Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 witte weduwen op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Comment


      heb de twee mogelijke bananen geknipt.
      mijn plan nu:
      dit weekeinde knip ik de grootste toppen uit de gorilla en de twee peppermints. en misschien ook de voorste la widow.

      dan krijgt de rest nog een weekje licht en water
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja ook na drie dagen spoelen?
        het zou moeten kunnen bij biobizz als ik het goed begrepen heb.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Ook een optie kelderkastje

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ze zien er goed klaar uit ... ik zou ze ook omleggen

      Zo. mn laatste foto van alle dames bij elkaar is volledig mislukt maar ik toon me toch even
      IMG_1878.jpg


      alle toppen die me bruikbaar leken heb ik omgehaald en gelijk geknipt. die liggen nu in de wedryer naast de kast. durf het bijna niet te zeggen maar het viel me een beetje tegen.

      De White widow had twee redelijke toppen en verder fluffy rommel.

      de LA Widows waren compleet fluffy met erg veel blad in de top. viel me eerder nooit zo op maar met het knippen bleef er erg weinig over.


      De peppermints daarentegen vielen zeker niet tegen en waren zo kleverig dat knippen nogal een opgave was. hier ben ik ontzettend benieuwd naar. de Gorilla zat er wat tussen in. ook flink wat mooie toppen

      misschien verkijk ik me, zitten er een paar zware toppen bij en blijkt het een mooi gewicht. maar ik had er qua volume iets meer van verwacht.
      zou kunnen dat de pepper en gorilla wat compact en zwaar zijn en het qua grammen toch nog leuk wordt. dat is ff afwachten.

      ik heb wat meer geknipt dan de vorige ronde. ook omdat ik deze keer echt plannen met het afval heb. wil er olie van gaan maken voor iemand met zenuwpijn.
      de fluffy toppen die zeker niet te vapen zijn heb ik even laten staan. was na een paar uur knippen ff naar de klote.
      die resten ruim ik volgende week wel op als ik fitter ben en heb uitgevogeld hoe ik olie maak want dat ben ik vergeten.

      triest gezicht in de kast nu hier en daar staat nog wel een klein topje dat alsnog de wedryer in kan zie ik nu. heb me wat mee laten slepen in mijn chagrijn denk ik.

      alle planten netjes apart te drogen dus ik kan straks het gewicht, smaak en efect per plant melden.


      zo staat het er nu bij:
      IMG_4999.JPG
      sorry voor mijn geknor. ik had beter even kunnen knippen op een dag dat ik fit ben
      fijne avond allemaal


      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Fluff is perfect te vapen. Na de grinder ziet het er hetzelfde uit. Iedereen heeft natuurlijk liefst grote toppen waarmee je iemand kun doodslaan.

        En ik denk dat het wel zal meevallen. Focus op de 2 soortjes waarvan je wel supercontent van bent. Klinkt als superieure wiet.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja ik was gisteren moe en niet fit door vaccinatie, zal zo de rest te drogen hangen en nog eens rustig kijken naar de oogst. ik moet ook niet zo jammeren. wiet genoeg. als ik er op kan slapen tenminste

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Fluff is uitermate geschikt om te vapen inderdaad. Das allemaal extra

      vandaag de restanten geknipt. 90 % gaat in de knipafvalbak. heb al hulp aangeboden gekregen om olie te maken. mooi he zo'n forum.

      op verzoek vanRemco een paar topjes: ze zijn wel kut geknipt. dat zal ik later nog even bijknippen. ik zat gehurkt op zolder. kan ik de volgende keer beter anders organiseren want dat kwam mijn humeur en de knipkwaliteit niet ten goede


      heb even niet genoteerd welke soorten het zijn, maar heb iedere plant op een eigen verdieping in de wedryer te drogen dus ik kan ze uit elkaar houden


      IMG_5010.JPG
      IMG_5003.JPG
      peppermint herken ik wel
      IMG_5005.JPG

      IMG_5008.JPG


      Ik heb een bijna volle afwasteil vol met glinsterend knipafval. groot blad waar niks op zit is daar al van gescheiden. ik had erg veel fluf vergeleken met de vorige ronde.

      volgende keer beter een net er in om alles op hoogte te houden en dan alles daaronder dieven. ik heb het nu een beetje laten gaan. eigen schuld.

      als ik alles droog heb kan ik het wegen. ben ontzettend benieuwd en hoop dat ik me vergis want het lijkt beduidend minder dan de vorige ronde. ik heb nu deels takken eraan gelaten tijdens het drogen dus dan is wegen zinloos.

      het was denk ik ook een korter rondje want ik ben 1 feb begonnen. dus 15 weken totaal.

      nu een paar dagen de toppen drogen en af en toe draaien.



      Attached Files
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Zien er goed uit de topjes,

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        heb ze vandaag even omgedraaid. ze plakken goed . de bak met knipafval is enorm. daar had ik achteraf gezien nog wel wat bruikbaars uit kunnen halen. maar dat is een extra stok achter de deur om deze keer ook echt olie te gaan maken

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Lekr dat ze plakken, daar ga je goed van slapen.

      Saaie bedoening zonder plantjes..

      Iedere dag draai ik de topjes even om in de wedryer, weet niet of dit nodig is maar ik wil toch ff kijken.
      de berg knipafval heb ik verdeeld over een extra teil zodat het wat meer de ruimte krijgt. mischien maak ik ook wel een verdieping vrij voor het afval in de wedryer. plek zat want de oogst is niet denderend voor mijn gevoel.

      een vraagje aan de vapers onder ons. moet de wiet echt al drooge genoeg zijn voor de weckpot of kan ik een topje dat 3 dagen heeft liggen drogen ook prima vapen? ben nogal benieuwd namelijk
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Voila, puur omwille van het wetenschappelijk onderzoek van het prematuur consumeren van wiet.

        Ik heb ook al verse wiet gevaped. Het vochtig dampige gedeelte duurt 3 trekjes langer. Gaat prima.

        Maar goed gecured is toch lekkerďer. Maar het gaat en werkt.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        alles voor de wetenschap uiteraard. heeft niks met nieuwsgierigheid van doen.
        ik las ergens dat je die eerste trekjes beter op bijv 135 gr kan doen. dan droog je als het ware de wiet en kan je daarna vapen als gebruikelijk. dt moet onderzocht

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        We horen de resultaten hier ... soms moet er inderdaad uitvoerig onderzocht worden.

      ik vind het maar deprimerend. iedere dag even kijken in de wedryer en iedere dag ligt er minder ik draai de topjes dan een keertje om en verder valt er niks te doen.

      vanaf vrijdagavond ligt mn oogst te drogen, zojuist geprobeerd een paar takjes te breken, maar dat buigt nog steeds.

      als ik het me goed herinner is het dan nog niet klaar voor de weckpot/cvault?

      man wat lijkt het maar een schijtbeetje. zou bijna gelijk weer een ronde starten
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Beter wachten tot het droger is, geduld is moeilijk als je het heb liggen. Ik ken het hehehe

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        In zo'n XL ding lijkt het gewoon minder.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        haha ik hoop dat dat het is

      Hoe bepalen jullie of de wiet droog genoeg is voor de weckpot? is dat door een dun takje te breken? knappen is in de pot, buigen is verder drogen? dat had ik gelezen namelijk.

      het ligt nu een week in de wedryer. het is een graad of 20 en de lv is 45-50 op zolder. maar de takjes zijn nog buigzaam.

      ben de afgelopen week iedere keer met weegschaal en weckpotje naar boven gegaan maar omdat het nu flink langer duurt dan de vorige keer begin ik aan mijn geheugen te twijfelen..

      geen haast of paniek maar toch
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Tja, dat is toch een richtlijn, geen regel. Ikzelf kan niks met dat knakken en of buigen. Als ik wacht op knakken is mijn wiet echt te droog. Maar dat ligt ook aan de wiet zelf, open structuur, dikte van de toppen, enz...
        Ik wil mijn wiet rond de 60-62% hebben in de voorraadpot, 55% in de rookpot.
        Daar heb ik van die lv metertjes voor gehaald bij den Ali, batterijen bij de Action.

        Ik laat ze hangend drogen en voel letterijk dagelijks voorzichtig aan een top, als ze aan de buitenzijde echt droog aanvoelen wil dat zeggen dat binnenin de top nog vocht zat zit, getuige ook het nog niet knakken van de steel. Ze gaan dan de potten in; grote en kleine toppen goed mengen. Lv metertje erbij en je ziet deze dan oplopen. Dan paar keer per dag de lv controleren. Wordt ie te hoog: uit de pot en tijdje laten drogen. Je voelt dan ook dat ze vochtiger zijn dan voor ze de pot ingingen. Als de lv rond de 62% zit doe ik alleen nog af en toe luchten, kwartiertje open. Onder de 60% lucht ik niet meer

        Op deze manier zijn die metertjes dus echt onmisbaar. Ze zijn niet erg nauwkeurig, maar je weet wel of je nog moet drogen of niet.

        Laatste keer dat ik wachtte op knakken kreeg ik de lv metertjes binnen, wiet had een lv van 40%, dat vindt ik te droog.


      Geduld is een mooie gave !!


      image_322751.jpg

      image_322749.jpg




      Remco.
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja dank je. dan doe ik het toch goed. moet ik gewoon nog wat meer geduld hebben. sta al niet bekend om mijn geduld

        en het blijft maar krimpen

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        + - 20% blijft er over van het nat gewicht !!

        Gewoon opt gemakske laten doen , en een beetje op't gevoel werken , ge voelt zelf wel of dat hij droog genoeg is op in de pot verder te rijpen !!

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik heb het nat niet gewogen helaas dus ik ben nogal nieuwsgierig



      Zet de weckpotten al maar klaar !!


      wiet-drogen-stap-3.png wiet-drogen-stap-5.png


      Remco.
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        30% niet vullen gaat wel lukken deze ronde heb in mijn enthousiasme veel te veel potten besteld. volgende ronde weer een netje er in. ach ik moet niet jammeren. heb net 4 nachten geslapen op 1,5 gram totaal dus ook als het wat minder is lig ik daar letterlijk niet wakker van

      Van deze ronde kweek, dat is lekr slapen dan.

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja man. blij dat ik op de peppermint kush kan slapen. de rest gaan we testen.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Die gaan ook wel ze werk doen. Geduld met drooge succes met roken.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        thnx man. geduld. dat is het lastigste

      Is t enkel vapen dat je doet? Zou m eens testen al ze nu

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Het effect

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja ik gebruik het alleen voor de nacht. zou overdag helemaal de weg kwijt zijn als ik ff stevig ging vapen. effect is dan veel te groot idd

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Schoonmaken .... bovenkant uit elkaar in de iso en klaar.

        En de kosten .... wegen niet op tegenover de centen die ik vroeger naar de shop droeg.
        Last edited by kelderkastje; 24 May 2021, 09:48.

      Vandaag eindelijk de boel droog genoeg. alles in weckpotten gedaan en na het wegen een LV-metertje erbij. Een soort dat morgen eventueel te droog is kan ik dan in de cvault leggen waar een boveda-pack inzit.

      Ondanks dat ik met mijn chagrijnige kop veel fluf bij het knipafval heb gekiept, kom ik net boven de 150 gram droog uit. Als ik geknipt en geselecteerd had zoals de vorige ronde was ik toch minimaal gelijk uitgekomen. toen zat ik op 155

      Toch nog 1 gram per watt blijkbaar. Daar zag het niet naar uit in de wedryer. alle fluf en knipafval ligt nog in de wedryer. dat is een beste bult. hier wil ik olie van gaan maken

      De white widow moet ik nog proberen maar is met 17 gram qua oogst om te janken.
      De LA widow, een kruising met de WW, maakt dit goed met 56 gram van 2 planten. die moet ik ook nog proberen
      De gorilla 26 en de peppermint kush 52(twee planten) heb ik al geproefd. op beide slaap ik een redelijke nacht, alleen is de ervaring wel compleet verschillend. ik zal later in de week poging doen de soorten te beschrijven. voor wat het waard is natuurlijk want het effect is bij iedereen anders krijg ik de indruk.

      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja ben blij dat ik toch die gram per watt heb gehaald. ik vape iedere dag 1 vulling dus krijg mijn voorraad niet op maar heb in mijn omgeving een aantal mensen waarvan ik verwacht dat ze met olie minder pijn zullen ervaren dus dat wil ik gaan proberen. zij hoeven niet te weten dat ik de olie zelf maak.

        zoals het nu lijkt ga ik tegen de winter weer een rondje starten. zomers veel pottenkijkers en in het najaar erg hoge lv. misschien dan ook een plantje voor de lol proberen. dus 1 waarvan ik niet in slaap val maar waarvan ik melig word. kmende weken eerst eens proberen of ik op de andere soorten een beetje kan slapen. ben benieuwd

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        dank je!
        ja het verschil is enorm qua roes voor het slapen. wat dat betreft zou ik morgen wel weer wat willen zetten. ook raar om mn kast leeg te laten staan. maar dat doe ik toch. heb echt ff genoeg wiet en in de zomer komen hier teveel mensen over de vloer. ik ga nu rustig de soortjes testen en na de zomer wat nieuwe soorten uitzoeken

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Als ik AFjes zou zetten gaan die de olie in. De afjes die ik heb geoogst op mijn balkon zaten vol beestjes en andder troep, vandaar. Maar ik kon het niet laten om die ene top die elke plant heeft toch te gaan roken

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Takketoelli Buiten AFjes?

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Als ik iets buiten zet zijn het AFjes ja, lekker makkelijk

      Inderdaad een mooie opbrengst Alzheimer, geniet ervan en lekker slapen
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        thnx man. slaap er deze dagen wat minder op maar dat komt door allerlei stress die wel weer voorbij gaat

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        beter dan chemische rotzooi
    Bezig...
    X