Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verrassingsronde onder Chinese leds 12/12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedemorgen... de dames zijn wel weer aardig hersteld inmiddels. Strek is er nog niet uit maar ik heb er al geen moeite meer mee om de toppen gewoon om te buigen. Groeien zo weer terug heb ik al gezien. Hopen natuurlijk dat ze nog wat voller worden. Blijven wel mooi van kleur op enkele bladeren na die toch wat last hebben gehad van de warmte of kou. Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken en gewoon af te wachten wat er gebeurd.
    Gisteren de amnees van oktober eens geprobeerd.... eerst in de volcano (WOW!) en toen in een pure joint. Heerlijk... Toch duidelijk merkbaar andere high van de volcano. beiden zou ik niet willen missen. Ben wel van mening... volcano met ballon is wow, volcano met slang...mwah... volcano met slang in bong...heerlijk, duurt wel wat langer voordat je hem voelt.
    B82AE99E-6747-41BD-84B3-1C9D662AE5C6.jpeg 9547B1DA-BEC0-4BFF-803F-83E0A46E725D.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


      Hallo allemaal... Nou mijn verjaardag vier ik dit jaar dus in relatief rustige omstandigheden maar ik heb al wel een leuk kado voor mezelf bedacht. Het lijkt me namelijk wel leuk om eens een volledig geautomatiseerde ronde te draaien dus ik ga de voorjaarsvakantie benutten om een hydro-setup te bouwen. Ik twijfel nog tussen emmer systeem (Bato Buckets) of rioolpijp maar daarover heb ik al een vraag gesteld in het hydro-forum. Eigenlijk wil ik dit dan combineren met het 12/12 systeem (inmiddels denk ik al te weten welke soortjes van BCN geschikt lijken en welke minder). Het idee is continu 5 of 10 planten te hebben (afhankelijk van rioolbuis of emmer) en dan zodra er een afgebloeid is het net-potje eruit, nieuw zaadje erin en weer door. De moeilijkheid lijkt me de verschillende voedingsbehoefte per plant maar volgens mij is dat in alle hydrosytemen wel een uitdaging. Het gemak lijkt me dat je continu op de juiste ec en ph waarde zit (vooropgesteld dat je de meters maandelijks kalibreert).
      Maar even terug naar de huidige ronde.... Vanmorgen weer eens gekeken en eigenlijk de conclusie getrokken dat 9 dames het prima doen en 3 ronduit beroerd. Ik twijfel hard om deze er gewoon uit te trekken. Waren het er zes geweest die slecht presteerden dan had ik het al gedaan want dan kon ik vast experimenteren met een emmertje of 2.
      3 dames beginnen nu leuke toppen te vormen en 6 lijken eigenlijk pas net in bloei geschoten maar bloeien wel. Duidelijk is in ieder geval dat de temperatuur te laag is geweest want nu deze sinds enkele dagen niet onder de 20 graden is geweest zie ik vooruitgang.

      FA7E26E8-4DED-494E-864D-E3DD10043A92.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Happy Bday Kameraad

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Fijne dag nog

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Have a good one! En veel hydro plezier binnenkort!

      Interessant idee, ga ik zeker volgen

      Een fijne verjaardag toegewenst

      Comment


        Suc6 met je hydro setup en nog een fijne verjaardag
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


          Hoi allemaal... Nou mijn verjaardag was dus een stuk minder rustig dan gepland... details vertel ik maar niet want absoluut niet corona-proof Wel heel gezellig. Ik had besloten het niet te vieren, ook niemand uitgenodigd, maar dat vonden mijn vrienden geen strak plan... de meesten waren er dus evengoed wel.
          Ook minder goed nieuws voor deze dames... ik heb wat spulletjes gekregen waardoor ik besloten heb dat ik eens een hydro rondje wil draaien. Omdat ik niet gelijk al de eerste ronde met een chiller wil draaien min of meer bedacht dat ik dan beter zsm kan starten. In het achterhoofd dat ik over een aantal dames in deze ronde al verre van tevreden ben heb ik er 4 dames uitgetrokken en in de kliko gegooid. De rest heb ik naar een kast in mijn kelder verplaatst.. Daar mogen ze afbloeien of doodgaan, waar ze zelf zin in hebben. Mijn hok is dus weer helemaal leeg.... Vloer gaat er even uit en dan ga ik de ruimte helemaal geschikt maken voor hydro. Ik wil graag op eenvoudige manier mijn voeding kunnen mengen maar ook water verversen moet eenvoudig zijn dus wat aanpassingen hier en daar zijn wel op zijn plaats. Nou ja, zo stonden de dames er gisteren bij in hun nieuwe hokje...

          0BDEF225-927C-42E7-899C-A821C23C47D4.jpeg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          Dus.... ik heb er nog 2 dames uitgekieperd... Nu zijn er nog zes over maar hebben ze tenminste wel de ruimte. Kunnen ze rustig afbloeien, en eigenlijk maakt het dus ook al niet meer uit hoe lang ze nog moeten staan. Vanavond eens kijken welke er nog staan want daar heb ik eerlijk gezegd geen moment naar gekeken
          Lopend Verslag

          Comment


            Nou dat is een onverwachte wending.. ineens lijken de resterende 6 door te krijgen dat ik er klaar mee ben en wellicht dat ze beginnen te beseffen dat ze hun best moeten gaan doen. In ieder geval heb ik nu maar wel even genoteerd wat er staat... Jammer maar dus geen skunk... gelukkig wel een Cookies (2 zelfs). Duidelijk is wel dat die Cookies & Cream hele goede zaden zijn. Alles is er volgens mij nog van opgekomen en ze laten zich ook niet zomaar uit het veld slaan blijkt. Die Amnees had van mij niet per se gehoeven maar goed... die dingen gaan niet kapot al had je het graag. Skunk valt me tegen... niet een heeft het gered. De Kush is dan wel een welkome nieuweling... de widow... tsja.... volgende keer beter.
            1: 1x Amnesia
            3: 2x Cookies & Cream
            4: 1x White Widow
            5: 2x OG Kush

            En zo staan ze er nu bij... beetje vreemd in zo'n niet aangekleed hok
            2CA6E4D9-82C2-4DF5-BD84-0FFC25B6B528.jpeg F320D127-ED39-444B-87E1-71B27B31E27B.jpeg
            Attached Files
            Last edited by Voor het eerst; 20 February 2021, 23:01.
            Lopend Verslag

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              En weer verder, toch mooi van die cookies

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Word toch nog goeie weed

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Mooie strain

            Nou gaat allemaal weer helemaal zoals het hoort. Alles weer fris en fruitig, de vreemd omgekrulde bladpunten lijken zich ook weer enigzins te herstellen, de luchtvochtigheid is wel even een dingetje maar dat was in principe al bekend in die ruimte. Feitelijke probleem is dat mijn huidige ontvochtiger niet voldoende buffer heeft. Als ik in staat ben om het bakje tijdig te legen gaat het goed... vergeet ik het..RH=80%

            Nou ja, hopen dat we er vaak genoeg bij kunnen de aankomende dagen want vanaf vandaag starten de leveringen met onderdelen voor de nieuwe ronde dus einde middag verwacht ik te starten met de bouw

            Op de foto's vind ik alles nogal klein ogen dus heb 1 foto erbij gedaan met een maatbekertje. Dan hebben we alles weer een beetje in perspectief.. Nu heb ik geen idee wat ik van deze ronde mag verwachten qua opbrengst (ik meen eens gezegd te hebben dat alles wat meer is dan 0.5 gram/watt als een geslaagd experiment te beschouwen maar ja, ik heb er 6 van de 12 uitgehaald) maar ik denk dat ik er sowieso een lekker rokertje aan overhoud. Uiteraard vooral erg nieuwsgierig naar de widow en de kush maar de cookies ruiken ook weer ouderwets lekker...

            IMG_2438.jpeg IMG_2445.jpeg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Donboe
              Donboe commented
              Editing a comment
              Je bent de hele dag met je liefjes bezig. Dan kun je het legen van de luchtontvochtiger toch niet vergeten?

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Nou.... ik vergeet wel vaker wat en dat is wel een van de dingen

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Voor het eerst mss was je weer high :p

            Even druk geweest maar toch even een gaatje gevonden om mijn verslag bij te werken.. Tsja, water geven blijft een dingetje... heb ze weer eens wat te droog laten worden maar goed dat trekt ook wel weer bij. Verder beginnen de toppen nu echt op toppen te lijken en denk ik dat ze niet al te lang meer hoeven. Sommigen beginnen iets te verkleuren, kan ook door droogte komen. De zeer eigenwijze amnees die ik nu al 2 keer gesupercropped heb hangt alweer in mijn lamp.. Ze zoekt het maar uit. Wellicht dat ik zo toch een een klein beetje te oogsten heb.

            AEBCDEF7-B6B9-489C-9DCA-680C9D395EBC.jpeg

            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ik heb een blumat systeem. Gebruik hem deze ronde niet, ik gebruik ze alleen als ik ze er vanaf dag 1 in heb staan. Het is gewoon luiheid. Ik kom dan bij mijn kastje en denk... mwah.. die redden het wel tot morgen. Maar inmiddels klaar met mijn hydro setup dus nu krijgen ze weer de aandacht die ze verdienen

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Bas Haze zo heel veel kweek ik eigenlijk niet. Ben meestal bezig om mijn hok te verbeteren en dan breng ik het spul meestal even onder in mijn voorgroeihok. Nu een vrij ingrijpende verbouwing gedaan

            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment

            Ok... Zo staan ze er nu bij... Gaan volgens mij nog steeds wel aardig.. iets minder dan gehoopt maar ja dat is niet gek als je de helft van de planten weggooit.
            IMG_2500.jpeg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Voor het eerst , ik blijf erin geloven als je 18/6 had gestart je planten er beter gingen uitzien... nuja wie nie waagt... je hebt ze nu die lampen en ik denk dat ze nog veel van pas zullen komen! Vraagje ik zit ook met wat paarse stelen op bladeren, is dit typisch bij planten in bloei? Grt

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Waterfall420 Die overtuiging deel ik met je. Maar neemt niet weg dat ik dan nog steeds minimaal 4 weken 6 uur stroom heb bespaard. En als ik het goed inschat mag ik over een week of 3 oogsten (misschien 2) en dan ben ik dus ook net iets sneller klaar dan normaal hoewel dat verwaarloosbaar is. Als mijn Hydro-rondje succesvol verloopt ga ik 12/12 herhalen op hydro. Als dat namelijk enigzins werkt heb ik mooie constante waarden zo.
              Wat betreft de paarse stelen... ik heb me laten wijsmaken dat dat door kou komt. Eerlijk gezegd is dat in mijn situatie erg goed mogelijk hoewel ze nu in de huidige ruimte wel qua temperatuur in een prima klimaat staan.

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Ik zie ze bij Remco ook in zijn fanleaves en ze hebben et volgens mij nooit koud daar... Ik heb ze ook hier en daar en bij mij ist ook nooit kouder dan 18... of moet je boven de 20 blijven voor dat te voorkomen

            Goedemorgen... Nou 3 weken gaat het niet meer duren.... Behoorlijk wat milky al en ook al wat amber hier en daar. Nou we gaan het zien, er zal wel aardig verschil in bloeitijd inzitten zo te zien. Nou ja, als we er eerst 3 oogsten dan kan 1 lamp alvast uit.

            Ik ben erg nieuwsgierig naar de Kush en de Widow. Deze zijn ook als eerste klaar dus nog heel even geduld.
            IMG_0011.jpg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Wanneer was de bloei weer gestart Voor het eerst?

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Goede vraag Waterfall... ik zal eens terugzoeken maar denk een week of zes/zeven geleden

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Zojuist teruggezocht... 19 januari ben ik bloei gaan tellen. Dat is op de dag af 6 weken terug (42 dagen). Dus een week moeten ze nog minimaal (6-9 weken volgens seedstockers). Klopt dan ook wel weer met het feit dat ik van sommigen denk dat ze nog wel even mogen

            Toch nog een verrassing dan.

            Comment


              Die qb's vallen precies goed mee?

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Nog niet geoogst dus nog ff afwachten maar slecht zijn ze in ieder geval niet

              Ze gaan ineens harder dan gedacht.. Wellicht eind deze week begin volgende week al 2/3 dametjes oogsten. Zijn dan pas 49 dagen aan het bloeien dus als ik ze heel even langer kan laten staan heeft dat wel mijn voorkeur. Ach aan de andere kant... heb ik ook eens een keer wiet met veel amber en kan ik proberen of dat ik daar inderdaad als een blok van in slaap val. Zoveel verwacht ik er eigenlijk niet af te halen (ik gok op max 200 droog) en kan dus zeggen dat dit in ieder geval niet de juiste manier was om 12/12 toe te passen.
              Ik heb van de week even gebeld met SpeesCees van NoMercy om te vragen wat ik nou precies anders had moeten doen.. Best een geschikte kerel... afgesproken na mijn hydro ronde even bij hem langs te gaan. Maar goed waar het op neer komt is dat ik goed begon met 18 planten op een kleine 2 meter maar ik had er eigenlijk 34 op een meter moeten zetten om het systeem succesvol te krijgen. Dan zou ik na 16 dagen voorbloei moeten kunnen zien door de kleine potten (hij adviseerde 7x7x18cm). Omdat er zoveel op zo'n klein oppervlak staan zou je dan geen zijtakken hebben en dus relatief weinig knipwerk. Misschien dat ik dit ooit nog eens ga proberen maar om nou 34 planten te hebben staan vind ik ook een beetje veel van het goede. Tevens is hij van mening dat ik eens regulier zaad zou moeten proberen I.p.v. feminized. Daar had hij nog wel enkele goede argumenten voor dus dat ga ik dan wel een keer doen.
              In het formaat 7x7x18 passen er overigens 20 op 1 hydrokrat dus dat zijn dan wel 80 planten totaal Beetje veel van het goede.
              Nou ja, we zien wel weer waar het allemaal eindigt... voorlopig hoop ik me bezig te kunnen houden met mijn hydro ronde..
              Attached Files
              Lopend Verslag

              Comment


              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Dat is inderdaad het uitgangspunt... Lijkt me een kostbare methode maar wel leuk om eens te proberen. Ach misschien als deze ronde succesvol verloopt. Ik zag al wel hele mooie trays die prima op deze bakken passen waar er 12 ingaan. Dat zijn er dan 48 totaal (eventueel 60 als ik ook mijn controlevat gebruik). Het idee zou moeten zijn dat ik 3 weken voor de oogst de lege gaten weer vul met nieuw zaad en zo door.

              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Wil dat wel volgen benieuwd hoe dat gaat dan.

              Nou vandaag de camera er maar weer eens bijgepakt. Toch net even wat makkelijker om het spul te inspecteren. Dames lijken het prima te doen. Dinsdag/woensdag gaat er in ieder geval in 2 dames het mes (wellicht dit weekend al). Het gaat een zeer bescheiden opbrengst worden maar voor het eerst vind ik dat niet zo erg. Ik heb nog meer dan genoeg liggen voor een maand of 5/6, mede hierdoor kan ik dus heel rustig aan oogsten wat ik erg prettig vind. Alle soorten hebben een verwachte bloeitijd van 8 weken (op de site van seedstockers veranderd dit nog wel eens helaas, toen ik ze kocht was het 7-8 weken). Nou lijkt dat voor deze ronde wel aardig te kloppen. Ik denk dt als ik de cookies en de widow daadwerkelijk 8 weken laat staan dat het echte couchlockers worden en dat wil ik voorkomen.

              Nou ja, genoeg geluld weer.... de foto's

              IMG_0018.jpg IMG_0013.jpg IMG_0017.jpg IMG_0015.jpg IMG_0014.jpg IMG_0016.jpg IMG_0021.jpg IMG_0019.jpg IMG_0022.jpg IMG_0020.jpg
              Lopend Verslag

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ze zijn inderdaad mooi groen, maar het is wel 'jouw einde'
                Voor mij mogen ze nog een tijdje.

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Waterfall420 M.u.v. de laatste 4 dagen wel ja. Takketoelli dat is natuurlijk waar. Maar er gaan er nu pas 3 om

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ik ben wel benieuwd hoe je de wiet die wat langer staat gaat bevallen.
            Bezig...
            X