Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verrassingsronde onder Chinese leds 12/12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Goedemiddag allen... Ik denk dat de dametjes weer wat dorst beginnen te krijgen dus vanavond allemaal weer een litertje water met voeding. Heb besloten met de groeivoeding door te gaan tot er echt duidelijk zichtbare toppen inzitten. Vanavond wel halve dosering want merk dat de bladrandjes toch wel iets tekenen. Verder eigenlijk geen bijzonderheden dus we gaan gewoon lekker door. Vaag begint er al wel iets een geur te ontwikkelen dus in de loop van deze week het filter maar eens aansluiten en inschakelen. Denk dat ik deze dubbel aansluit (het is een 280/360 M3 ventilator) zodat ik tijdens licht aan op vol vermogen kan draaien en tijdens licht uit op laag vermogen. Ik wil wel even testen hoe deze ventilator klinkt op een fancontroller, is dit acceptabel dan zet ik die er gewoon tussen, is makkelijker. Vanavond wil ik ook even de voorste plant in het midden omwisselen met de mini ernaast. Denk niet dat het veel verschil maakt maar dan kan ik er in ieder geval weer makkelijker overheen kijken. En ja.... mijn schoenen staan er helaas ook op..

    203FEBA9-9235-45D6-86B4-7A0734C3801B.jpeg 610DAF24-3340-44CD-A86E-638B3EC952B3.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ik denk idd dat ze door de lamp een vertekende kleur geven. En ben je al onder de 15 gegaan in de nacht? Er zit volgens mij toch ook een groot verschil op dag en nacht temp van jou? Nuja in de vegetatieve fase kunnen ze wel wat..

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nee nog niet onder de 15 geweest en wil dat liever zo houden anders is er iets stuk. Momenteel zit ik op 18/27 qua temperatuur, tijdens warme nachten zelfs 18/30

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Das goed!

    #62
    Zoals beloofd... 9D88D9A8-96C2-46CF-ADBB-3C66521DB5A7.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Die zien er tevreden uit

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Oke, hier zie je alles anders natuurlijk..
      Bladeren ogen idd wat droogjes maar ander lekker groen

    #63
    Goedemorgen... blad-probleem die ik niet met zekerheid kan plaatsen... Onderin is verklaarbaar want ik gooi het water met voeding er van bovenaf op en kan dus best wat gemorst hebben op dat blad maar die bovenin... Ik denk aan een calcium tekort... wat denken jullie ervan? Wat ik anders gedaan heb... ik heb een keer gevoed net voordat het licht aan ging..
    F011AACA-C421-48D1-9146-DB74C75D71BB.jpeg 31FEAC50-7E9C-4306-946B-A5DB0FA45E20.jpeg F333FEFF-75A6-4D1E-B175-F249685BC106.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #64
      Goedemorgen... gisteren dacht ik al tekenen van magnesium tekort te zien, vandaag weet ik het vrijwel zeker. Dus deze week even voorzichtig om de dag wat calmag meegeven (doe ik normaal eens per week).
      O en vergeten te melden gisteren, ik heb de lamp iets omhoog gedaan want lichte tekenen van lightburn. De tweede foto is gecorrigeerd op witbalans dus natuurlijke kleurweergave.

      IMG_1996.jpeg IMG_1999.jpeg
      De eerste tekenen van bloei zijn zichtbaar

      IMG_2001.jpeg IMG_2002.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Zit hier helaas op een plek met zeer zacht water. Had al wel wat bitterzout gestrooid maar dat is toch niet voldoende schijnbaar. Durf ook niet meer te strooien want zeer lastig te doseren. Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat ik nu bloei zie.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Liefde is ook een cruciale factor bij het kweken, das wat die meiden tekort hebben denk ik, voelen zich wss als weerloos muisjes in een testlab

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Rietslang Ze krijgen alle liefde die ze verdienen.. en een beetje extra. Ik geef ze zelfs handmatig water

      #65
      Even voor mijn eigen notitie een overzicht gemaakt van wat waar staat. Opvallend dat er weer een cookies & cream zo achterblijft. Zou de strain niet zo stabiel zijn? Zijn tot op heden altijd nog ontkiemt maar iedere ronde was de achterblijver wel een cookie. Nou ja, er komt wel steeds hele lekkere wiet af en daar doen we het uiteindelijk voor toch...
      Ik denk dat ik vanavond de amnezen even omwissel met 2 widows want deze werden tot nog toe steeds de grootste planten en dan kan ik straks geen foto's meer maken..

      indeling.jpg
      Lopend Verslag

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Ik dacht dat je niet wist wat waar staat?

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        In het begin van het verslag heeft ie em meegegeven

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        kelderkastje zie pagina 2...

      #66
      Voor het eerst
      Screenshot_20210112-104726_Samsung Internet.jpgIs wat een een vliegje? Grtz Waterval

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ik hang wat kleefvallen. Als ze niet overdreven vol hangen zit je volgens mij niet met een plaag he?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Die heb ik ook, van die mooie blauwe kaarten, maar er zitten er misschien een keer 10 op en ze hangen er zo lang als de planten staan

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Voor het eerst , ja het klote is wel als je lomp bent als mij en de kleefval hangt plots aan blaadje, ben je direct een stuk blad kwijt. Ik haal ze er eerst uit nu vooralleer ik water geef...

      #67
      Goedemorgen... Ze hebben wat water met voeding en calmag gehad. Calmag iets hoger gedoseerd met 2ml/L. Allemaal 1 liter voedingswater gehad. Bladverkleuring neemt snel toe, dames zien er verder wel aardig uit maar ben er nog niet helemaal gerust op. Groeien wel goed, toppen beginnen te ontwikkelen op de meeste dames dus heel ernstig zal het ook wel niet zijn maar houd ze liever groen. Daarnaast zijn de vlekken op de bladeren ook breekbaar. IMG_2012.jpeg IMG_2014.jpeg IMG_2009.jpeg IMG_2010.jpeg IMG_2008.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Heb zojuist even op het schema van biobizz gekeken op kokos en daar staat de eerste zes weken maar een 0,5ml/liter maar er staat niet bij of je dat dagelijks moet gebruiken, staat dat ook niet op de fles?

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Mss ook eens proberen je RV te doen zakken door wat af te zuigen...?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Mijn RH zit op een gemiddelde van 45%, die hoeft van mij echt niet lager

      #68
      Hier een pdf waarin staat dat je het iedere dag mag meegeven, de groene letters onder de grijze balk.

      Data-Sheets-General-EN-CALMAG.pdf
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        DANK!!! Dat verklaart een heleboel, vanaf vandaag dus dagelijks meegeven

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        De info loopt best uit 1 die je hier over plantjes krijgt

      #69
      Goedemorgen.. Voeding is toch wat aan de hoge kant, Calmag dus veel te laag. Vanaf vanavond dus andere verhoudingen. Oude situatie: 2ml/L Bac GROW, 0,5ml/L Calmag, 1ml/L Sugar Royal. Nieuwe situatie wordt 1ml/L Bac GROW, 1ml/L Calmag 1ml/L Sugar Royal en dagelijks 1 liter voedingswater i.p.v. om de dag 2 L.

      Afgezien daarvan... nieuw blad is zonder vlekken, maar met licht verbrande bladpunten dus en nog steeds lichte vervorming...

      Opvallend is hoeveel groter de 2 amnezen zijn. Ga ik onthouden want hiermee wil ik een keer experimenteren om een rondje alleen amnezen te zetten.

      PS......... Kan ik nu nog stekken nemen of ben ik dan al te laat? Ik wil van 1 plant (indien mogelijk) 8 stekken nemen en dan hopelijk 6 stekken overhouden. Dan zet ik de volgende ronde 3 onder hps en 3 onder led of 3 onder mars hydro en 3 onder china paneel.

      IMG_2030.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Stekpoeder ja, maar volgens lr2 doet wortelstimulator eigenlijk niks en gaan de wortels van wiet het snelst van alle planten!

        Qnq zet stekken gewoon in een glas water, ik gebruik steenwol stekblokjes.

        En je hebt altijd wat verlies, zo'n 10 procent worteld niet.

        Zorg dat het stevige stekken zijn, zonder slap topje, dus stevige en goed ontwikkelde takeinden nemen zogezegd.

        O, bijna vergeten, hoge lv vinden ze fijn, dus afgesloten ruimte en halve blad afknippen vanwege vocht verlies.

        Nodes maakt niet echt uit.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dank je. Dat is info waar ik wat mee kan. Dus gewoon glas water in aquarium. 10 stekken nemen en met een beetje geluk hou ik er 4 over. Komt goed

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik persoonlijk zou voor de stekblokjes gaan, zodat ze houvast hebben,maar wat werkt dat werkt, en het is jouw kweekje uiteraard.

        Maak effe foto als je klaar bent.

      #70
      Goedemorgen.. stekjes zijn genomen. We wachten af
      C3189C9C-A423-4FCD-B0A5-41F0A7119CDF.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Zou het verbranding zijn die je ziet door overvoeding in de bladeren? In formaat moeten ze niet afdoen van de mijne vind ik. Zien er gewoon wat minder gezond uit

      #71
      Daar mag je nog wel wat blad afhalen, 6 bladeren per stek is voldoende.
      Of je moet ze in een afgesloten propagator zetten met 100% LV, want anders verdampen ze veel te snel.

      Ze hebben ook liever niet zoveel licht, een 18W TL-buis, 10cm boven een propagator, is genoeg.

      Al die bladvingers doordemidden knippen kan een stuk beter.
      In plaats van de stekkenboerenmethode, kun je veel beter alleen de middelste vinger (van elk blad) helemaal verwijderen.
      Zo blijft dat goed, en gaat het niet vergelen of dood binnen een week.

      stekkenknip04.png
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Hmm. Die zal ik dan moeten onthouden voor een volgende keer. Plant heeft niet meer uitlopers. Maar bedankt voor de uitleg. Staan idd in propagator

      #72
      Goedemorgen, stekjes leven nog dus dat is een plus. De dames in mijn hok doen het ook prima.. nieuw blad is mooi groen van kleur met heel licht verbrande puntjes in de bovenste toppen. Denk niet aan overvoeding maar wederom te kort op de lamp dus deze maar weer met 5cm verhoogd. Hopelijk trekt de rest weer een beetje bij. De amnees waar ik gisteren stekken van heb getrokken lijkt zich daar niet heel veel van aan te trekken dus dat is een plus. Ben wel benieuwd of ik nu 4 stekjes overhoud. (Als het er 8 zijn zet ik ze in 18 liters ipv 38 ivm makkelijker verdeling in de kast.)
      De verkleuring op de grotere bladeren onderin lijkt gestopt te zijn, komt niet echt meer verkleurd blad bij. Wellicht dus inderdaad een calcium tekort. 54125990-CBD4-4DAC-B6E8-C44D5FF2A37E.jpeg 3396BD80-3F3A-4F6C-8361-7AF8D8F650B9.jpeg AA228258-3ACA-493F-B796-14F7B5A4465A.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dat zit idd goed. En gezonde moederplant ook. Benieuwd !

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Ziet er allemaal erg OK uit. Zij de cijfers al terug aan zaadjes gelinkt, of blijven sommigen mysterieus?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        kelderkastje zie pagina 2, ja ze hebben allemaal weer een naampje gelukkig. Hoewel ik de amnezen er waarschijnlijk ook wel zonder de nummers uit had gehaald. Van de week even beetje het spul zo zetten dat de afmetingen overeen komen

      #73
      Goedemorgen... voor 1 dame kan ik nu van echte bloei spreken echter vreemd genoeg niet de hoofdtop maar een zijtakje
      De rest komt er langzaam bij. Het betreft allen soorten met een bloeitijd van 9-10 weken dus met een beetje geluk zijn ze tegen eind maart klaar.
      Daarmee komt ook mijn volgende vraag. Enkele posts terug werd er gezegd dat nadat ze geworteld zijn het even kan duren voordat ze terug in de vegetatieve fase gaan.. Dat geloof ik direct maar waarom moeten ze eerst naar de vegetatieve fase? Waarom niet gelijk op 12/12 zodra ze in de potten staan? Ik wilde namelijk eigenlijk graag uitproberen of dat ik dan gelijk door kan.
      Overigens heb ik zojuist de afzuiger erin gehangen... ze beginnen te stinken.
      IMG_2066.jpeg IMG_2067.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      #74
      De dames stikken van de dorst. Elke keer een litertje water is veel te weinig. Je moet ze verwennen en niet op dieet zetten!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat hebben ze iedere morgen (om 10.00u gaat het licht uit). Heb ze al eens 2 liter gegeven maar dan RH enorm omhoog en eigenlijk hetzelfde beeld 's morgens. Anderzijds is de wortelgroei enorm (komen ruim onder de potten uit) en ze vertonen afgezien van ietwat "droog" blad geen echte bijzonderheden. Maar eerlijk is eerlijk... ik geef ze eerder te weinig dan teveel, daar zijn we inmiddels wel achter. Maar om een idee te geven... de dame in het midden vooraan (het kleintje) krijgt ook dagelijks 1 liter, ziet er net wat frisser uit maar blijft wel enorm achter. Ik zal ze vanavond eens een extra litertje geven en dan morgen nieuwe foto's maken voor het vergelijk.

      #75
      Ter aanvulling op bovenstaande nog even een foto van mijn stekjes (nee heb inderdaad de ruiten niet schoongemaakt). Maar hoe vinden jullie ze er nu uitzien? Ze blijven in ieder geval lekker overeind dus heel slecht zullen ze het wel niet doen. De stippeltjes op de bladeren zijn resten van het drogen, gewoon korrels knipafval dus.
      IMG_2072.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Zien er goed uit hoor !

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik geef ze wel wat bladvoeding, zal dat niet helpen?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, dat zal niet helpen, euh.... of wel, euh...
    Bezig...
    X