Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Liberty Haze Barneys Farm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Betonplex is een goed alternatief, je hebt ook watervast verlijmd multiplex platen, ook watervast mdf platen, zou voor 18mm dikte gaan
    Btw er zijn ook vochtwerende mdf platen.
    Maar weet niet ivm corona of je zelf kan halen, bezorgkosten zijn enorm hoog van bouwmarkten.

    Succes
    ​​​​​​​

    Comment


      #17
      Je kan wel vochtwerende witte verf kopen..
      mss is dat een goedkopere oplossing?
      "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

      Comment


        #18
        In geval van beton-Lex is 12mm meer dan zat. Trespa is eventueel ook nog een optie, zou je zelfs met 9mm nog prima uit de voeten kunnen
        Lopend Verslag

        Comment


        #19
        Goodmorning!

        Even een snelle update
        7 december : Zaadjes in de filter
        9 december : Naar hun eerste potje
        10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen



        VANDAAG 17 DECEMBER
        De plantjes staan nu al bijna een weekje onder de TL
        Screenshot_20201217-095203_Caliber.jpg De lamp staat op 20/4
        Ze beginnen mooi gekartelde bladeren te krijgen en staan al redelijk sterk in hun schoentjes.
        Ik ben van plan ze vanavond te verhuizen naar hun 5.4L pot.
        Ik zit nu wel even met wat twijfels.
        Zou ik er meteen HPS op zetten?
        Ik heb namelijk ook 1 COB Pro Light 150 Watt die alle kleuren kan.
        Ik dacht mss nog even voorgroeien daaronder maar ik weet het igg niet. Graag hoor ik het! Thx!
        20201217_100604.jpg
        Last edited by Waterfall420; 17 December 2020, 09:08.

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Gelijk hps, anders moeten ze later WEER aan ander licht wennen!!

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ik lees in Bill Drake zijn boek dat de lichtopbrengst v tl-buizen meteen van het begin afneemt en besparen op nieuwe lampen kost meer dan het opbrengt, mss ben je wel aan nieuwe lampen toe? Zeker als 18w al erg krap is??
          Men zegt ook dat de planten best dikwijls verplaatst worden omdat het meeste licht in het midden vd buis uitstraalt?

          Positief weetje; De sterke ultraviolette straling laat de fosfor-kristallen opgloeien, daarbij produceren ze een lichtsoort die aardig op zonlicht lijkt!

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Rietslang
          Yes klopt. Het was wat druk de laatste dagen. Ik was al vroeger van plan om de strek tegen te gaan. Dus vanavond zal ik ze verpotten, en wss starten met 250 watt HPS... ik zit nu ook met die Cob 150 watt full spectra en ben eens benieuwd of je hiermee een voorgroei periode kan overbruggen. Gelijk onder HPS zie ik wel zitten hoor. Maar door die lampen heb je wel wat zin om te experimenteren

        #20
        Ik heb nu snel even de COB 150 watt met RGB kleur ingesteld lamp op ca 45 cm. Wat spelen met licht en kijken wat haalbaar is, alle geval krijgen ze nu al meer licht dan de TL. Verpotten gebeurd sws des avonds.
        20201217_122300.jpg

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Hoop dat de wortels warm genoeg staan

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Ja hoor, 20 graden in het onderste medium!

        #21
        De zaailingen zijn verpot naar 5.4l potjes. Ik heb ze goed diep kunnen potten om die zichtbare strek eruit te halen.
        20201217_172859.jpg
        De temp is niet al te heet, een kleine 21 graden met de 150w.
        S'nachts 17 a 18 graden
        De bodemtemperatuur blijft gelijk rond de 19 graden hangen
        20201217_164915.jpg Ik zal ze nu even met rust laten, en pas morgen water geven
        RV hangt rond de 60 % dus daar ben ik gerust in.
        Ik hoop dat ze goed herstellen en snel hun weg vinden in hun nieuwe thuis.
        Last edited by Waterfall420; 17 December 2020, 18:12.

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Zou in het begin niet te veel water geven als het goed is is de aarde ook al vochtig laat ze eerst maar naar water zoeken krijg je grotere wortelkluit

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als de grond goed is ingewaterd, moet je rustig aan doen met water geven.

        #22
        20201217_182456.jpg Wat me hier vooral opvalt is da de blaadjes zichzelf echt hoog gaan richten... de lamp hangt ca 40 cm van het blad.

        In normale wijze mogen we zeggen dat een plant zich dan fijn voelt?
        ps: de linkse was de eerste verpotting, het steeltje kon net wat dieper maar had me wat mispakt de rest zitten dan wel dieper
        THX!

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Denk ook dat ze het naar de zin hebben, je zelfgemaakte verwarming werkt goed

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Rietslang , yes idd. In heb een mooie aarde temp van 20 a 22 graden zonder een hps. Dus met de LED COB, ik probeer wat te spelen met het lichtspectrum. Zit nu ergens tussen 4500 en 5000 kelvin. Nuja eens ze wat groter zijn en ik merk een gezonde groei gaan ze over op hps,... indien het echt niet goed gaat, zal het meteen hps worden. We shall wait and see

        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Begin is in principe prima al was je met HPS al verder in de groei geweest verwacht ik.
          Ben je niet wat aan de vroege kant met verpotten? Voor de rest met rust laten en HPS er boven dan krijg je sneller vollere plantjes en de luchtvochtigheid niet veel verder laten zakken.

        #23
        RickTerboeg Ja dat kan zijn... ik was een beetje verplicht na het strekken dan al te verpotten, ik moet zeggen dat er aardig wat wortels aan de kluit hingen voor zo'n klein dingetje . Ik zal deze dagen opvolgen en al dan niet overgaan naar HPS
        Voorlopig vinden ze het redelijk fijn denk ik
        Grtz+
        Last edited by Waterfall420; 17 December 2020, 20:40.

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


          #24
          VRIJDAG 18 DECEMBER 2020

          Na een rustige nacht en dag onder COB heb ik besloten om over te gaan naar HPS 250. De plantjes zijn nog piepjong maar doen het voorlopig nog goed. De sattelietjes richten hun vol trots naar de warmte van de HPS lamp, ze vinden het fijn!
          Vandaag dus:
          LAMP AAN 18H00
          LAMP UIT 12H00
          20201218_190919.jpg
          Temperatuur op de bodem gemeten, 29 graden als de lamp nog niet aan was, warmte kabel lag wel een eind aan. Ik zal kijken voor een timer om die enkel tijdens de donkere uren aan te laten gaan

          Ik heb na het verpotten gisteren nog steeds geen druppel water gegeven omdat de grond nog mooi vochtig is.
          Nu vandaag eens kijken hoe de HPS 250 het doet zonder afzuiging. Voorlopig haal ik gestaag 24 graden met een RV tussen de 40 en 50.
          Screenshot_20201218-191953_Caliber.jpg
          Heel veel warmer wil ik het voorlopig niet laten worden.
          Lamp hangt vandaag op 40 cm van het blad om ze te laten wennen aan de lamp. Met tijd zal ik de afstand verkorten naar 25 cm.

          20201218_191035.jpg
          20201218_190849.jpg
          Regelmatig controleer ik de bodemverwarming. De onderkant van de betonplex is niet nat. Het is wel een goed gegeven dit kleine investeringetje. Die bodem kan je nu echt wel door de winter helpen!

          7 december : Zaadjes in de filter
          9 december : Naar hun eerste potje
          10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen


          8 Dagen na geboorte, de zaailingen kunnen genieten van het tropische weer.
          Vandaag gaan fietsen voor de grote beurt op 90 Km en wat een rotte wind zeg! Dus hebk t ff koud ga ik met plezier op bezoek bij de meisjes

          Fijne Avond!

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Goed bezig door de HPS te installeren. Even wennen op 40 cm en dan langzaamaan laten zakken tot 25 cm.

            Water geven bemoei ik mij maar even niet mee nadat ik zelf veel te weinig water gaf uit angst voor overbewatering.

            De mijne kregen zojuist 22 liter water voor 5 planten ☺ was zo weggezogen van onder en bovenaf

          #25
          ZATERDAG 19 DECEMBER

          7 december : Zaadjes in de filter
          9 december : Naar hun eerste potje
          10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen

          EN OF ZE HET FIJN VINDEN ONDER DE HPS

          Ze hebben een cyclus van 18 uur onder de 250 HPS gestaan en staan fier in hun schoentjes
          MAX TEMP 24,7
          MIN TEMP 19.1

          RV Lamp aan 45%
          RV Lamp uit 65%
          Bodem temp. Rond de 23 zonder verwarmingskabel op.

          20201219_193703.jpgVandaag allemaal een kleine watergift van 10 ml per plant met een vleugje Rhizotonic en afgezuurd naar 6.2
          EC was rond de 1.1 op het kraantjeswater. Met de rhizo ging ie naar 1.3, dus ik heb een klein beetje afgegoten tot een EC van 1.1.


          tuya_camera.png

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Barneys Farm is 1 van de beste zaadproducenten en daar betaal je ook voor. Dus absoluut geen herma's.

          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Ik heb gewoon weer 2 herma's gehad dit keer beide Barney. Maja ik sta bekend als de herma man hehe

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Rickysticky Lol vandaar ook de opmerking. Ik zag het in je kweekverslag

          #26
          MAANDAG 21 DECEMBER

          7 december : Zaadjes in de filter
          9 december : Naar hun eerste potje
          10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen



          11 Dagen kopje boven, 3de dag onder de HPS
          Het spoedtempo lijkt aan te houden!
          Met 18u aan 250 Watt HPS Vinden ze het zeer fijn
          Lamp hangt nu op 25 cm van de zaalingen

          20201221_101453.jpg
          -Elke lichtcyclus krijgen ze water, afwisselend met voeding :Eentje gewoon water afgezuurd tot 6.2 (10ml pp)
          De andere dag Rhizo + Vega PH 6.2 , EC 1.2

          Het klimaat is zonder afzuiging goed.
          MAX TEMP 25.1
          MIN TEMP 19.3
          RV LAMP AAN 35 TOT 45 %
          RV LAMP UIT 50 TOT 70 %
          Screenshot_20201221-101845_Caliber.jpg
          Geen bodemverwarming alsnog
          De temperatuur 3 keer per dag gemeten , gemiddelde van 20 graden in de bodem

          Verder gaat het ze echt goed als jonge dames, al heb ik het gevoel dat het iets vochtiger zou mogen, die hps knalt echt wel de RV naar beneden...!
          Greeting and have a Nice day

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ja, er is nog niet heel veel blad Bas :p een foto met of zonder lamp maakt nu niet zoveel uit Bij de foto heb ik de intensiteit van het kleur wat lager gezet

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Dat is waar ze hebben nu nog geen voeding nodig

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ze krijgen per cyclus om de twee dagen een kleine dosis Rhizotonic en Terra Vega maar echt heel weinig. Ook heel weinig water, laten we die wortels vooral niet lui maken

          #27
          Nog wat shots bij opstart
          Net als de lamp aangaat 18.7 zonder bij te verwarmen.
          Screenshot_20201221-180003_Caliber.jpg
          Jonkies hebben t naar hun zin
          Screenshot_20201221-175933_Gallery.jpg
          Screenshot_20201221-124146_Gallery.jpg

          In deze cyclus opnieuw geen wortelstimulator of water. Een klein beetje vocht met de vernevelaar.
          Verder kunnen ze 18 u genieten van het zonnetje!
          GRTZ
          Attached Files

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Biologische vloeibare groene zeep ja.

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ja natuurlijke groene zeep, ik zal deze eens zoeken. Ook al heb ik mijn vorige ronde niet afgebloei had ik daar wel gewone groene zeep gebruikt. Wel heel weinig . 1ml/1000ml , ik zag niet echt een probleem voor de planten in hun "voorbloei" periode, maar dat het nier bevorderlijk is kan ik gelijk inkomen
            Last edited by Waterfall420; 22 December 2020, 10:27.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dat is ook geen probleem, de vloeibare werkt gewoon makkelijker!

          #28
          DINSDAG 22 DECEMBER

          Zo, de nacht zit erop voor de dames en ik heb beslist om over te gaan naar 400 watt. LAMP HANGT OP 43CM

          Ik moet al een klein beetje afzuigen omdat ik de temperatuur niet veel hoger wil laten gaan dan 26 graden.
          Aleen de RV , 35 %
          Ik vind dat wat weinig, met 250 Watts aan HPS en geen afzuiging was dit tussen de 40 a 45

          Moet ik stappen ondernemen?

          7 december : Zaadjes in de filter
          9 december : Naar hun eerste potje
          10 december: Geboorte van 5 volwaardige zaailingen


          Ze zijn pas 12 dagen oud, moet ik het wat vochtiger maken of is dit niet echt nodig?
          THX! Screenshot_20201222-203859_Caliber.jpg

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


            #29
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...90-graden-hoek

            Succes

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Ja, ik heb een handdoek in en emmer gehangen met water, in hoek van de tent, daar zit de waaier op een minimum windje te blazen. Ook staan er nog 3 5l bakjes verspreid. Zien wat het geeft. THX

            #30
            1608711373909.png Veel hoger krijgk hem niet, er staan 3 bakjes van 5 l in en 2 natte handdoeken die uitdruipen boven een emmer. Nu en dan spuit ik de wanden eens nat. Als er wat meer blad is zal het zwz vochtiger worden denk ik...
            THX

            Eerste keer FEMS onder LED
            Indica Medisch rondje van Barneys

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Ja, Zors probeert wat op te steken van dit verlag, kheb gezien dat hij het doorgenomend had aan de likes. Als je het wil weten ik gebruikte de gehele kweek twee passieve inlaten van 125mm links en rechtsonder

            • Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Donboe Waterfall420 ah ok, had er eigenlijk niet op gelet, was zodanig aan het lezen dat ik opging in het verslag! Heel mooi, overzichtelijk en leerrijk verslag alleszins! Nu, ik krijg ook vele tips en kan het dan ook niet laten om hetgeen ik al weet ook te delen! Dat helpt om dingen te onthouden bij mij :-p
          Bezig...
          X