Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Liberty Haze Barneys Farm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Hork
    Een direct comparison van 4 jan en 10 jan

    Screenshot_20210110-223939_Gallery.jpg Screenshot_20210110-223954_Gallery.jpg Ze gaan echt wel groeien hoor. Ik heb je raad opgevolgd en nog wat water laten aanzuigen aan de onderkant.
    Ik laat ze nu met rust voor een paar dagen en als het de slechtere kant op gaat , moeten maatregelen treffen

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Hork het scrognet komt er weldra boven, eens ze daarin geweven zitten zal ik de potten niet meer kunnen in een emmer zetten...

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Kan je er misschien wasteilen onder zetten of speciekuipen waar je af en toe het water in kan gieten?

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      @Hork
      Ja hoor is voorzien! In de betonplex plaat is een gat waar ik toegang heb tot alle 5 de wortelzones. Ik had allemaal schalen liggen voor mijn 14 liter kuipen maar die zijn te klein voor mijn 18 liter kuipen. Nu hangt de pot ong 1 cm van de zandbodem. Daar ligt een dun plastic op voor beestjes en vuil. Ik zal moeten kijken voor een schaal als ik ze nog langs onder wil wateren en dat gebeurt best 1x per week dacht ik...

    #62
    Hoi... ik heb ze er ook even bijgezet van 4 en 10 januari (naast elkaar vergelijkt makkelijker) maar lijken niet perse slechter te gaan. Ze zijn wel wat kleiner maar ook niet extreem en zoals je al aangaf, je hebt er niet vanaf het begin de volle bak licht op gehad. Ik ga de volgende ronde voor de gein eens ontkiemen onder 600W (660 met superboost??) HPS, gewoon om te zien wat er gebeurd.
    0606C69D-F2DF-47ED-8377-78ADC045577D.jpeg 6A451DC5-5CAE-4C39-B140-074925E41FB4.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je daar je antwoord wel hebt.. En ik daardoor een vraag Stelt QnQ nu grofweg dat de hoeveelheid licht alleen in de laatste weken van bloei verschil maakt? Zou je dus meer/betere opbrengst krijgen als je bijvoorbeeld de eerste weken op zeg 400 W draait en de laatste op 660 dan bijvoorbeeld de hele ronde op 500 W? Zo ja, waarom?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nee, het gaat over de lumenboost. Dat is een boost van zo'n 10%
      Hoe lang je die boost gebruikt is een afweging tussen stroomkosten, kortere levensduur lamp, en opbrengst.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ah op die manier. Het is dus niet de bedoeling om die lumenboost een paar weken aan te laten staan als je lang met de lamp wil doen. Nou ja, ergens wel logisch.

    #63
    MAANDAG 11 JANUARI



    7 december : Zaadjes in de filter
    9 december : Naar hun eerste potje
    10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

    23 DAGEN HPS
    32 DAGEN VEGETATIEF

    Klok is omgezet naar 16/8
    Nu wachten op de groeispurt... curious

    Last edited by Waterfall420; 26 January 2021, 18:33.

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


      #64




      7 december : Zaadjes in de filter
      9 december : Naar hun eerste potje
      10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

      23 DAGEN 18/6 HPS
      33 DAGEN VEGETATIEF
      2 DAGEN 16/8


      20210112_092149.jpg Eerste cyclus 12/12 zit er bijna op, lamp gaat aan om 23h en gaat uit om 11h.
      Ze meten 27 cm kleinste en 32 cm de grootste.
      Klimaat en Rv Goed
      24.7 Graden 40 %
      18.2 Graden 60%

      20210112_092158.jpg Voeding
      Schoon water EC 1.4 PH 6.4 klein teugje Cannazymn

      Let it grow!
      Last edited by Waterfall420; 26 January 2021, 18:34.

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


        #65
        Ziet er goed uit, ze hebben er nu zin in!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #66
          Dat begint er inderdaad beter uit te zien. Meer "lucht" in de planten.
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

          Comment


            #67
            Goeieavond,

            Kleine vraag. Bij het installeren van de scrog boven de planten is een van mijn plakkers om die rotte mugjes weg te houden tegen een paar bladeren blijven kleven. Ik m er rustig afgetrokken maar helaas zijn er 3 bladrandjes afgescheurd van de oudere bladeren onderin...
            Dat het niet goed is voor de plant kan ik me wel inbeelden. Maar wat ik me meer afvraag is of die lijm niet in de plant kan trekken? Ik vind hier nergens info over terug. THX

            Eerste keer FEMS onder LED
            Indica Medisch rondje van Barneys

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Als je je daar zorgen over maakt knip je toch gewoon de beschadigde bladeren af?

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Anders neem je die muggenvangers met stroop, kan je je bammetje mee beleggen.

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Lol

            #68
            De scrog hangt er boven maar ik zit volgens veel bronnen niet op schema... de meeste gaan maar op 12/12 als hun net half of 2/3 gevuld is. Aangezien er niet veel "lucht" en strek in mijn planten kwam moest ik wel overgaan naar 12/12. Zo nu heb ik maar 1 plant die net de top van het net raakt. 20210113_213139.jpg
            Ik verwacht zeker een groeispurt dus zal ik waarschijnlijk moeten in de 3 weken overgang periode elke dag gaan weven... ik hoop op het beste.
            THANX

            Eerste keer FEMS onder LED
            Indica Medisch rondje van Barneys

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Als je hem laat zakken, kan je gelijk beginnen met spreiden.

              Maareh....... hoe ga je water geven?

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Ik heb een stuk tuinslang met een trechter op gemonteerd, ik kan overal goed bij. Ook links en rechts kan ik aan de tent. De planten meten nu 30 to 35 cm. De scrognet hangt op +- 40 cm van de bodem.
              Die soort staat ervoor gekend om nog serieus door te groeien. Ik zal wachten tot alles het net bereikt en geleidelijk aan weven en binden. Nuja een relatief kort vegatatief stadium met een HPS lamp ... heb niet lang kunnen voorgroeien onder mijn TL vanwege de strek. Mss had ik gelijk toch HPS moeten doen maarja , koppig zeker hopelijk vult het net snel...

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Eerst alles onder het gaas houden, tot dat vol is, daarna pas gaan binden.

            #69
            WOENSDAG 13 JANUARI


            7 december : Zaadjes in de filter
            9 december : Naar hun eerste potje
            10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

            23 DAGEN 18/6 HPS
            3 DAGEN CYCLUS 16/8
            20210114_181001.jpg Na de omzetting op 12/12 kan ik eindelijk zeggen dat er wat strek en lucht in de plant komt. Ze staan ong 5 cm van het net dus het is nog even wachten geblazen voor te weven. Ik merk nu wel dat dat ze iedere dag een cm of 2 groter worden.
            Ik heb 1 dosis voeding gegegeven (200ml pp)
            3 ML Vega op 10l
            2 ML Cannazym op 10l
            2 ML Rhizotonic op 10 l
            Volgens het schema zou van Canna zou ik nu al moeten Cannaboost toevoegen, zal dit best nog niet doen...

            20210114_181037.jpg
            Vanaf nu weer water voor 3 dagen. De bladpuntjes zijn iets beter.
            Door de lightmix loopt het water redelijk snel door het medium. Als ik het het in de aarde giet loopt een deel binnen de minuut door in de opvangtijl. Opvangtijlen staan er pas in dus ervoor liep het gewoon eruit op de plastic en kon de plant geen water meer aanzuigen langs onder. Stomme fout natuurlijk, nuja bij deze is dit opgelost en heb de indruk dat ze direct wat mooier en trotser gaan staan door de opvangtijlen.

            VRM hier en daar maar heel weinig.

            Ook zat er een joekel van een spin in de verwarmingsbak maar ik heb deze prettig laten zitten. Mss kan zij wat werk verichten om ongewenste gasten buiten te houden

            Het klimaat is nog steeds OK
            24.6 (37%)
            17.9 (66%)

            20210114_181030.jpg
            Ze meten tussen de 32 en 38 cm, laat ik ze u rustig naar het net groeien om vervolgens alles eronder te duwen en vanaf week 3 pas dingen vast te zetten.

            Fijne Avond!
            Attached Files
            Last edited by Waterfall420; 26 January 2021, 18:35.

            Eerste keer FEMS onder LED
            Indica Medisch rondje van Barneys

            Comment


              #70
              Ik gok dat ze voordat de bloeiharen zichtbaar zijn al wel door dat net groeien.

              Dan proberen alle toppen boven dat net te houden en wat verderop in de bloei alles onder het net weghalen?
              Denk aan de topjes die niets gaan worden en het blad zal door gebrek aan licht t.z.t. wel gaan vergelen en afvallen. Meestal lees je dat je het blad gewoon moet laten zitten, maar water geven maakt het wel veel makkelijker als het onderste blad weg is.
              Dat is echter een overweging die jezelf moet maken iedere plant is anders en ik heb er wel voor gekozen om flink te dieven onderin en enkele weken voor de oogst heb ik ook de hogere bladeren weggehaald welke het licht voor toppen erondet ontnamen.

              Succes weer en nog een dag of 10 voor de bloei echt gaat beginnen.

              Comment


              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Ja idd, het zal in deze week wat werk worden om alles onder het net te houden, ik wacht echter wel tot week 3 of zeker bloemformatie om dingen vast te zetten aan het net. Als alles dan goed loopt maar laten we niet vooruit lopen op de feiten, hoop ik dan idd alles onderin te dieven omdat er toch geen licht meer onderin het bladerdek kan... en zoedoende de volledige 600 watt te knallen op de bloemen. De meeste switchen pas na 12/12 als het net 2/3 gevuld is. Nuja we zien hoe het loopt he, ze zullen nu echt wel beginnen groeien met 12 uur duisternis. Ik hou jullie op de hoogte!

              #71
              Ik heb er nog steeds geen verklaring voor.
              Dat ene plantje die maar niet wilt mooi staan
              Het is de grootste van de 5 maar ziet eruit als een mogooltje....

              Screenshot_20210115-120341_Gallery.jpgTe droog, te nat, te warm? Geen idee... echt niet
              Screenshot_20210115-120320_Gallery.jpg Haar bladeren voelen stevig aan maar vallen wel om...

              De andere 4 doen het goed

              Screenshot_20210115-120356_Gallery.jpg
              GRTZ

              Eerste keer FEMS onder LED
              Indica Medisch rondje van Barneys

              Comment


                #72
                Heb je al geprobeerd om ze van plaats te verwisselen ?
                Dan weet je of het aan de opstelling/ventilatie/tocht/microklimaat ligt.
                Als het aan de plek ligt moet je met een dag of 3 verbetering zien.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Ze stond eerst in de midde, bijna van start tot over een tweetal weken, dus ze staat nu al een week of 2 linksboven op die plaats , mss moet ik ze nog eens swappen met een andere...

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ja, omdat het er maar 1 is he...het kan natuurlijk onder de grond zitten, maar als je iets niet precies weet kun je proberen dingen uit te sluiten om er achter te komen.
                  Mijn eerste gedachte zou zijn tocht, stralingswarmte, te nat, te droog, probleem bij de wortels, varenrouwmug-larven, etc...
                  Er zijn nogal wat mogelijke oorzaken.

                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  QnQ zal ze 5 dagen niets geven en kijken hoe ze loopt. As maandag staan ze exact een maand onder HPS , ze meet 35 cm. Ook staat ze aan de hele uiteinde van de tent van linksboven naar rechtsonder. Ik spot ng soms vrm maar het is zeker geen plaag...

                #73
                20210115_140751.jpg 20210115_140721.jpg 20210115_140701.jpg Maatregelen die ik heb genomen, ze is verplaatst van linksboven naar rechtsonder.
                Ik zal ze 5 dagen geen water geven
                De pot weegt namelijk meer dan de andere
                Een wateroverschot zou tot een vertraagde groei leiden, maar het is de grootste van alle 4.
                Als het dan niet beter is weet ik het ook niet meer
                Grt
                Last edited by Waterfall420; 15 January 2021, 13:24.

                Eerste keer FEMS onder LED
                Indica Medisch rondje van Barneys

                Comment


                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Rietslang , ja ik wist dit ook niet, door andere kweekverslagen te hebben gelezen van die strain dus te weten gekomen dat het normaal is dat ie wat donkerder groen is...
                  QnQ
                  Heb de plant verplaatst en na 3 uur moet ik zeggen dat ze er al de helft beter uit ziet... Ik denk stralingswarmte ik combo met teveel warmte... nog steeds vrm aanwezig nu en dan. Zou ik nematoden kunnen inzetten? Of is dit afgeraden?
                  Last edited by Waterfall420; 15 January 2021, 17:18.

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Sommige zijn gevoelig voor stikstof, bubbas gift heeft dat ook, in de bloei hebben die vaak last van stikstof overschot, dat zie je dan aan de smalle spichtige blaadjes.
                  Kan je voorkomen door voeding met minder stikstof te gebruiken, of bij hydro een lagere ec tijdens de voorbloei.

                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Bubbas Gift ook minder vergevingsgezind? Noteer ik even

                #74
                ZATERDAG 16 JANUARI



                7 december : Zaadjes in de filter
                9 december : Naar hun eerste potje
                10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

                9 DAGEN TL ( 24W)
                23 DAGEN 18/6 HPS
                3 DAGEN CYCLUS 12/12

                Heel leuk maar de mogool van de plant heeft door de wijziging van plaats naar links onder zich bijna volledig hersteld na 1 dag

                GISTEREN

                20210115_140701.jpg
                VANDAAG
                Screenshot_20210116-114131_Gallery.jpg
                De blaadjes staan weer mooi recht , stammen staan onder training. Ze oogt weer gezond

                Nu in de gaten houden of de plant die ik op de locatie heb gezet waar deze aanvankelijk stond of het daar ook niet fout loopt...

                Klimaat is OK
                24,3 (40%)
                17.8 (66%)

                Voeding
                Enkel schoon water ph 6.2 - 6.4

                Voeding zal nog een week wachten

                20210116_115303.jpg
                20210116_200909.jpg
                Ze zijn 2 cm groter geworden in 1 nacht tijd

                Ik blijf bij low stress training tot ze wat groter zijn nog omdan die scrog erboven te zetten.



                Grtz
                Attached Files
                Last edited by Waterfall420; 26 January 2021, 18:36.

                Eerste keer FEMS onder LED
                Indica Medisch rondje van Barneys

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Gaan lekker luchtig nu

                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Ja de strek begint er goed in te zitten. Ik hou ze allemaal op gelijke hoogte om dan te scroggen

                #75
                DINSDAG 19 JANUARI



                7 december : Zaadjes in de filter
                9 december : Naar hun eerste potje
                10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

                9 DAGEN TL ( 24W)
                23 DAGEN 18/6 HPS
                5 DAGEN CYCLUS 12/12

                Gisteren was het exact ėėn maand HPS
                Start 7 dagen 250 Watt
                7 dagen 400 watt
                Vanaf dag 15 600 watt

                De eerste bloeihaartjes komen uit de okseltjes

                Screenshot_20210119-201912_Gallery.jpg
                Screenshot_20210119-201750_Gallery.jpg

                Ik heb vandaag alle low stress training lostgelaten en de scrog er boven gehangen op 40 cm van de potranden
                Het frame is er ook afgehaald omdat de wortels nu wel iets sterker tegen een 17 Minumum kunnen.
                Het word ook iets makkelijker om te werken.

                Ze meten
                33cm lb
                34cm rb
                34cm centraal
                30cm lo
                37cm ro

                Screenshot_20210119-202144_Gallery.jpg

                20210119_202019.jpg

                Ik zie los van die ene plant die nog altijd klauw vertoond een redelijke gezonde volle groei. De bodem meet net voor de lamp aangaat nu 18.7 tot 19. Het CV houdt de omgeving rond de 16 a 17.

                Screenshot_20210119-201943_Gallery.jpg Screenshot_20210119-202130_Gallery.jpg

                Voeding,
                enkel 3 plantjes kregen vandaag voeding.
                Verhouding
                Terra Vega 4/1000
                Rhizotonic 3/1000
                Cannazym 3/1000
                PH 6.3 EC 1.4

                Screenshot_20210119-202249_Gallery.jpg

                De andere water omdat ik vermoed dat er toch nog wat voedingoverschot zit in 2 plantjes

                VRM is onder controle heb ik de indruk...

                De planten staan nu bijna allemaal tegen het net aan dus hoop eender deze dagen ze erdoor te zien komen.

                Keep You Posted
                Waterfall
                Last edited by Waterfall420; 26 January 2021, 18:37.

                Eerste keer FEMS onder LED
                Indica Medisch rondje van Barneys

                Comment


                • Silas
                  Silas commented
                  Editing a comment
                  Ziet er goed uit. Nu nog een beetje geduld...

                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Ik zie het ook helemaal goed gaan

                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  @Silas

                  Ja geduld hebben we hoor Ze hebben wel al een heerlijke geur

                  @Rietslang

                  Ja, ik hoop het ook. Enige minpuntje dat ik soms koude nacht heb van 16 graden. Bodemverwarming kan ik enkel meten net voor de lamp aangaat. Deze is rond de 19 gemiddeld. Ik had graag nog wat warmere nacht gehad, keb er een nog een extra kacheltje bijstaan maar verbruikt minmum 600 watt dus wil dit zo weinig mogelijk gebruiken( heb het op heden nog niet gebruikt) ik vraag me af of de plantjes het beter zouden doen met wat warmer snachts...
              Bezig...
              X