Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 witte weduwen op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    was er al bang voor dat ze wat te nat stonden gisteren. vandaag de hele dag de geur van bloeiende wiet in huis heerlijk


    dit weekeinde de laatste keer voeding en dan spoelen is het plan. op deze foto's iets minder te zien maar hier en daar begint het wat amber te kleuren
    IMG_1827.jpg IMG_1831.jpg


    ik ben veel te bang voor toprot of dat soort ellende net voor de finish want de LV is heel wisselend. zal zo eerst de ventilator terugplaatsen bedenk ik nu. IMG_1840.jpg
    achter deze Gorilla hierboven staat mijn White widow. die had volgens de verkoper klaar moeten zijn nu. vnuit de verte denk ik van niet maar ik kan er domweg net bij
    IMG_1841.jpg

    we zien het wel. de finish is in zicht



    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      het wilde vandaag niet echt lukken. hoopte wat beter zicht op trichomen te krijgen. ik hou maar vast aan het plan om dit weekeinde voor het laatst voeding te geven. de meeste zien er wat overvoed uit dus dan kan ik als het nodig is nog wel paar weekjes spoelen

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Geen verrekijker liggen?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      nee haha helaas. ik dacht misschien de deurtjes er uitpakken en de plantjes er ff 1 voor 1 uit om ze goed te bekijken maar te lui. krijg stonertrekje

    ondanks een dagje watergifte overslaan geeft de LV meter toch 72 aan. een ander metertje op lamphoogte geeft 39% aan en het filter hangt daar boven dus ik geloof het allemaal wel.

    ruim 2 liter voedingswater verdeeld over de planten. morgen slaan we weer over


    De gorilla lijkt het verste. qua pistels en sneeuw maar qua trichomen iets minder dan gehoopt:
    IMG_4968.jpg
    en ingezoomd op de trichomen: ik zie nog weinig amber. toch vanwege overvoeding enz na het weekeinde op waterdieet.
    IMG_1845.jpg

    De peppermint kush in het midden lijkt ook bijna bij de finish:. veel besneeuwde toppen

    IMG_4969.jpg
    als je heel goed op deze bent ingezoomd lijkt deze ook aan een waterdieet toe, maar moeten ze echt nog wel even.:
    IMG_1844.jpg

    en de voorste LA Widow moet nog even:

    IMG_1843.jpg

    vind het moeilijk om te bepalen hoe lang ze nog zouden moeten en dus ook om te bepalen wanneer ik moet stoppen met voeding. maar mn plan blijft denk ik toch maar om zondag de laatste voeding te geven aan de helft die het verste is. de andere helft krijgt dan nog een weekje extra voeding

    Goed weekeinde allemaal!
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Laatste foto zit een banaantje, die kun je het beste verwijderen. Als de rest dit ook krijgt heb je nog 2 weken. Stel dat er via de banaantjes bevruchting plaats vindt dan heb je nog geen volgroeid zaad in je wiet, hooguit wat pitjes. Daar proef je niks van, zaad wel degelijk.
      Ook weer iets om mee te nemen in je 'spoelbesluitvorming'

      Maak het jezelf makkelijk, en zet alles op spoelen. Elke dag tjekken op banaantjes (en toprot) en die verwijderen, voor de rest ben je in wezen al klaar

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      oh shit. rechtsonder bedoel je op de foto? ik ga gelijk met een nat schaartje naar de kast. compleet overheen gekeken..

      thnx!

    ik heb goede hoop dat het een banaan lijkt vanwege het enorme inzoomen. ik zag het ook toen jij het zei maar dit is iets verder uitgezoomd en ik kan dan geen banaan ontdekken:

    heb het stukje dat ingezoomd een banaan lijkt omcirkeld:
    IMG_1846a.jpg

    wat zeg je Takketoelli vals alarm of ben ik te optimistich?
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Vindt ik niet duidelijker, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn tablet. Afgaande op die eerste zeg ik nog steeds van wel. Er zitten geen haartjes op die 'pistel'. Maar dat zie jij zelf het beste he

      https://youtu.be/YjfU-IeQ18M

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      fuck. ik dacht echt dat het vals alarm was. zal zo nog een keer kijken en knippen

      edit—
      het is echt geen banaan. het leek mij er ook 1 op de eerste foto maar ondanks dat ik het niet goed in beeld kan brengen denk ik toch van niet.
      Last edited by Alzheimer; 7 May 2021, 21:15.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Top, beter zeker weten!


    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Als er geen banaantjes zijn zou ik de helft spoelen. Je dames zijn nog groen zat, die kunnen wel drie weekjes spoel aan als het moet. Ik denk dat 2 genoeg is.
      Die andere kunnen nog wel iets langer

      Je eerdere plan zeg maar

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok thnx. ik ga terug naar plan A
      bedankt voor het checken! ik ben zo iemand die uren vloekend kan zoeken naar iets dat voor mn neus ligt. niet echt oog voor detail enzo

    Lijkt me gewoon een knopje op een top. Later lijkt het op de bloem uit Super Mario die vuurballen op je spuugt.

    Comment


      Even een dom beginnersvraagje. Ik wil voorkomen dat ik achteraf te horen krijg "had dat dan gevraagd"..

      Ik kan niet goed bij de achterste rij planten om de trichomen in beeld te krijgen. Mijn vraag is of het een plant veel stress oplevert wanneer ik ze van plaats wissel in deze fase van de bloei.
      De La Widow rechtsvoor is nog lang niet toe aan de oogst. de LA Widow rechtsachter heeft alleen maar bruine pistels, lijkt verder te zijn en zou ik graag vooraan zetten om deze beter in de gaten te kunnen houden.
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ja maar het beeld is echt ni goed

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        ik heb er zo twee en ik ben er ook niet zo tevreden over... Eentje van den Ali en eentje van den bol !!

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik heb trouwens net een andere zie ik nu . 1000X en zonder wifi. zal het vanavond nog eens proberen. misschine nu meer geluk/geduld maar vond het de vorige ronde simelweg een kutding

      frustrerend dagje.
      het begon nog goed. net voor lampen aan even een foto gemaakt zodat we niet schrikken van de lichte bladkleur met lampen aan:
      IMG_4977.jpg

      ik zie een gorilla met verbrande bladpunten maar ook veel besneeuwde toppen met poedersuiker. en als ik rekening hou met 8 weken bloei die er nu opzitten ben ik niet ontevreden met de kleur.

      enorme plons voedingswater gegeven. 2,5 liter verdeeld over de planten.

      daarna de twee LA Widows van plaats gewisseld in de hoop dat de gene die altijd achterin stond verder zou zijn dan de voorste.

      Helaas.. nagenoeg geen amber te zien.
      IMG_1859.jpg

      Het lijkt er op dat vooral de middelste twee, de peppermint kushes wat verder zijn: hier begint toch wel flink wat amber te komen dus die krijgen ook geen voedingswater meer vanaf nu.

      IMG_1860.jpg

      Daarna nog even op zoek naar bananen , getriggerd door de foto eerder deze week waarop een banaan te zien leek.

      Het ene moment zie ik er geen enkele en het andere moment schrik ik me de tering en lijkt het vol te zitten. het zal de oogstkoorts wel zijn. zenuwen net voor de finish..

      Kast dicht en overmorgen pas weer kijken. dat zal me leren
      er is tijd genoeg want voor zover ik het met mijn beperkte kennis in kan schatten mogen ze allemaal nog wel tussen de 2 en 4 weken blijven staan

      IMG_1865.jpg

      fijne avond allemaal
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja olie zou ik eerst doen ipv vapen. misschien doe ik dat alsnog met een deel. omdat ik alcohol niet terug kan opvangen is dat nogal duur en opname via speekselklier is minder efficient dan vapen begreep ik. maar mn arts vindt olie wel een goed idee en vapen niet omdat daar minder over bekend is. qua langetermijneffect op hersenen enzo

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Roken blijft roken.

      • mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        Alzheimer alcohol valt wel mee. Je moet alleen zorgen dat je het er goed uithaalt.

        Gebruik zelf ook olie, is top. Verwerk het in koekjes, zalf, eigenlijk overal wel in

      Denk niet dat het nog vier weken gaat duren. Vooral die gorilla ziet er gewoon klaar uit.
      Vanaf half mei zit je ongeveer aan twee maanden bloei nu.
      Een week geleden zei je nog 2-3 weken.

      Verwisselen van plaats zou ik zelf nooit doen. Als ze ongeveer gelijk met de bloei zijn begonnen, dan zijn de trich's meestal ook ongeveer even ver.
      Maar meer : Alle blaadjes staan optimaal gericht naar het licht, al verschuif je ze 30cm dan gaan al die blaadjes opnieuw gericht moeten worden.
      Dat kost energie die ze anders voor de toppen zou gebruiken bijvoorbeeld. En zo'n 'oude' dame is wat stroef en stram dus dat kost wat moeite.
      Als je er niet goed bij kan, dan knip je gewoon een klein blaadje van een top, en neem je die mee naar een comfortabelere situatie om te bekijken.

      De laatste foto, midden onderaan, dat is verdacht blad.
      Checken op toprot waar dat krom trekkende blad vastzit.
      Op die foto is ook al wat 2e-internodebloei(*) te zien. Dat is nieuwe bloei, over de oude bloei.
      Wat in theorie betekent dat je eventueel al kunt oogsten. Maarrrrr.....door die 2e bloei worden ze nog wel een stuk dikker.

      Als je banaantjes zoekt kun je het best een paar goeie foto's zonder kweeklicht nemen, en die dan rustig op de computer of gsm bekijken.
      Zonder dat licht zijn de planten groen, waardoor zo'n geel pielleke veel beter opvalt.

      Voor- en nadelen, kijken en afwegen, kunnen ze nog een paar dagen....rekken zolang het kan.
      Trichomen checken als de lamp net aan is. Niet elke dag. Opletten met wateren en de LV nu. Hou ze wat droger de laatste week.
      10 ambers in een shot = oogsten.
      Problemen = oogsten.

      mn arts vindt olie wel een goed idee
      Omdat hij daar veel voordelen van kent en hij een resultaat ziet, of omdat hij die olie kent van de drogist, en dat olie drinken sowieso weinig kwaad kan en het placebo-effect mogelijk voor een positieve gemoedstoestand zorgt ?
      Ik denk dat het verschil tussen vapen en olie juist niet in de hersenen zit, maar in het wel of niet je longen gebruiken.
      Die zijn inferieur aan de maag als het op vreemde stoffen aankomt. Je longen zijn veel kwetsbaarder.

      Meh...doe wat je zelf goed vind werken. Win advies in bij je dokter en weeg dat af tegen je eigen ervaring.
      Moeten wij ons zorgen maken over onze hersens op de lange termijn ?
      De langste termijn heb ik al gehad, dus dat laatste stukkie trekken we er ook nog wel bij toch..
      zolang je niet vergeet om te ademen...

      (*) Voor de goeie orde: 2e internodebloei is geen foxtailing, zoals op diverse sites wordt verteld.
      Typisch voorbeeld van reclame- en verkoopsites, die niet echt het naadje van de kous weten en dat ook niet zo belangrijk vinden.
      Ze blaten elkaar allemaal na omdat die ene site daar een artikel over heeft en copy/paste is lekker makkelijk.

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ah shit. mijn voorgevoel zei al dat verplaatsen niet verstandig was maar de achterste leek qua bruine pistels veel verder en om trichomen te kunnen zien moet ik heel dicht bij kunnen komen met mn cam. zou terugplaatsen nog zin hebben of is dat opnieuw richten op het licht na 24 uur wel gedaan?

        ja ik zei een week geleden dat ik nog maar een paar weken hoefde. dat gold in ieder geval voor de middelste twee(peppermint kush) en ik verwachtte ook voor de gorilla. maar daar zag ik toch amper amber helaas dus begon ik te twijfelen.

        om het simpel te houden zal ik vanaf nu gewoon alles op water zetten. en dan inderdaad op minder water om de LV ook wat onder controle te houden. en ik zal midden achterin nog eens extra controleren bij dat verdraaide blad.

        de arts heeft in de literatuur onderzoeken gevonden , met name uit israel, met positieve resultaten m.b.t. beginnende alzheimer. niet alleen minder onrust en beter slaap maar ook de eiwitten die zichtbaar zijn op mri scans van hersenen die verminderden. hoe dit kan weet men nog niet.dat waren allemaal onderzoeken waabij inname van de thc ging door druppels olie onder de tong te houden en de thc dus va de speekselklier werd opgenomen. niet in de maag.

        of opname via de luchtwegen vergelijkbare resultaten oplevert weet men niet, want is niet zo uitgebreid onderzocht. zeer waarschijnlijk is het, mits gedaan op niet al te hoge temperaturen vergelijkbaar ,qua positieve resultaten. maar is schade aan je longen door gifstoffen zeer waarschijnlijk, al zal dat ook erg van de gebruikte temperatuur afhangen. maar het is niet bewezen dus niet aangeraden.
        die onderzoeken, incl. grote controlegroepen met placebo zijn erg duur en worden over het algemeen alleen gestart als er een patent in het verschiet ligt op een medicijn met enorme winstpotentie. niet wanneer de uitkomst is dat een vrij verkrijgbare plant je kan helpen..

        ik ben zelf gestart met kweken om olie te maken maar omdat opname via speekselklier heel inefficient is.( ik geloof dat 6% van de werkzame stof wordt opgenomen) ben ik gaan vapen. nu ik de wiet toch niet op krijg overweeg ik wel weer olie te maken, maar ik vind vapen erg prettig. geen vieze smaak, effect is sterker en ik kom er veel beter door in slaap. vorige week heb ik vier nachten op rij goed geslapen en dat is me zonder wiet de afgelopen jaren nooit overkomen.

        die 2e internodebloei kende ik nog niet maar klinkt heel logisch omdat deze plant al heel lang klaar leek idd en nu ineens weer allerlei nieuwe uitgroei kreeg. daar werd ik nerveus van omdat in alles dat eruit leek te groeien een banaan zag.

        bedankt voor je uitgebreide hulp. zeer welkom in tijden van oogstkoorts

      Het komt hoe dan ook in je bloed terecht ... En dus in je hersenen. Je kunt in principe ook thc snuiven. Een paar yanks probeerden dat recent op de markt te brengen.

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        lastig doseren. duurt lang voor het werkt en via de maag, dus daar is ook geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan in relatie tot alzheimer.
        maar wel tof om te doen

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je knikkert 20 gram wiet in cakebeslag, gebruik een broodbakblik, van alles 350 gr, en 10% cacaopoeder.

        Het enigste wat jij dan moet doen, is kijken hoe groot het stukje cake moet zijn.

        En het werkt ietsje anders/langer, omdat het door de lever gaat.

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Al het bloed moet door de lever. Is de 'filter' van dat systeem. Al gebruik je thc oogdruppels.

      zijn we weer. vandaag week 9 bloei

      LV 40-73
      T 17-19

      Te koud en te vochtig zoals de gehele kweek

      vanaf nu alleen nog een drupje water en op trichomenjacht. vandaag geprobeerd met de microscoop maar ik krijg er op zijn allerbest een paar overbelichte trichomen mee in beeld waar ik verder niks aan kan zien qua voortgang. volgende keer dus gewoon weer met een fototoestel met tussenringen. die had ik nu niet mee dus alleen ff wat beeld van mijn mobiel:
      het geurt en het kleurt.
      IMG_4983.JPG

      de Gorilla:
      IMG_4981.JPG

      de LA Widows aan de zijkant. van plaats verwisseld ..
      IMG_4979.JPG
      De White Widow:
      IMG_4982.JPG

      en de peppermint kushes in het midden: IMG_4980.JPG

      de finish is in zicht. zal voeding wegzetten zodat ik niet in de verleiding kom.


      Attached Files
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        oh ja dat is nog wel een goeie idd. kan wel twee flinke toppen zoeken en dan vergelijken. thnx!

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Heel mooi veld heb je neer gezet ziet er top Uit.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Die gorilla foto, de top linksboven heeft apart blad zo te zien. Die moet je ff op toprot tjekken als je dat nog niet gedaan hebt

      Takketoelli ok thnx. en bedoel je dan blad 1 of 2 of?

      ik vind het lastig om te bepalen wanneer het verdacht is. ff aan trekken en als het loskomt is het mis toch?
      image_404240a.jpg
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ah ok. het is dezelfde gorilla maar ik weet idd niet 100% zeker of het hetzelfde topje is. zijn er nogal een paar
        ik ga vanavond als de lampen aangaan eens rustig op inspectie. voeding hoef ik niet meer te maken.

        ik hang de wedryer naast mn kast en als een top verdacht is dan knip ik hem er gewoon uit en gaat die vast drogen

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Toppen met schimmel moet je ruim onder de schimmel afknippen, hele top eraf. Die zijn voor mij afval, een kameraad van mij verwijdert alleen het beschimmelde gedeelte. Tja....

        In jou geval met een voorraad van een jaar, weg ermee. Anders kun je net zo gied die troep van de sjop gaan roken denk ik dan

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ik had het ook op mijn Libertys. gedraaide suikerblaadjes, mr van mij wast geen rot maar gewoon door de afbloei, formaat van vruchten, als je eraan trekt en het is direct los dan is het eigenlijk al te laat. Ontvochtiger zou helpen maarja...

      Gevonden!

      image_344889.jpg
      Zie je dat ene blaadje? Toprot in mijn Russian Winter van 6 rondes geleden ofzo


      image_344892.jpg Andere top, zelfde dame. Iets duidelijker
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        yes. duidelijk. ik ga straks zoeken. moet zeggen dat ik die Gorilla er de hele bloei al vreemd uit vind zien maar ik denk dat dat zenuwen zijn omdat ik hier las dat er veel problemen zijn met Gorilla glue. oogstkoorts/stress
        Last edited by Alzheimer; 11 May 2021, 15:37. Reden: typo

      zijn we weer.
      ik krijg de LV niet onder de 70 ondanks dat ik gisteren geen water gegeven heb. komt door dat kutweer

      even op zoek naar toprot maar dan zie ik alleen maar verdachte blaadjes en maak ik mezelf gek

      trichomenjacht is ook lastig want ze lijken zoals QnQ al aangaf aan een 2e bloei bezig. lijkt leuk, nog een laagje slaapmiddel over de eerste, maar het zorgt er voor dat ik weinig amber zie en dus nog niet wilde oogsten. misschien beter om de verdachte toppen er morgen gewoon maar uit te knippen en die alvast te drogen.

      dit is de gorilla van dichtbij: onderin wel wat amber. daarboven en er overheen veel wit. klaar voor de knip?
      IMG_1871.jpg

      dit is de naar voren geplaatste LA Widow:
      wie het weet mag het zeggen, maar ik zie niet veel amber. wel allejezus veel trichomen trouwens ..
      IMG_1868.jpg

      vandaag weer geen water gegeven, ze drinken ook niet veel.

      nou genoeg gestress en gejammer.
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

      Comment


      Ziet er goe uit , daar gaat iet uit komen kerel , goe bezig geweest !!

      Nog effe geduld !!!!!!
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


        PANIEK..

        de Gorilla.
        IMG_4992.JPG
        iets verder ingezoomd:

        IMG_4997.JPG
        nog verder ingezoomd:
        IMG_4995.JPG

        dat lijkt een banaan of ben ik nou dronken? ja kut dat ben ik, maar is het een banaan?
        nog een foto:
        IMG_4996.JPG

        fuck it. morgen knip ik die gorilla om. de enige reden dat ik het nu niet doe is omdat ik te kachel ben. biertjes in de zon tellen dubbel. was ik ff vergeten.
        het ging ook te goed om waar te zijn. schijtzooi. ik ga liggen en zo gauw ik wakker ben knip ik die gorilla kaal.
        IMG_4993.JPG

        fijne avond allemaal
        Attached Files
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ik ga knippen. ff koude douche gehad en ben er weer

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Veel succes? ! Tis tijd denk ik....

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat is er eentje ja; voor de duidelijkheid: die rechter, linker niet zo te zien.
      Bezig...
      X