toppen doorheen te laten groeien.

      Ik was zelf veel te laat met een scroggnet dus bij mij ziet het gestuntel met draad er niet uit, maar het gaat om de toppen natuurlijk.
      20210107_211620.jpg

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        rick Ja , ik weet t. Ze zijn vandaag exact 1 maand geleden ontkiemt. Ik heb 2 scrognetten, 1tje van mazen 10x10 en 1tje mazen 5x5. Ik ga as woensdag kijken om eventueel over te gaan op 12/12. Kweet wel niet welke scrogg te gebruiken. Lamp en plant laat ik nu met rust. De reden dat ze in de de breedte groeien is omdat de takken met koordjes naar de potten staan gespannen, low stress. Lamp verhogen deed ik enkel 2 maal omdat ik niet begrijp waarom ik gele bladpuntjes heb terwijl ik amper voeding heb gegeven Grtz

      #56
      Kan het kloppen dat EC van Terra Vega hoger is dan dat van Flores?
      5ml Vega in glas water 6000 x10
      5ml Vega in glas water 4400 x 10
      Dit omdat ik van mijn growshop een deeltje van een 10 liter kan heb opgekocht. Ik twijfel er steeds aan of hij nu flores of vega heeft gegeven. In het kleur zie je het niet echt. Ik stel deze vraag omdat mijn planten toch overvoedings puntjes tonen terwijl ik amper voeding heb gegeven ( ong 4 keer in totaal)
      THX

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


        #57
        ZATERDAG 9 JANUARI

        7 december : Zaadjes in de filter
        9 december : Naar hun eerste potje
        10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

        21 DAGEN HPS
        30 DAGEN VEGETATIEF

        Ze groeien nog steeds goed
        Klimaat Ok
        24.5
        17.6
        Bodem 20.3

        20210109_202713.jpg
        Valletjes hangen niet vol... 11 stuks

        Bladproblemen die recent zijn opgekomen
        Screenshot_20210109-203501_Gallery.jpg
        Screenshot_20210109-203353_Gallery.jpg
        Plant 4 ( Rechtsboven) Kleine gaatjes , onvolledig blad in nieuwe aanmaak. Plant is 6 dagen getopt

        Screenshot_20210109-203439_Gallery.jpg Plant 1 (Linksonder) Een blaadje ziet eruit alsof er aan geknaagd is

        Screenshot_20210109-203420_Gallery.jpg
        Plant 5 (linksboven) Heeft een hangend blad.

        Geen voeding! Enkel water 6.2 a 6.3 PH en 0.7 EC

        Ze krijgen om de 2 dagen 175 ML per plant, altijd net voor het uitgaan van de lamp.

        Neemolie gebeurd nog 1 maal morgen bij het uitgaan van de lamp.

        Aanstaande week is belangrijk
        -Over naar 12/12
        -Eerste maal scroggen

        Heb 2 netten , 1 chinese mazen 10x10
        1 tje zelf gemaakt mazen 5x5.

        Los van de overvoedingssymptomen en hier een daar een raar damaged blaadje ogen ze nog steeds heel gezond en sterk. Grote donkergroene bladeren, ze staan mooi dus ik vermoed dat watergift oke zit voorlopig.
        Nogmaals , ik begrijp nog altijd niet hoe ik aan die gekleurde bladpuntjes kom. Ik heb welgeteld 4x voeding gegeven in de gehele cyclus
        GRTZ Waterval


        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Ik denk dat het probleem met plant 5 teveel water is aangezien de bladpunten naar binnen "klauwen"...ook geef je best geen water net voor de lamp uitgaat. Idealiter is volgens ik gelezen heb, 2 u nadat de lamp aan is want dan is de verdamping in gang geschoten en drinken ze veel. Ik geef ze altijd ofwel direct als de lamp aan is ofwel een uurtje of 3 later (is te zien welke shift ik heb op mijn werk) maar dus nooit net voor de lamp uit gaat.

        #58
        20210110_174453.jpg
        31 Dagen , amper voeding. Elke plant getopt en Low stress. Na 6 dagen zonder voeding enkel water nog steeds gele bladpunten

        20210110_173517.jpg
        20210110_173509.jpg
        Lightburn? Stress? Voedingsproblemen. Ik weet het niet

        Fijne Avond
        Attached Files

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Zo maar een idee maar gebruikte jij geen batmix? Die is behoorlijk voorbereidt toch? Wellicht dat daar het probleem vandaan komt?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dan hadden ze vanaf het begin al problemen gehad, misschien even te droog gestaan, dan loopt de ec ook op.

          Niet druk om maken, zijn slechts de puntpuntjes!

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Voor het eerst , nee lightmix Plagron. Ik blijf toch vliegen vangen op mijn plakjes nu al 16 in totaal, mss aaltjes inzetten?

        #59
        Screenshot_20210110-184734_Gallery.jpg Screenshot_20210110-184121_Gallery.jpgNog zo'n abnormaliteit, hier zie je de bladeren van binnen naar buiten verbleken en de nerf is bruinroest van kleur... Precies een tekort of een probleem... Is maar aanwezig bij plant 5 (rechtsboven)
        Screenshot_20210110-184942_Gallery.jpg Screenshot_20210110-185609_Gallery.jpg
        Last edited by Waterfall420; 10 January 2021, 17:56.

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


          #60
          Ik vind dat ze zeer traag groeien voor zaailingen. En ze ogen ook behoorlijk droog. Tip: vul een emmer met voedingswater en houd de pot er met de achterkant net zo lang in totdat het medium zich helemaal volgezogen heeft. Herhaal dit totdat je alle planten gehad hebt. Laat ze uitlekken en zet ze terug op hun plek en wacht ongeveer een week alvorens je weer bewatert.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Mijn potten zweven ong 1.5 cm van de grond. Ik heb ze 1 maal water gegeven langs onder. Ze staan wel niet van dag 1 onder hps 600 watt... Ik zal ze nog eens goed te drinken geven langs onder en dan laat ik ze staan. Ik zit aan 22 dagen HPS , 7 v 250 , 7 v 400 en 8 v 600 ze zijn toch al 25 cm hoog... ze staan in 18 liter containers... Zaailingen kan je dit niet meer noemen. Ze groeien al uit de potten... mss dat de low stress koordjes wat een vertekend beeld geven. Nou ja we zien wel wat er mee gebeurd
            Last edited by Waterfall420; 10 January 2021, 20:22.

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Ik denk net dat ze te nat staan aangezien de bladpunten naar binnen "klauwen"...daar ik net gelezen had dat Waterfall420 water geeft net voor het licht uit is...gevolg volgens mij, plant drinkt niet, krijgt telkens nog meer water met voeding en alles blijft opstapelen aangezien ze bijna niks verbruiken
        Bezig...
        X