Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Die gebruik ik al Eurogro maar zonder de voorste plant er uit te lichten wanneer het eenmaal dicht is gegroeid, zie ik niet waar ik de pvc buis in steek en giet al het water er langs. Wat nog wel op de planning staat is pvc buizen aan de wand bevestigen die ik naar de achterste potten geleid. Dan hoeft er geen een pot uitgetild te worden en dat zou nu nog kunnen.

    Perliet is verre van ideaal als je via boven bewaterd en alleen aan te raden als je de bovenkant vol groene shit wilt hebben. Gewoon metselzand pakken.
    Of drip slang met dripers en wat vind je van de perlit

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Perliet stuift of er groeit alg op en het is vele malen duurder dan metselzand. Het laat zich raden wat ik er van vind.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Een laag van ? 2 - 5 cm is toch genoeg of ni ??

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja een laag van 5cm is prima en met een dikkere laag hoef je niet elke keer een handje toe te voegen na het bewateren.

    Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Perliet stuift of er groeit alg op en het is vele malen duurder dan metselzand. Het laat zich raden wat ik er van vind.
    Duidelijk maar het is wel lichter dan zand en prijs valt wel mee vind ik 100 lts voor 20 euro
    bij eurogrow.es
    de ginder lijkt wel te werken heb ik het idee maar het moet nog wennen denk ik
    kom goed het onderste deel licht in gesmeerd met olijfolie maakt makkelijk schoon
    stukje keukenpapier en klaar 9D68C8B7-BBFF-4E59-B1EE-5CAD9824C86E.jpg
    Last edited by Eurogro; 13 April 2022, 15:17.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Voor een zakje metselzand van 25 kg betaal je ongeveer 2,50 euro. Maar goed, al was het dezelfde prijs dan koos ik nog metselzand en niet zo snel weer perliet. Lijkt me een mooie grinder maar olijfolie zou ik niet gebruiken om 'm schoon te maken.

    Den deze is al wel een paar jaar oud en is nog zo goed als nieuw !!

    Olijfolie nee , als je hem mooi en makkelijk proper wilt maken --
    Ontsteking's alcohol 10 minuten in de alcohol zetten en blinkt als nieuw !!

    Ge moet maar eens proberen ge gaat verschieten hoe goed dat da gaat !!





    6F868251-63EC-4468-9A1C-35D526C6612B_4_5005_c.jpg


    Remco.
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Die is als nieuw zo schoon!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      aanrader !!!! Kan niet zeggen dat ik al nen ginder versleten heb want die dingen gaan eeuwig mee , maar den deze is wel een speciale - zalig speelgoed !!

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Schepje der bij nice 👌

    Nog een paar dagen en dan is de oogst droog en zal ik de score bekend maken. Het zijn allemaal compacte toppen en nagenoeg geen fluff!

    IMG_7290.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    Na nog een nacht in de netten is de oogst droog en gewogen.

    IMG_7299.jpg
    Het is een totaal van 914 gram aan compacte toppen.

    Met negen planten in totaal had Eurogro een zeer accurate schatting gemaakt!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      *like*

    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      sexy zakje vol!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja toch? Dat geeft me rust!

    Zonet heb ik de zaailingen in de eindpotten geplant. Het zijn zestien 18 literpotten met gebruikte bouwmarkt steenwol van de vorige ronde en aangevuld met nieuwe waar nodig. De potten heb ik allemaal ingewaterd met drie liter water per plant (Ec 1.3 en pH 5.2) waarna het er onder uit zeek. Dit laat ik staan in de lekbak.

    Ook heb ik de andere twee cobs armaturen aan geslingerd zodat er nu in negen cobs branden die in totaal een vermogen leveren van zo'n 800 watt. De klok staat nog steeds op 24/0.

    Bij steenwol zakt het water helemaal tot onderin de potten, dus de eerste paar dagen is het uitkijken dat de blokjes waarin de zaailingen zitten niet droog trekken. Want als dat gebeurt betekent het een spoedige dood voor de zaailing. Goed in de gaten houden dus.

    Vandaag geen kiekjes, dus die mag men er zelf even bij bedenken!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Hoi Eurogro leuk dat je er weer bij bent! Of afdekken nut heeft weet ik niet maar doe het zelf nooit. Om uitdroging te voorkomen maak ik elke dag de blokjes preventief een beetje nat tot de planten zijn aangeslagen. Hoe lang deze cyclus duurt? De Afghani #1 is volgens de breeder in acht weken bloei klaar, maar we gaan het zien of dat klopt. Op naar de 100 gram per plant weer al zal dat vermoedelijk niet lukken met dit aantal.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Steenwol is tricky in het begin, maar wel cappilair, als ik mij niet vergis.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja tot op zekere hoogte is steenwol capillair daarin vergis je je niet maar het water komt niet tot 3/4 van een 18literpot helaas. Daarom moet ik de blokjes de eerste paar dagen pappen en nathouden.

    Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Vandaag geen kiekjes, dus die mag men er zelf even bij bedenken!
    Toch maar een paar foto's genomen zonet toen ik even om het hoekje keek.

    IMG_7307.jpg
    Het begin is goed. Alle zestien zaailingen hebben het naar de zin zo te zien.

    IMG_7310.jpg
    De blokjes natmaken wacht ik nog even mee, aangezien de kleintjes al een paar uur in de nieuwe potten staan. Mochten de zaailingen de blaadjes zo fier overeind houden de komende dagen, dan hebben de wortels het water gevonden en in dat geval maak ik de blokjes in het geheel niet meer nat.

    image_439544.jpg
    In het groene lekbakje staat het restant van mijn stekken. Deze heb ik eigenlijk niet meer nodig, maar mocht er een zaailing uitvallen kan ik die nog vervangen.

    IMG_7308.jpg
    De lekbak is voor een wasmachine, afkomstig van de bouwmarkt evenals de steenwol. Er passen vier 18literpotten in een lekbak en vier lekbakken in mijn tentje (= zestien planten). Zodra de bloei begint giet ik steeds een aantal liters voedingswater in elke lekbak wat ik de planten op laat drinken. In principe kan je de lekbakken steeds tot de rand vullen en na elke waterbeurt een week Center Parcs boeken. Bij thuiskomst kan je dan eerst nog wel een kop koffie drinken alvorens je planten weer water nodig hebben.

    Later meer hierover.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat zou moeten kunnen ja

      Als kind gingen we altijd in het weekend naar de bouw, er werd toendertijd een hele grote wijk gebouwd in mijn stad. Echt groot, en waanzinnig om soldaatje te spelen totdat de wout weer eens kwam. Vervolgens met zijn allen die wouten gek maken, want die kregen ons nooit te pakken
      We stapelden toen balen steenwol op elkaar en dan sprongen we vanuit een raam naar beneden. Jeukte als de pest trouwens
      We noemden dat engelenhaar

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb dat ook eens meegemaakt als kind, die jeuk nadien vergeet je nooit meer! Leuke springkussen die isolatie wol maar je kan er beter op kweken daarvan krijg je geen jeuk!

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      daar krijg je alleen meer zim in om meer planten te zetten iedereen wil wel zoon planten tuin als jou en met die scores wauw mooi man vind mooi om te zien hoe je kweekt en met die steenwol miss dat ik dat ook maar eens ga proberen scheelt een hoop sjauwen met grond jij doet alleen zaadje of stekje in de steenwoll en klaar ?

    Zonet nog even in mijn Gorillatent gekeken en alle zaailingen hebben de blaadjes nog fier overeind! Zolang ze zo blijven laat ik ze met rust. De blokjes maak ik pas nat als de plantjes wat triestig ogen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Er kwamen punten uit maar nog niet bij allemaal. Ook ik prop ze in een gat waar het lekker warm en vochtig is. Daar schijnen ze van te houden.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik heb slierten gehad van 30/40 cm, effe pluk steenwol uit de slab en gaan.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb 't ook wel gehad, net spaghetti die wortels en ik knip ze dan ook af. Zulke stekken gaan als de brandweer en ik heb de indruk dat dit met iets minder gewortelde zaailingen ook zo is. Maar ik juich nog maar niet te vroeg.

    Na 24 uur hebben de zaailingen nog allemaal de blaadjes omhoog, dus daar doe ik even helemaal niks aan.

    IMG_7339.jpg

    IMG_7340.jpg
    Ze gaan als een speer op die isolatiewol! En dat is stukken goedkoper dan de steenwol van de growshop die zogenaamd beter zou zijn. Maar zal ik je een geheimpje verklappen? Dat is alleen maar beter voor hun beurs, de planten maakt het niet uit. Daarom is de bouwmarkt mijn growshop.

    En mijn twaalf stekken heb ik gisteren voor het eerst water gegeven (Ec 1.3 en pH 5.2) en de achtersten voorzien van een handig d.i.y. bewateringssysteem.

    IMG_7341.jpg
    Ook afkomstig van jawel, de betere bouwmarkt!

    IMG_7342.jpg
    Wanneer alles eenmaal dicht is gegroeid, hoef ik er niets steeds meer op handen en voeten voor te zitten en te hopen dat ik het water in de juiste pot giet.

    IMG_7343.jpg
    Er is over nagedacht!

    En het was lekker weer weer in Leeuwarden vandaag.

    IMG_7335.jpg

    IMG_7332.jpg IMG_7325.jpg IMG_7321.jpg IMG_7336.jpg
    Dit was alweer de derde tweewekelijkse update dit weekend!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank!

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Heerlijk om je bezig te zien altijd. 👌

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Thanks maat!

    dat gaat weer een mooie ronde worden oo naar de kilo droog dit x

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      voor die kilo nat mag je mij wakker maken hoor

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Als hier maar een kilo nat afkomt word je wel wakker van mijn gehuil.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      weet wel ceker eerder een kilo droog dan natt maar zal vast boven kilo uit gaankomen

    Zonet weer even in mijn Gorillatent gekeken en drie van de zestien zaailingen stonden droog en zijn op sterven na dood!

    Ik heb ze meteen water gegeven (Ec 0.9 en pH 4.9) maar of deze drie er weer bovenop komen durf ik niet te zeggen. Hier baal ik stevig van, kijk ik één dag niet!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik heb dat nog nooit gemeten, maar het lijkt me wel.

    • Sativied
      Sativied commented
      Editing a comment
      Ja, het water verdampt, maar de mineralen en meer blijven achter waardoor de waardes veranderen.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als je water afzuurt loopt de pH binnen 24 uur weer op, als je het dan een tweede keer afzuurt is het al redelijk stabiel.

      Als je water vantevoren afzuurt, is het stabieler, dan als je eerst voeding toe voegt.

      Phosphorzuur is stabieler dan salpeterzuur.

    De drie Afghani #1 zaailingen zijn dood en vervangen met twee Northern Light zaailingen en een Sinaasappel stek die ik nog had. De tweede rechtsboven is een Afghani #1 zaailing die mogelijk ook nog vervangen moet worden. Ik heb nog twee stekken als reserve, maar jammer is het wel.

    IMG_7360.jpg
    Of deze kleintjes nog mee gaan komen moeten we bezien, plan b is deze ronde met twaalf Afghani #1 planten volbrengen. Twaalf gezonden zaailingen ga ik wel overhouden denk ik toch zo.

    IMG_7359.jpg IMG_7362.jpg IMG_7363.jpg IMG_7364.jpg Ondertussen heb ik vier wasmachinelekbakken geïnstalleerd die ik steeds bijvul als de vloer droog is. Op die wijze ga ik deze ronde volbrengen, noem het drain without waste. Of vloeden zonder ebben, luiheid troef, iets van die gading.

    Bij de stekken aan de overkant heb ik de voorlopers ernstig gekortwiekt ten gunste van de achterblijvers.

    IMG_7365.jpg IMG_7369.jpg Denk nou niet meteen dat de kleintjes worden voorgetrokken want de voorlopers zorgen voor nageslacht aangezien ik van het overblijfsel stekken heb gemaakt. Een tweede knipbeurt zit er mogelijk nog aan te komen maar meer stekken zullen er niet gemaakt worden.

    IMG_7370.jpg IMG_7371.jpg IMG_7372.jpg
    Water hebben ze nog zat volgens de tensio, al vertrouw ik die niet helemaal in dit stadium. De temperatuur is prima en de lv was zo laag dat er slechts twee streepjes zichtbaar waren.

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Met laag thc gehalte beginnen.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zulke soorten heb ik niet.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je gelijk knetter wil wezen moet je is eens een future#1 roken ben je na een joint de helft van de dag knetter hehe owja was even vergeten dat jij ook wel flink rookt dus dan zal het wel meevallen

    als je de heledag niet blowt en dan savonds een opsteekt denk je van zo half uur verder en me jointje nog niet eens voor de helft op

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Echt wel, dan heeft het veel meer effect!

    De wekelijkse update heeft alweer een paar weken op zich laten wachten. Helaas heb ik de negen Amnezen en drie Sinaasappels te vroeg op 12/12 gezet waardoor het niet goed is dichtgegroeid. De zaailingen in de tent staan twee weken op 12/12 en daar ben ik verder wel tevreden over. Goed, de hoogteverschillen zijn er maar dat lossen we wel op met stoofjes en andere noodoplossingen. Gisteren heb ik de zaailingen maar omgewisseld met de negen Neesjes en drie Sinaasappeltjes.aangezien een van de drie cob armaturen in de tent opeens dienst weigert.

    IMG_7431.jpg
    Van de twintig zaadjes zijn tien Afghani #1 zaailingen overgebleven en linksvoor twee van de vijf Northern Light zaailingen. De rest is doodgegaan of niet ontkiemd. Heb Sensi hier over bericht maar kreeg een hele waslijst met vragen over hoe ik ontkiem - terwijl ik al jarenlang trouwe klant ben en nooit wat veranderd heb - dus dat wordt zoeken naar een andere breeder.

    IMG_7433.jpg IMG_7432.jpg

    Ben begonnen de planten te snoeien en van het restmateriaal heb ik stekken gemaakt. Ze vertonen al bloeiverschijnselen maar hebben tijd zat om te reveggen. Tijdens de groei ben ik er niet aan toe gekomen.

    IMG_7436.jpg
    Aanvankelijke wou ik de zaailingen niet labelen vandaar de vele teksten op de wikkels van de blokjes. Later toch maar even naar de Welkoop gegaan om labels omdat ik de planten mogelijk nog wil herpositioneren. Dit vanwege de hoogteverschillen.

    Ook heb ik de genetica van de Sinaasappeltjes weer veilig gesteld.

    IMG_7437.jpg Alhoewel nog niet helemaal want ze moeten nog wortelen en als deze dat niet doen ben ik de genetica kwijt. Het grootste risico bij deze soort is dat de bladeren verrotten indien de kap te lang op de kweekbak blijft.

    Soms duurt het weken alvorens ik mijn topic weer eens update. Maar dan heb je ook wat!

    Tot de volgende!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      anesia is de bom met hun zaadjes en ook gelijk de sterkste soorten waar niemand anders op t moment kan tippen

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dat zijn weer mooie stekken de nieuwe hoop dat ze snel gaan wortelen zou zonde zijn als t niet zo is

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Hoop het ook! Het is momenteel eigenlijk veel te warm dus ik houd mijn hart vast.

    Mystic Growroom Remco misschien spookt het wel in mijn kweekruimte en is dat alleen te zien op foto's die gemaakt zijn met witbalans.

    IMG_7434.jpg
    Geen probleem want daar wordt het duivels kruid alleen maar sterker van!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment

    Bezig...
    X