Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - 4x Afghani Gold Spliff seeds - KIND LED K3 XL600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek - 4x Afghani Gold Spliff seeds - KIND LED K3 XL600

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Jullie kennen mij misschien nog van mijn gefaalde 'eerste run' hier:

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...nderontwikkeld

    Ik heb dus beslist om helemaal opnieuw te starten en deze keer op de juiste manier (hopelijk).

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen om van mijn eerste (2de) run een succes te maken


    Laten we starten met wat stats:
    • Growtent: Phantom 100x100x205
    • Licht:
      • voorgroeien: Lumi Envirogro 2x 25 Wat > Deze zal ik de eerste 2 weken gebruiken om voor te groeien. Lampen lekker dicht op de plantjes om deze keer geen last van strekking te hebben. Ik ga starten op 10cm (eventueel zelfs 5cm?)
      • Na de eerste 2 weken zijn de plantjes hopelijk groot genoeg om over te potten. Eens dat gebeurd is komen ze onder de Kind Led K3 XL600
    998827175.png
    • Potten: eerst 1L potten, daarna naar 18L
    • Canlite koolstoffilter
    • Prima Klima afzuiging

    Wat fotos:

    thumbnail_20210312_134235.jpg

    thumbnail_20210312_134945.jpg
    thumbnail_20210312_135747.jpg

    Hopelijk binnen 2 daagjes allemaal netjes ontkiemd en dan gaan ze naar voorbewaterde potjes van 1L (aarde lekker luchtig opgeschud).


    #2
    Veel succes, al doende leert men, sub

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


      #3
      Suc6 met je 2e ronde, hopen dat het beter gaat als de eerste ronde, heb mijn stoeltje aangeschoven.
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


        #4
        Succes, ik kijk ook graag mee.

        Comment


          #5
          Suc6 er mee mooi tentje !!

          En zit er al leven in !?i
          🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

          👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

          Comment


          • rizza
            rizza commented
            Editing a comment
            Voorlopig nog geen actie, beetje vroeg misschien nog. Mijn vorige 'run' met dezelfde zaadjes hebben ze 3 dagen nodig gehad.

          #6
          48 uur na het eerste contact met de koffie filter zijn er 2 zaadjes gekiemd. Staartje is ongeveer een halve cm lang.
          Bij de andere zaadjes nog geen actie te zien.

          Zou ik de twee al in de potjes steken of geef ik het nog tot einde van de dag om ze dan hopelijk allemaal samen in de grond te steken?

          Comment


            #7
            Ik zou het direct doen.....

            Comment


            • rizza
              rizza commented
              Editing a comment
              lets get to work then !

            #8
            Zo zo, de eerste 2 dames zijn in hun potje.

            Grond goed voorbewaterd deze keer (1ml rhizotonic mee in het water), goed gemengd met de hand en lekker opgeschud in een emmer.
            Hopelijk is hiermee mijn eerste fout van de vorige run rechtgezet.

            Bij de eerste run stonden mijn lampen "Lumi Envirogro 2x24W" op 20cm (wat veel te ver was want ze waren serieus gestrekt), lamp staat nu op 10CM.
            Hopelijk komen de andere dames ook piepen vandaag zodat ze gelijk in hun potje kunnen.

            Ik heb deze keer de potjes ook gewogen zodat ik een beter zicht heb wanneer ze nog nat genoeg staan.
            Voor wanneer ze naar de grote potten gaan, heb ik een tensio klaar liggen.

            Wat betreft de overige zaadjes in de koffiefilter, die heb ik even weer wat nat gedaan en terug in de kast gestoken

            thumbnail_20210314_120419.jpg
            thumbnail_20210314_120201.jpg

            Fingers crossed voor de rest straks Fijne zondag!​
            Last edited by rizza; 14 March 2021, 12:58.

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment

            #9
            Deze morgend was het 3de zaadje uitgekiemd.

            Geplant in potje en onder de lamp gezet.

            Hopelijk volgen de 2 overige dames vandaag nog

            Comment


            • rizza
              rizza commented
              Editing a comment
              propagator heb ik niet neen, maar moest het nodig zijn kan ik altijd plastieke zakjes over de potjes doen.
              Mijn plan was om bladeren wat nat te sproeien

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Last edited by Waterfall420; 15 March 2021, 14:55.

            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              succes toegewenst op een mooie ronde deze keer

            #10
            vraagje,

            nu ben ik 72u verder met het ontkiemen.

            Ik heb 2 zaadjes die maar niet willen. Geen verschil sinds gisteren.
            Eentje ervan heeft wel een heel kort staartje , die sinds gisteren niet meer groter geworden is.

            Zou ik deze zo in de pot steken?
            Wat denken jullie?

            Zou sneu zijn als ik maar 3 plantjes had

            thumbnail_20210316_094755.jpg

            Vorige keer met de zelfde zaadje ook maar 4 van de 5 ontkiemd. Nu maar 3

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              1 : doe wat je zelf wil, het zijn jouw zaadjes. Ik kan je alleen zeggen wat ik in jouw geval zou doen.
              Dat voorkiemen is eigenlijk helemaal overbodig, dus je kunt ze ook zonder "staartje" in de grond doen.

              Als ze na 72 uur vochtig nog geen kiem hebben dan zijn het vaak wat oudere zaadjes.
              Je kunt die bijvoorbeeld ook nog een zetje geven door een druppeltje H2O2 bij het water te doen waarin ze kiemen.
              Soms helpt dat, soms niet.
              Wil je zekerheid dan doe je deze in de grond en laat je 2 extra zaadjes kiemen.

            • rizza
              rizza commented
              Editing a comment
              Thanks, ik heb nu het zaadje met een staartje in de grond gestopt.
              Het zaadje zonder staartje heb ik even opnieuw bevochtigd en ga ik nog tot deze avond geven in de koffiefilter.

              Het was jammer genoeg een setje van 5 zaden, waar ik er 4 van nodig had.
              Misschien de moeite om een setje zaden bij te bestellen

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Als je een leuke aanbieding ziet kun je die altijd bestellen, je kan ze bewaren
              Als je ze niet meteen gebruikt blijven zaadjes jaren goed als je die in de koelkast of in de vriezer bewaard.

              Vriezer heb ik zelf nooit gedaan maar volgens andere gerespecteerde leden kan dat ook prima.
              In m'n koelkast liggen wel een paar100 zaden en soorten van afgelopen 40 jaar)

            #11
            Thanks voor de tip @ QNQ, ik heb mij net wat zaadjes bijbesteld. Geen slecht idee om altijd wat backup te hebben.

            Nu voor vandaag hoop ik dat die dat ik net in de pot gestoken heb het zo zal halen en vooral dat die laatste in de koffie filters vandaag zijn staartje nou laat zien.

            Als dat voor deze avond niet het geval is, gaat ie zo de pot in.

            FINGERS CROSSED

            Comment


              #12
              in volgorde van ontkieming (12/03 gestart):

              Rizza - Vegaz > 14/3
              Pida > 15/3
              Gili > 16/3 (klein worteltje maar)

              Mac > nog in de koffiefilter, geen worteltje zichtbaar. Tot wanneer zou ik deze nog een kans geven? Of zou ik hem beter in de pot doen?


              Stats in de tent:

              Min: 21graden
              Max: 22.8 graden
              LV: 56%
              Attached Files
              Last edited by rizza; 16 March 2021, 14:06.

              Comment


                #13
                soms moet je blijkbaar gewoon wat geduld hebben zoals jullie misschien al gemerkt hebben is dit iets dat ik ontbreek
                Als er 1 skill is die ik moet gaan bijschaven voor dit te doen, is het wel geduld hebben denk ik...

                Deze morgend was het laatste zaadje netjes ontkiemd in de koffiefilter. Dit na 5 !! dagen

                Vandaag zijn de 5 zaden dus mooi onder de lamp.

                Einde van de dag volgt foto

                Comment


                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Geduld is een schoone deugd

                #14

                Eerste 2 potjes waren als eerste ontkiemd, gek dat de 2de nog niet uitgekomen is.

                Is er iets wat ik hier kan proberen? of is het weer een kwestie van geduld? Je kan het zaadkapje duidelijk zien op de foto. Moet ik deze misschien beter bedekken?


                Leek me dat het eerste plantje al wat teveel strekte, hoewel de lamp al dubbel zo dicht stond als mijn vorige run.
                Heb ze nog een CM lager gezet.

                Wat besproeid met water, LV rond de 60%.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Last edited by rizza; 17 March 2021, 14:40.

                Comment


                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Ziet er goed uit! Overmorgen tenlaatste staan ze zeker allemaal trots rechtop, life has begun

                #15
                kleine update:

                Zoals verwacht, waren de zaadjes deze keer precies niet top.
                Er zijn slechts 2 plantjes uitgekomen.

                Ik denk wel, dat ik weer een fout gemaakt heb. Sommige potjes heb ik de aarde iets te hard bewaterd denk ik, waardoor deze te hard wordt bij het uitdrogen en de wortels er waarschijnlijk niet door kunnen. Het is moeilijk doseren, want met de lamp zo dicht op de aarde droogt deze super snel uit.
                > Ik had de aarde bij het voorwateren beter moeten uitwringen denk ik. Waarschijnlijk ben ik deze keer te nat gegaan.

                Dus geleerde lessen:

                Run 1: Te droog
                Run 2: Te nat

                zo ben ik wel aan het gooien met de zaadjes soit, ik heb er nu bij besteld.
                Ik denk dat ik deze keer niet meer ga voorwateren, en gewoon zorgen dat ik elke dag genoeg water geef.
                Ik heb de indruk dat voorwateren mij deze keer meer negatief is uitgekomen dan iets anders.

                Meningen?

                Thanks, ooit raken we er wel

                Comment


                • rizza
                  rizza commented
                  Editing a comment
                  en uw potjes, die aarde bewater je die altijd op voorhand?

                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Ik nooit voor zaailingen, gewoon een putje maken met de pink. Ong 0.5 cm diep zaadje erin en zandaarde/stekgrond boven , dun laagje. Dan een spuitje nemen vullen met 5 ml water en mooi rond het geplante zaadje doen, dat iedere dag voor een week lang met wat wortelstimulator en altijd prijs in mijn grote pot maak ik de aarde dan weer wel goed nat met wortelstimulator inclusief. Ook nooit water geven op de plek waar je het zaadje steekt, het kan soms zijn dat het zaadje daardoor dieper in de aarde geraakt en zo zijne weg nie vind. Gewoon mooi er rond en echt ni veel zeker dag 1-7 Grt

                • rizza
                  rizza commented
                  Editing a comment
                  Thanks, dit is een reply waar ik veel aan heb.
                  Vanaf week 2 kan je al beginnen gieten denk ik dan? Niet te veel uiteraard, maar wat teveel is loopt er onderaan de potjes toch weer uit right?
              Bezig...
              X