Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De 2de Ronde!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: De 2de Ronde!

    Hey Scrapy, ik heb de tent gewoon in een kleine "slaap"kamer staan met de deur op een kier en het raam op een kier. Het is in de kamer zelf rond de 20 graden. Ik haal niet speciaal verse lucht van buiten. De afzuiger blaast wel richting raam maar daar heb je het wel mee gezegd. Een nadeel hiervan is dat ik de temp niet lager krijg dan 25 graden met de lamp aan maar goed de meeste planten kunnen daar wel tegen naar mijn weten

    2x 600 watt in die tent? Dat kan misschien nog net maar ook nog 2x 400 erbij? Is dat niet wat teveel van het goede? Of zorgt die cooltube ervoor dat het niet te warm word? Ik ben niet ervaren genoeg om te zeggen dat dat niet kan maar persoonlijk zou ik dat niet doen..... tenminste niet in een relatief kleine tent en denk ook aan je stroomverbruik he

    Comment


      #62
      Re: De 2de Ronde!

      Hee,

      Nee het wordt 2x 600 watt, heb er 1 losse 400 watt bij gekregen.
      De 2 600 watt zitten allebei in een cooltube waar buisventilator doorheen blaast, dus de warme lucht afvoert.
      Ook zit er een temperatuur regelaar op dat als je die op bv 28 graden zet hij zorgt dat de lampen dusdanig gecooled
      worden dat het in je tent ook 28 graden blijft.Zeker aan te raden als je in de toekomst verder gaat.
      Heb nu proef gedraaid en het werkt super , temp blijft constant ook in de zomer.
      Bij mij staat ie in de schuur, en afzuiger zit op een gat naar buiten aangesloten zodat ie
      de vieze lucht naar buiten blaast en schone lucht aanzuigt via de ventilatie flappen uit de schuur.
      Misschien open ik nog wel een topic kijk wel even, zit nog op 6 stekken te wachten.

      grtz

      Comment


        #63
        Re: De 2de Ronde!

        Heb je trouwens geen foto van de opzet, zal er binnenkort eentje van die van mij maken.

        grtz

        Comment


          #64
          Re: De 2de Ronde!

          Dit is de enige foto die ik heb en ja die buis hangt eigenlijk aan de verkeerde kant. Had de tent al helemaal inelkaar gezet toen ik erachter kwam dat ik die stangen omgewisseld had. Heb het maar zo gelaten.

          Kan niet echt een duidelijkere foto maken want de kamer is redelijk krap en kan bijna niet verder achteruit om de box erbijop te zetten. Zou leuk zijn als je ook een verslagje maakt, vind iedereen hier vast wel interresant

          peace
          Last edited by ijscoman1; 11 February 2009, 13:33.

          Comment


            #65
            Re: De 2de Ronde!

            Oorspronkelijk geplaatst door scrapy
            De 2 600 watt zitten allebei in een cooltube waar buisventilator doorheen blaast, dus de warme lucht afvoert.
            Goed om te weten dat je het zo hebt gedaan. Ik dacht dat je de buisventilator het best na de lampen zet en dus uifzuigt i.p.v. door de cooltube (en dus langs de lampen) te blazen.
            Nu ik er over nadenk is jouw opstelling stukken beter.
            En een verslagje zou inderdaad leuk zijn.

            Ik snap helemaal niet wat je verkeerd hebt gedaan ijscoman
            Stangen omgewisseld? Hoe bedoel je?

            Greetz,
            zion

            Comment


              #66
              Re: De 2de Ronde!

              Oorspronkelijk geplaatst door ijscoman1
              en ja die buis hangt eigenlijk aan de verkeerde kant.

              Bedoel je met "buis" de filter ? Die nu links hangt ipv rechts ? Volgens mij maakt dat niks uit, maar als je het gat gebruikt onder in je tent voor de luchttoevoer is het misschien beter om de filter links te hangen, zoals bij jou nu. Lijkt mij beter voor de luchtcirculatie. Lucht kom dan van rechts onder, en wordt links boven weggezogen waardoor je een mooie luchtstroom over je planten krijgt.

              Of deze theorie klopt, weet ik niet, maar als in mijn tentje op een andere locatie ga plaatsen waar ik gebruik moet maken van een vent om de lucht in te blazen, ga ik het wel proberen.

              Mijn tentje staat nu ook in de schuur en lucht aanzuigen via de flappen aan de zijkant is voldoende.

              Ben ook wel benieuwd naar een foto van de opzet !
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #67
                Re: De 2de Ronde!

                ja die bedoel ik. Eigenlijk, ten minste volgens de bouwtekening , hoort die buis op de foto aan de rechterkant te hangen en zoals je ziet hangt hij hier links. Doordat ik de stangen had omgedraaid kon hij alleen maar links hangen. Anders moest ik die hele tent er weer afhalen. Volgens mij maakt het verder niets uit alleen moest de slang iets langer en de vorige keer zat het de toppen wat in de weg.

                Misschien maakt het inderdaad wel verschil als je dat gat gebruikt als luchtaanvoer aangezien dat gat rechtsonder zit maar dat doe ik niet. Dat is naar mijn idee overbodig omdat de tent toch niet luchtdicht is en ook nog twee luchtflappen heeft dus komt er dacht ik genoeg binnen.

                Dacht zet het er even bij voor het geval iemand vraagt waarom hij niet gewoon rechts hangt.

                peace

                Comment


                  #68
                  Re: De 2de Ronde!

                  Even een update tussendoor... Ze gaan goed! ook de vreselijk verminkte TS 3 maakt nog steeds nieuwe blaadjes ondanks dat hij/zij er niet uit ziet

                  De Mad.S ziet er ook zo uit maar is nog heel klein en groeit niet echt. De andere 4 gaan fijn
                  Last edited by ijscoman1; 11 February 2009, 13:33.

                  Comment


                    #69
                    Re: De 2de Ronde!

                    Dit lijkt er meer op

                    Beide Anesthesia plantjes ruiken nu al erg sterk!

                    Temp is op dit moment 28,7 en lv 57
                    Last edited by ijscoman1; 24 February 2009, 12:07.

                    Comment


                      #70
                      Re: De 2de Ronde!


                      Ik snap helemaal niet wat je verkeerd hebt gedaan ijscoman
                      Stangen omgewisseld? Hoe bedoel je?

                      Greetz,
                      zion
                      Het filter hangt aan twee stangen die op hun beurt weer bevestigd zijn aan de bovenste stangen van de tent waar aan 1 kant gaatjes zitten op het filter in op te hangen...

                      voorbeeld stang:

                      1. ____________________ ___ ___ 2. ___ ___ ________________________

                      Zoals op 1 had hij moeten hangen maar hangt zoals op 2

                      Klein detail he en daar lette ik niet op tijdens het bouwen dacht alleen kweken kweken!


                      Edit: sorry voor het mislukken van de quote functie.....alweer ... ik weet het ik schaam me diep

                      Edit~Weedy: En ook post je dubbel. Gebruik a u b de 'EDIT' knop, hiermee kun je je voorgaande berichten aanpassen.

                      Comment


                        #71
                        Re: De 2de Ronde!

                        die twisted shack is wel heel erg getwist? of zie ik dat verkeerd greetz en gl
                        Schutto In tha house

                        Comment


                          #72
                          Re: De 2de Ronde!

                          Hey Emiel bedankt. Maar wat bedoel je met heel erg getwist? Die TS 1 en 2 zijn zeer bossig maar verder zie ik niets bijzonders. Of bedoel je nummer 3? ja die is wel aardig twisted en in de war. Denk dat het aan de plant zelf ligt want hij staat even vochtig, even warm en krijgt evenveel wind als de rest. Hoop dat het een man is

                          Comment


                            #73
                            Re: De 2de Ronde!

                            Hey ijscoman,
                            bedankt om het nog eens effe uit te leggen. Ik denk dat ik het nu een beetje beter begrijp.
                            Als je de filter juist zou plaatsen zou er dus ook geen bocht meer zijn...?
                            Good luck verder!

                            Greetz,
                            zion

                            Comment


                              #74
                              Re: De 2de Ronde!

                              Yep Zion dat klopt, dan zou de slang meteen de tent uitgaan, hoewel hij achter de tent ook nog meer dan een meter doorloopt met een bochtje. Maar goed hij zuigt best dus het maakt verder niet uit.

                              grtz

                              Comment


                                #75
                                Re: De 2de Ronde!

                                Omdat de plantjes nu bijna een week in de bloei staan heb ik gister voor het eerst een beetje bloeivoeding meegegeven........ :o dom dom dom. De twisted Shack 1 en de Anesthesia 2 vertonen nu ook verschrompeld blad. Hieruit kan ik maar 1 conclusie trekken dat die rare bladeren komen van overvoeding.

                                Hoewel de kleine Mad. S en de TS 3 nog helemaal geen voeding gehad hebben heb ik die twee schijnbaar wel te snel in de growshop aarde gezet. Had ze dus wat langer in de oude aarde moeten laten zitten. Nu hebben ze waarschijnlijk dus teveel voeding gehad uit die voedingsrijke aarde. De TS 3 hersteld wel en maakt weer nieuwe blaadjes aan alleen de top groeit niet echt goed. De Mad.S gaat matig.

                                Dus ja ziehier het resultaat... Ik geef ze voorlopig maar weer gewoon water

                                Ik weet het komt vast wel goed maar ja het is zo onnodig.

                                Last edited by ijscoman1; 11 February 2009, 13:34.

                                Comment

                                Bezig...
                                X